Esélylatolgatás a VW tulajdonszerzése kapcsán.

Felfalja a VW a Suzukit?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tovább növelheti részesedését a Suzukinál a Volkswagen konszern, aminek a németek szerint a vásárlók lesznek a haszonélvezői. Hamarosan jönnek az új, közös modellek, amelyek között magyar gyártásúak is lesznek.

Elveszíti önállóságát a Suzuki? Tavaly a Volkswagen 19,9 százalékos tulajdonrészt szerzett a Suzuki autógyárban, a szerződés aláírásának ünnepélyes pillanatában azonban mindkét fél igyekezett bizonygatni, hogy nem terveznek ennél nagyobb mértékű részvénycserét. Idő közben azonban nagyot változott (értsd romlott) a gazdasági helyzet, ennek megfelelően módosul a két cég együttműködése. Jól értesült források szerint a VW a következő öt év során évi tíz százalékkal növeli majd részesedését a japán autógyártóban. A folyamat végén a Volkswagen közel hetven százalékos, azaz meghatározó részesedést szerez, mikor ez bekövetkezik, már az új közös modelleket is megvásárolhatóak lesznek Európában. A harmadik világban mindez sokkal gyorsabban történik majd.
A nagy növekedésre képes autópiacok közül a VW már jó pozíciókkal rendelkezik Kínában, de Indiában csak jelzés értékű a jelenléte. A szubkontinensen még mindig a Suzuki tulajdonában lévő Maruti a meghatározó erő, amely most éppen gyengélkedik, ezért alig haladja meg a részesedése az ötven százalékot. A Volkswagen a lehető leghamarabb szeretné elkezdeni a közös munkát a Suzukival, ennek megfelelően a nemrég bemutatott A-Star (Európában Alto) alapján, minimális módosításokkal készít egy jó ár/érték arányú belépőmodellt. Az A-Starhoz hasonlóan ez is letekerhető, és nem kibillenthető hátsó ablakot kap, és várhatóan csak az első lökhárítót cserélik le egy olyan darabra, amely jobban illik a német cég arculatába. Azért nem várnak az új Lupo-ra, mert az olyan technikai megoldásokkal rendelkezik, amelyek csak a magas, európai munkabérek mellett jelentenek költségcsökkentés. Az olcsón termelő piacokon az érintőképernyővel helyettesített középkonzol vagy a kis lökettérfogatú turbómotorok jelentős árnövelő tényezőként jelennek meg.
Európában az első kézzelfogható jele a két cég együttműködésének csak 2013-ban várható. A Suzuki SX4-es alapjára saját szabadidő-autót tervez a VW, és a japánok ugyan már 2011 végén bemutatják a következő generációt, annak karosszériáját nem lehet minimális módosításokkal a VW arculatba illeszteni. A németek ezért teljesen saját karosszériát fejlesztenek az autónak, és ezt az alkalmat arra is megragadják, hogy rögtön Skoda és Seat változatot is tervezzenek. Mivel a Suzuki adja (a dízelmotor kivételével) a műszaki alapot, mindegyik változatot Esztergomban fogják majd gyártani az itteni piac számára. Ami még nagyon fontos a VW-nek, hogy a Suzuki a jelenlegi modellhez hasonlóan az új SX4-est is úgy csinálja, hogy az rögtön alkalmas lesz az Egyesült Államokban való forgalmazásra, ahová a VW változatok a Suzuki eredetihez hasonlóan Japánból érkeznek majd. Az SX4-es mellett még a Splash utódának gyártása marad meg nálunk, a négy méternél érezhetően rövidebb buszlimuzin megint olyan autó, amely nagyon jól illik a VW konszern portfóliójába, így várhatóan nem lesz nagy gond abból, hogy az Opel elviszi tőlünk az Agila gyártását.
A legnagyobb meglepetések azonban nem ezek az autók jelentik majd, hanem a terepjárók. A Suzuki ezen a téren a Volkswagen konszern tudására épít a jövőben, a Grand Vitara utóda például az Audi Q5-ösnél használt padlólemezre épülhet. De nem egyedüliként, az XL-7-es utódát ugyanennek az alapnak a kicsit megnagyobbított, a VW Touaregnél használt változatára építik majd fel. Ezzel a lépéssel egy csapásra megjelenhetnek a hathengeres TDI-k a Suzuki terepjárók motorterében. Az önhordó karosszériára váltás miatt nem kell aggódnia azoknak sem, akik terepjárásra is használták a Suzuki járműveit. A VW a Touareggel bebizonyította, hogy ha felár ellenében is, de készít olyan változatot, amely képes helytállni nehéz körülmények között is. De a személyautók terén is kézzelfogható jelei lesznek az együttműködésnek, a VW kis lökettérfogatú turbómotorjai és a nagyon takarékos dízelei megjelenhetnek majd bizonyos Suzukik motorterében. A Swift esetén leghamarabb a következő generációváltásnál, a Kizashinál azonban akár két-három év múlva megjelenhetnek az új motorok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 04:41
    Permalink

    Nagyon sajnálom a dolgot , ugyan is soförködés és sok 100 ezer km után mondom a WV a lehető legrosszabb ár/érték arányú alternatíva, brutális szervízkoltségekkel .
    A suzukiról meg azért szerintem mindenkinek a megbízhatóság és az olcsón fent tartható igavonó jut eszébe. 🙁

Vélemény, hozzászólás?