Hamilton vs Rosberg: ebből mi lesz… És Ricciardo az új kedvenc

F1 Hungaroring: 169 ezer néző, 5000 forintos Mojito

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Meglepetéseket és sok-sok balesetet hozott a 29. Forma-1-es Magyar Nagydíj. Hogyan értékeltek a pilóták, s mit láttak tudósítóink?


A szabadedzések alapján úgy tűnt, hogy Lewis Hamilton simán behúzza rekordot érő ötödik mogyoródi elsőségét, majd a szombati időmérőn kigyulladt az autója, hogy a vasárnapi verseny az ő felzárkózásáról, hihetetlen előzéséről a Mansellben, a pole-ból induló Nico Rosberg vissza-, Sebastian Vettel és mások kicsúszásáról, Daniel Ricciardo és Fernando Alonso parádéjáról, számos ütközésről szóljon. És arról, hogy egy kiadós zuhé a futam előtt, valamint a többszörös biztonsági autós fázis miként keveri át a paklit. A világbajnoki pontverseny szempontjából mindenesetre jó, hogy Rosberg nem tudott ellépni Hamiltontól, sőt, s ami még felettébb érdekes, hogy hova fajulhat a Mercedes-pilóták közti, mind élesebb rivalizálás.
Hirdetés


Érthető persze, hogy mind élesebb a rivalizálás, hiszen az már rég egyértelmű, hogy kettejük közül kerül ki a 2014-es világbajnok, övék a legjobb csomag még akkor is, ha az elmúlt futamokon nem is egy műszaki problémája akadt a Mercedesnek. Hamilton és Rosberg is roppant motivált, előbbi (2008-ból egy mclarenes siker után) második, utóbbi abszolút első diadalára hajt. Úgy festett, Hamilton kvalifikációs pechje után Rosberg lazán növelheti pontelőnyét, ám fordult a kocka, s amikor azt hozta a verseny, hogy Rosberg Hamilton mögé szorult, jött egy remek kis rádiózgatás, ahogy az itt vissza is hallgatható:

Rosberg értetlenkedett, hogy a lassabb Hamilton miért nem engedi el. A csapat szólt Hamiltonnak, hogy álljon félre, Hamilton azt mondta, Rosberg nincs is támadó pozícióban. De a 2-es kanyarban mégis ott volt, Hamilton pedig szépen kiterelte a fűre... Majd Rosberget kihívták kereket cserélni, így tettek pontot az ügyre. Utólag Hamilton azt nyilatkozta, hogy semmi oka nem volt Rosberget segíteni... "Én is ugyanazon a futamon mentem, mint ő. Ha elengedem, akkor előttem zár, s elhúz tőlem összetettben. Sokkolt, hogy a csapat ilyet kért tőlem, fura egy kérés volt" - szögezte le az a Hamilton, aki a szombati tűzeset után meg azt sugallta, hogy ez a pechszéria már nem lehet csakis balszerencse, ergo a Mercedes talán Rosbergnek kedvez...

Rosberg szerint ő nem követelte a csapattól, hogy engedje el Hamilton, ő csak hallotta, amint a csapat kéri Hamiltont, hogy álljon félre. "Nyilván le fogunk ülni, s megbeszéljük a történteket. A legjobban azért az utolsó kör bosszant, hogy utolértem Hamiltont és Alonsót, de nem tudtam őket megelőzni" - mondta a bajnoki előnyéből 3 pontot bukó német. A háromszoros világbajnok, élő legenda, Mercedes-igazgató Niki Lauda meg azt mondta, hogy Hamilton helyesen tette, amit tett, ő a helyében válaszra sem méltatta volna a csapatutasítást...

