Botrányosan törtek India legnépszerűbb autói

Global NCAP törésteszt: Indiában gyakorlatilag nincs utasvédelem

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

India legnépszerűbb autóinak utasvédelmét vizsgálta a Global NCAP. Katasztrofális eredmények születtek.

Légzsák nélkül nincs utasvédelem! Így foglalható össze a Global NCAP által végzett törésteszt, mely India legnépszerűbb modelljeinek védelmi jellemzőit vizsgálta. Tavaly az indiai autópiac számainak 20 százalékát adta a teszten szereplő öt modell (a Suzuki-Maruti Alto 800, a Tata Nano, az előző Fiestát jelentő Ford Figo, a Hyundai i10 és a Volkswagen Polo), jól látható tehát, hogy Indiában magasan a mini- és a kisautók a legnépszerűbbek. A légzsák nem kötelező felszerelés, az alapmodellként tesztelt autók egyikében sem szerepelt.
Ez volt az első független, indiai (piacos) modelleket vizsgáló teszt, melyen 64 km/órás sebességgel, 50 százalékos átfedéssel deformálódó fémtömbnek ütköztették az autókat, s ki is derült, hogy a világ autópiacának egyre jelentősebb hányadát adó indiain - biztonság terén - nagyjából 20 éves elmaradásban lévő járgányok fogynak.
A miniautók, azaz a Suzuki-Maruti Alto 800, a Tata Nano és a (természetesen előző generációs, nem pedig a hazai piacra tavaly év végén érkezett) Hyundai i10 karosszériája olyan gyengének bizonyult, hogy azok a teszt szerint még légzsákkal felszerelve sem tudnának elfogadható védelmet nyújtani. A Ford Figo és a Volkswagen Polo viszonylag stabilnak mutatkozott, ám a kormányt lefejelő sofőr a Figóban sem élte volna túl az ütközést. Hasonló mondható el a VW Polo esetében is, ám ott még túlzott mellkasi terhelést is eredményezett a légzsák hiánya. Erre válaszul a Volkswagen alapfelszereléssé tette az indiai Polókban is az elülső légzsákokat, így rögtön 4 csillagos, Indiában bizonyára a legbiztonságosabb kisautó lett a Polo.

A 64 km/órás, félátfedéses teszt mellett a Global NCAP elvégezte az ENSZ által megkövetelt 40 százalékos átfedéssel, 56 km/órás tempóval végzett tesztet is. Azon a légzsák nélküli autók közül csakis a Ford Figo vizsgázott elfogadhatóan (bár a sofőr feje itt is a kormánynak csapódott), majd természetesen a két légzsákkal felszerelt Volkswagen Polo is átment a vizsgán.
A felnőtt utasok védelme mellett a Global NCAP a gyerekek számára nyújtott védelmi jellemzőket is vizsgálta. A hátul csupán kétpontos öveket adó, így biztonsági gyerekülés rögzítésére nem alkalmas Tata Nano ebben a versenyszámban sem tudott csillagot gyűjteni, a Hyundai i10 egy, a Ford Figo és a Maruti Suzuki Alto 800 két, míg a Volkswagen Polo három csillagot kapott, légzsákkal és légzsák nélkül is.
Hirdetés
Az eredmények sajnos nem csak azt mutatják, hogy az indiai autósok csekély utasvédelmű modellekben ülnek, hanem bizony azt is, hogy a hazai, már csaknem 13 éves átlagos életkorú autópark légzsák nélküli tagjaiban utazók sincsenek gyakorlatilag semmiféle biztonságban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 13:57
    Permalink

    Feltételezzük már, hogy a felhasználói hülyeség nehezen programozható egy autó törésbiztonsági mérésébe. Rendben?
    Közben meg maradjunk abban, hogy nincsenek olyan új autók az európai autópiacon, amikről regélsz.

  • 2017.10.29. at 13:57
    Permalink

    Ugyan már! Itthon is szaladgál egy csomó ilyen 0-1 csillagos akár új “autó” is.

    Elég ha az 5 csillagos autóban nem köti be az övet a rendkívül okos tulaj és már kész is az 1 csillag. A fele így jár, mert így menőbb!

  • 2017.10.29. at 13:57
    Permalink

    A régi Swiftet Suzuki Cultus néven ma is gyártják Pakisztánban (valószínűleg oda vitték Esztergomból a gyártósort).

    A 64 km/órás sebesség nem nagyon magas, valóban az itthoni légzsák nélküli (vagy hibás légzsákos) autók biztonsága – ennek tükrében – igencsak kérdéses…

Vélemény, hozzászólás?