0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? 

Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

A még mindig mobiltelefonnak, esetleg okostelefonnak mondott készülékek ma már jóval többet tudnak, mint eredeti funkciójuk. Ma már legtöbben akkor is ehhez nyúlnak, ha fényképezni kívánnak. Születnek is csokorban az értelmetlen fotók, de már ott tartunk, hogy nem csupán egy-egy autóhirdetéshez, akár cikkekhez is megüthetik a használhatóság szintjét a telefonnal készített fotók. Legutóbb például az új rendőrségi Vitarákról csakis telefonnal készítettem fotókat, pedig az én Sony Xperia Z5 Compact telefonom annak ellenére nem túl erős a műfajban, hogy hátlapján büszkén hirdeti: 23 megapixeles fotók készítésére alkalmas. Ezzel bőségesen fölé megy annak, amit egy telefontól elvárhatunk, illetve ami már a használhatóságot ígéri.

%KA%6 készülék, a klasszikus, de ma is praktikus, két SIM-es Nokiától az iPhone 6s-ig, illetve a nála is drágább Huawei P10-ig bezárólag%KA%

6 készülék, a klasszikus, de ma is praktikus, két SIM-es Nokiától az iPhone 6s-ig, illetve a nála is drágább Huawei P10-ig bezárólag

Például a Használtautó.hu esetében a 2 megapixeles kép (1600x1200 pixel) a minimális feltölthető fotó, én azért mégis jobbnak tartom a valódi fényképezőgéppel fotózást. De vajon van olyan készülék, ami egy hirdetéshez elfogadható fotókat készít? Összevetettünk 5 okos és egy klasszikus készüléket, hogy megnézzük, ajánlhatók-e arra, hogy szinte zsebből lőve egy eladáshoz megörökítsük autónkat.

%KA%Egy félprofi, de már messze nem új Canon EOS 650D-vel ilyen képet kaptunk, mindenféle utómunka nélkül. Ilyen mélységélességet persze nem adtak a telefonok%KA%

Egy félprofi, de már messze nem új Canon EOS 650D-vel ilyen képet kaptunk, mindenféle utómunka nélkül. Ilyen mélységélességet persze nem adtak a telefonok

Kezdjük a még nem okos telefonnal, a Nokia dupla SIM-es, 208-as kódot viselő készülékével, ami telefonálásra abszolút alkalmas, hiszen kicsi és szinte súlytalan, de fotói és videói értékelhetetlennek tűnnek. Az okostelefonok körében az én Sony Xperia Z5 Compactom mellett − erősorrendben − egy Samsung J3, egy LG G3, egy iPhone 6s és egy Huawei P10 szerepelt. Utóbbi különlegessége, hogy hátlapján egy fekete-fehér és egy színes kamerával is rendelkezik, s a kettőből együtt készít képet, optikai képstabilizátorral. Vele szemben az iPhone csak digitálisan stabilizál, azt viszont videózás közben látványosan ügyesebben csinálja. Jól látszik, hogy az iPhone a kép feldolgozásában nagyobb mester. Míg Leica optikájával láthatóan jobb a Huawei, a végeredmény, azaz a kép az iPhone esetében tűnik jobbnak. Ez persze szubjektív.

%KA%Kis méretben valamennyi infót mindegyik fotó ad − sorrendben a Nokia 208, a Sony Xperia Z5 Comapct és a Samsung J3 fotója%KA% %KA%Kis méretben valamennyi infót mindegyik fotó ad − sorrendben a Nokia 208, a Sony Xperia Z5 Comapct és a Samsung J3 fotója%KA% %KA%Kis méretben valamennyi infót mindegyik fotó ad − sorrendben a Nokia 208, a Sony Xperia Z5 Comapct és a Samsung J3 fotója%KA%

Kis méretben valamennyi infót mindegyik fotó ad − sorrendben a Nokia 208, a Sony Xperia Z5 Comapct és a Samsung J3 fotója

%KA%Az LG G3, a Huawei P10 és az iPhone 6s (sorrendben) már elfogadható képet ad, ahogyan az előző blokkból a viszonylag kicsi, de éles képet készítő Samsung J3 is%KA% %KA%Az LG G3, a Huawei P10 és az iPhone 6s (sorrendben) már elfogadható képet ad, ahogyan az előző blokkból a viszonylag kicsi, de éles képet készítő Samsung J3 is%KA% %KA%Az LG G3, a Huawei P10 és az iPhone 6s (sorrendben) már elfogadható képet ad, ahogyan az előző blokkból a viszonylag kicsi, de éles képet készítő Samsung J3 is%KA%

