Prémiumautók alapáron – Melyiktől kapunk többet a pénzünkért?

Árharc: Audi A6, BMW 5-ös, Lexus ES, Mercedes-Benz E-osztály

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új versenyzőt indított a nagy-, de még nem luxusméretű prémiumautók között a Lexus. Vajon mennyire szorongatja meg az ES a német prémiumtrió versenyzőit?


Nemrégiben jelent meg a Lexus ES tesztje, amiben azt írtam, az európai piacra csak most, hetedik generációjával érkezett Lexus ES 13,84 millió forintos alapárával és a hozzá társuló ellátmánnyal messze veri konkurenseit, amelyek bizony nem kisebb versenyzők, mint az Audi A6, a BMW 5-ös sorozata és a Mercedes-Benz E-osztálya? Vajon igazat mondtam?
Hirdetés

Szedán alapverziókat mérünk egymáshoz. Valljuk be, felületesen, ugyanis ebben a kategóriában a végtelenségig el lehetne veszni a részletekben. Ha már alapváltozatok, karosszériából is maradunk az alap négyajtósnál, igaz, a Lexusnál nincs is más. Méretben azonban az ES a leghosszabb, s bár tengelytávja szerényebb, mint a német konkurenseké, hátsó lábtérből ő adja a legtöbbet, csomagtérméretből viszont a legkisebbet.
Audi A6, BMW 5, Lexus ES, Mercedes-Benz E-osztály - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Audi A6 4934 1886 1455 2912 530
BMW 5-ös sorozat 4936 1868 1466 2975 530
Lexus ES 4975 1865 1445 2870 454
Mercedes-Benz E-osztály 4923 1852 1468 2939 540

Ahogyan karosszériából, úgy hajtásláncból sincs választási lehetőség a Lexusnál, az ES csakis a világbajnok termikus hatásfokú 2,5 literes benzinesen alapuló, elöl hajtó hibrid hajtáslánccal kapható. Aki nem ismeri ennek előnyeit, annak egy mondatban a legfontosabbak: fokozatmentes nyomatékosztást, elektromos hajtásrásegítést, rövidebb ideig tisztán elektromos hajtást és a méretekhez, valamint a teljesítményhez képest baráti fogyasztást kapunk - bővebb infók az ES tesztjében. Bár hajtásláncot vagy karosszériát nem lehet variálni a Lexusnál, ellátmányt bőségesen, sőt, alapból is elég jót kapunk, sok egyéb mellett távolságtartós tempomatot, bi-LED fényszórót, kulcs nélküli nyitást és zárást, digitális műszerfalat és 8 colos központi kijelzőt.
Az alapáras automata váltó az Audi A6 esetén is megvan, S tronic, azaz duplakuplungos automata váltó jár 7 fokozattal függetlenül attól, hogy a 245 lóerős 45 TFSI motort vesszük 245 lóerővel vagy a 40 TDI névre hallgató 2,0 literes dízelt (204 LE). Utóbbi az olcsóbb és szerényebb fogyasztású, igaz, így is 14,6 millió forintos alapárról beszélhetünk, továbbá a Lexusénál némileg szerényebb ellátmányt. Bár navigáció például van az A6-ban alapból, távolságtartós tempomat nincs, s a kárpitozás is szövet. A fogyasztás papíron szerényebb, ugyanakkor a négyhengeres dízel a 12V-os (gyakorlatilag erősített stop-startos) hibridrendszerrel messze nem hoz olyan finom üzemet, mint az ES-é, s a hajtás alapáron az A6 esetén is az első kerekeké.
Egy kicsikét más iskola a BMW 5-ös sorozata, hiszen esetében már hátsó a hajtás, ellenben szintén dízel az alapváltozat, az 518d, ami persze 2,0 literes, de csak 150 lóerővel. Az ár az Audi A6-énál szerényebb, a Lexus LS-énél jelentősebb. Ember legyen a talpán, aki a BMW konfigurátorában kiigazodik, a letölthető árlistában pedig gyakorlatilag csak fogyasztási adatok vannak. Az ugyanakkor biztos, hogy a Lexushoz hasonlóan a BMW is alapáron adja a bőr (ráadásul vele szemben nem szintetikus, hanem valódi Dakota bőr) kárpitozást nagyautójához, de olyan gazdag ellátmányt nem kínál, mint a Lexus.
A Mercedes-Benz pedig ismét egy új játékos: náluk a nemrégiben tesztelt Limited Edition a mezőny legszerényebb, 11 805 000 forintos alapárát adja, ráadásul egyedüliként összkerékhajtással. Itt viszont temérdek tétel feláras, így a Lexus ES esetén alapáras vezetői segédrendszereket, a kulcs nélküli nyitást-indítást, illetve a központi kijelzőt kérve nagyon hamar fogjuk elérni és túllépni a Lexus ES árszintjét.
Audi A6, BMW 5, Lexus ES, Mercedes-Benz E-osztály - adatok
Audi A6 40 TDI BMW 518d Lexus ES 300 h Mercedes-Benz E 200 4Matic
Hengerűrtartalom (cm3) 1968 1995 2487 1991
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat DSG/7 automata/8 e-CVT automata/9
Teljesítmény [LE (1/min)] 204 (3750-4200) 150 (4000) 218 (5700) 184 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 400 (1750-3500) 350 (1750) 221 (3600-5200) 300 (1200-4000)
Végsebesség [km/h] 246 222 180 233
Gyorsulás 0-100 km/h 8,1 8,8 8,9 7,9
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,3 4,4 5,2 7,2
CO2-kibocsátás [g/km] 112 116 120 166
Alapár [Ft 14 649 830 14 113 000 13 840 000 11 805 000

