Az oroszok már a spájzban… Beülhettünk a Niva utódjába

Jön a Lada, már van is autójuk itthon. Megnéztük!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak jön, már itt van a Lada. Az importőr kapott két orosz rendszámos autót a forgalmazás előtt, az egyikbe bekönyörögtük magunkat.


Nem újdonság a Lada visszatérése, hiszen alaposan kiveséztük a témát júliusban, majd a Moszkvai Autószalonon immár végleges formájában bemutatott Vesta és a Vesta Cross koncepció kapcsán is felemlegettük. A téma érdekes, hiszen a piac legolcsóbbjának várhatjuk - vissza - a Ladát, még a szintén a Renault égisze alá tartozó és bő 10 év alatt bravúrosan újjáépített márkaképű Daciánál is olcsóbb autókat ígérnek az oroszok. Akik olyannyira jönnek, hogy már a novemberi piaci megjelenés előtt is adtak két orosz rendszámos autót az importőrnek, hadd kóstoltassák velük a közönséget. Az első ízleltetés az augusztus 20-i hosszú hétvégén rendezett Nemzetközi Lada Találkozón volt, a közönség imádta a Ladákat.
Hirdetés

Egy expedíciós 4x4 (e néven fut ugyanis az 1977 óta minimális formai változtatásokkal gyártott Niva, miután a GM-mel való üzletelés következtében a modellnév a ma már Európában nem létező Chevrolet tulajdona lett) mellett a 4x4 divatosabb külsejű és belsejű változatának számító 4x4 Urban, valamint egy szabadidő-autós, 3 centivel emelt hasmagasságú Kalina Cross érkezett a gyárból. Az expedíciós példány már a hétvége után folytatta turnéját, ám a másik két autót még sikerült elcsípjük az importőr, azaz a Lada Hungary budapesti központjában, a Duna Autónál.
Ezek még nem európai specifikációjú példányok, még Euro 5-ös motorral, a 4x4 esetén légzsák nélkül. Mint megtudtuk Markó Zoltán projekt igazgatótól, az autókat demonstrációs céllal hagyták itt az oroszok, fel is matricázhatták őket, ám azt a lelkükre kötötték, hogy újságírók nem vezethetik. A sajtófotókon látható Vesta Crosshoz hasonlóan az itt maradt Kalina Cross is divatos, narancs-fekete belsejű, zárt ajtókon keresztül egészen vállalhatónak tűnt, de ennél több tapasztalatunk sajnos még nincs vele.
A 4x4 Urbannal viszont egy rövidebb ülőpróbára is lehetőség nyílt. Aki ült már Nivában, az otthon érezheti magát, s az is találhat ismerős kapcsolókat, aki bármelyik Ladával találkozott. Az ablaktörlő-kapcsoló például épp olyan, mint amilyet az ősi ezerkecskétől felfelé mindenben megszokhattunk. Nem lesz idegen a fűtőrendszer keverőpultja vagy a ventilátor kapcsolója sem. A motor pedig bal kézzel, a fix kormányoszlop baljáról, természetesen kulcsfordítással indítható. Az viszont újdonság, hogy az ajtók belsején nincs lemezfelület. Ha puritán, kemény műanyaggal is, de minden kárpitozott. Az Urban első ülései egészen korrektek. Hátul - legalábbis az orosz belpiacos példánynál - két öv jutott az "egybepadra", fejtámasz ott nincs.
Az 1,7 literes, 83 lóerős, 129 Nm nyomatékú motor hangja ladásan nyers, a váltó 5 fokozatú, azt pedig egyelőre sajnos nem tudhatjuk, hogy a klasszikusan hosszú botos váltó vajon olyan pontos-e az Urbanban, ahogyan azt az urbánus legenda hirdeti. Ami viszont biztos, hogy a magas üléspozíciójú, filigrán tetőoszlopos karosszériából páratlanul jó a kilátás. És az az érdekes, hogy bár egyértelműen munkagépes, kicsit Land Rover Defendert idéző a hangulat, a már úribb Urban van olyan minőségű, hogy vállalhatónak tűnjön az enteriőr. Akinek valóban terepjáró kell, az lovardához, szőlőbe, de akár csupán egy meredek és szűk hegyi út tetején fekvő (elit) ingatlanhoz járni is tökéletesnek tűnik. A Lada egyik legnagyobb előnye ugyanis épp az, hogy kicsi. Hosszúsága alig több mint 3,8 méter, szélessége mindössze 1,68, magassága 4 centivel szerényebb, 1,64 méter. A rövid, 2,2 méteres tengelytáv és a csekély első-hátsó túlnyúlás igencsak jó terepszögeket ad. Van felezőváltó és zárható központi differenciálmű is, az összkerékhajtás amúgy állandó, első-hátsó diffivel is rendelkező. Terepen bizony nincs sok ellenfele a Nivának. A valóságban leginkább azért, mert nem kell agyonfélteni. Amúgy a motorja kicsit gyengének tűnt a jobb egyből, de ennyire most még ne vesézzük. Majd az európai specifikációjú kivitelt, amit remélhetőleg minél előbb megkapunk tesztre.
Összességében biztos, hogy érdekes, izgalmas színfolt lesz a hazai piacon novembertől kapható Lada. Leginkább árai fogják eldönteni a sikerét. Egy biztos: még most is nagyon sokakban kellemes emlékeket, nosztalgiát ébresztenek az évtizedekkel ezelőtti Ladákból visszaköszönő alkatrészek. A 4x4-ben még vannak ilyenek, az újabb sorozatoknak viszont önmagukban kell majd helytállniuk. Ez egyrészt dicséret is, hiszen legalább újak, ugyanakkor kihívás is, hiszen kérdés, hogy mennyire fogják tudni önmagukban megnyerni a vevőket. Hogy a Renault tarsolyában gyakorlatilag minden van, az biztos. Hogy mit kap majd meg a Lada, miként lehet majd meg a Dacia mellett, az még nagy kérdés. Talán érdekesebb számunkra, mint például az új Mercedes S-osztály Cabriolet ára és tudása - persze nem szeretnénk senkit sem megbántatni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Teljesen igazad van. Sokan terepjáróknak titulálják ezeket a nyugati emelt hasfalú, magasított belterű személygépkocsikat, a többszörösébe kerülnek, de szégyen szemre még a Lada nyomába sem érnek. Így valóban nem lehet őket egy napon említeni. A Ladára nézve volt sértő. Még egyszer bocsánat!