Az LG G3, a Huawei P10 és az iPhone 6s (sorrendben) már elfogadható képet ad, ahogyan az előző blokkból a viszonylag kicsi, de éles képet készítő Samsung J3 is

Kívülről ma már egy mobillal is meglepően jól lefotózható egy autó, ha például el szeretnénk adni. A drágább iPhone 6s és Huawei P10 mellett a Samsung J3 és az LG G3 fotója is használhatónak nyilvánult, még a belső kép esetén is, a klasszikus telefont jelentő Nokia 208-as képe persze nem, ahogyan a legnagyobb pixelszámmal kecsegtető Sony Xperia Z5 Compact fotója is olyan minőségű lett csupán, hogy azzal aligha tehetünk jó benyomást a potenciális vevőkre. Alább a 100%-os nagyítású képrészletek az egyes készülékekkel. Talán nem alaptalan az ítéletem.

%KA%Kicsi, szemcsés és homályos képet kapunk a Nokia 208-tól%KA%

Kicsi, szemcsés és homályos képet kapunk a Nokia 208-tól

%KA%A Sony Xperia Z5 Comapct esetén a hatalmas pixelszám sem palástolja el a gyenge, fátyolos képminőséget%KA%

A Sony Xperia Z5 Comapct esetén a hatalmas pixelszám sem palástolja el a gyenge, fátyolos képminőséget

%KA%Viszonylag kicsi, de elegendő pixelszám, éles kép a Samsung J3 esetén%KA%

Viszonylag kicsi, de elegendő pixelszám, éles kép a Samsung J3 esetén

%KA%Nagyobb pixelszám, éles vonalak, jó élesség az LG G3-nál%KA%

Nagyobb pixelszám, éles vonalak, jó élesség az LG G3-nál

%KA%Kifejezetten éles, de egy kicsit túl sötét képekeket kaptunk a Huawei P10-től%KA%

Kifejezetten éles, de egy kicsit túl sötét képekeket kaptunk a Huawei P10-től

%KA%Kellően éles kép, mesteri színkezelés az iPhone 6s-nél%KA%

Kellően éles kép, mesteri színkezelés az iPhone 6s-nél

%KA%Naná, hogy rendes fényképezőgép (Canon EOS 650D) adta a legjobb képet, utómunkával itt adhatunk a legtöbbet hozzá a minőséghez, azaz hiába adhat jó képet egy mobil, van azért még értelme a súlyos és nagy fényképezőknek is%KA%

Naná, hogy rendes fényképezőgép (Canon EOS 650D) adta a legjobb képet, utómunkával itt adhatunk a legtöbbet hozzá a minőséghez, azaz hiába adhat jó képet egy mobil, van azért még értelme a súlyos és nagy fényképezőknek is

Ez is érdekes lehet:
 

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák...

Renault Koleos 1.6 dCi Intens teszt

Emelt Talisman, a prémium felé csörtető nagy SUV, a franciáktól megszokott kényelemmel és az...

Kémfotón a magyar Q3 és szinte álca nélkül a Q8

Már a német autópályákat járja a Győrben gyártásba kerülő új generációs Audi Q3 és a paletta...

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a...

Augusztusban hivatalosan is bemutatkozik a BMW M5

A legfrissebb jelentések alapján a bajorok már ebben a hónapban bemutatják az új ötös sorozat...

BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt...

Nyíltak a zsákok, mégis szinte mindene eltört, mert a lába a műszerfalon volt

A férje szólt, hogy ne tegye föl a lábát, de ez a nőt nem érdekelte. Koccantak, nyíltak a légzsákok...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (15 db)

zold írta: 12 órája
Pityu83 írta: 24 órája

Azért növelik a megapixelt,hogy a sok hülyének eladhatóbb legyen egy termék de sokan még nem fogták fel lehet az 20000 megapixel is nem attól lesz jó minőségű egy fotó,viszont az embereknél beválik minél nagyobb megapixel annál jobban vásárolják,de ilyen eladási trükkök máshol is vannak bőven.


Konkrétan a Casio kompaktkamerák képminősége évről évre rosszabbodott, ahogy nőtt a megapixeladat (főleg rossz fényviszonyok között). Pedig az elején a Casio jó példa volt egy nyerő stratégiára, az elején valódi optikai cégekkel közösködtek (Casio - Pentax, Panasonic - Leica, Sony - Carl Zeiss), hogy komolyan vegyék őket, aztán egyre inkább saját néven.

