0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Miért történik?

Balesetek értelmezése, ezoterikus üzenete

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ugye Önök is ismernek olyan embereket, akik vonzzák az utakon a bajt? Autójuk toldozott-foldozott, telis-tele van karcolásokkal, benyomódásokkal. A fáma szerint ők valamit rosszul csinálnak -és nem biztos, hogy a vezetést....

A balesetet mi vonzzuk be − tartják

A balesetet mi vonzzuk be − tartják

„Semmi sem véletlen” – egyre többen hisznek benne, hogy nem véletlenül vagyunk itt, vesszük körbe magunkat azokkal az emberekkel, akikkel, s nem véletlenül történnek meg velünk bizonyos dolgok. Ennek a fordítottja is igaz: semmivel sem kerülünk kapcsolatba, amihez nincsen közünk. Még egy dugónak vagy egy autóbalesetnek is megvan a maga jelentése, szimbolikája, mondanivalója! Persze az ilyen üzenetek értelmezése nem egyszerű, hiszen általános választ nagyon nehéz rájuk adni. Nem mondhatjuk, hogy ha viszket a bal kezünk, pénzt kapunk, ha meg jól összetörjük magunkat… na akkor mondjuk biztosan pénzt adunk ki, de azért talán ennél mélyebben is érdemes a dolgok mögé nézni! A beszédes magyar nyelvben megtalálhatjuk a választ, csak ki kell kapcsolni a beépített szűrőnket (amely általában saját problémáink esetén hárítja a fel-és beismerést, s keres más „ok”-okat)! Amennyire nehéz a balesetek általános értelmezése, általában annyira egyszerű ugyanis egy-egy konkrét eseté. Nézzük csak! Letért a helyes útról, elvesztette az uralmát, nem tudott megállni, nekiment valakinek stb. Szükség van egyáltalán további magyarázatra?

Na jó, nézzünk meg egy párat! Gyakran halljuk a „nem tudtam idejében fékezni” kifejezést. Ez arra mutathat rá, hogy a sofőr életét túlpörgetve éli, fejlődésének valamelyik folyamatát annyira felgyorsította, hogy ez már bizony veszélyezteti őt. Az ilyen típusú balesetek üzenete elég egyszerű, lazítani, és az életben diktált tempónkat is mérsékelni kell. Ahogy a mondás tartja: „Soha ne vezess gyorsabban, mint ahogyan a védőangyalod repülni tud!”. Ha valaki „nem látta a másikat”, például egy sávváltás során, azt mondják, más területen sem akar valamilyen fontos dolgot meglátni. Aki a kormány mellett elszundít, annak most ki kell nyitnia a szemét, tehát fel kell ébrednie, rá kell eszmélnie valamire. Aki előzés során karambolozik, annak meg kell vizsgálnia, mi gondja-baja akad az előre menetelével. Ha utolérnek minket, belevágunk valamibe, áttörjük valaminek a határait, kátyúba ragadunk, kitörik a kerekünk („lábunk”) és nem tudunk tovább menni, elakadunk, ellenállásba ütközünk, vagy netán beleütközünk valamibe, nem vesszük észre a stop táblát, mind ugyanígy beszél helyettünk és utat mutat a számunkra − tartják.

Az sem mindegy, melyik irányból és milyen erővel érkezik a csapás...

Az sem mindegy, melyik irányból és milyen erővel érkezik a csapás...

Amikor egy kereszteződésben történik baleset, valaki mondjuk nem adja meg a másiknak az elsőbbséget, követi az egyenes utat, az arra utal, hogy a résztvevőKnek (mindkét autóban) az eddig természetesnek vélt életútjukat meg kell változtatni, tehát itt az ideje lépni és már tudatosan kizökkenni. Ugyanis ha megszokásból követjük az utunkat, mindig hibát követünk el! Ami ma és holnap helyes, lehet, hogy holnapután már hibás lesz.

Előfordul, hogy egy ember életében gyakoriak vagy egyre gyakoribbá válnak a balesetek, amely arra figyelmeztet, problémáit mihamarabb tudatosan meg kell oldania. Tudattalanul ugyanis rendre kibukik: valami nincs rendben az úttal, amin halad. A kis karcolások persze még csak egészen szelíd figyelmeztetések, ahogyan a túlharsogó zene gyakran a bent ülők tudat alatti segélykiáltásait nyomja el: „minden rendben van”. Ha pedig dugóba kerülünk, kicsit se búslakodjunk! Gondoljunk azokra, akik a világ nagyvárosaiban órákon át kénytelenek így araszolni, vagy kapcsoljuk be a rádiót: lehet, hogy nem is volt ez az út olyan rossz választás?

