Így ereszt dementorokat a Terror Benz

Dyno padon vallott a kamionturbós dízel drift 190-es

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Dízelrajongók, figyelem! Zöld rendszámot büntettek és dyno padon vallottak a hazai Terror Benz csapat dízel Mercedes-Benz szörnyetegei.


Nem sokan tekintenek megfelelő driftalapként a dízel autókra, és ennek meg is vannak a bizonyos okai. Aki mégis dízelből szeretne driftautót varázsolni, annak egy eléggé járatlan utat kell felfedeznie. Kis hazánkban több példa is van dízel driftautókra, közülük talán a leghíresebb Magyar Tamás Mercedes-Benz 190 versenyautója, azaz a Terror Benz. Az autót 3 éve kezdték el építeni, és az egyik legjobb példa arra, hogy kitartó munkával egy turbódízelből is nagyszerű versenyautót lehet építeni.
Tomi a Markom Racing Team egyik pilótája, így a csapat kamerásaként rengeteg időt töltöttem vele tavaly is. Mikor Tomi és barátai eldöntötték, hogy ideje dyno padon is megmérni, mit tud akkori állapotában a hazai 3 Terror Benz (a versenyautóval együtt 4), engem is meghívtak, hogy dokumentáljam a dolgot. A csepeli Dyno Dynamics garázsát vettük célba, és a dolog pikantériája, hogy én épp a Volkswagen e-load-up! tesztautóval voltam akkor, ami bizony emissziómentes. Ekkor készült az a "csúnya" felvétel is, ahogy a dízel köd belepi a zöld rendszámot. Négy Merga, egy C 250, egy C 300, egy E 300 és Magyar Tamás drift 190-ese volt jelen. Mondanom sem kell, egyedi látvány, ahogy a dementorokat okádó 190-es fütyül és sír a padon. A lekötözés ellenére nagyokat rántottak a lóerők.
Hirdetés

Tomi elmondása szerint mindent magának kellett kitapasztalnia, és az autó már elvesztette dízeles karakterét. Ez legfőképp a nagyobb, egyébként módosított kamionturbónak köszönhető, ami 2500-3000 fordulat/perc felett tölt be, később pedig a lóerők veszik át a szerepet. Ami a legnagyobb kihívást jelentette, hogy a drift által megkövetelt széles nyomatéktartományt megteremtsék. Ahogy a videó is mutatja majd, 2500-tól 7000 fordulat/percig szinte egyenletesen húz. Persze könnyen lehetne még többet kihozni a motorból, de inkább a tartósság és a megbízhatóság a cél. Egyébként a mérés alatt a turbóval és az intercoolerrel is baj volt.

Fotók: Farkas Brigitta / Markom Racing Team
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?