Kapósak a rendőr Octaviák – rendőrségi autók árverésén jártunk

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett járművekre, amelyek között akadtak roncsok és még használható járművek is.

Szinte már egy sportág az árverés, vagyis a licitálás – ez a gondolat fészkelte be magát a gondolataimba, miközben a rendőrségi verdákért versengtek azok, akik regisztráltak az október 31-én megrendezett aukcióra. Miként arról beszámoltunk, összesen 108 jármű között válogathattak az érdeklődők, amelyek között kétkerekűek is akadtak, sőt még egy IFA teherautó is.
Hirdetés
Az elárverezni kívánt autók között az Opel Astra H képviseltette magát a legnagyobb példányszámban, ebből sejthető volt, hogy nem értük lesz a legkiélezettebb a versengés. Roncs, működésképtelen és használható példány egyaránt felbukkant a listán, igazából vitték is őket szépen, mindegyik árát sikerült felsrófolni, de a legnagyobb „csatákat” más modellekért vívták. Őszintén bevallom, most voltam először árverésen és teljesen magával ragadott az élmény. Pedig ez nem az a fajta hollywoodi hangulatú aukció, ahol az újgazdag arisztokrácia milliárdokat tapsol el műtárgyakért. De már itt is benne van a levegőben valamiféle furcsa izgalom. Néha még engem is magával ragadott a hév, szinte már emeletem volna a tétet, amikor egy-egy kapósabb modellnél nem akart vége szakadni a licitnek. Szerencsére csak semleges megfigyelőként vettem részt és nem ugrottam bele egyetlen üzletbe sem, pedig akadt egy-két egészen kívánatos autó is. Például a Skoda Octavia RS modellek. Szemre ezek között voltak a leginkább megkímélt példányok, ami a kikiáltási árakon is meglátszott, de a sima Octaviák között ugyanígy akadtak szemrevaló szerkezetek. Egy 2013-as, 308 ezer kilométert futott Octavia például az 550 ezer forintos kikiáltási árról indulva eljutott egészen 1 230 000 forintig, amire már senki nem kontrázott, tehát több mint a duplájáért ment el. De nem csak ez az egy autó duplázott. Többek között egy roncsként „benevezett” Skoda Fabiának is sikerült, amely a 300 ezer forintos kikiáltási ár helyett 730 000 forintért kelt el. Majdnem sikerült egy szintén roncsnak nevezett Suzuki Vitarának is, amely 640 000 forintos kikiáltási árral indul és 1 260 000 forintért vitték el. Szépen megnőtt két 2017-es Mercedes Benz B-osztály ára is. Ugyancsak roncsokról van szó, egyikük ára 600 ezer forintról 1 010 000 forintra nőtt, míg a másikat 800 000 forintról 1 720 000 forintra tornázták fel. Néhányan valószínűleg kimondottan a haszonjárművekre és a kisbuszokra utaztak, mert ezeknél is érezhetően tovább tartott a licitálás. Volkswagen Transporterek, Ford Transit, Opel Combók és egy Vivaro is akadt a listán, de a Ford Rangerek sem maradtak új gazda nélkül, persze ezek között is akadtak törött, működésképtelen példányok. A fentebb említett IFA pedig 100 000 forintról indult és 300 000 forintért vették meg. Érdemes még megemlíteni a Suzuki Igniseket, mert esetükben is érezhető volt a kitartóbb licitálás. Tekintve, hogy ezek szinte mind működőképesek volta, nem is csoda ez, főleg, hogy a kikiáltási árakat a piaci ár alá lőtték be és még úgy is jó vételnek tűnnek, hogy a licitálás során többnek is a duplájára nőtt az ára. Ugyanakkor a futásteljesítményük egészen bíztató, hiszen 106 és 200 ezer kilométer között mozgott. Ugyanakkor az árverés végén figyelmes lettem néhány elejtett mondatra, miközben a járműpark között boklásztam. Egyesek ott kezdték felfedezni, hogy mit is sikerült megvásárolni, vagy épp telefonukat a fülükre tapasztva számoltak be róla, hogy a megvásárolt autó milyen állapotban van, pedig az előzetes szemlére is lehetőséget biztosítottak a hét során, amiről mi is írtunk. Ahogy említettem, ez nem a „csitrilliárdos” műgyűjtők bulija volt, de ugyanolyan kulturált mederben folyt a versengés, mintha egy kékvérű rendezvény lett volna. És a versengés kifejezés úgy érzem megállja a helyét. Még ha nem is megy fel úgy a pulzusom, mint mondjuk egy gokartverseny rajtjánál, azért még úgy is ragad rám valamennyi izgalom, hogy számomra tét nélküli a mérkőzés. Képzelem milyen lehet, amikor ritka Ferrarik, Rolls-Royce-ok vagy bármilyen más egzotikus jármű esetében megy a vetélkedés, sokkal több nulla társaságában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?