0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ezt nevezem versenynek! Peking to Paris 2016

Budapesten is áthaladt a VI. Peking to Paris

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

2016-ban már a harmadik autós mezőnyt köszönthetjük Magyarországon. Egyértelműen a Peking to Paris a legmenőbb mind közül.

Ha van valódi oltás az egész világnak, akkor ez a rali az. Fittyet hányva az életre, régi autókkal vágnak át Mongólia végtelen magas hegyein, és még élvezik is

Ha van valódi oltás az egész világnak, akkor ez a rali az. Fittyet hányva az életre, régi autókkal vágnak át Mongólia végtelen magas hegyein, és még élvezik is

Ilyen még létezik? Kérdeztem magamtól először, mikor megláttam a képeket, hogy milyen technikák állomásoztak most hétvégén az 56-osok terén. Legendák szólnak az egykori autóversenyekről, amik országokon, kontinenseken íveltek át, az autókat pedig úgy készítették fel, hogy bármit túléljenek. Sőt, nem is kell az autózás múltjának távoli csücskébe utazni, hogy találkozzunk ilyen autócsodákkal. Néha a mai napig megrendezik a legendás afrikai ralikat, ahol magasan ülő, motortérből kivezetett csővel felszerelt kutyacsontos Fordok és Datsunok indulnak. Ezt a korszakot próbálja visszahozni az immáron hatodik Peking to Paris.

Két kategóriában, az 1941 előtti és az 1975 előtti autók között folyik a verseny. Minden alkatrészt maguknak kell szállítani a résztvevőknek, de lehet kísérőautó, akár a mezőny részeként is Két kategóriában, az 1941 előtti és az 1975 előtti autók között folyik a verseny. Minden alkatrészt maguknak kell szállítani a résztvevőknek, de lehet kísérőautó, akár a mezőny részeként is

Két kategóriában, az 1941 előtti és az 1975 előtti autók között folyik a verseny. Minden alkatrészt maguknak kell szállítani a résztvevőknek, de lehet kísérőautó, akár a mezőny részeként is

Időutazásnak lehettek részesei azok a kivételes emberek, akik tudtak a Peking to Paris 106 fős mezőnyének Budapestre érkezéséről. Sőt, több magyarországi állomás is volt, szombaton Gyöngyösről érkezett a mezőny, majd hétfőn kora reggel Veszprém felé vették az irányt, ahol a lőtér híres ralipályáin hajtották az öreg járgányokat. Mindezt sajnos csak a helyszínen sikerült megtudni. No, de mi is ez igazán? Nem bírtam magammal, és kilátogattam én is a belvárosi állomásra, ahol elzárt kordonok mögött fogadott a nem mindennapi autók látványa.

Kritérium volt, hogy az autókat csak a korának megfelelő kiegészítőkkel lehetett felszerelni. Van, akinek ez a 3. Peking to Paris és komoly csapatot épített a verseny köré Kritérium volt, hogy az autókat csak a korának megfelelő kiegészítőkkel lehetett felszerelni. Van, akinek ez a 3. Peking to Paris és komoly csapatot épített a verseny köré

Kritérium volt, hogy az autókat csak a korának megfelelő kiegészítőkkel lehetett felszerelni. Van, akinek ez a 3. Peking to Paris és komoly csapatot épített a verseny köré

Kísérőautó is akad − őket a szervezőcsapat biztosítja

Kísérőautó is akad − őket a szervezőcsapat biztosítja

Leghitelesebb forrásnak magukat a résztvevőket találtam, így tőlük kérdeztem a versenyről. Egy brit szerelő elmesélte, hogy háromévente kerül megrendezésre ez a különleges rali, ami inkább verseny, mint utazás. Ezek a matuzsálemek tehát, amiket legtöbben az utolsó porszemtől védve egy steril garázsban tartanának, a mai napig versenyeznek. Megtudtam, hogy nagyon komolyan veszik a futamot a résztvevők. Az egészet a The Endurance Rally Association rendezi, és három év kemény szervezés után rakták össze az útvonalat a kínai fővárostól a francia fővárosig. Szerencsések lehetünk, hogy minket is érint a mezőny, mert ha valami tiszteletre méltó ma az autózás világában, az ez a különleges túra.