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Szintén saját tapasztalatból írtam! Niva mellett van Kalinám is (ez egy újabb Lada,nem kockalada,nem zsiguli,nem szamara!) Niva előtt volt egy nissan terranom… még hogy ezek a gagyi japsik nem romlanak el persze… Nem elég,hogy drágák mindíg van velük valami:futómű,váltó,ajtózárak stb. méregdrágán! Kalina előtt volt:opel,ford,citröen szintén ugyan az mint a nissanál minden hónapban több 10ezret kellett rájuk költeni (igaz én “csak” havi kb.: 3000Km-et megyek az autóval) de ráadásul nem úgy van mint a ladánál,hogy a Kalinához kell valami aztán kész! Hanem: milyen évjárat,melyik hónapban gyártották,mi a pontos tipus,mi a motorszám,mi az alvázszám csak rendelésre van,de mégse jó küld vissza… Szintén rohadt drágán (főleg a Ladához képest…) meg időm,meg türelmem sincs ilyen ökörségekhez. Összes nyugati kramanc ugyan abba a kategóriába van mint a ’70-’80-as években a Trabant:akinek az volt azt mondta nincs nála jobb autó csak szebb… Aztán később belátta mindenki,hogy nem így van! Nyugati dögökről is mindenki azt hiszi,hogy ezeknek aztán soha semmi bajuk nem lehet mert hát nyugati. Közbe meg egy szar,drága(vételár),drágán fenntartható,kramanc az összes… És ez tapasztalat!

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Saját tapasztalat : évi 50 ezer kilométert tettem a kocsiba , elég durva körülmények között , és nem volt olyan hét , hogy ne romoljon el valami . A nyugati társai azért nem produkáltak , hasonló hajtás mellett ennyi hibát , közelítőleg se . Akkor ?

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Az a helyzet a Niva abszolút nem szar! Enyém 1997-es 420Km(!) van benne mégis jó. A sok nő meg a sok buzi azthiszi ami nyugatól jön az nyugati is pedig valójában egy KÍNAI ócska,semmirevaló szar… Ez van!

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    És rajtad meg néhány másik hülyén kívül ki állította, hogy a Nivának alternatívái felhasználási szempontból az általad idecitált méregdrága luxus cikkek.

