Top 10: a legdrágábban eladott Mustangok

Árverésre került az első 2015-ös Ford Mustang, a korábbiak többet érnek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legújabb Mustangnak még első példánya sem olyan értékes, mint a legdrágább klasszikusok. Ára egy jótékonysági árverésen derült ki.

Miként az elmúlt években több klasszikus Mustang, a tavaly decemberben debütált 2015-ös modellévű első példánya is jótékonysági árverésre került. Egymillió dolláros bevételt remélt a Ford az Amerikában idén ősszel, Európában, így hazánkban is jövőre márkakereskedésekbe kerülő új Mustang első példányának eladásából, ám annyit messze nem ajánlottak érte. A tavaly bemutatott 2015-ös Mustang GT 2008 óta a negyedik különleges izomautó, amit a Ford árverésre bocsát, az aukcióból származó bevételt a vállalat az 1-es típusú cukorbetegség világméretű kutatásával foglalkozó JDRF alapítvány számára ajánlotta fel. A Ford 1983 óta támogatja a JDRF munkáját. Ezúttal 300 000 dollárt utalhatott át számára, ugyanis ennyit adtak a Barrett-Jackson árverésén a teljesen új, nullkilométeres autóért. A licit a 31 210 dolláros listaárról indult, annak közel tízszeresét ajánlotta a győztes ajánlatot tevő vásárló, aki a klasszikusok árait elnézve hosszú távon vélhetően jó befektetést csinált.
Az árveréseken értékesített legdrágább Mustangok sorában olyan izgalmas változatok szerepelnek, mint az első 2012-es Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca, a 2009-es Ford Mustang Cobra Jet prototípus, vagy az ezer darabos limitált szériában gyártott 2008-as Ford Mustang Shelby GT500KR sorozat első példánya. Miként azt a gyár írja, a Mustang közel 50 éve a szabadság és a függetlenség szimbóluma, ezért a Ford számára természetes, hogy az új Mustangból származó bevétellel hozzájáruljon mindazok kötetlenebb életviteléhez, akik cukorbetegségben szenvednek.
Hirdetés
A hatalmas összegekért elkelt Mustangok közt ugyanúgy találunk oldtimereket, mint modern változatokat, utcai autókat és versenygépeket, tanulmányautókat és prototípusokat. Az első 2015-ös Mustang mellett egy másik híres gép is feltűnik majd a Barrett-Jackson árverésén, áprilisban a „Need for Speed” című filmben szereplő egyedi kialakítású 2014-es Mustang GT kerül kalapács alá. Ha összeadjuk a 10 legdrágább Mustang árverezéséből származó bevételt, akkor közel 7,6 millió dolláros összeget kapunk, amiből több mint 1,7 millió dollár került a nonprofit szervezetekhez:
Top 10: a legdrágábban eladott Mustangok
  1. 1967-es Ford Shelby GT500 Super Snake fastback - 1,3 millió dollár, 2013. május

    Ezt a különleges GT500-ast a Le Mans-győztes GT40 versenygép 7,0 literes V8-as motorja hajtotta. Sajnos az 1967-ben megállapított 8000 dolláros új ár túl magasnak bizonyult, ezért az eredetileg tervezett 50 darabos szériát nem gyártották le; így az egyetlen prototípusként elkészült autó lett minden idők legdrágábban eladott Mustangja.
  2. 1967-es Ford Mustang Eleanor kupé, a 2000-ben leforgatott „Tolvajtempó” című mozifilmből - 1,07 millió dollár, 2013. május

    1964 óta a Mustangok több mint 3200 alkalommal szerepeltek különböző tévé- és filmprodukciókban. A „Tolvajtempó” című film átépített autója nyomán számos replika született az elmúlt években, s a filmsztárrá vált Mustangok közül ez a példány tartja az árrekordot.
  3. 1965-ös Ford Shelby GT350R fastback - 990 000 dollár, 2012. augusztus

    A GT350 első modellévében a Shelby American mindössze 34 versenyváltozatot épített ebből a gépből, és ez az egyik legeredetibb állapotú példány, hiszen versenynaplója szerint mindössze 4900 mérföldet (7900 kilométert) futott.
  4. 1969-es Ford Shelby GT500 kabrió - 742 500 dollár, 2008. január