11 országon át, 13695 kilométert fog megtenni ez a különleges mezőny. Elképesztő, és már a vége felé tartanak

11 országon át, 13 695 kilométert fog megtenni ez a különleges mezőny. Elképesztő, és már a vége felé tartanak

Az eszméletlen fáradt és koszos technikus hozzátette, hogy szerelőként borzalmasan fárasztó ez az egész, de a sofőr és a navigátora nagyon élvezik. Elmondása szerint már nagyon szükségük volt a budapestihez hasonló "pihenőnapra", mert így volt idejük szerelni. Ezek az autók pedig igénylik a törődést, hiába a hihetetlen strapabíróságra utaló jelek, azért a kor eljárt felettük. Épp ezért néhány résztvevővel külön szerelőcsapat tart és a verseny szervezői is biztosítanak szervizautó arzenált a verseny idejére. Ezek az autók sem bírnak mindent maguktól. Mondjuk szívesen beszéltem volna egy olyan pilótával, aki maga szereli autóját, ez a verseny úgy lenne az igazi. Külön érdekesség, hogy mivel több orosz résztvevő is van, kísérőautóik között olyan orosz rendszámos autók is magyar utakra kerültek, amiket nálunk sosem forgalmaztak.

A 1941 előtti autók versenyét jelenleg két Chrysler 75 Roadster vezeti − összesen 230 óra vezetett órával, az 1975 előtti autók mezőnyének éllovasa pedig egy Datsun 240Z − 28 nap után 211 megtett órával A 1941 előtti autók versenyét jelenleg két Chrysler 75 Roadster vezeti − összesen 230 óra vezetett órával, az 1975 előtti autók mezőnyének éllovasa pedig egy Datsun 240Z − 28 nap után 211 megtett órával

A 1941 előtti autók versenyét jelenleg két Chrysler 75 Roadster vezeti − összesen 230 óra vezetett órával, az 1975 előtti autók mezőnyének éllovasa pedig egy Datsun 240Z − 28 nap után 211 megtett órával

Volt itt rengeteg amerikai csapat Ford Mustangokkal, Porschéval, ausztrálok Leyland P76-al, olasz csapat tökéletesen felkészített, nagykerekes, szélesített Alfa Romeo Giuliával – mi sem aktuálisabb -, brit csapat szintén gyári rali szélesítéses Ford Escort Mexico Mk I-gyel, Minivel, hollandok Datsun 240Z-vel, írek Mercedesszel és rengeteg olyan autó is érkezett, amik annyira régiek, hogy kevés vagyok hozzá, hogy megállapítsam márkájukat. Még lánchajtásos "szekér" is van a mezőnyben. Egyébként a téren felsorakozott autók csak a mezőny felét jelentették. A másik fele a Kempinski Hotel 2. emeletén állt. Persze a résztvevők nem laktak mindig luxushotelben, Mongóliában például egy hétig sátraztak.

Egyértelmű kedvenceim voltak a brit Escort és az olasz Giulia. Tulajdonosaikat nem érdekli a mai versengés az autók világában, tudják, hogy országuk büszkeségei régen voltak az igaziak, és büszkén is használják őket. Nem tudok menőbb dolgot elképzelni Egyértelmű kedvenceim voltak a brit Escort és az olasz Giulia. Tulajdonosaikat nem érdekli a mai versengés az autók világában, tudják, hogy országuk büszkeségei régen voltak az igaziak, és büszkén is használják őket. Nem tudok menőbb dolgot elképzelni

Egyértelmű kedvenceim voltak a brit Escort és az olasz Giulia. Tulajdonosaikat nem érdekli a mai versengés az autók világában, tudják, hogy országuk büszkeségei régen voltak az igaziak, és büszkén is használják őket. Nem tudok menőbb dolgot elképzelni

Ami nagyon tetszik benne, az a hangulata. Visszahozza az egykori valódi ralik világát, ahol csoda volt, ha az autó túlélte a versenyt, vagy épp a benne ülők. Ahol a szakaszok után büszkén fújja ki magát a koszos technika a parc fermében. Épp ezért teljesen átalakították az autókat, ahogy most is teszik. Nagyobb kerékjáratok, ballonos gumik, pótkerék és gumik a tetőn, plusz szellőzők, navigációk, térképek hada a műszerfalon, kivezetett kipufogók, és a kosztól sem riadnak el. Zseniális dolog, hogy ilyen létezik még ma is. Ezeket az autókat valóban használják, és ez így jó.

