0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ford Kugával a vadak között

Élményúton mutatkozott be itthon a Ford Kuga

Autónavigátor.hu·
Címkék: Ford, KUGA, Nógrád, autó, Ford KUGA, SUV, 4x4

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem újdonság már Magyarországon sem a teljesen új Ford Kuga, de az importőr a nyár derekát használta ki arra, hogy közelebbről is megismertesse az autót az újságírókkal, a bloggerekkel és a szép nógrádi tájakkal.

Indulásra kész − Szentendrén gyülekeztek a kocsik és a sofőrök

Indulásra kész − Szentendrén gyülekeztek a kocsik és a sofőrök

A Ford hazai képviselete magazinok, blogok munkatársainak szervezett egy kis csavargást Nógrád megyében, hogy megmutassa, Budapesttől 50 kilométerre milyen csodákat találhat az ember, ha egy kicsit kimozdul a városból. Az élménytúrára a már tavaly év végén bemutatkozott, s jó ideje a szalonokban is elérhető − hamarosan tesztautóként is érkező − új Kuga vitte a résztvevőket.

Érkezés a kisoroszi határában található golfpályához

Érkezés a kisoroszi határában található golfpályához

Miután a Kuga a prémiumkategóriás márkáktól is csábít ügyfeleket, olyan szabadidő-sportokba is belekóstolhattak a résztvevők, mint a golf, vagy a lovaglás, de a vadgazdálkodás szebbik oldalával is megbarátkozhattak a Nógrádi Vadasparkban tett látogatás alkalmával.

Láblendítés a greenen − mindenkinek tetszett a Kuga csomagtérnyitója

Láblendítés a greenen − mindenkinek tetszett a Kuga csomagtérnyitója

A vadetetés nem mindennapi élmény, ahogy a békésen fogyasztó vadak közé beékelődött Ford Kuga látványa sem. A látnivalók sorából nem maradhatott ki a sokak szerint az ország talán legszebb rendezvénykastélyának számító alsópetényi Prónay kastély sem, amely pihenőül szolgált a nógrádi tájakat aszfalton és földúton egyaránt bebarangolt résztvevőknek.

Vadak gyűrűjében az új Ford Kuga

Vadak gyűrűjében az új Ford Kuga

A túra hat autójának felét a 163 lóerős kétliteres dízel (maximális nyomatéka 340 Nm), felét pedig a 182 lóerős 1,6 literes EcoBoost motor (240 Nm-es csúcsnyomatékkal) hajtotta. A dízelekben dupla kuplungos Powershift, a benzinesekben hatfokozatú, hagyományos automata váltó dolgozott. Az egyenetlen szűk utakon nagy tempónál is stabil maradt a Kuga. Az intelligens AWD rendszer az emberi pislogásnál húszszor gyorsabban képes feldolgozni és értékelni a beérkező információkat, így az alapesetben elsőkerékhajtású Kugában azonnal olyan mértékben osztja el a hajtásláncra juttatott nyomatékot, hogy a vezető mindig a maximális irányíthatóságot és tapadást élvezhesse.

Komppal Vácra

Komppal Vácra

Az összkerékhajtást úgy hangolták, hogy 30 kilométer/óránál kisebb tempó mellett az autó uralhatóbbnak, irányíthatóbbnak és kezesebbnek érződjön. Aki megtalálta a sok funkció között, az a központi kijelzőn minden pillanatban figyelemmel követhette az egyes kerekek nyomatékigényét. Az úgynevezett Ford curve control akkor nyújt biztonságot, ha a vezető túl nagy sebességgel hajt be egy kanyarba. A rendszer agresszív fékezéssel csökkenti az alulkormányzottságot, s ha az autós továbbra sem veszi le a lábát a gázpedálról, a berendezés csökkenti a motor forgatónyomatékát. Ha a vezető nem csökkenti eléggé a sebességet, másodpercenként mintegy 16 kilométer/órás mértékben mérsékli a tempót. A menetdinamikai és kanyarvételi képességeket tovább fokozza a Focus RS-hez kifejlesztett nyomatékvektor szabályozás, ami az ívbelső kerekek enyhe fékezésével segíti a lendületes kanyarodást.

Nem terepjáró, de az erdei utakon jó partner a Kuga

Nem terepjáró, de az erdei utakon jó partner a Kuga

A Kuga vezetősegítő rendszerei közül néhányat élesben is megtapasztalhattak az újságírók, akiknek a legjobban természetesen a láblengetős csomagtartó-fedél nyitása tetszett (a csomagtartó űrtartalma 46 literrel gazdagodott az elődhöz képest), de volt aki a parkoló-asszisztens, többségük pedig a tolatókamera segítségét is igénybe vette. A sávtartó és a holttérfigyelő rendszerekre nagy szükség nem volt a szűk rétsági utakon, de az M3-as autópályán annál nagyobb hasznukra, illetve hasznunkra szolgáltak.

A táblafelismerő megbízhatóan működött, a koccanásgátlót, a borulásgátlót és a vészfékrásegítőt, a Sync rendszer révén a bajban mentőt hívó asszisztenst szerencsére senki sem tette próbára, ahogy a nappal zajló tesztek során az automatikus távfény sem kapcsolódott be az aktív segédek sorába.

Szerencsére nem esett az eső, így könnyen teljesítették az erdei szakaszt a Kugák

Szerencsére nem esett az eső, így könnyen teljesítették az erdei szakaszt a Kugák

A kétzónás klíma helyett a nyitható panorámatető gondoskodott az utastér kellemes hőmérsékletéről. Aki későn kapcsolt, az a Felső- és Alsópetény közötti erdei út finom porával és fáinak pollenjeivel is közelebbi kapcsolatba került, a konvojban haladó autók rendesen bepiszkolódtak. A 19 hüvelykes kerekeken futó kocsik mindegyikében 4x4-es hajtás gondoskodott a tapadásról, az erdei szekérúton hallatszott, ahogy leér a kocsi alja − a Kuga bizony nem terepjáró, s a szabadidő-autók sorában is a városiak közé sorolandó.

Hazánkban 6,55 millió forintos alapáron kapható a friss Ford Kuga (150 lóerős 1,6 literes benzinmotorral, elsőkerék-meghajtással és Trend felszereltséggel), a túrán hajtott és a képeken szereplő autók alapára 8,5 és 10 millió forint közötti (Titanium és Titanium Plus felszereltséggel, 182, illetve 163 lóerős motorokkal, automatikus váltóval.

A kétszeres olimpiai bajnok Kozák Danuta fogadta a Prónay kastélyban a különítményt

A kétszeres olimpiai bajnok Kozák Danuta fogadta a Prónay kastélyban a különítményt

Ez is érdekes lehet:
 

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD KUGA 2.0 TDCi Trend 4WD Navi.ülésfütés.Lg hifi.4x4

FORD KUGA 2.0 TDCi Tre...

Ár: 2.689.000 Ft

Évjárat: 2008 / 12

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

FORD KUGA 1.5 EcoBoost Trend Technology 2WD BUSINESS TECHNOLOGY!

FORD KUGA 1.5 EcoBoost...

Ár: 6.150.000 Ft

Évjárat: 2016

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

FORD KUGA 2.0 TDCi Trend 4WD

FORD KUGA 2.0 TDCi Tre...

Ár: 3.099.000 Ft

Évjárat: 2009 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!