    A zsíros kenyeret is az őzpörkölthöz szoktad hasonlítani igaz? Sok értelme van.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Jó, hogy említetted, mert ez eszembe sem jutott. Az új gépházteteje alá még ugyan nem néztem, de a régieknél egy minimális felszereltségű szerszámos ládával gyakorlatilag bármit megjavíthatsz, míg a nyugati kocsikat szakszervizbe kell vinni százezrekért… szóval így még egy érv szól mellette 🙂

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Nekem mindig tetszett a Niva és örülök, hogy újra forgalmazzák. Ez legalább terepjáró, nem mint az ML meg X5-6 és hasonló szutykok. Vadrács, bukócső, csörlő, ködlámpa, jó barázdás fenyőmintás gumi és hadd szóljon 😀

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Biztos, hogy nem a Niva (4×4) lesz a Lada fő modellje, ebből sokat nem fognak nálunk eladni. A Kalina már esélyesebb, de az igazi favorit a Vesta lehet, főleg ha lesz belőle kombi is. Ha ugyanazt tudja, mint a Dacia, már akkor nyerő lehet, hiszen mindenki szívesebben vesz Ladát, mint Daciát. A Lada egy brand Magyarországon még most is, akkor is, ha az új modelleknek semmi köze nem lesz a régi ezerketteshez, meg ezerötöshöz. Ha meg még olcsóbb is lesz, nyert ügyük van. Ormos Úr – a Duna Autó tulajdonosa – nem ma kezdte a szakmát, szerintem jó üzletet fog csinálni.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Most is lehet rendelni újat, forgalomba helyezéssel 3 milliótól. Ez remélhetőleg csökkenni fog és valamennyivel drágább lesz az új. Legalábbis ez lenne logikus 🙂 Piacot robbantani dízel nélkül most sem fog, de télre még így is megfontolandó, pedig városban lakok 😀

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Nekem tetszenek. Legalább színesítik egy kicsit a magyar autóparkot. Bár valószínűleg több ezret nem fognak belőlük eladni, mert a céges fronton kicsi az esélyük, a magánvevők száma pedig elég csekély manapság hazánkban. Szerintem a Nivát olyan 3 millió környékén fogják árulni, viszonyítás kérdése, hogy sok vagy kevés (egy 4×4-es Duster, 3,8 millió). Egyébként nem hiszem, hogy a Duster lenne a fő rivális, hanem a munkagépként használt pickup-ok, melyek olyan nettó 5 milliótól indulnak. Azokat sem a plató miatt, hanem a terepképesség és persze a visszaigényelhető ÁFA miatt veszik. A Kalina Cross fő versenytársa viszont a Dacia Sandero Stepway, ami 3 milliótól indul, ha olyan 2,5 millióért fogják adni, akkor néhány vevőt azért elcsaklizhat a Daciá-tól.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Teljesen így van, az általunk gyártott termékeket a végfelhasználónak külföldön kb tízszeres áron adják a mi gyártói árainkhoz képest. Magyarországon belül csak kb 2-3 szoros az ár, de külföldön már tízszeres.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Az hogy mennyibe kerül a gyártás még elképzelésünk sem lehet. Sokkal kevesebb mint gondolnánk. Ez így van szinte mindennel. Általában egy 5000 Ft-os termék előállítási költsége nem több mint 500 Ft. És ez komoly. A nagyker ár kb. duplája, és erre jön rá még 4-6 szoros szorzó mire a végfelhasználói ár kialakul. Egy ilyen kiskategóriás LADA gyártási önköltsége nem több 6-700 e Ft-nál. Ha nincs komoly fejlesztési költség, akkor a gyárból 1 milla alatt kikerülhet. Erre jön szállítás, vám, áfa. Simán elképzelhető 2 milla alatti végfelhasználói ár.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    De te most olyanról gerjesztesz vitát, amiről még nincsenek is ismereteink. Engem mondjuk rohadtul nem is érdekel, mert nem szándékoztam Nivát venni, de az csak jó és örvendetes, ha színesedik a járműpaletta. Te meg ne idegeskedj miatta, hogy milyen áron és felszereltséggel vezeti be az importőr és a gyártó, nem a te dolgod. A piac majd beárazza ezt is, felesleges előre temetni.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Te hagy a hülyeséget. Ez Európa nem Oroszország. Teljesen más világ, más szabványok más követelmények, más igények. Mert szerinted ez az autó 5 millióért megéri és profitot termel? De kerüljön fele annyiba itthon ami erős túlzás, és még akkor is necces.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Miért, Oroszországban és a volt szovjet tagállamokban ahol megy a típus, ott veszteséggel árulják?
    Hagyj már a hülyeségeiddel, könyörgöm…
    Tudod, mit? Legyen igazad, csődbe fog menni a Lada hazai forgalmazása, hülye az importőr, hülye a többségi tulajdonos Renault, mert nem tudják úgy felmérni a hazai piacot ahogy te a fotelből. Ennyi.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    És szerinted jófejségből fogják gyártani, mert annyit profitálnak a többi modellből, hogy megtehetik maguknak azt, hogy veszteséggel árulják?