A legidősebb autó egy 1915-ös American La France

A legidősebb autó egy 1915-ös American La France

Az is biztos, hogy ez sokkal közelebb áll a szívemhez, mint Gumball 3000 magamutogatós ultragazdag mezőnye, ahol a résztvevőknek egyértelműen van pénze, ezért feleslegesen szórja is azt, lehetőleg az ablakon nagy vödrökből. Itt nem osztogatnak iPhone-okat a Bentley ablakából két szőke hölgy társaságában, viszont tisztelik, szerelik, használják autójukat. Nem mindegy. Az egész egy nagy fricska a mai autós világnak, ahol milliókat költenek a fejlesztésekre, holott a közel 100 éves felmenők boldogan végigcsinálnak egy ilyen versenyt. Rendkívüli élmény lehet egy ilyen rali és a mondanivalója is tetszetős.

Ez is érdekes lehet:
 

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Ne fájjon a feje miatta!

Bármelyikünkkel megtörténhet, hogy hűséges autónk váratlanul felmondja a szolgálatot. Ez nyaralás...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Használt prémiumautók egymillió forintig. Audi, BMW, Mercedes

Prémiumra vágyik a magyar. Persze, a legtöbbet akarjuk kihozni abból, amennyink van és csábítóak...

Lexus IS 300h Luxury Safety teszt

A meglepetések autója volt számomra a Lexus IS 300h. A Toyota legendásan gazdaságos hibridrendszere...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

ovecboy írta: 2016 július 15., péntek 10:30:27

Na ez igen. Ezek a verdák még mindig gurulnak, a jelek szerint nem is akárhogy. Nyilván mindegyikkel törődnek amennyire kell, vagy jobban. De megnézném bármelyik mai, hipermodern autócsodát, ilyen okos, olyan hibrid, meg a bánat tudja milyen okossággal felvértezett szutykot, hogy nem 50-60, vagy majdnem 100 évesen nem, hogy tizenezer km-t versenyezzen (!), hanem ha véletlenül nem lesz a "riszájkling", meg a fogyasztói társadalom körforgásának áldozata, hogy egyáltalán beindulnának-e, a lecsökkentett anyagvastagság, illetve a spórolás és a súlycsökkentés oltárán feláldozott minőség jóvoltából lesz-e még kaszni, stb... Szerencsétleneknek terveznek egy 8, max 10 éves életciklust, amit ki kell bírnia, mert ennyire van tervezve, utána vegyél újat. Van ahol ez működik, van rá pénz, de ez lenne a cél??? Ha a családban van egy ezekhez a régiekhez hasonló vigyázott vas (esetleg nagyfater vette anno újonnan, mert pl nyugaton melózott) akkor arra megéri vigyázni, mert még akkor is autó lesz, amikor a 2016-os újdonságokra már hírből se emlékszünk, mert elavul, és amúgy se túl emlékezetes (max azért jó, mert éppen modern és korszerű, ja és ne feledjük, TRENDI -áááááá-). A formák meg? Régen igen, jellemzőek voltak. Ma?? Majdnem egyforma, csak a stílusjegyek másak márkánként (lámpa dizájn, hűtőmaszk, stb), mert ugyebár a szélcsatorna meg a számítógépes modellezés mindenhol ugyanazt mondja.
Régen nem volt majdnem egyértelmű, hogy egy új autóhoz "assistance" szolgáltatást adjanak, mert arra tervezték, hogy ha akarod megkerülöd vele 5x a Földet. Ma ezek szerint már az új autóknál alap, hogy számolnak vele, illetve majdnem, hogy számítanak rá, hogy bárhol lerohadhatsz egy vattás új géppel??? Szánalmas. Ja, legyen szervízbarát, hisz az nem biznisz, ha megveszed, és a kötelező karbantartáson kívül semmit nem költesz rá minimum 20 évig.
Hát itt tartunk. Grat.
A CIKKBEN A VASAK TÉNYLEG NAGYON SZÉPEK!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
korosys írta: 2016 július 12., kedd 22:39:29

MISKOLCTAPOLCÁN voltak a hétvégén, kár hogy nem volt semmilyen infó erről előtte! Ez az igazi verseny-életforma, utazás, kaland, fáradság, ...az út pora a szájban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2016 július 12., kedd 11:31:45

Ez nagyon ott van...

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

2 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

4 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

4 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Használtautó.hu

TOYOTA VERSO 2.0 D-4D Premium Navi

TOYOTA VERSO 2.0 D-4D...

Ár: 3.990.000 Ft

Évjárat: 2013 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FORD FIESTA 1.3 Comfort 77000 KM SZERVIZKÖNYV

FORD FIESTA 1.3 Comfor...

Ár: 699.999 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN PASSAT IV 1.9 PD TDI

VOLKSWAGEN PASSAT IV 1...

Ár: 1.150.000 Ft

Évjárat: 2001 / 8

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!