Fedél nélküli DS 7-ben feszített az új francia elnök

Egy nyitott tetejű DS 7 lett a Macron-mobil

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elég komolyan behatárolta, hogy hova pozicionálja SUV-ját a DS. Elhúzható tetős elnöki vonulós autó lett a DS 7-ből, Macron fel is avatta.


Az amerikai elnökök rendszerint páncélozott Cadillac limuzinokkal járnak, Putyin egy hosszított tengelytávú Pullman féle Mercedes-Benz S-osztállyal látogatott Magyarországra, míg más országokban a német és brit prémiummárkákat részesítik előnyben. Egy dolog közös bennük, mind tök menő. Mi a helyzet a franciákkal, kérdezhetjük, ahol épp most történt meg az elnökválasztást. Nos, a franciák büszkék, autóiparukra is, ezért otthoni modelljeik közül szemezgettek Emmanuel Macron beiktatási ceremóniájához. Azért mégsem vonulhat végig a Champs-Elysées hömpölygő tömege előtt egy faceliftes Peugeot 301-gyel.
Hirdetés
Szóba jöhetett a Renault, a Peugeot és a Citroën, ám ezekkel megjelenni elég snassz. Ott van még a Bugatti, de az igen beteg dobás lett volna, ráadásul nem tisztavérű francia legény. Maradt hát a Citroën prémiumvonala, az új francia elnöki autónak pedig úgy látszik, a nemrég bemutatott DS 7 Crossback SUV-t választották. A DS különleges átalakításokat végzett a kormányzati autón: indigókék fényezést, fekete bőrbelsőt, Francia Köztársaság feliratot és zászlótartót, valamint arany betéteket kapott a felniken. A legfurcsább részlete mégis az elhúzható vászontető, amitől így (a pápamobilból kiindulva) igazi Macron-mobillá változott a DS legfrissebb és legnagyobb városi terepjárója. Büszkén és kissé viccesen feszített az újdonsült elnök a DS 7 tetején, miközben ömlött az eső. A DS 7 Crossback piaci bevezetése 2018 januárjában lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    A költsgéeknél pedig a lakbér arányosan emeli a béreket, különben nem mennek oda dolgozni. Luxembourgban egy családi ház 2000 EUR körül indul (!). Ez alatt erős kompromisszumokat kell kötni.

    De például ott a drága bölcsöde, vagy hasonlóan meglepő tételek. Viszont az egy éve munkaviszonyban állók jogosultak a fizetésók 85%-ára munkanélküli segélyként

    Amit írtál kiadásokra arra is igaz, hogy nyugaton teljesen más az emberek viszonya a bankhitelhez. Autót vagy ilyen felújítást rendszerint hitelből intéznek.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Úgy számoltam, hogyha egy házaspár két tagja csak átlagbért keres, akkor 3500-4000 EUR nettó családi jövedelem simán megvan. Ezt lehet variálni, pl jól kereső férj / háztartásbeli feleség, de a 4000 nettó két főre általában meglesz.

    A német bérek messze nem a legmagasabbak, Luxemburgba minden reggel 100.000 ember indul meg a határ túloldaláról, ez a németekre éppúgy igaz, mint a belgákra vagy az elzászi franciákra. A 2000 eurós minimálbér csodákra képes.

    Összességében a hétköznapi termékek árai olcsóbbak, Németországban mint a DM időkben (ez egyébként főleg a Benelux árakhoz képest látványos), ezt teszi a közös piac (pl minőségi spanyol gyülölcsök és zöldségek olcsón). A legnagyobb különbség a németek javára nem annyira az aldi áraknál jelentkezik, hanem pl a Norma vagy a Penny bio gyümölcseiben. A hatékony német feldolgozóipar is jól jön, őszintén szólva magyar szemmel nem lenne semmi szégyenleni valójuk.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Első bekezdésed tök jó!!!
    Éltem külföldön majdnem 10 évig. Szóval nem tudom mit hőbörögsz rögtön mintha ismernél.
    A külföld meg nem csak Német országból áll.
    Amúgy meg arra kívántam célozni hogy mondjuk ott egy postás vagy egy mezei akárki nem 120 bruttót keres, mint itthon, hanem többet mert jobb a szociális háló és ugye egész ejrópában csak nálunk van 27! százalékos áfa mindenen.

    Szóval igen annyival nem drágább az élet nyugaton, mint itthon. Majd ha felemelik az áfát akkor talán majd lesz!

    Németországban ott a sok Aldi meg Lidli, meg a bevásárló outletek ahol azért meg lehet oldani hogy jusson is maradjon is.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Itt egy részletes táblázat a német fizetésekről:
    [url]http://www.focus.de/finanzen/news/arbeitsmarkt/grosse-gehaltsauswertung-jeder-dritte-verdient-weniger-als-2400-euro-so-ungleich-sind-die-einkommen-verteilt_id_6603710.html[/url]

    Ez földrajzilag átlagolva de fizetésenként bontva eléggé informatív. Kevés bennszülött német család keres nettó 3500 EUR alatt. És benne vannak azok a munkakörök amelyeket német annyiért nem végezne.

    A költségek között van ami magasabb, van ami alacsonyabb mint itthon, a bérlet pl biztos több, és normális helyeken 1000EUR alatt ne is várj semmit. De a bennszülöttek a korábbi hitelek nyomán 10-20 év alatt rendszerint már törlesztették és a saját házban élnek (aminek viszont szintén durva költségei lehetnek).

    És más nyugati országokhoz képest is vannak eltérések, pl Belgiumban bevásárolni sokkal drágább, de több a minőségi étel.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Azért annyival nem drágább az élet nyugton, mint itthon.
    Az üzemanyag, élelmiszer, albi ára között nincs nagy különbség.
    A fizukban van.
    Erre mondják hogy nálunk európai árak vannak és balkáni fizetések.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Tudom mennyibe kerül egy albérlet, mert Svájban és Dél-Franciaországban is rendelkezem ingatlanokkal, amik ki vannak adva…Persze ez csak vicc volt 🙂
    ebben igazad van, de megint csak ugyanoda jutunk vissza, hogy annyival többet is keres egy luxemburgi, a real keresete jóval több, mint kis hazánkban lenne…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Luxemburgban nem fogsz albéretet találni 1000 euró alatt (ez egy garzon ára). Kimész családdal és beindulnak a költségek amiről itt nem is hallottál, pl menza a gyerekednek hogy rendesen táplálkozzon, vagy épp bölcsöde.

    A különbség az, hogy a helybeliek vagy rendelkeznek már lakással, és pl ez nem terheli őket, vagy bevállalhatnak egy hitelt mert nem tervezik hogy el kell menniük / kitoloncolják 20 éven belül.

    Személy szerint úgy vagyok vele, hogy egy ideig akár fizettem is azért hogy világot lássak és tapasztalatot szerezzek. Majd egy idő után elvárod hogy ezért a tapasztalatért meg is fizessenek, a családdal pedig elég sok többletteher is jelentkezik.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Én most már inkább kibonyolodni szeretnék a témából, de erre a megjegyézsre még reagálnék: “Londonban, Párizsban vagy Luxembourgban 500.000 ft NETTÓ fizuig kb ingyen dolgozol, ha nem valami munkásszálláson tengődsz, a fizetések azért is drágák mert a költségek is magasabbak”
    Az a baj, hogy még ennyi fizetésért is érdemes külföldi munkát vállalni, mert jut is marad is.Ha annyiva drágább lenne az élet, ahogy te itt leírtad,a kutya nem menne oda.Egyébként meg ha megélhetéshez szükséges minden szolgáltatás, élelmiszer, ruha,üzemanyag…stb árát nézed, összességében egy átlag fizetés bőven elég rá.Csak azt vedd, hogy ott hány liter benzint tudnak venni egy fizetésből, és itthon mennyit vehetsz.Néhány kivétellel(szolgáltatás), ólcsóbban élnek, vagyis a real keresetek sokkal de sokkal jobbak mint nálunk…ennyi

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    zöldnek is ez a 2 véglet létezik…pedig már leírtam más lehetőségeket is. Nem csak a robotmunka és a parton ülés létezik, de mind1, fölösleges ide bármit mondani. Pont ezért marad balkáni az ország kb. örökre.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    “Szerintem meg a te igényszinted van alacsonyan ha kb mindent lexarsz csak a saját kis bukszádat figyeled meg hogy meglegyen a napi pálaszed.”

