Év Autója 2016? Nálunk az Astra lett a befutó

Három a magyar igazság? Ezúttal igen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem beszéltünk össze, a szerkesztőségen belül mégis egyhangúan az Astra került ki győztesként az Év Autója díjat illetően. Talán nem véletlenül.


Nagyon a szívünkbe lopta magát az Opel Astra K, hiszen a szerkesztőségen belül mindenki neki ítélné az Év Autója díjat (bővebben itt és itt a vélemények). 2010-ben harmadik, 1999-ben pedig második volt, idén először úgy tűnik, hogy elviheti az első helyet az eddigi legjobb Astra. Nem ecsetelem, hogy miért ez a legjobb kiadás a történelem során, a külföldi és hazai menetpróbákon, valamint az 1,0 literes háromhengeres tesztjében ezt már kellően kifejtettük, nézzük mi újság a többiekkel.
Hirdetés

Régen volt már ilyen hetes fogat. Eddig általában jó, ha két-három modell volt olyan szinten szimpatikus, hogy minden tekintetben el tudtam fogadni. Most ez a szám hatra nőtt. Nálam a Jaguar XE a kivétel. A nálunk járt tesztautóban két olyan dolgot is tapasztaltunk, hogy ezek alapján nem tudom miért került be a döntősök közé. Alapvető dolog, hogy az anyagminőség rendben legyen egy mai prémiumkategóriás autónál. Az XE műszerfalának varrása viszont olyan egyenetlenül futott, hogy rossz volt ránézni, a csomagtartó egy részének borítása pedig lényegében hiányzott, ami szintén megengedhetetlen ebben a szegmensben.

A többiekkel kapcsolatban annyit tudok elmondani, hogy bármelyiknek lényegében oda lehetne adni az első helyet. Miért mégis az Astra győzött nálunk? Mert ez a leginkább hétköznapi, tömegek számára elérhető modell, amely jövőre várhatóan csúcsot is fog dönteni az Opel eladási listáján. Ha már tippelünk, akkor a második helyre az Audi A4-et, harmadikra pedig a Skoda Superbet tenném. Ezek után már nagyon várom, hogy jól éreztük-e az Astra győzelmét vagy mindannyian tátott szájjal és nagyra nyitott szemekkel nézünk majd ki a fejünkből.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:33
    Permalink

    “RemélhetÅ‘leg a fenti esztétikai hibákat mielÅ‘bb kijavítja a Jaguar, mert ezeket elnézve eléggé érthetetlen, hogy miként tudott bekerülni a legjobb hét közé”

    Ahogy a kipufogó helyét kivágták a lökhárítóban, az is megér egy misét. Kár, mert nagyon látszik a Jaguaron az akarás, bizonyos pontokon túl is szárnyalja pl. a BMW-t vagy az Audit, de ha az összképet nézzük, még bÅ‘ven van lemaradása a “nagymacseknak”.

    Szinte minden autós újságíró az Astra gyÅ‘zelmét jósolja(nem csak az AN-nál), szóval én a magam részérÅ‘l már-már el is könyveltem a gyÅ‘zelmét. Legalább egy másik kompakt bejutott volna még, hogy legyen min izgulni…

  • 2017.10.28. at 09:33
    Permalink

    “Mert ez a leginkább hétköznapi, tömegek számára elérhetÅ‘ modell, amely jövÅ‘re várhatóan csúcsot is fog dönteni az Opel eladási listáján.”

    Ezt a marhaságot annyiszor leírtátok már, de attól még köze nincs a valósághoz. Akkor is ha a mintát mesterségesen leszűkítve az új autókra ez áll a legközelebb a magyar fizetésekhez a 7bÅ‘l, az a helyzet hogyha megteheteik, a magyarok is inkább használt Audit hoznák el, mint az új Astrát. És az a helyzet, hogy ez érvényesül nyugaton is, és ezért nem “tömegtermék” az opel, mégha az Astra a palettán a legerÅ‘sebb eladást is fogja produkálni…

Vélemény, hozzászólás?