A raliautók is felvillanyozódnak?

Elektromos raliautó 544 lóerővel, Ausztriából

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Stard cég építette Manfred Stohl osztrák raliversenyzőnek a világ első teljesen elektromos raliautóját. Stohl rajong érte.

Bár még folynak a tesztelések a folyamatosan fejlesztett elektromos raliautóval, az osztrák versenyző már most több mint elismerően beszélt az autóról. Elsősorban az azonnali és egyenletes nyomatékleadás nyűgözte le az első perctől fogva, ami a villanymotor jellegzetessége, és semmilyen eddigi robbanómotoros versenyautóhoz nem fogható. Márpedig Stohlnak van ebben tapasztalata, hiszen N-csoportos ralivilágbajnok és mostanában ralikrossz bajnokságban versenyez.
Hirdetés
Teljesítményben körülbelül ugyanazt hozza a elektromos raliautó is, mint hagyományos társai a sportág legfelső régióiban. Számszerűsítve ez 544 lóerőt és 760 newtonméteres nyomatékot jelent, amit a jelenlegi akkucsomaggal 15 percen keresztül tud az 1250 kilós autó, 195 kilométer/órás végsebesség mellett. Persze amit a családi házra szoktak mondani, az itt is igaz, vagyis soha nem készül el, mindig akad rajta finomítani való. Ennek megfelelően a tervek között szerepel, hogy a mostani, tengelyenként egy motoros felépítés helyett majd kerekenként használnak egy-egy villanymotort az összkerékhajtás megvalósítására. Az elektromos raliautó teljes mértékben megfelel az FIA hivatalos előírásainak, de a raliban jelenleg még nincs elektromos kategória, így az autót készítő Stard jelentős tapasztalati előnnyel rendelkezik majd, ha egyszer lesz. Persze például a francia Andros Trophy jégversenyen már külön kategóriában indulhatnak a villanyautók, nem beszélve a Formula E versenysorozatról, így nyilván a rali is bővül majd ilyen kategóriával. Addig pedig hatékony energia-visszatápláló rendszer kerül az autóba, amivel már a hosszabb etapokon is indulhat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:36
    Permalink

    Majd raknak bele nagy hangfalakat s mesterséges dübörgő hangokat játszanak le mint már több autóban a ”sportos fílíngért”.De tényleg a jövő nagyon silánynak igérkezik.A fránya ”new age” sz@r minden.

  • 2017.10.28. at 00:36
    Permalink

    És különben is ki a franc láttott már villany rallyautót??? Ez már mindennek a legalja de komolyan. Az ember régen azért ment ki a szakaszokra, hogy már kilométerekről halhassa a motorok ordítását, durrogását….Villanydarálóból meg nem hallanak szart sem.

  • 2017.10.28. at 00:36
    Permalink

    Régen még ez is jobb volt:) Egyébként valamilyen szakirodalomban olvastam, hogy ezek a régiek is tudták ezt az 500+-os teljesítményt, csak azt hiszem turbócső szűkítőkkel érték el a visszafolytott 300 lovat akkoriban.

    A korabeli rallycross autókban is ugyanezek a motorok voltak, és ott nem volt 300-as lóerőlimit.

    De majd valaki kiguglizza ezt is pontosan.

  • 2017.10.28. at 00:36
    Permalink

    Na meg nem azért nem voltak 544 lóerősek mert nem tudtak volna olyan autókat építeni……. Szóval ez hiába tud ennyit a szabályok szerint ennek is 300-ra limitálva kellene lenni. Szóval ez ebben a formában tuti nem fog indulni.

  • 2017.10.28. at 00:36
    Permalink

    Ez így van. El sem tudom képzelni hang és lángcsóvák nélkül. Még ha gyorsabb is akkor is egy steril, kiherélt valamit csinálnak belőle ezzel.

  • 2017.10.28. at 00:36
    Permalink

    Hát ez szomorú.Először megváltoztattak mindent a WRC-ben,még át is keresztelték IIRC-re vagy mi a csodára,a raliautókat pedig nem a kompakt- és középkategóris modellekre építették hanem a kisautóra.Most pedig elektromosak lesznek…Pedig milyen szép volt valamikor a 90-es és 2000-es evekben…a legendás kék Subaru Impreza,a Skoda Octavia,a Ford Focus WRC raliautók…Juha Kankunnen,Peter Solberg,Colin MC Rae,Makinen,Grönholm…..

Vélemény, hozzászólás?