    Egyszerű vagy, mint a jancsiszög…úgy tűnik az általános iskolás értelmező olvasás sem megy, a többi baromságodat már nem is kommentálnám, légy oly szíves ne reflektálj nekem én sem fogom tenni ezután, teljesen fölösleges. Adios.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Egy nemetnek is nehez egy uj Dacia megvasarlasa….:-) Ajjaj, most akkor költözöl? 🙂
    A viccet felreteve, valoban jobb körülmenyek allnak rendelkezesükre, hogy gyakrabban üljenek uj autoba.
    Csak tulozni nem kell, hogy minden nemet csalad uj BMW-vel furikazik….
    Az mas teszta, hogy milyen tartalekaik vannak, amiböl böven tudnank ujat venni, legfeljebb nem teszik…költenek masra.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Szerintem meg a te igényszinted van alacsonyan ha kb mindent lexarsz csak a saját kis bukszádat figyeled meg hogy meglegyen a napi pálaszed. Akkor neked való az ilyen jobbikos kretén baleketetés. Ez ötödölős kreténség önmagában is baromság, mert ha nyugaton szeretne megélni sokkal drágábban teheti meg. Ezt már leírtam valahol. Londonban, Párizsban vagy Luxembourgban 500.000 ft NETTÓ fizuig kb ingyen dolgozol, ha nem valami munkásszálláson tengődsz, a fizetések azért is drágák mert a költségek is magasabbak.

    Az Audi és tsai idehoztak egy magyar prolifejjel felfoghatatlan beruházást, amihez piacot és fejlődési lehetőséget hoztak. És ez a fejlődési lehetőség szerintem igaz lesz az alkalmazottakra is, de ehhez mondjuk nem árt ha az a proli munkás szeretne kitörni ebből (Nem úgy juthat előre hogy szétbarmolja a világrendet, ezt már egyszer eljátszottuk). És gyanítom jobban fizetnek mint a szokásos csalós trükközös magyar munkaadók. Szóval engedtessék meg nekik hogy kapnak adókedvezményt a nyereségükhöz amit amúgy honfitársaink kis és középvállalatai “okosan-ügyesen” oldanak meg. És azért azt sem árt megjegyezni, hogy amit te a saját adódnak tudsz be, azt is ők állják, és egyáltalán nem mentesek alóla…

    Az Audi nem csak a pénzzel szált be amit idehozott, hanem tudással amit megismertet a dolozóival és mágnesként vonzza a többi beszállítót. hírét viszik hogy itt nem csak pálinkafőzés zajlik hanem komoly munka is, és mások is bepróbálkoznak zöld beruházással.

    Nem tudom melyik gyengeelméjű jött itt a talált pénzt kilapátoló multi toposzával, de ez a saját gazdasági tevékenységük gyümölcse amiért rengeteg pénzt hozott, és sokkal többet tett az országért mint a sok egysejtű vidéki mezőgazdasági vállalkozó, akik TÉNYLEG rabszolgaszámban tartanak idénymunkásokat, tényleg kisemmizik őket, semmi hozzáadott értéket nem teremtenek, és gyakorlatilag szinte annyi uniós támogatást kapnak, mint amennyi árut megtermelnek. De ha elmész vidékre egy közepes városban lesz három négy vállalkozó (aki képes is rá, hogy vállalkozzon), ezek közül a 2-3 mezógazdasági lesz leginkább eleresztve most (uniós pénzből), ott fog parkolni a ház előtt vadiúj(szerű) BMW. Ennyit a kisemmizős hazugságról.

    És a szemétláda Jobbik ezeknek a simliseknek lobbizik, kelti a hangulatot és hazudozik nekünk két pofára.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Nem szeretnék nagyon belebonyolódni a témába, de ezt úgy is lehet nézni, hogy igen robotolsz nekik ötöde pénzért, vagy ülsz az árokparton és nézel a nagy semmibe.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    ” termelhetsz a piacukra és megkaphatod a munkájukat, ”

    “Így van”, robotolhatsz nekik, ötöde pénzért, a profitot kiviszik és a mi uniós támogatásunkból építtetik a gyáraikatelég sok adó kedvezmény emellett…..komolyan nem tudok veled mit kezdeni, ha ezt nem érted meg. Ha te ezt LEHETŐSÉGKÉNT érzed/éled meg, [b]akkor végtelenül alacsonyan van az igényszinted[/b] és blokkolod a világ rezdüléseit (hogy egy kis ezotv-t is vigyek a dologba)…mint rengeteg magyarnak.

    pont ezért nincsennek saját globális termékeink, mert a rabszolgatartást rengetegen LEHETŐSÉGKÉNT élik meg. Nem kell nekik gondolkozni, saját maguk útját tutujgatni, emberekkel szerveződni (hogy is tudna egy magát is útáló,irigy nép?), KÜLFÖLDRE NYITVNI piacot szerezni…áhh, az átlagparasztnak nagyon jó a gyári meló (lsd régen tsz), nem kell a fenti dolgokkal bajlódnia….persze, a pénz viszont kevés, de dolgozni meg nem akar, hát akkor mi legyen? Kimegy angliába mosogatni….pafff, ez a megoldás így van…ez is tökéletesen tükrözi ezt a rabszolgalelkü,sekélyes igénytelen gondolkodást.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Csak, hogy enyém legyen az utolsó szó 🙂
    Kedves meleagris kolléga, nem a BMW a lényeg, mert ha egy Golfot, Astrát, Focust írtam volna, akkor is ugyanott vagyunk, mert tetszik nem tetszik ma Magyarországon, a legolcsóbb új autót megvenni is komoly terhet jelent egy átlag fizetésből.Pont.Ha még erre valaki azt írja,hogy egy németnek is nehéz egy új pl. Dácia megvásárlása, akkor leiratkozok az oldalról, szétkaparom a monitort, elhagyom az országot és Új Guinea Pápuán kérek menedékjogot,az biztos…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Gratulalok uraim, igazan erdekes volt elolvasni a hozzaszolasokat.
    Valahol korabban is irtatok, hogy hagyjatok abba a vitat. Egyetertek, szerintem sem nem lenne ertelme folytatni, legalabbis ilyen hangnemben nem, es nem itt.
    Octi kolleganak csak egy info: nem vesz az atlag nemet vadonatuj BMW-t 4 evente. Vesznek, vannak peldak, nem is feltetlenül keves, de nem rohan be es fizet ki 40-50-60000 Eurot, vagy meg többet 4 evente egy uj BMW-ert.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    A német (KERESKEDELMI!!!) TV-ben a reality show-k magáncsődről szólnak vagy vállalkozási trükkökről, és politikai propaganda helyett gyárlátogatási filmeket vetítenek a félnyolcas műsorsávban.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Az átlagembernek legalább annyira kellene pénzügyi elemzéseket végezni. És gondolkodni. Nézd meg, tanulságos:
    [url]http://www.rtl.de/cms/privatinsolvenz-nach-fuenf-jahren-schuldenfrei-so-klappt-s-2415875.html[/url]

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Igen, az átlag Johann. Szerinted odamegy és virítja a 40.000 eurót? Francokat. Hitelt vesz fel mert hitelképes. Mivel kiszámítható a gazdasági környezet, és a bankok tisztességesen hiteleznek, nem vállal nagy kockázatot. Persze van aki bukik, javaslom nézz néha német TV-t. Pl mit jelent a magáncsőd.