Volt sok néző, kiemelt bűncselekmény nem történt
Négy nap alatt összesen 169 ezren látogattak ki a Hungaroringre - írta az MTI. A Hungaroring Sport Zrt. tájékoztatása szerint a csütörtöki bokszutca-látogatásra 22 ezren mentek ki, a pénteki szabadedzéseket 30 ezren látták a helyszínen. Szombaton a harmadik szabadedzést, illetve az időmérőt 50 ezren követték a lelátókról, a vasárnapi futamra pedig 67 ezer szurkoló volt kíváncsi. Tavaly 247 ezres nézőcsúcsot regisztráltak a mogyoródi hétvégén, az akkori GP-re 99 ezren látogattak ki.
A 29. Magyar Nagydíj rendőrségi szempontból kiemelt, rendkívüli esemény (gépkocsilopás- és feltörés, rablás, zsarolás, kifosztás) nélkül zajlott le - tudatta a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság. Közel 1500 rendőr vett részt a biztosításban. Minden szolgálati ág képviseltette magát, volt lovas, kutyás, motoros, gyalogos, gépkocsizó járőr, valamint bűnügyes kollégák is dolgoztak egészen hétfő reggelig. A közlekedés zavartalan lebonyolítása érdekében a Készenléti Rendőrség helikopterének segítségével figyelték a Hungaroringre vezető utak forgalmát és a parkolók telítettségét. Munkájukat idén is segítették lengyel, szlovák, román és osztrák rendőrök.
Szabálysértési feljelentést 23 esetben tettek a zsaruk: az eljárások elsősorban közlekedési szabályszegések miatt indultak. Szexuális szolgáltatást 7 nő kínált, közülük 5 szabálysértési őrizetbe került. Velük szemben a Gödöllői Járásbíróság gyorsított eljárás keretében járt el. Négy nap alatt 2687 igazoltatásra került sor, 9 személyt fogtak el és 25 személyt állítottak elő a Hungaroring közelében. Helyszíni bírságot 67 fővel szemben szabtak ki. Iratok elvesztése miatt 20 személynek adtak igazolást.
A rendőrség szerint a forgalom és a parkolás is gördülékenyen haladt, minden néző időben kiérkezett a versenyre, valamint a hatékony forgalomirányításnak köszönhetően a verseny után a forgalom - rendkívül gyorsan - két órán belül helyreállt. A pályáról kivezető utakat egyirányúsították, és a rendőrök folyamatosan segítették a járművek akadálytalan haladását.


Közben van egy ember, aki első red bullos szezonjában tönkreveri a négyszeres címvédő Vettelt, aki a kanadai után a magyarországi versenyt is meg tudta nyerni, márpedig az eddigi 11 futamból a többi kilencet a Mercedes két kiskakasa húzta be. Ricciardo nagyot autózott, ügyeseket előzött a Hungaroringen, s elárulta, a verseny egy szakaszában elfogyott a motor ereje, kis híján ki kellett állnia: "Őrülten nyomogattam a gombokat, de szerencsére sikerült megoldani a nehézségeinket. Aztán a végén egy esélyem volt, s a frissebb abroncsokon Hamiltont és Alonsót is meg tudtam előzni." A csupamosoly, egyre népszerűbb Ricciardónak egyébként korábban Alonso bókolt azzal, hogy szerinte ilyen kemény ellenfele még sosem volt. Igen, durva fricska ez egyben annak a Vettelnek is, aki szerencsével ért célba, hiszen a 14-es kanyarból kifelé megpördült, s bár érintőre vette a jobb oldali falat ugyanott, ahol Pérez rommá törte a Force Indiáját, a Red Bull egyben maradt. "Az én hibám volt" - ismerte el Vettel, aki szörnyen frusztrált lehet nem csak azért, mert sehol nincs Rosberghez és Hamiltonhoz képest, de új, kvázi zödfülű csapattársa is rendre veri, s messze megelőzi a ponttáblán.

A pontverseny állása
Hely Egyéni Pont Csapat Pont
1. Rosberg 202 Mercedes 393
2. Hamilton 191 Red Bull-Renault 219
3. Ricciardo 131 Ferrari 142
4. Alonso 115 Williams-Mercedes 135
5. Bottas 95 Force India-Mercedes 98
6. Vettel 88 McLaren-Mercedes 97
7. Hülkenberg 69 Toro Rosso-Renault 17
8. Button 60 Lotus-Renault 8
9. Massa 40 Marussia-Ferrari 2
10. Magnussen 37
11. Pérez 29
12. Räikkönen 27
13. Vergne 11
14. Grosjean 8
15. Kvjat 6
16. Bianchi 2