A nagyobb megapixel az elején fontos volt (2-6 közötti értékeknél), de 13 mpixel fölött akkor is értelmetlen, ha a sensor bírja: én a DSLR felbontását is levettem a kb negyedére (12 megapixel, asszem).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pityu83 írta: 24 órája

Azért növelik a megapixelt,hogy a sok hülyének eladhatóbb legyen egy termék de sokan még nem fogták fel lehet az 20000 megapixel is nem attól lesz jó minőségű egy fotó,viszont az embereknél beválik minél nagyobb megapixel annál jobban vásárolják,de ilyen eladási trükkök máshol is vannak bőven.

A válaszoláshoz belépés szükséges
sz.danyka írta: 2 napja

Iphone 7 plus mièrt nincs???? A legjobb

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 napja

Én bejártam elég sok stációt. Kezdve 20 éve az első ballépésekkel, a kamerának csúfolt webcamekkel, majd az első igazi kompaktgépekkel, aztán 10 év alatt végigéltem, hogy az újabb és újabb Casiók egyre gyengébb képeket csináltak (dacára a több megapixelnek), majd hogy minden szempontból lemossák a mobilok (lassan öt éve ki is haltak), ráadásul nemcsak a csúcsmobilok mellett, de a lebutított kiadások is könnyen lepipáltak akár a (látszólag nagy objektívvel bíró, valójában csak beetetés) csőrös készülékeket is.
http://autossagok.blog.hu/2016/11/05/utam_az_elso_dslrig
Aztán beruháztam egy belépő DSLR-re, de most sem vagyok meggyőződve, hogy bárkinek is ugyanezt kellene tennie, akinek nincs 3-500 eurója egy sarokban porosodó alkalmi kamerára, vagy nem érez késztetést hogy éjszaka holdfénynél kimenjen rovarok párzását fotózni.

Egy mai modern bridge még elfogadható méret és persze valódi minőség, de simán drágább lesz mint egy belépő DSLR alap gyári 18-55-ös lencsével .




A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2 napja
Bezzenev írta: 3 napja

hát, ha én is hasogatnék egy kis szőrszálat a cikkben, akkor Katona úrnak mondanám, hogy nézze meg mi is pontosan az a mélységélesség, mert nem az, amire ő gondol :D komoly mélységélesség, nem fog menni kitobival, mint a képen.

de egyszerűbb ha elmondom, tehát a komoly mélységélesség az lett volna, hogy a skoda éles mint a penge, körülötte meg minden blurolt,elmosódott lenne :) értjük ugye



https://media.gcflearnfree.org/ctassets/topics/203/settings_depth_of_field_shallow.jpg



kisebb tárgyaknál telóval is megy ez


"de egyszerűbb ha elmondom, tehát a komoly mélységélesség az lett volna, hogy a skoda éles mint a penge, körülötte meg minden blurolt,elmosódott lenne :) értjük ugye"
Ez a lecsökkentett mélységélesség. A szitakötős fénykép is ezt demonstrálja.
Számomra abszolút nem versenyképes, és még sokáig nem is lesz az egy okostelefon, akármennyi megapixeles képnagyságról is beszélünk, még egy kompakttal sem, nemhogy D-SRL-el. A kép technikai minősége csapnivaló az okostelefonnál. Az érzékelőlapka mérete behatárolja a kép technikai minőségét, ami szoftveresen nem pótolható. Ez a legfőbb tényező, és utána jönnek a optikák, meg a szoftver.
A mélységélességet csökkenthető tényező a megnövelt blendenyílás, valamint a nagyobb méretű érzékelőlapka, pl. DX formátumú, és a még nagyobb FX, azaz full frame. A mélységélesség növelése éppen ennek a fordítottja, szűkített blendenyílás, kisebb méretű érzékelőlapkák.
Nem vagyok híve a csökkentett mélységélességnek, természetellenes. Akkor jó, ha valamit ki akarok emelni a környezetéből, mint pl. a szitakötős kép. Minden más elmosódott, csak a kívánt téma éles. A természetben (amit az emberi szem lát) meg a háttér is éles.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 3 napja