    Az átlag magyar még mindig nem fogta fel azt, amit Szécheny 200 éve igen. Sajnos nálunk a bankok sem teljesen úgy működtek ahogy kell (CHF hitel), de ez egy másik történet.

    Egy átlag német pedig simán bevállal havi 1500 euró törlesztőt a házra (eztl sokan rendszerint le is tudták mára, és van egy félmillió eurós ingatlanuk) és havi 500 eurót az új BMW-re, aminek az önrészét az előző BMW-je adta.

    A fizetéséből aligha tudnának az átlagnémetek 3-4 évente új autót venni. Rengeteg a céges juttatás és a magán is hitelre megy.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Én nem egy nagytőkésről beszélek, aki milliárdokat kíván befektetni,és előtte mindenféle pénzügyi elemzéseket végez hanem egy átlag német emberről.A kiszámítható környezetnek meg a bankrendszernek semmi köze az egészhez.Csupán azért tudja megtenni, mert a fizetéséből simán tud finanszírozni egy ilyen tételt…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Mi van???
    Ezt írtam: “Egészen pontosan azt a munkát, ami nekik már büdös, vagy épp nincsenek elegen rá.”

    Hol “büdösöztem” le “a világ legrangosabb konszernjeinek legújabb gyárait”? 🙂

    El kéne sajátítani az értő olvasás képességét. Vagy ha nem ezzel van a probléma, nem kéne sunyi módon megpróbálni sértegetni olyan miatt, amit le sem írtam. Nem is írtam a német gyárakról, csak te. 🙂

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Te megint félrebeszélsz. a világgazdaság pénzbősége és az isteni gondviselés nem a 2008-as válság utáni államcsőd-közeli helyzetről szólt, hanem a 2006 előtti időkről. Totális képzavarban vagy.

    Az uniós források jó része bizony kimondatlanul is alanyi jogon járnak, még ha hazugnak is nevezel emiatt. Amellett, hogy ezért mi is teszünk be a kasszába, amelyet visszakapunk, számos, a közös piacból fakadó hátrányt is vehetjük kompenzálásnak, pl. a mezőgazdaság 2000 utáni rohamos leépítése.

    [i]Miközben azt a felszabadított saját pénzt (amiből tudnánk valóban nemzetet építeni), stadionokra verik el meg hazugságkampányokra. Ilyen sehol máshol nincs Európában.[/i]

    Jó, ez meg kocsmai színvonalú demagógia. A stadionépítések az ország éves költségvetésének kb 0,1%-át teszik ki, a “hazugságkampány” talán még annyit sem.

    [i]amivel egy rakás xart kaptunk közel annyi pénzéért amiért már újat is lehetett volna. Az “új” metróink rosszabbul néznek ki mint amit máshol 10-15 éve használnak. [/i]

    Azért a “közel annyi pénz” nagyon messze áll a valóságtól, harmadával kevesebbe került, gyakorlatilag élettartam garanciával. Ha ez rakás szar (gondolom ezt fotelszakértőként abból vezetted le, hogy a prototípusnak voltak szoftveres anomáliái az első két hétben – amit a média természetesen alaposan felnagyított – tehát nyilván kukára való hulladék az egész), akkor mit mondjunk az Alstom kocsijaira, amik amellett, hogy a korrupció szinonimája lett, évekig alkalmatlanok voltak a forgalomba helyezésre és legjobb tudomásom szerint ma sem annyival jobb a rendelkezésre állásuk és megbízhatóságuk, mint amennyivel korszerűbbek és fiatalabbak a szovjet vasaknál.
    Az pedig, hogy hogy néz ki, egyéni szubjektív dolog.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    És szerintem “lebüdösözni” a világ legrangosabb konszernjeinek legújabb gyárait több mint sunyi hangulatkeltés. Nem valami leszerelt öreg selejtterméket hoznak ide hanem a csúcstechnológiákat.

    Valamikor a 90-es évek közepén kezdték a kábelkötelegelő üzemekkel, hogyha ezzel boldogulunk akkor komolyabb feladatok is mennek.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    A 2000-2006 fellendülés KIZÁRÓLAG az EU-nak volt köszönhető. Mindenki beárazta a közeledő csatlakozást, és ez felülírta a nagy magyar pesszimizmust. Valóban a fletói elkúrás vágta el, de az EU nélkül nem kicsit nagyobb gázban lettünk volna. Nem az “isteni gondviselés” mentett meg, hanem egy EU-IMF hitelcsomag ami gyakorlatilag egy csődeljárás, adnak hitelt hogy rendezni tudd soraidat. A 2010 utáni gazdaság-politkának (és a renitenskedésnek) voltak erényei, de nem érünk vele sokat ha agymosásban és politikában legalább annyit rontanak.

    Az [b]Uniós források nem járnak alanyi jogon[/b]. Amit írsz egy ordas hazugság. A Közös piaci jogai és kötelezettségei járnak alanyi jogon a tagsággal. Az uniós pénzek mértékében és struktúrájában (pl brit visszatérítés) 7 évente állapodnak meg. És jelenleg durván pozitív a mérleg.

    Az hogy itt páran felnéznek pár kretén jobbikosra mert képesek egyedül megkötni egy nyakkendőt, irreleváns. Nézd meg hogy mennyit szépült a vidék az elmúlt 10 évben, előtte 30 évig nem nyúltak hozzá. Miközben azt a felszabadított saját pénzt (amiből tudnánk valóban nemzetet építeni), stadionokra verik el meg hazugságkampányokra. Ilyen sehol máshol nincs Európában.

    A legszánalmasabb pedig hogy újabban minden kifogást felhasználunk arra, hogy az orosuoknak átutaljuk, mint a metrófelújítás, amivel egy rakás xart kaptunk közel annyi pénzéért amiért már újat is lehetett volna. Az “új” metróink rosszabbul néznek ki mint amit máshol 10-15 éve használnak.

    Az uniós források nagyobb jelentősségűek, mint a Marshall segély volt, de az elv hasonló. Most megmutatjuk mire mentünk volna ha megkapjuk.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    [i]Neked lehet hogy “büdös” a munka, a németeket nem így nevelik, és hidd el, egy Mercedes gyár vagy bármilyen modern gyárban dolgozni nem lesz nekik “büdös”.[/i]

    Tényleg nem bírod ki személyeskedés és sértegetés nélkül? 🙂 Kifordítod amit írtam, szó nem volt itt a Mercedes gyárról, hanem azt írtam, hogy vannak olyan munkák, amiket el kell végezni, de németet már nem találsz rá.

    Az a nagy gazdasági fellendülés (ami nem is volt akkora, mint pl. az ezredfordulón) a világgazdasági fellendülésnek volt elsősorban köszönhető (Fletó, Őszödi-Beszéd megvan? “az isteni gondviselés és a világgazdaság pénzbősége(…) segített, hogy ezt túléljük”…)

    “[i]A 45 év jó duma, de sajnos csak önámítás. A 80-as évek végén/ 90-es évek elején mi is ezzel ámítottuk magunkat. Azóta látjuk mire jut magyar politika.

    Itt a “Marcsall segéy’ elverjük stadionokra meg kiszórjuk az oroszoknak minden xarra.”[/i]

    Ez nem önámítás, elég sok generáció nőtt fel fél évszázad alatt ahhoz, hogy ne lehessen egyik napról a másikra mindent kifordítani a sarkából és 1-2 évtized alatt lehetetlen behozni fél évszázadnyi lemaradást.

    Ha az amúgy alanyi jogon járó EU-pénzeket érted segély alatt, akkor megint rossz felé kaparsz, mert egyetlen stadion sem épült/épül belőle. Az oroszoknak pedig szintén fingom nincs, milyen pénzt szórunk ki belőle, de a te biztosan tudod, a saját kis alternatív valóságodban. 🙂

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Neked lehet hogy “büdös” a munka, a németeket nem így nevelik, és hidd el, egy Mercedes gyár vagy bármilyen modern gyárban dolgozni nem lesz nekik “büdös”.