Alonso magára és a Ferrarira is büszke azután, hogy idei legjobbjukként második lett a Hungaroringen: "Én lágy keveréken voltam, Hamilton keményen, őt végig tudtam volna tartani, de aztán Ricciardo túl gyors volt a frissebb lágy gumin. Így is elégedett vagyok - ilyen őrült futamokra van szükségünk, hogy dobogón állhassunk." Csapattársa is idei legjobbját érte el a hatodik helyezéssel, de Kimi Räikkönen hétvégéjét még az időmérőn elbaltázta a Ferrari azzal, hogy a Q1 végén nem küldték ki a Jégembert még egy gyors körre... Sovány vigasz, hogy a Ferrari így is visszavágott az ezúttal halványabb Williamsnek a konstruktőri bronzért vívott párbajban.

És mit láttak kiküldött tudósítóink a helyszínre több napon is kilátogató barátaink-kollégáink? Dóri csütörtökön volt kint a bokszutca-látogatáson, s mint arról beszámolt, mire kiért, már nem volt tömeg, simán bejutott, sehol nem állt sor. De az árak kiborították: "Ennyiért inkább szomjaztam és éhen döglöttem, mert például 1500 Ft volt a saslik, amiről azt sem tudtam, mekkora adag..." Még a tarifákról Kriszti is segített képet alkotni: "A felső részen, ahol a Gold parkoló van, meg a szőlőben a Campingnél, ott - pályán kívül - egy büfében 0,5 l Mojito 5000 Ft volt, ugyanennyi Cuba Libréért 3000 forintot kértek."

Gáborunk pedig egy kész fogalmazással lepett meg bennünket, íme az ő tapasztalatai: "Frissen, melegen, szinte még fél lábbal a pályáról írom eme sorokat. A dobozos sör haccá, a fél lityós ásványvíz 400, a még a bajor hot-dog (tudod, grillkolbásszal) 3000 Huf-ért volt vásárolható. Csütörtökön a bokszlátogatás jó kis rajongó- és nézőcsalogató show volt. Pár bokszban serényen dolgoztak, hogy elkészüljenek másnapra a vasak, a Red Bull és a Ferrari csapata pedig a kerékcseréket gyakorolta hosszasan. Meglepetésemre elég sokan voltak. Szombaton fél 11 felé mentünk ki, a 9-es kanyarban álltunk. Kifelé sem volt forgalom és hazafelé sem, igaz, mi az időmérő után hazajöttünk, mondván hogy majd vasárnap kora reggel kijövünk a GP2, GP3 futamra.
Így is lett... Másnap reggel 7-kor indultunk és 8 felé értünk ki. Persze tök üres volt a parkoló, és a közlekedés is szuper volt. A 10 és 11-es kanyar közötti egyenesben foglaltunk kényelmes helyet. Parádés volt a GP3 és a GP2-es futam, utóbbinak szerintem jobba a hangja, mint a mostani F1-es autóknak. Aztán a Porsche Szuperkupa következett, ami szintén látványos volt. Ez mind jól felkészítette a nézőket az F1 futamra. A futam előtt fél órával leesett az eső, persze 5 perc alatt sz@&rá áztunk, a pályán is állt a víz, de ez sem szegte kedvünket. A felvezető körön még az egyik Lotus a kavicságyban kötött ki, kicsit dörzsöltük is a tenyerünket, hogy a versenyen lesz előttünk is akció. Hiába dörzsöltük, mert a pálya hamar felszáradt, úgyhogy egy előzésen kívül más előttünk nem történt az amúgy izgalmas és változatos versenyen. És hogy kell elkerülni a dugót hazafelé? Időben kell lelépni. Így esett, hogy a Mogyoród-Stadionok távot autóval kb. 20 perc alatt sikerült teljesíteni."

Renáta tapasztalata meg az volt, hogy a parkolási lehetőség borzalmas, az evés-ivási és a parkolási díjakról nem is beszélve... A GP2 és GP3-as autóknak szerinte is jobb a hangjuk, mint az F1-es autóké, de "a Marussia és a Ferrari hangja azért nagyon ott volt." Végül Norbi, aki vasárnap a célegyenesben, fedél alatt nézelődött, elmondta, hogy az F1-autóknak kb. semmi hangjuk nincs, tisztán lehetett hallani a helyi kommentárt, viszont a futam előtt a himnuszt meg egyáltalán nem.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?