A mezőnyben fontos különbség, hogy míg a német modelleknél, a Limited Edition E-osztálynál is egyesével (is) összepakolhatók az extrák, de persze vannak "jóárasított" extracsomagok is, a Lexusnál csakis felszereltségi szintekkel lehet variálni. Ugyanakkor így az extrák áraival is kevésbé lehet elszállni - már csak azért sem, mert náluk nincs opció hajtásláncokból, hajtásmódokból sem. Ugyanakkor egyértelmű, hogy pont olyan hibrid hajtást a németek nem kínálnak, másfajtát viszont igen, az Audi jelenleg mild hybrid rendszereket, a BMW már zöld rendszámra jogosult 530e iPerformance konnektoros hibridet is kínál (nem mellesleg az az 5-ös fogy a legjobban), míg a Mercedesnél benzines és dízel hibrid verzió is létezik, szintén konnektoros tölthetőséggel. Igaz, ha az alapverzióknál maradunk, egyértelmű, hogy a Lexusé a legjobb hibrid, hiszen a többi inkább csak stop-startos. A hipotézishez visszakanyarodva pedig az is igaz, hogy egyedülállóan gazdag alapellátmányt ad az ES, s bár árban alá megy a Mercedes-Benz E-osztálya, azonos ellátmánnyal a japán versenyző az árbajnok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.02.20. at 07:48
    Permalink

    Az a baj hogy ebben a ligában (jó árértékű prémiumok) egy ilyen táblázat még beugrónak is kevés. Sosem az a művészet ha 20 milliós árajánlatot lobogtathatunk a kereskedőtől, hanem ha ezt elhozzuk 12 milláért…

    Az árversenyben pedig nincs olyan hogy “a német prémiumok”, hanem mind a három egymást is figyelve árazza a termékeit.
    Ha pedig már sikerült háromnál tovább számolni, akkor ott a Volvo ami teljes mértékben lefedi az itt vizsgált kínálatot, 18d-től hibridig.

    A fő gond az hogyha a kínálat aljáról keresgélünk, a családi autóknál elengedhetetlen a kombikarosszéria. Egy ilyen lépcsőshátú izé nem praktikus csak hátránya van.

    A másik hogy bér a szerző alapnak véli, az automata a Lexusnál (és a Mercedesnél) “alap”, de valójában nem alap, hanem hiányzik a az a lépcső ami egy kélezett árversenyben megbosszulhatja magát.

Vélemény, hozzászólás?