    Ami a németnek nem elég jó azt elvégzik bevándorlók, akik 30 éve folyamatosan érkeznek Dél és Kelet Európából.

    Az magyar gazdasági fellendülés (2000-2006) kulcsa az EU tásulási egyezmény volt amit 93-ban írtak alá. Ennek alapján az EU egyoldalúan felfüggesztette a vámokat a tőlünk érkező ipari termékekre. Ez lehetővé tette hogy elkezdjünk beintegrálódni az EK gazdaságába, miközben mi még vámolhattunk.

    Csak összehasonlításul, a törökök a 70-es évek óta vámúnióban. Nem szólhatnak bele semmibe, pénzt nem kapnak munkát nem vállalhatnak azonos feléttelekkel. De ha ez nem lenne, akkor a Toyota és társai tized akkora gyártókapacitást épített volna.

    Törökország több autót exportál az EU-ba mint Japán…

    A 45 év jó duma, de sajnos csak önámítás. A 80-as évek végén/ 90-es évek elején mi is ezzel ámítottuk magunkat. Azóta látjuk mire jut magyar politika.

    Itt a “Marcsall segéy’ elverjük stadionokra meg kiszórjuk az oroszoknak minden xarra.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    [i]megkaphatod a munkájukat, Mert azért hogy te levégezhesd azt a munkát “tizedért” (ami nem igaz) egy németnek kevesebb munkája lesz otthon.[/i]

    Egészen pontosan azt a munkát, ami nekik már büdös, vagy épp nincsenek elegen rá. Amúgy lenne baj, ha a holnap lelépne Németországból az összes magyar, lengyel, török, stb. munkavállaló, mert megállna az ország. Ugyanis a németek (tudod, az őslakosok, akiknek a nagyszüleik is már németül beszéltek) egyre kevesebben vannak ahhoz, hogy fenntartsák ezt a hatalmas gazdaságot.

    [i]Az EU tagság a nemzet legnagyobb lehetősége minden szempontból. Egyéni és állami szinten. Idejön a nyugati ipar amit magunktól sosem tudnánk összehozni, pláne fenntartani (ha Saab vagy a Rover sem bírta). Bejutunk a piacra, és beleszólhatunk hogy mi legyen a termék szabványa. Az egyének pedig kimehetnek szerencsét próbálni, tanulni, dolgozni AZONOS jogokkal.[/i]

    Ez mind nagyon szép, kár, hogy mindez csak szavakban létező propagandaanyag.
    A nyugati ipar (csak a legnagyobbak, mint pl. Audi, GE, Bosch, stb.) már akkor rég itt voltak, amikor még a dátuma sem volt kijelölve a csatlakozásunknak.
    És hidd csak el, ha nincs a 45 év szovjet megszállás, boldogultunk volna egyenrangú félként anélkül is, hogy a nyugat olcsó bérmunkásaivá váltunk volna.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Az intelligenciával rendelkező egyének számára itt van egy előadás Pavics Lázár által. Ő élete legnagyobb részét az MNB -ben töltötte el, vezetői beosztásokban, Ő a számok embere. Tudja azt, melyik KSH számadat mit jelent, azt hogyan kell értelmezni, milyen, gazdasági szándékkal bír, milyen folyamatokat takar.

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=QJDREGi6JYs
    [/url]

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Na figyelj, baxki, gyarmat az amit a ruszkik csináltak velünk. Fingod nincs mi az a gyarmat. Az EU tagjai felvettek maguk közé, termelhetsz a piacukra és megkaphatod a munkájukat, Mert azért hogy te levégezhesd azt a munkát “tizedért” (ami nem igaz) egy németnek kevesebb munkája lesz otthon. És a németek erre háklisak, mert őket arra nevelték hogy megbecsüljék a munkahelyet, a magyart meg 40 évig arra, hogy lexarja. Egyenlő félként vállalhatunk munkát náluk is és kapunk egy valag pénzt amiből még ide is csábíthatjuk őket. Ezeket a Merkelnek mind meg kell magyarázni a választóinak.

    Ez nem alanyi jog ezért egy sor dolgot vállaltunk, amelynek egy része olyan magától értedő dolgog, mint a demokratikus intézmények tiszteletben tartása.

    Az EU tagság a nemzet legnagyobb lehetősége minden szempontból. Egyéni és állami szinten. Idejön a nyugati ipar amit magunktól sosem tudnánk összehozni, pláne fenntartani (ha Saab vagy a Rover sem bírta). Bejutunk a piacra, és beleszólhatunk hogy mi legyen a termék szabványa. Az egyének pedig kimehetnek szerencsét próbálni, tanulni, dolgozni AZONOS jogokkal. Ez marha nagy dolog. Mellesleg egy vagyon csak az amit hazautalnak. Ezen kalandorok egy részét állami segélyen tarthanák el vagy épp téged ha kiütnének a munkádból.

    Dolgoztam itt is ott is, ha már kint élsz családdal akkor nem fogsz olcsóbban kijönni mint a helyiek. Beszélgettem bretagne-i hazatérőkkel, akik a párizsi vagy londoni bérek töredékét kapják recepciósként, de otthon vannak ahol születtek és minden nap szörföznek. Ahol rendes jövedelem van ott rendes költségek is lesznek.

    A másik hogy a németek vagy a svédek nem vágták haza olyan gyakran az életüket mint mi. A görögöknél már nem olyan jó a helyzet…

    Narancsbérenc vazze, te nem olvasol híreket? 🙂

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Zöld, te egyszerűen veszett vagy.
    “Luxembourg egy kis félmilliós ország. De mindig nyitott volt és kellően liberális ahhoz, hogy a BECSÜLETES üzletet odacsábítsa. ”
    Becsületes nagybetűvel??? A kis Luxemburgod egy adóparadicsom. Junkerrel az élén.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Emberek, tényleg zárjuk le a témát,mert vannak a tipikus szemellenzős emberek,akik nap mint nap szembesülnek a tényekkel, mégsem látják a valóságot vagy valamilyen okból kifolyólag nem is akarják.Inkább beszéljünk az autókról, hiszen egy ilyen oldalon járunk,nem?
    Beszéljünk arról, hogy egy átlag német állampolgár miért is tud 4évenente új BMW-vel járni? 😉

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    alapvető tények azért nálad is erősen hiányoznak, olyan 100%-ban kb :D:D:D:D:D:D a marhaságokat pedig te ejted ki a szádon folyamatosan, olyan kreténségeket, hogy az ember fejen pörög tőle.

    Ok kezdjük : tudod mi a gyarmat fogalma? 2: tudod mennyit kap egy mercis mérnök Németo-ban, és mennyit kap magyarországon UGYANAZÉRT A MUNKÁÉRT? hm? lássuk akkor a tényeket, hogy kinek van igaza.
    A keleti blokk párhuzamot sem sikerült megértened…mondjuk , ennyi agyi kapacitással és dezinformációval nem is csodálkozom rajta így már……
    A 10x-es egy hasraütés volt, valójában csak 4-5* -ös a szám DE A LÉNYEGEN NEM VÁLTOZTAT b+. ennyire nem lehetsz hülye, hogy direkt nem fogod fel vagy csak valami kretén narancsbérenc vagy.
    te még azt is megmagyaráznád, hogy itthon az emberek 5* annyit keresnek mint németben……

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    “csak gyarmat és gyarmattartók” aki ekkor marhaságot ki mer ejteni a száján az vagy totálisan műveletlen vagy a legótvarabb hazaáruló Kádár óta.