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Te ne aggódj értük ennyire. Egyébként hol olvastad, hogy csak a Nivát akarják nálunk forgalmazni és csak abból akarnak megélni? Én épp ellenkezőjét vettem ki a cikk elejéből…

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    1500 db autó. Annyiból nem lehet megélni. A korábban emlegetett Dusterből majdnem 100-szor annyit adtak el. Egyébként nem csak Németországban forgalmazták, hanem pl a Baltikumon is.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Nem tudom, de ha a Defendert hasonló felszereltséggel, hasonló igénytelen puritán belsővel forgalmazzák a Niva feltételezhető áránál sokkal-sokkal drágábban, akkor akár lehet létjogosultsága a hazai piacon is.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Mennyivel lesz ez a duster alatt, hogy meg is vegyék? Mert így saccra legalább fél millióval kéne alámenni, ha ezt el akarják adni… Ótvar motor, förtelmes belső, 0 biztonság, 0 komfort. Ezzel elég szűk réteget tudnak megcélozni, legfeljebb erdészeket vagy gazdákat, azok közül is csak azokat, akik nem vesznek drágább terepjárót, amolyan minden az egyben autót, hanem vesznek egy családi sedant közlekedni és egy ilyet a munkához. 1,5 millió klímával, talán…

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Valóban nem ültem, és biztos tök esélytelen is volt beszélgetni 50 km/h fölötti tempónál. Mégis a Niva egyik fő ismérve volt a jellegzetes hang, amit nagyobb tempónál hallatott. Ez is a múlté. A trabisok, wartburgosok érezhették ezt, amikor anno beültek a modern, négyütemű verzióba: nem volt többé töröm-töröm-pimm-pamm-paramm-paramm:)

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Ha te visszasírod a Níva terepgumik ” sírását” , akkor nem ültél éveken keresztül rendszeresen ilyen autóban .
    Nyáron , lehúzott ablaknál országúton olyan ” ergonomikus hangot ” adtak a gumik , hogy még a legyek is ész nélkül repültek kifele a kocsiból . A sofőrnek persze tűrnie kellett a tortúrát . Hát ennyi elég is volt a nosztalgiából , viselje aki akarja tovább .

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Amiket Lada-ék idehotak, azok az orosz belpiacos modellek. Az export példányokba gondolom beszerelik a lufikat, az ABS-t meg talán még ESP is akad valahol a polcon.
    Talán még szintszabályzós bólogatós kutya is kerül bele.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    A Duster egy egész kulturált városi SUV szerű valami, ami egész elfogadhatóan teljesít terepen. Ettől függetlenül számomra nem terepjáró. A 4×4, a régi Niva, a Defenred, a Jimny viszont az.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Nem neked készült, lépj túl rajta 😀
    Még nem láttam belülről tisztán, rendben tartva egy darabot sem. Akkor minek legyen szép? Ez erre készült, csak a funkció és semmi csillámpor… Akinek ugyanilyen vagy szarabb anyagokból kell emészthetőbb beltér az majd veszi a Dustert:) Igazán akkor lenne egy szint a kettő ha kapott volna egy kiforrott dízelt a Niva is, így ebben elmarad, terepen meg jobb.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    A személyautókban igen! És a kis-haszon gépjárművek, rájuk is kötelezőek? Mert lehet hogy nem személygépjárműként kerülnek majd forgalomba….

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Ezt 1958-2014 között gyártották. Az egyik legnagyobb piac egyik legkeresettebb modellje volt sokáig.
    [url]https://en.wikipedia.org/wiki/Hindustan_Ambassador[/url]

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Erdészeti és egyéb gazdaságok, közfeladatot ellátó intézmények polgármesteri hivatalok -akik a jogi szabályozás miatt nem vásárolhatnak használt autót!- , és olyan magán vásárlók, akiknek munka eszközre van szükségük, s túl puccos és drága nekik a Duster. Hidd el, nálunk is lesznek bőven vásárlói!

