Év Autója 2016? Nálunk az Astra lett a befutó
Három a magyar igazság? Ezúttal igen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem beszéltünk össze, a szerkesztÅ‘ségen belül mégis egyhangúan az Astra került ki gyÅ‘ztesként az Év Autója dÃjat illetÅ‘en. Talán nem véletlenül.
Nagyon a szÃvünkbe lopta magát az Opel Astra K, hiszen a szerkesztÅ‘ségen belül mindenki neki Ãtélné az Év Autója dÃjat (bÅ‘vebben itt és itt a vélemények). 2010-ben harmadik, 1999-ben pedig második volt, idén elÅ‘ször úgy tűnik, hogy elviheti az elsÅ‘ helyet az eddigi legjobb Astra. Nem ecsetelem, hogy miért ez a legjobb kiadás a történelem során, a külföldi és hazai menetpróbákon, valamint az 1,0 literes háromhengeres tesztjében ezt már kellÅ‘en kifejtettük, nézzük mi újság a többiekkel.
Régen volt már ilyen hetes fogat. Eddig általában jó, ha két-három modell volt olyan szinten szimpatikus, hogy minden tekintetben el tudtam fogadni. Most ez a szám hatra nÅ‘tt. Nálam a Jaguar XE a kivétel. A nálunk járt tesztautóban két olyan dolgot is tapasztaltunk, hogy ezek alapján nem tudom miért került be a döntÅ‘sök közé. AlapvetÅ‘ dolog, hogy az anyagminÅ‘ség rendben legyen egy mai prémiumkategóriás autónál. Az XE műszerfalának varrása viszont olyan egyenetlenül futott, hogy rossz volt ránézni, a csomagtartó egy részének borÃtása pedig lényegében hiányzott, ami szintén megengedhetetlen ebben a szegmensben.
A többiekkel kapcsolatban annyit tudok elmondani, hogy bármelyiknek lényegében oda lehetne adni az első helyet. Miért mégis az Astra győzött nálunk? Mert ez a leginkább hétköznapi, tömegek számára elérhető modell, amely jövőre várhatóan csúcsot is fog dönteni az Opel eladási listáján. Ha már tippelünk, akkor a második helyre az Audi A4-et, harmadikra pedig a Skoda Superbet tenném. Ezek után már nagyon várom, hogy jól éreztük-e az Astra győzelmét vagy mindannyian tátott szájjal és nagyra nyitott szemekkel nézünk majd ki a fejünkből.
“RemélhetÅ‘leg a fenti esztétikai hibákat mielÅ‘bb kijavÃtja a Jaguar, mert ezeket elnézve eléggé érthetetlen, hogy miként tudott bekerülni a legjobb hét közé”
Ahogy a kipufogó helyét kivágták a lökhárÃtóban, az is megér egy misét. Kár, mert nagyon látszik a Jaguaron az akarás, bizonyos pontokon túl is szárnyalja pl. a BMW-t vagy az Audit, de ha az összképet nézzük, még bÅ‘ven van lemaradása a “nagymacseknak”.
Szinte minden autós újságÃró az Astra gyÅ‘zelmét jósolja(nem csak az AN-nál), szóval én a magam részérÅ‘l már-már el is könyveltem a gyÅ‘zelmét. Legalább egy másik kompakt bejutott volna még, hogy legyen min izgulni…
Zöld, figyelmetlen vagy.
Azt nem Ãrták, hogy lokális becslés ez vagy pl. európai?
Egyre több elhallásod van, figyelj már jobban, kérlek.
Te mikor jártál utoljára Európában?
“Mert ez a leginkább hétköznapi, tömegek számára elérhetÅ‘ modell, amely jövÅ‘re várhatóan csúcsot is fog dönteni az Opel eladási listáján.”
Ezt a marhaságot annyiszor leÃrtátok már, de attól még köze nincs a valósághoz. Akkor is ha a mintát mesterségesen leszűkÃtve az új autókra ez áll a legközelebb a magyar fizetésekhez a 7bÅ‘l, az a helyzet hogyha megteheteik, a magyarok is inkább használt Audit hoznák el, mint az új Astrát. És az a helyzet, hogy ez érvényesül nyugaton is, és ezért nem “tömegtermék” az opel, mégha az Astra a palettán a legerÅ‘sebb eladást is fogja produkálni…