    Elég baromságot hordtatok itt össze alapvetőtények nélkül, zárjuk le mert fingod nincs semmiről, totális hazugságokat írsz le folyamatosan, ebben a kommentben olyan szinten hogy az már fáj. Szerinted ez a 80 millió ember úgy él mint begy kaliforniai hajléktalan? Szerinted egy programozó 10 szeresét keresné azonos munkáért Németországban mint itthon? TX nem olcsó hely, ha normális helyen akarsz élni, és többek között épp a megélhetési költségek is indokolják a fizetéseket.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Pont ezt magyarázom neked, hogy mást jelent 10 millió forintnyi érték Magyarországon és mást jelent az USA-ban.Számold már ki légy szíves egy átlag amerikai család havi jövedelmét és egy átlag magyar családét és utána hasonlítsd össze hány hónapot kell dolgoznod ott, hogy összejöjjön a pénz, és hány hónapot kell dolgoznod itt, hogy a marha olcsó magyar iskoláztatást finanszírozni tudd.Majd rájössz.Elárulom nagyságrendekkel kevesebb terhet fog jelenteni egy amerikai családnak az iskoláztatás…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Először is nem nagyon van fogalmad róla hogy mit jelent a magánegyetem. Te mondjuk képes lennél villantani 10 millió forintot egy sima egyetemi diplomáért? Mert egy amerikai diák szüleinek ezt kell villantania, vagy ennyi hitelt kell felvenniük.

    Sok magyarnak valszeg nulla megtakarítsa lenne az évek után is. A sikeres nyugati társadalmak fő előnye hogy nem kúrták el újra meg újra. Mi meg valamiért 10-15 évente megint hazavágjuk magunkat amikor épp egyenesbe jönnénk…

    Az EU.s kommented megint marhaság. Főleg a vége nagy ökörség…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    “Azt sem igazán érted hogy miként működik egy szövetségi állam. Az USÁ-nak szinte alig van TB-je, és nincs állami felsőoktatási rendszere, de egy sor más dolog is helyi szinten gazdálkodik.”
    Még mielőtt kioktatnál a gazdaságról, ajánlok Neked egy tök jópofa kis programot, aminek a címe: Geopolitical simulator
    Játékos formában megtanulhatod az alapjait,hogy hogyan is működik egy szövetségi tagállam és hol mennyi aTB 🙂

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Mindennel amit felsoroltál, ugyanoda jukadunk ki.Teljesen mindegy, hogy állami vagy privatizált valami, ha van pénzed kifizetni.Ha 1milliót keresne itt is egy átlag ember havonta, akkor jutna privatizált iskolára, nyugdijjra meg akármire.Jutna is, és maradna is. A tiszteségesen dolgozóknak a munkabérükből az évek alatt lenne annyi megtakarítása, hogy ne szoruljon mindenféle munkanélküli segélyre meg állami támogatásra.Na ez a lényeg!!!Nézd már meg légy szíves, hogy az USA-ban vagy a gazdagabb európai országokban egy nyugdijjas kort elért átlag embernek mennyi a vagyona, vagy a bankban felhalmozott pénze, és nézd meg nálunk.Ezek után nincs miről beszélni.
    Igen az eu-ban borzasztó nagy a kohézió, csak éppen egy nemzeten belül.Minden nemzet csak magával törődik.
    Az meg, hogy mennyi pénzt kapunk az uniótól,az messze eltörpül amennyit kiszednek tőlünk…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    a legújabb generációt nem ismerem, de ha a politikus fiatalokból indulok ki (mindegy melyik párt, melyik oldal), akkor a helyzet szomorú, ill. semmit sem változott. A többieket nem tudom milyen mentalítással vannak, de az evolúció azt diktálná, hogy fejlődjön az intelligencia….a rabszolgasorsban gályázásból csak fejlődni lehet, de emellett a pitiáner balkáni stílusunkat is le kellene vetkőzni úgymond, akkor beszélhetünk előrelépésről.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    azért azt ugye te is érzed, hogy ez nem teljesen így van. Legalábbis én nem tudok, magyarország + horvátország + szlovákia (bár csa krészben) + románia + lengyelország (részban) – mennyiségű hajléktalanról. Az uniós keleti blokkja ez, ezen országok lélekszámát összeadhatod, ennyi nem lesz amcsiban arányaiban, aki jóval kevesebbet keres. Amcsiban a bérek azért szinten vannak tartva, minden tagállamban az, hogy van csöves az egy dolog, azok amúgy ezen kívűl még itt is vannak. De ott olyan nincs, hogy elmegy egy programozó évi 110k-ért NY-ban, de TX -ben pl. csak ugye 11k-t kap, iylen nincs, az “EU”-ban van…nagyon sok dolog miatt nem unió ez egyébként, csak gyarmat és gyarmattartók. Persze a látszatra adni kell, amíg nem borul ki a bili.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    [i]nem mi pénzeljük őket és adunk munkát nekik hanem fordítva, nagyon durva arányban fordítva. [/i]

    A franciák nem pénzelnek minket. Ha az EU-pénzekre gondolsz, az nem valami humanitárius segély. Egyrészt visszakapjuk azt, amit befizetünk a közösbe, az azon felüli összegek lehívásának lehetősége pedig “felzárkóztatás” címszó alatt, azt sem jófejségből kapjuk, bőven megtérül a nyugati gazdasági nagyhatalmaknak azzal, hogy keleten piacot szerezhettek, olcsón befektethetnek, vámmentességet, olcsó munkaerőt kapnak, stb.

    Munkát sem nagyon adnak, nem Franciaország tartozik a kelet-európai “vendégmunkások” első számú célpontjai közé, de még ha így is lenne, ne állítsd már be szívességként. Nekik az olcsó és szakképzett munkaerő nagyon is jól jön és nem keveset keresnek rajtunk és a környező országok munkavállalóin.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Ne keverjük az olaszokat és a franciákat, teljesen más a szitu, nekik más a nemzetfelfogásuk, mint a franciáknak.

    Ez a csuklós mutatvány 15 éve is nagy divat volt Olaszországban. Szerintem nagyon szenya húzás, én sosem dőltem be neki, de volt aki igen (egyszer).
    Az “európai” változata, a gyerekkel koldulás (Olaszországban az albán és román koldusok szokása volt)) nem tudom mennyire jobb.

    Ilyen (vallási) jellegű terrorizmus nem volt jellemző, és erre a franciák jogosan vannak kiakadva, mert idegen dolognak tekintik.

    De pl az hogy a helyi galerik autókat gyújtanak fel a külvárosban az teljesen passzol a francia néplélekhez.

    Innen nézve sok minden furcsa Franciaországban, de az a helyzet, hogy nem mi pénzeljük őket és adunk munkát nekik hanem fordítva, nagyon durva arányban fordítva.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Szerintem itt senki nem volt előítéletes a feketéiddel, itt csak a magyart lehet lusta, haszonleső, tehetségtelen élősködő dögnek beállítani néhány negatív példa alapján (bár tény, hogy az a tapasztalat, hogy külföldre általában a társadalom legtehetségesebb és a leghitványabb része szokott kimenni dolgozni, legalábbis én úgy látom a széles ismerősi körömben).
    A páromat amúgy pont egy marokkói átkozott el gyatra olaszsággal, hogy reméli soha nem jutunk haza élve, miután turistának nézett minket, elkapta a kezét az utcán és szempillantás alatt három cérnaszálból olasz trikolóros karkötőt sodort rá, majd tartotta a markát. Mondtam, ok, bár ezeket mindig igyekszem kivédeni, de ezúttal legyen, adtam egy kéteuróst, majd hozzám vágta a pénzt, hogy ő 10-15 Euró között kér.
    Na meg a jó édes anyádat…

    Amúgy örülök, hogy ilyen jók a tapasztalataid, de én nem merném olyan nyugodtan kijelenteni, hogy a bűnözés, főleg köztörvényes és erőszakos bűncselekmények elkövetése a bevándorlók között semmivel sem nagyobb, mint az őslakosok körében.