Egyébként közel sem új a felismerés, miszerint a baleset és annak fajtája sosem véletlen. Már Freud is a tudattalan szándék megnyilvánulásának („tudattalanul motiváltnak”) tartotta az ilyen fajta eseményeket, a pszichoszomatikus kutatás pedig alátámasztotta ezt és statisztikai értelemben is igazolta „balesetre hajlamos személyiségek” létezését. Ma már sok fuvarozó vállalatnál bevett szokás, hogy e szerint alkalmazzák vagy sem a teherautó-vezetőket. Azoknál a cégeknél, ahol nem az indulás óta követik a pszichoszomatikus orvostudomány megfigyeléseit, tanácsait, a bevezetés után a baleseteket a kiinduló érték nagyjából egyötödére (!) tudták csökkenteni.

James Dean pörgött és a halálba sietett

James Dean pörgött és a halálba sietett

Bizony nehéz belátni, felismerni akár még utólag is a változtatás szükségességét, s hogy ez mely területre vonatkozik: világszemléletünkre, életvitelünkre, munkánkra vagy éppen egy kapcsolatra. Mivel önmagunk gyakran nem tudunk ezektől időben megszabadulni (mert csak a lelkünk mélyén tudjuk vagy nem merünk lépni, félünk az újtól), ilyenkor az ezoterikus gondolkodás szerint segítségünkre sietnek és bátorítanak minket ezek a különös külső események. Higgyünk bennük vagy sem, időnként mindenképp érdemes magunkba nézni, még ha olykor kellemetlenek is a felismerések! Igaz-e, amit elárulnak számunkra a velünk történő dolgok? Elégedettek vagyunk azzal az úttal, amin járunk?

Persze e sorok elolvasása után számos kérdés vetődhet fel. Vajon az univerzum által küldött pofon tompítható? Vannak olyan praktikák, „kiskapuk” az őszinte önismeret gyakorlásán túl, amelyekkel esetleg még elkerülhetünk bizonyos baleseteket? Érdemes? Léteznek agresszív és kevésbé agresszív kisugárzású autók? Miért, hol, mikor szentelnek meg hazánkban járműveket? Valóban megkülönböztethetők vagyunk kocsijaink színe szerint? Vannak emberi játszmák az utakon is? Vannak feng shui zónák a járművekben is? A következőkben erre keressük majd a választ.

Ez is érdekes lehet:
 

Komoly kedvezmények a dízelbotrányos Volkswagenekre

A csalós szoftverek javítása után komoly kedvezményekkel kerülhetnek piacra a sokáig százával...

Minden, amit a kettős tömegű lendkerékről tudni érdemes

Autós körökben szinte közellenség a kettős tömegű lendkerék, ami a dízelek mellett egyre több...

Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen...

A Citroën C5 Aircross a márkától ismert futóműtechnológia új verzióját hozza

Különös, ugyanakkor a márkától nem szokatlan megoldással érkezett a Citroën legújabb SUV-ja...

Isuzu D-Max facelift hazai menetpróba

A második generációs D-Max öt év után új köntöst kapott, emellett pedig a downsizing is utolérte...

Termékteszt: BGS horpadásjavító-készlet

Árának sokszorosát hozhatja be az alig több mint ötezer forintos horpadásjavító. Használata egyszerű...

Skoda Octavia RS és Scout menetpróba

Olyannyira széles a Skoda Octavia kínálata, hogy legütősebb verziói, az RS és a Scout külön bemutatót...

Olyan autót hozhat a kínai Lynk & Co, amivel tényleg tarolhatnak

E héten debütál, de már most látható néhány fotón a Lynk & Co második prototípusa, a 03 Sedan...

Honda Civic 1.8 Sport, 2006 - használtteszt

11 évesen, közel 200 ezer km futással néztük meg, hogy milyen egy 1,8-as, 140 lóerős Civic. Vajon...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 LE MT teszt

Se veled, se nélküled, Giulia

Ritkán érdekli egy autó ennyire az autós világot, mint a Giulia. Mindenki szeretni, imádni akarja, mert Alfából van. Magunkra kell erőltetnünk, mert egy Alfát szeretni kell, akkor jó.


Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

Tegnap – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

Tegnap – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

5 napja – Újdonság

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.


Használtautó.hu

SEAT CORDOBA 1.4 Stella

SEAT CORDOBA 1.4 Stella

Ár: 390.000 Ft

Évjárat: 2002

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

FORD KA 1.3 'Collection' 449000ft NÉVREIRVA FRISS MŰSZA

FORD KA 1.3 'Collectio...

Ár: 299.000 Ft

Évjárat: 2002 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 1.9 TDI Elegance

SKODA OCTAVIA 1.9 TDI...

Ár: 950.000 Ft

Évjárat: 2003 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!