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Ki tudja ki fogja megvenni? A belső piacon tudomásom szerint ez az autó nagyon kelendő és ahogy olvasom az ömlengőket, itthon is sokan tartják jó autónak. Kérdés, hogy mennyi lesz az ára?
    Simán lehet amúgy, hogy itthon nem lesz sikeres. Ettől még nem piacképtelen, mert az orosz piac, ami kb. százszorosa a miénknek, simán eltarthatja ezt a modellt.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Gyerekek Tisztában vagytok vele, hogy egy célszerszámot fikáztok??? Szerintetek mennyivel különb egy Suzuki Jimny, vagy egy Samurai, mnt ez a Niv… izé 4×4?
    Mentem már Defender-rel – sajnos csak utasként – ne higyjétek, hogy minőségben annyival jobbak ennél.

    Ezek célszerszámok. nyilván nem Armani, vagy Hugo Boss cuccban ülök bele, hanem kisvakond ruhában és gumicsizmában/bakancsaban.
    Egy susnyákosba szánt kocsiba mi a francnak ESP meg 100 elektromos vezetéstámogató vacak??? Az ABS még terepen is hasznos lehet alkalomadtán. De ha választanom kellene a első/hátsó difizár, vagy egy trendi tolatókamera között, a kamera vesztene.

    Ha kicsit sáros, vagy karcos lesz? Istenem, AZÉRT VAN! Ha olyan kocsi kell, amivel ki tudok ugrani a hegyre, akkor is ha szügyig ér a sár, vagy a bekötőuton lábszárközépig ér a vízmosás, nyilvánvaló, hogy nem egy Superb Lauren&Clement-tel teszem, hanem egy ilyen dagonyázóval.
    Ha megszállott természetfotós lennék – fotózok, de nem természetet – erősen megfontolandó lennen nálam pl. egy Expredition kivitelű Niv… ba.. meg, már megint szóval 4×4. Inkább, mint egy Samurai.

    Egy ilyen célszerszám eladhatóságát nem az fogja eldönteni, hogy mekkorák az illesztési hézagai a műszerfalon, vagy, hogy emnnyire selymes a pult tapintása. Hanem az, hogy az adott feladatra amire veszik megfelel vagy sem.
    Ha kulturált áron elfogadható minőséget ad, hát legyen.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Nézd én csak azt nem értem, ezt ki fogja megvenni. Ez az autó 38 éve változatlan. Amikor a hungarolada még a piacon volt 2010-ben, gyakorlatilag ugyanezt az autót árulták, és akkor sem vette már senki sem meg. Nem látom azt a változást, innovációt ami miatt most az emberek rohanni fognak megvenni ezt az autót. Ez tök ugyanaz az autó. Semmit nem változott leszámítva, azt a pár dolgot amit egy sufniban belecsavaroztak utólag.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Ha tudnád, hogy az “autógyártás” világviszonylatban milyen termékeket állít elő….elájulnál.
    De mondom, még mindig traktort hasonlítasz repülőgéphez.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    A Nivát szerintem ne hasonlítsd a modern Daciakhoz, mert egyikkel sem egy liga. A Romániában még tovább forgalmazott, R12 alapú Daciak pont ilyen tré minőségű belső anyagokból voltak. A Niva egy munkagép, ha akarod megérted, ha akarod, nem.
    Abban egyetértek, hogy a modernizálás során a Ladákban elveszett a báj, de ez már vagy 30 éve megtörtént a Samara bevezetésével, kár ezen 30 év múltán sopánkodnod.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Figyelj. Ha nem tetszik, nem veszed meg. Ennyire egyszerű. A piac meg majd eldönti, jó ötlet-e újra bevezetni, vagy sem. Aki a beltérben akar gyönyörködni, az nyilván más autót vesz. Ezt 30 éve sem a szépségéért szerették.
    Egyébként képek alapján egyáltalán nem olyan borzalmasak a hézagok és az illesztések, mint a korábbi orosz autókban.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    A daciat sem oda pozicionálták, mégis nagyságrendekkel jobb. Ez egy kisipari szint. A kínai autógyártás 10 éve túllépett ezen a szinten. 2015-ben ne legyen már ilyen egy autó. Nem itt tart az ipar. Még ha egy terepjáróról is van szó. 40 éve az 1500-asban nagyságrendekkel ízlésesebb és szebb belsőt voltak képesek gyártani.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    [i]“Mert szerinted ez egy minőségi autó benyomását kelti?”[/i]
    Miért kellene ilyen benyomást keltenie? Minőségi autó akar ez lenni? Oda pozicionálták vajon? Szerintem nem annyira.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Miért, egy alsó kategóriás traktor olyan szép belülről? Egy munkagéptől az egyetlen elvárás, hogy funkcionális legyen. Attól valami még nem ocsmány, hogy egyszerű.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Sajnos attól tartok, búcsút mondhatunk a Nivák legjellegzetesebb “extrájának”…mindenki tudja, milyen jellegzetes búgása van nagyobb sebességnél egy Nivának – hála az orosz terepgumiknak. Már a távoli morajlásokból lehetett tudni, hogy egy Niva közeledik. Ez a mostani már nem fog úgy búgni, mint a régiek. Ez már-már olyan veszteség, mintha a Subarukból hirtelen eltűnne a Bubu:)