    [i]Franciaorszagban pedig mar 30 eve folyamatosan vannak terrortamadasok, csak most ezt muszaj nyomni a mediaban. [/i]

    Ez biztos vigasz az eddigi és leendő áldozatok családtagjainak és biztos normális jelenség, ha már 30 éve is volt.
    Atyavilág…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Ami neked érdekesség meg világszínvonal, az nekem elavult technika. Ja kösz dolgoztam ott pont eleget és soha többé nem kérek belőle. A robotemberek tartják fenn azt is, hol itt a világszínvonal? A Mercinél nem voltam és nem is érdekel.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Hogy finoman fogalmazzak nagyon nagy butaságokat írsz. Fogalmad sincs róla, hogy működik egy multinacionális cég, és annak egy magyarországi szelete. Javaslom, hogy ha teheted menj el az Audi vagy a Mercedes gyárba látogatásra. Nekem az Audiba volt szerencsém eljutni. Nagyon sok érdekességet láttam, sok dolog máshogy működik, mint ahogy az ember kívülről, távolról gondolná. A technológia – és a logisztika – valóban világszinvonalú. Meg kell nézni!

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Nem tudom hány éves vagy de nem sokat olvashattál a világ dolgairól.

    Az USÁ-ra leginkább jellemző a szegények és gazdagok szélsősége és a szolidaritás hiánya. California a világ egyik leggazdagabb országa lenne önmagában is de a hajléktalanok papírdobozokban élnek (és ezek általában nem bevándorlók). Ilyet Nyugat-Európában nem fogsz találni.

    Az EU-ban sokkal erősebb a szolidaritás és a társadalmi kohézió, az USÁ-ban elképzelhetelen lenne, hogy munkahelyed elvesztése esetén neked JÁR a fizetésed elég magas %-a mert fizetsz járulékot, (persze van egy limit pl Luxebourgban nem fizetnek többet havi 4996 EUR/hónapnál).

    Közben elég sok pénzt kapunk az EU-tól mindenféle jóra, 2000 előtt a vidéki városaink szinte mind úgy néztek ki mintha atomtámadás érte volna, akkor indultak az előcsatlakozási alapok. A kommented alapján úgy fest semmit sem tanultál még az EU-ról, pl hogy működik az uniós költségvetés.

    Azt sem igazán érted hogy miként működik egy szövetségi állam. Az USÁ-nak szinte alig van TB-je, és nincs állami felsőoktatási rendszere, de egy sor más dolog is helyi szinten gazdálkodik.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Igazat kell adjak Neked,mert tényleg inkább sárral dobáljuk a szomszédot, ha jobban megy neki, mint sem örülnénk.Lusta és mutyileső van más nemzetnél is, a rabszolga lélek pedig a történelmünk miatt van.Nem tudom hány éves vagy de van most egy nagyon fiatal generáció, akik egészen másképpen látják a dolgokat, mert eszük ágában nincs úgy élni mint a szüleik tették.Nem törődnek bele a dolgokba, nem akarnak egy életen át kuporgatni,ami mégsem elég semmire…stb.Terhelhetőek,agilisak,fejlődőképesek,de meg kell fizetni őket, mert amúgy pillanatok alatt odébb állnak.És igazuk van…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Ezzel azt akarod mondani, hogy egy amerikai sivatagi kisvárosban éheznek, míg New York-ban kaviárral dobáloznak?azért ekkora különbségek nincsenek.Ez akkor lenne igaz, ha úgy működne amerika, mint jelenleg az európai unió.Már rég felbomlott volna.Amíg a vezető úniós tagállamokat csak az érdekli, hogy a saját gazdasági növekedésük legyen minél fényesebb,a többi csatlós meg le van sarva,addíg sok jót nem kell várni ettől az egész egységtől.Ha a gazdagabb semmiféle áldozatot nem akar hozni az egységért, csak minél nagyobb hasznot kiszedni belőle, akkor nem fog működni.Még ha nem is lehet közvetlenül összehasonlítani Európát az USA-val, azért pl. New York állam profitjából kapnak bőven az úgymond elmaradott tagálamok is.A büdzsé közös…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    durva önellentmondásba vagy. habár látsz jól dolgokat.

    “hogy van keresnivalónk a világban, mert okosak,ügyesek, dolgosak vagyunk”

    van olyan magyar, aki ügyes és okos ez igaz, de mellette mutyileső és lusta, nem pedig dolgos. ráadásul irigy is, így összefogásra képtelen.

    “nem kéne külföldi munkáért kuncsorognunk és állandóan csak függni másoktól”

    igen, ekkor lendülne fel a gazdaság, SAJÁT MÁRKÁKTÓL, amit mi szabadalmaztatunk és készítünk/készíttetünk és tervezünk.
    egy rabszolga lelkű, mutyileső, irigy balkáni néptől ezt elvárni lázálom.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    ‘ az európai unio is úgy működne, mint amerikában a tagállamok,(ahol úgye hasonló életszinvonalon élnek)’

    Ez egy totális marhaság, New York és valamelyik sivatagi kisvárosban nagyobb lesz a különbség, mint Gyöngyös és Luxembourg között.

    A széthúzásban egyet értünk, de veszélyes lenne túl sokat vállalni az integrációban. Azért a Brexit súlyos dolgokat fog még elhozni…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Az ok egyszerű, a francia nemzet koncepciója a kultúrán alapul és nem a vérségen. A Francia nemzet népek olvasztótégelye és egy breton vagy katalán aligha pampoghat Párizsban egy arabbal szemben hogy ő érkezett volna előbb.

    Az már egy másik kérdés, hogy miért sorolnak minden országban a végére, miért gondol ránk az olasz a románokkal együtt, a német az ukránokkal együtt.

    “okosak,ügyesek, dolgosak vagyunk, és ebből ne más nemzet profitáljon”. Kiváncsi vagyok hogy éltél-e külföldön, és mi a tapasztalatod akkor a kint élő honfitársakkal.

    Vannak tehetségeink de más nemzeteknél ritka az az fajta elszállt pökhendiség, amikor ennyire nincs mögötte semmi. Mint amikor a legrosszabb egszégi állapot mellett villogunk, hogy mi aztán olimpikonok vagyunk. Vagy más honfitársaink Nobel díjaival kérkedve kompenzáljuk, hogy a közoktatás nem igazán van ott a szeren és nylvtudásban az utolsók vagyunk.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    “De ne legyenek illúzióink, franciák messze előrébb tartják az afrikai bevándorlóikat mint minket”
    El kéne gondolkozni, hogy ez miért van így!Mert a külföldi média így állítja be,hát ezért.Én 199valahányban már jártam Franciaországban és elég furcsának tartottam, hogy kis túlzással azt hitték Magyarország fővárosa Moszkva.Én nem azt mondom, hogy háborúzni kell ellenük, csak végre el kellene hinni minden magyarnak, hogy van keresnivalónk a világban, mert okosak,ügyesek, dolgosak vagyunk, és ebből ne más nemzet profitáljon!.Jó lenne, ha nem kéne külföldi munkáért kuncsorognunk és állandóan csak függni másoktól…azt pedig nem gondolom, hogy valakinek a bőrszíne határozná meg milyen ember is valójában.Ha egy rendes, dolgos arab jön az országba, hát jöjjön.Ha az európai unio is úgy működne, mint amerikában a tagállamok,(ahol úgye hasonló életszinvonalon élnek),akkor sokkal nagyobb erőt képviselne a világban és ráadásul mindenki happy lenne…így viszont marad a széthúzás, sebezhetőség, elégedetlenség.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Ami szerintem érdekes, hogy a párizsiak úgy általában szeretik a forradalmat. Ahol az egyetemisták is hajlamosak molotov-koktéllal tiltakozni a tanreform ellen, és az átlagos Janik (párdon Jeanok) a szerelősorról is bármikor összeállnak egy jó ramazurira, hogy blokkolják a város ütőereit, ott az külvárosok is keményebbek mint mondjuk Bécsben vagy Münchenben.

