Villanyautó akkumulátor-hasznosítás a smarttól

Energiaraktár épült smart akkumulátorokból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jogos a kérdés, hogy mi lesz a villanyautók elhasználódott akkumulátoraival, a Daimler viszont, úgy tűnik, talált egy jó megoldást.

A Tesla új akkumulátorokból készíti és Powerwall néven árulja energiatárolóit, amely nagyon hasonló a Daimler most bemutatott megoldásához. Szerinte viszont elhasználódott, így tárolókapacitásából valamelyest már vesztett akkumulátorok is alkalmasak telepített energiatárolásra, mégpedig jóval gazdaságosabban, mint új akkumulátorok használatával. Lünenben 1000 darab használt smart akkumulátorból építettek ilyen energiatelepet, amely 13 MWh tárolására képes.
Hirdetés
A Daimler, a The Mobility House, a Getec és a Remondis SE együttműködésével akár újabb telepek is megvalósulhatnak a jövőben a kiszuperált akkumulátorok megvalósítására. Ezekkel kiegyenlíthetők az olyan ingadozások a hálózatban, amelyek abból adódnak, hogy a megújuló energiaforrásokból - például szélerőművekből és napenergia-telepekről - származó energia-utánpótlás nem egyenletes, hanem napszak- és időjárásfüggő. Ráadásul így további körülbelül 10 évig hasznát vehetjük az autókban már nem hatékony akkumulátoroknak, mielőtt szétszedve részben ismét új akkumulátorok gyártására forgathatók majd vissza. Ugyanezt a koncepciót korábban már a Nissan is megálmodta, ám a Leafek akkumulátorai még nemigen akarnak kimúlni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?