hát, ha én is hasogatnék egy kis szőrszálat a cikkben, akkor Katona úrnak mondanám, hogy nézze meg mi is pontosan az a mélységélesség, mert nem az, amire ő gondol :D komoly mélységélesség, nem fog menni kitobival, mint a képen.
de egyszerűbb ha elmondom, tehát a komoly mélységélesség az lett volna, hogy a skoda éles mint a penge, körülötte meg minden blurolt,elmosódott lenne :) értjük ugye

https://media.gcflearnfree.org/ctassets/topics/203/settings_depth_of_field_shallow.jpg

kisebb tárgyaknál telóval is megy ez

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 3 napja

Még annyit a cikkhez, hogy nem vagyok nyelvtan tanár, de a "megfotózhatunk" szó bántja a szememet is és a fülemet is. Szerintem helyesen "lefotózhatunk". Persze az is lehete, hogy csak öreg vagyok és ez egy ma divatos szó - akkor is ha nem helyes-, úgy mint pl. a "bekövet" vagy a "befoglal".

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 3 napja
Tizenkettő írta: 3 napja

Idő kérdése és senki nem fog vagyonokért fényképezőgépet venni max akik tényleg valami nagyon profi eredményt szeretnének. Minden másra tökéletes a telefon.


Előzmények megtekintése

Nagyjából igen. Annyi, hogy applikációval és raw lehetőséggel tényleg majdnem félprofi megoldás egy újabb teló már...

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 3 napja

Másokhoz hasonlóan én is azt gondolom, hogy nem kell már fényképezőgép sem hirdetéshez, sem nyaraláshoz, tökéletes egy középkategóriás - vagy jobb - mobiltelefon. Fogadni mernék, hogy a használt autó hirdetésekhez a képek legalább 90%-a (ha nem több) telefonnal készült. Hagyományos fényképezőgép csak a profi fotósoknak, vagy a hobbi művészeknek kell.
Egy-egy árnyalatnál szerintem sokkal fontosabb, hogy mennyire informatív a fénykép sorozat. Igaz ez az autókra, de igaz ez minden másra is. A közelmúltban ingatlanokat nézegettem és sokszor elképedtem, hogy milyen sorozattal próbálnak eladni egy-egy házat. Nem tudom, hogy az ingatlanosok mit tanulnak a tanfolyamon, de nálam alapvető lenne, hogy egy ház kívülről-belülről le legyen fotózva, és a képek között legyen alaprajz. Ehelyett van olyan akinél a hirdetés mellett megjelenő képen a mosogatót örökítették meg az éppen száradó edényekkel. Na ennek majdnem mindegy milyen a minősége :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 3 napja
Bezzenev írta: 3 napja

Pro HD camera-t (droidos APP.) használok. Nem a leghiperszuperebbújabb a telóm (13mpx,nexus6), de besz.rok miket lehet vele összehozni, de természetesen csak utómunkával, de ! elmenti az app RAW fileba így lehet vele ügyeskedni és sokkal jobb képet kihozni mint a gyári jpg engine.

volt már több dslr-em, most adom el épp, kevesebb luminanciás zaj van egy normális obi-val, DE! ahol használjuk ezeket a képeket, utómunka utána észrevehetetlen szinte (facebook,netes újságok,stb) mert egész egyszerűen nem 4200-as képeket nézegetünk kinagyítva, úgyhogy kisebb méretben sztem tökéletes egy jobb kamerás teló, ha van raw lehetőség is.


Előzmények megtekintése

Idő kérdése és senki nem fog vagyonokért fényképezőgépet venni max akik tényleg valami nagyon profi eredményt szeretnének. Minden másra tökéletes a telefon.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

Tegnap – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

2 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Nem csak igazi autóritkaságokat, hanem ritka szép játékokat is árvereznek

Pedáloznál te is szívesen, főleg ezekért!

5 napja – Sztori

Az egyik leghíresebb és legnagyobb volumenű autóárverésén nemcsak igazi autók, hanem csodásan kivitelezett játékok, pedálos kisautók is részt vesznek.


Használtautó.hu

SKODA SUPERB Combi 2.0 CR TDI Elegance DSG Téli-Nyári kerék.Valós KM!!

SKODA SUPERB Combi 2.0...

Ár: 4.590.000 Ft

Évjárat: 2014 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SMART FORTWO 1.0 Micro Hybrid Drive Pure Softouch Részletre 0%-tól!

SMART FORTWO 1.0 Micro...

Ár: 1.190.000 Ft

Évjárat: 2010 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA FABIA 1.4 16V Ambiente MAGYAR! 2009-es A GYÁRTÁS IS!

SKODA FABIA 1.4 16V Am...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2009 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!