    De ne legyenek illúzióink, franciák messze előrébb tartják az afrikai bevándorlóikat mint minket, és ha egyszer megindulna a hiszti, a mi magyarjaink biztos nem kerülnénk ki a lővonalból, ahogy Angilában is a magyarokat találta el a hangulatkeltés, és rajtunk csapódik most le a xarság.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Na igen, Parizsban hiaba tobb a fekete, ha azok legalabb olyan rendesek, mint a feher tarsaik, aki eloiteletbol borszin szerint velekedik valamirol, az rasszista, semmi tobb. Buszon, ejszaka villamoson, utcan a feketek segitettek, hogy merre tovabb. Igen, vannak kozottuk bunozok is, ahogy az echte franciak kozott is.
    Eltem Olaszorszagban, meg a migrans orulet elott is voltak katonak a frekventaltabb pontokon, Franciaorszagban pedig mar 30 eve folyamatosan vannak terrortamadasok, csak most ezt muszaj nyomni a mediaban.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Nem vagy tisztában vele, ha neked csak addig terjed, hogy “a legyek hordták oda össze”.

    Amikor a magyar nemesek épp azzal voltak elfoglalva hogy a az utolsó nagy magyar uralkodó tevékenységének minden nyomát eltakarítsák, és a “migráns” Mátyás helyett egy korrekt kis “keleti nyitás” jegyében kiárusítsák az országot a legnagyobb ellenségünknek, a luxembourgiak felépítették nyugat európai egyik legerősebb erődrendszerét.

    Amikor nálunk épp a friss “szuverenitásunk” romjain álmélkodtunk hogy elvesztettük az ország 2/3-át, a Luxebourgiak felépítették a VILÁG legnagyobb acélvállalatává váló kohóüzemüket.

    Amikor nálunk a komcsi hazaárulók épp maradék értelmiséget nyírták ki, a luxembourgi elit gőzerővel próbálták összekovácsolni a a kontinens vezető hatalmait, és bebitztosítani hogy ebben Luxembourg tényező maradjon (nézd meg Robert Schuman francia külügyminiszter származását és életét).

    Amikor a 70-es években nálunk épp azon álmélkodtak, hogy az oroszok már megint átbaxnak és drágábban adják nekünk, a gyarmatnak a nyersanyagot mint a piaci ár, ők épp felépítették a világ egyik legnagyobb szállítmányozási cégét és médiabirodalmát.

    marha sok dolognak kell történnie a gépházban ahhoz, hogy a gazdaság motorja működjön.

    Luxembourg egy kis félmilliós ország. De mindig nyitott volt és kellően liberális ahhoz, hogy a BECSÜLETES üzletet odacsábítsa. Elég sok időt töltöttem abban az országban és azon évek alatt nem találkoztam necces orosz oligarchákkal vagy simlis maffiózókkal (mint mondjuk Bécsben a Kertner Strassén vagy Svájcban).

    Köze nincs ahhoz az országnak mint amit te beállítani próbálsz.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Jól van apa, ha befejezted, töröld meg a szádat, aztán próbálj csiszolni a pronyó modorodon, mert ahhoz képest, hogy másokat lenézel és bunkónak tartasz, mégis te vagy képtelen kulturáltan eszmét cserélni anélkül, hogy sértegetni próbálnál.

    Tisztában vagyok azzal, hogy Luxemburg gazdasági központnak számít, de azt a pénzt, amiből azzá vált, azt nem a legyek hordták oda össze, erre próbáltam rávilágítani. Bár az állításom tényét meg sem próbáltad cáfolni, csak a mocskolódásig és személyeskedésig jutottál. 🙂

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    A kommented olyan mértékű sötétségről árulkodik, hogy nem igazán látom értelmét folytatni. Az ilyen suttyók húzzák vissza mindig az országot a mocsárba. Luxembourg marhára nem arról szól amit te írsz. Olvass utána hogy miből áll a gazdaság. Marhára összetett dolog de aki még azt sem képes felfogni, mennyire komoly dolog csak baromságokat fröcsögni, annak minek részletezzem. Luxembourg a világ egyik szállítmányozási központja, médiaközpontja és pénzügyi központja, mellesleg az EU egyik fő adminisztratív központja. Ezeket elérni marha nagy dolog volt, és a luxembourgi kormány évtizedek óta azon van hogy ez továbbműködjön. Ez nem olyan, hogy találsz olajat és elvagy rajta (mi még ahhoz is hülyék lennénk, lásd Venezuela).

    Ahogy a mindenkori magyar kormány is azon dolgozik folyamatosan, hogy idahozzon tőkét tudást és gyártókapacitást. Csak van pár balfax hazug politikus aki újabban előadja azokat a baromságokat amelyek jól hangzanak, és az ilyen debil droidok előszeretettel böfögik vissza, amikor a saját kisszerűségüket igazolni akarják.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    [i]Luxembourg most a világ egyik leggazdagabb országa, mert nem nyírta ki az elitjét, az elit pedig nem azzal volt elfoglalva hogy elnyomja és butaságban tartsa a népét.[/i]

    Butaságokat beszélsz, ráadásul pont a legrosszabb példát hoztad. Luxemburg leginkább azért a világ egyik leggazdagabb országa, mert a világ bűnöző elitjének legkedvencebb off-shore paradicsoma. Luxemburg egykori és legtovább hivatalban levő miniszterelnökének, aki ma az EU első számú embere, papírja van arról, hogy korrupt. Frankó elit, ilyet mi is ki tudunk állítani, bár a mieink kispályások hozzá képest, feltételezem, ezt is nagy szégyennek tartod.

    [i]Párizsban állandó rettegésben, hát nem tudom, én azért nem dőlnék be a hivatásos hazudozó propagandának. Javaslom egyszer látogass el oda. [/i]

    Köszönöm, jártam Párizsban, legutóbb Rómában, egykutya, minden metrómegállóban, minden sarkon, a belvárosban a katonai rendészet állig felfegyverzett emberei állnak 7/24-ben. Persze, nem erőszak, told be a fejed a homokba, és hidd, hogy propaganda, ahogy a havi rendszerességgel történő merényletek is a franciáknál, igazából lefosom a hülyeséged.

    Én nem nézek le senkit, csak próbáltam árnyalni a rajongásodat. Te vagy, aki a saját népedet és a környező országok népeit lenézed.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Elbaxtuk hogy rendszeresen nem azt csináltuk amit kellett, ráadásul leginkább akkor amikor fontos lett volna.

    Luxembourg most a világ egyik leggazdagabb országa, mert nem nyírta ki az elitjét, az elit pedig nem azzal volt elfoglalva hogy elnyomja és butaságban tartsa a népét. Persze xar hogy egy érettségihez is 4 nyelv kell, de benyelik, amikor látják, hogy a 50km-es körzetből ingáznak a német és francia vendégmunkások. És röhögnek a belgákon, hogy lenyúlták Luxembourg területének 2/3-át (“trianoni trauma” helyett megoldották, hogy boldoguljanak így is), a belgák most pedig náluk kuncsorognak munkáért.

    Szerinted mennyi gyarmata volt Luxembourgnak? Portugália mekkorát gyarmatosított mégsem ért vele sokat. Luxembourgi lakosság közel negyede portugál bevándorló és nem fordítva.

    Párizsban állandó rettegésben, hát nem tudom, én azért nem dőlnék be a hivatásos hazudozó propagandának. Javaslom egyszer látogass el oda.

    A Franciák szemében ezek a népek akiket te lenézel mindig is többet fognak érni mint a fura K-Európaiak mert azonos kultúrában osztoznak, és beszélik a nyelvet. Nem feltétlenül orvos kell hanem aki elvégzi azt a munkát amit egy Francia nem fog pláne annyiért. Postai alkalmazottak, BKV ellenőrök, fodrászok, ha egyszer ellátogatsz Párizsba gyorsan levedled az előítéleteid. Én pl 2-3 óra után már csak a nem franciákhoz mentem oda a BKV ablakoknál, mert mind profin beszélt angolul is.