    A Carroll Shelby által átépített Mustangok mindig többet érnek, az olyan autó viszont igazi ritkaságnak számít, amit Mr. Shelby személyesen használt. Az 1960-as évekből mindössze két olyan autó maradt fenn, amelyekkel Shelby éveken át közlekedett; az egyik ez a vörös fényezésű, 1969-es GT500 kabrió, a másik pedig a legelső Cobra. Shelby több mint 70 000 mérföldet (112 000 kilométert) utazott GT500-asával, mielőtt az autó 2008-ban árverésre került.
  5. 2007-es Ford Shelby GT500 Mustang kupé No. 001 - 648 000 dollár, 2006. január

    A vadonatúj 2007-es Shelby GT500 Mustang kupé első példánya 600 000 dollár bevételt jelentett a Carroll Shelby Gyermeksegítő Alapítvány számára. Bemutatása idején az 500 lóerős GT500 volt minden idők valaha épített legerősebb Mustangja.
  6. 1969-es Ford Mustang Boss 429 Sportsroof kupé - 605 000 dollár, 2007. január

    A legmagasabb áron elkelt Boss 429-es azon 50 autó egyike volt, amelyekbe a ritka 820-S NASCAR versenymotort építették be.
  7. 2007-es Ford Shelby GT Mustang kupé - 600 000 dollár, 2007. január

    A Ford és a Shelby által 2006-ban a Herz autókölcsönző számára gyártott, limitált szériás Shelby GT-H modellre épülő Shelby GT ötfokozatú manuális váltóval készült – szemben a kölcsönzési célokra készített változatokkal, amelyekben automata sebességváltó dolgozott. Az első legyártott példány értékesítéséből származó bevételt a Carroll Shelby Gyermeksegítő Alapítvány kapta meg.
  8. 2008-as Ford Mustang Shelby GT500KR kupé - 550 000 dollár, 2008. január

    A King of the Road (Az Utak Királya) kupé első elkészült példányát a Ford ajánlotta fel árverésre a Fiatalkori Cukorbetegséget Kutató Alapítvány (JDRF) javára.
  9. 1969-es Ford Mustang Boss 429 Sportsroof kupé - 550 000 dollár, 2013. augusztus

    Bár olcsóbban kelt el, mint a 2007-ben eladott Boss 429, ez az eredeti állapotú, V8-as big blockkal szerelt drag-versenyautó is sokat ért – annál is inkább, mert mindössze 902 mérföldet (1451 kilométert) futott, és ülésein még az eredeti gyári védőfólia is ott volt.
  10. 1965-ös Ford Shelby GT350 Supercharged fastback - 528 000 dollár, 2007. március

    Ez az egyedülálló Shelby prototípus, az 1965-ös GT350 olyan formai elemeket (új oldalsó légbeömlőket és Thunderbird hátsó lámpatesteket) hordozott, amelyek az 1965-ös sorozatgyártású változaton is megjelenhettek volna. A legizgalmasabb részek azonban a motorháztető alatt találhatók, hiszen a 4,7 literes V8 teljesítményét Paxton/McCulloch kompresszor növelte 306 lóerőre.


Említést érdemel még az 1968-as Shelby EXP 500 “Green Hornet” is, ami 2013 januárjában tűnt fel a Barrett-Jackson árverésén. E kísérleti prototípus ára a licit során 1,8 millió dollárig emelkedett, ám mivel ez az összeg nem érte el a megállapított minimálárat, az autót nem adták el. Ez a jármű egyedülálló volt a maga korában: a Shelby American mérnökei üzemanyag-befecskendezővel szerelték fel a motorját, s az autóba hátsó tárcsafékeket és független hátsó futóművet építettek.
A szokás szerint ferdehátú és kabrió kivitelekben gyártott Mustang elsőként kap négyhengeres motort (csak Európa számára), a turbós, 2,3 literes EcoBoost 309 lóerős, Amerikában 3,8 literes, 305 lóerős az alap, a csúcs egységesen a 426 lóerős, 5,0 literes V8-as - ezen motor hajtja az árverésre került példányt is. Bár e modellnél csöppet sem ez a lényeg, megtalálhatók benne a legmodernebb csatlakozási rendszerek, vannak sofőrsegédek és versenypálya-kiegészítők, például rajtautomatika is, meg persze a klasszikus forma.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?