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Mert szerinted ez egy minőségi autó benyomását kelti? Vagy ha terepjáró, akkor az minden felől mentesít? Az lehet ocsmány belül? Persze van az az ár biztosan. De ezt majd novemberben fogjuk megtudni.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Kimondottan praktikus egy terepjáró munkagépet teleaggatni krómokkal. A fautánzatú műanyagért meg igazság szerint már 30 éve is életfogyt járt volna…
    Mondjuk ha neked ezektől minőségi egy autó, akkor nem lehetnek nagy igényeid… 🙂

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Ok. Lehet. De akkor lenne olyan mint amilyen a Zsiguli volt. Krómokkal, fautánzatú betét stb stb. Mert egy régi Zsiguli az sokkal szebb belül. Főleg az 1500-as.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Én is így látom. Rendesen le vannak még maradva, amit nem biztos, hogy az emberek az árral le fognak nyelni. A fapados Daciakat sem veszik, ott is rendre a jobban felszerelt darabok kellenek. Ha meg utolérik akkor meg nem biztos, hogy olcsóbb tud maradni. De majd kiderül.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Miért ne lenne retro? Minden retro, ami egy letűnt kort idéz, nem csak annak lifestyle termékei, amiket te emlegetsz?

    Amúgy én azokra az alakokra utaltam, akik netszerte “meraladamégautóvolt” baromságot fröcskölik.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Nem sokkal komolyabb a Defender sem, sem kívül, sem belül, és az is elég trehányul van összehányva. Annak is mióta ígérgetik az utódját, de csak nem jön, csak nem jön…Az igazi áttörést viszont biztos nem a Niva(sok alkatrésze még most is csereszabatos a vízszintes hátsó lámpás Nivával), hanem a Vesta hozhatja meg. Hihetetlen ezt leírni, de egyelőre nagyon nagy a lemaradás a Daciához képest, de az orosz nem arról híres, hogy feladja.:)

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Amikor az ős logan megjelent mindenki le volt akadva a beltéren, hogy az milyen. Hát ez még ahhoz képest is hol van, és azóta eltelt 10 év!!!!!

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Most mi bajotok van? Egyebet sem lehetett eddig olvasni a LADA név hallatán, mint azt, hogy azok még autók voltak. Ilyenkor persze egyik nagy retro huszár sincs itt, ami nem is baj.

    A Niva ezt tudja, munkagépként ez a műszerfal teljesen rendben van. Csak a helyükön kell kezelni a dolgokat!

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Azért ez a “jövő most kezdődik” felirat elég erős a Niva oldalán. Nem hiába van ezeken orosz rendszám. Ezt az autót sehol nem lehet Európában forgalomba helyezni így az biztos. Se kötelező légzsákok, se ABS se ESP, egyszerűen egy elavult 30 évvel ezelőtti konstrukció 18 ráncfelvarrással később……. És ha belekerülnek ezek a kötelező dolgok még akkor is borzalmas a belseje. Persze egy terepjárónak nem kell szépnek lennie, de ez iszonyatos. Össze vissza áll benne minden, csálé az összes elem. Mennyiért akarják ezt árulni, hogy valaki is megvegye? 1.5 millióért? Annyiból meg nem fog kijönni.

  • 2017.10.28. at 13:51
    Permalink

    Az a műszerfal már most úgy néz ki, mintha megolvadt volna a napon. Komolyan gondolják, hogy ezzel el lehet az európai piacon adni? A régi Nivának legalább nem volt ennyire hitvány a bele, bár azon sem sok párhuzamos vonal volt, hála az “igényes” összeszerelésnek.

Vélemény, hozzászólás?