    Nem mondom, hogy nincs köztük gázos, de javaslom egyszer állj ki Hegyeshalomnál és nézd meg milyen emberek térnek haza (és milyen autókkal), ki fog kerekedni a szemed. És a gázosabbja is mind elboldogul, “migránsként” olyan életszínvonalon, amiről nem csak ők, de gyakran mi is aligha álmodhatnánk.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    [i]Nem azért vagyunk szegények mert idejött az Audi, hanem mert párszor elbaxtuk a történelemben. A franciák meg odafigyeltek a lényegre nem csak túráztatták magukat üresjáratban aztán lefulladtak amikor haladni kellett volna…[/i]

    Valóban elba.tuk, nem gyarmatosítottunk fél kontinenseket évszázadokkal ezelőtt, amely állandó felvevőpiacot jelentett volna termékeinknek, ha hitvány, ha nem. Tényleg borzalmasan szarok vagyunk ezért.
    Aztán meg lehet nézni, hol tartanak. Lehet, hogy van egy homoszexuális elnökük, aki az egykori pedofil tanárnőjével él, és feszíthet a hazai SUV-jukban, de attól még katonák közt, állandó rettegésben élnek a nagyvárosokban, Párizsban már több a fekete afrikai, közel keleti, mint az őslakos, akik mint tudjuk, mind egyetemet végzett jogász és fogorvos, tehát az ostoba, műveletlen átlag magyar a nyomukba nem érhet. 🙂

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Én látom lelki szemeim előtt hogy a német (tulajdonú)gyárkapun bámulnak ki a betanított gépészmérnökök mint makimajmok akik azt hiszik megváltják a világot a német autómárkáikkal mintha a szlogenjük valami béna amerikai autós filmből emelték volna: ein auto ein computer ein mann gnájt rájder :)))

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Most akkor megkérdezem hány éves vagy hogy azt mered állítani hogy semmi komoly nem volt nálunk mielőtt az általad sztárolt németek idehozták a szerinted világszínvonalú technológiát.
    Pontosabban mi is az a világszínvonalú amit ide hoztak?
    Még mindig dugattyús motorral felszerelt autókasztni dízelkoromokádás európaiúniós szabványok amit az európai unió határozott meg de még saját magukat sem tudták teljesíteni, a benzineseknél is vannak gondok.

    ez a világszínvonalú technológia??????
    Én azt hittem eddig hogy az az űrkutatás, nem a még mindig kerekeken guruló, önmagát mindig ismétlő marketinggépezet az agyfasz vásárlói réteg megbutításából élés, hogy kinek milyen übermárkajelzés van a homlokára írva és gurulgat vele az irigykedői közt. Ez???
    Na ki a műveletlenebb?
    Akinek volt cukorgyára, rába teherautógyára, vagongyára, gépgyáraik (kaposatlas unirak600) tungsram, olajgyár, csipkefüggönygyár, ikarus, hajdú hűtőgyár világszínvonalon lopta el a technikát a zanussi majd electrolux, folytathatnám a sort rengeteg többivel saját akkor még színvonalas termékel.
    fosmaddzag audi mercedes nem ér fel semilyen nácibérenc kizsákányoló a kirabolt magyar most már csak nagy történelmi múltat adó igazi magyar gazdasággal mert ez nem magyar gazdaság ez német gazdaság.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Azt sem tudom mi az a jobbikos,meg marhára nem is érdekel,csak nyitott szemmel járok,vagy inkább tapasztalok az életben nap,mint nap.Nekünk aztán borzasztó sok előnyünk származik az Audi meg a Mercedes világszinvonalú technológiájából.Az az ő tulajdonuk,ők profitálnak belőle,te csak egy rabszolga maradsz a fergeteges gyáraikban.Abban igazad van,hogy sokszor elcsesztük a történelemben,sőt folyamatosan elcsesszük a történelemben.Szerinted mennyire érdekli az Audit vagy a fantasztikus europai uniót, hogy te milyen szinvonalon is élsz itt.Nagy ívben lesarják, csak a saját profitjuk érdekli.Hát ez a nagy probléma.Nem beletörődni kéne a rabszolgaságba,hanem támogatni a magyar ipart, mint ahogy egy német ember teszi a sajátját.Te hányszor nézted meg pl. egy gyógyszer vásárlásakor, hogy magyar termék-e, mondjuk Richteres-e.Sehányszor.Hát ezért vagyunk itt, ahol vagyunk…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    neked agyadra ment a jobbikos hőzöngés. Szerinted volt bármi komoly nálunk mielőtt idehozta az audi vagy a Mercedes a világszínvonalú technológiáját? BÁRMI is? Nem azért vagyunk szegények mert idejött az Audi, hanem mert párszor elbaxtuk a történelemben. A franciák meg odafigyeltek a lényegre nem csak túráztatták magukat üresjáratban aztán lefulladtak amikor haladni kellett volna…

    Például amikor a Ghosn megcsinálta a Nissan projektet ahhoz elég tökösnek kellett lenni, a Renault elpasszolta a hasznjármű részlegét a Volvónak vett egy nagy levegőt és feltette a cég sorsát (egy a proli magyarnál csak “migránsnak” gúnyolt zseni kezébe adva.
    Ehhez nemcsak egy valódi zseni kellett (aki a szervezői képesség és stratégiai érzék mellett olyan munkabírással is bírt amit itt az össze fórumozó sem tudna felmutatni), de igen komoly tökösség a Renault tulajdonosai (és a Nissan hitelezői) részéről.

    Az átlag magyar egyre ostobább és műveletlenebb, xarik a tényekre inkább pótolja előítéletekkel és összeesküvési elméletekkel…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Hát nagyon fényes autóiparnak nem nevezném a franciát, talán csak au utóbbi években tudnak olyan autót csinálni, ami kicsit megbízható is.Nekem volt francia autóm,áldom azt a napot amikor sikerült megszabadulni tőle, de ez az én egyéni szoc problémám.Mindenesetre, nekik legalább van saját autójuk, mert gazdagok.Mi meg pont azért vagyunk szegények, mert idejönnek az autógyáraikkal és éhbérért dolgoztatnak,a hasznot meg viszik haza…

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Hm, a közeli képen én egy kis Q7-et is belelátok.
    És ez – akár tetszik, akár nem – azért jó, az elnöki autó legyen tekintélyt parancsoló.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Kik nem tudták megtartani?
    Nem mi mert nekünk sosem volt ebbe beleszólásunk.
    Az aktuális kormányok adták el alólunk minden magyarországot stabil alapokra vagy legalábbis fejlődésre alapozható magyar céget.
    Kifosztottak minket, most meg rabszolgái vagyunk a nyugati kizsákmányolás és az aktuális kormányunk bércsökkentő intézkedéseinek európa legalacsonyabbak közti bérszínvonalával nyögünk.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Szerintem jó ez a DS7. Emlékszem, hogy Nicolas Sárközy még Citroen C6-ossal járt.
    [url]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/9f/72/d9/9f72d95c562d71976676151a58eef6e9.jpg[/url]
    Előtte elnöki kocsi volt a Peugeot 607 is, Sárközy a beiktatásán még ezzel ment, igaz egy “kicsit” átalakított változattal:
    [url]http://static.euronews.com/articles/36/75/367520/650x366_bonus-1205-sarkozy-voiture.jpg[/url]

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Legalább a csigaevőknek van még három közepes márkájuk, nekünk meg egy sincs. Ami volt járműiparunk-Ikarus, Pannónai-azt sem tudtuk megtartani.

  • 2017.10.27. at 18:28
    Permalink

    Elég gáz, hogy egy ilyen nagy, fényes autóipari múlttal bíró országnak mindössze egy szánalmas SUV-ra futja, és nincs igazi presztízs limuzinja, amit egy elnök is vállalhat. Persze lehet azt gondolni, hogy Macron ilyen jó fej, meg olyan, meg trendi, de ez akkor is igaz, mert nyilvánvalóan nem ezen okok miatt választotta ezt a modellt. Merkel sem Tiguanban , de még csak nem is Touaregben fog villantani. Az olaszoknak legalább még ott a Maserati, ha már a Lanciát szép csendben kinyírták.

Vélemény, hozzászólás?