0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nem sikerült lemeríteni a Focust - egyelőre

Kínálathiánnyal nyerészkednének a szolgáltatók a villanyautósokon

A hosszútávú villanyautózás egyelőre a töltőkeresésről szól. Naná, hogy mindenki ingyenes helyen szeretne tölteni, de van úgy, hogy már szinte bármennyit fizetne az áramért, amivel aztán spórolni kell.

%KA%Celle Hannovertől hajszálnyit északra található. Eddig kellett elautózzunk, hogy összefussunk egy előző, kisebb akkus, CCS-töltő nélküli Focus Electrickel. Tulaja feltétlenül kért egy közös fotót, amivel én is éltem%KA%

Celle Hannovertől hajszálnyit északra található. Eddig kellett elautózzunk, hogy összefussunk egy előző, kisebb akkus, CCS-töltő nélküli Focus Electrickel. Tulaja feltétlenül kért egy közös fotót, amivel én is éltem

Ha valaki a pozíciónkra kíváncsi, a keddi napon csak harmadikként sikerült végezni, összetettben azonban tartjuk második helyünket a Hyundai Ioniq-kal, illetve a mintegy 5 éve villanyautóval járó sofőrjével szemben. Az első helyen lévő Renault Zoe és saját töltőadatbázist építő tulajdonosa közel 7 órányi előnnyel rendelkezik velünk szemben, a harmadik helyezett lemaradása azonban csupán 2 óra 20 perc. Kemény a verseny.

%KA%Tankolj nálunk, vásárolj nálunk − egy-egy áruház szerencsére él ezzel a vevőfogóval, ami amúgy tökéletesen működik is%KA%

Tankolj nálunk, vásárolj nálunk − egy-egy áruház szerencsére él ezzel a vevőfogóval, ami amúgy tökéletesen működik is

Kemény a verseny ugyanakkor a töltőkért is. Pláne úgy, hogy otthon hozzászoktunk az ingyenes töltéshez. Nyugat-Európában azonban a szolgáltatók ki szeretnék termelni a töltésekből a töltők árát, sőt, nyilván profitot is szeretnének. Nem kell félni, hamarosan hazánkban is így lesz. Most viszont igen fájdalmas, amikor kilowattóránként vagy percenként akár 0,5 eurót is elkérnek az áramért. Ugyanakkor el lehet csípni egy-egy helyet, ahol ingyen "tankolhatunk". Akár autópályák mentén, de jellemzőbb, hogy bevásárlóközpontoknál. Az első keddi töltést egy ilyen helyen ejtettük meg. Igaz, hogy nem 50, csak 20 kW-tal érkezett a delej, de közben letudtuk az egyébként is szükséges vásárlást. A töltés árának amúgy a dupláját hagytuk a boltban, úgyhogy talán azért ők sem fognak csődbe menni abba, hogy vételeztünk egy kis áramot a számlájukra.

%KA%Nem sikerült a Volkswagennél tölteni, pedig fizettünk is volna%KA%

Nem sikerült a Volkswagennél tölteni, pedig fizettünk is volna

Az ingyenes töltésnek amúgy nem csak az az előnye, hogy nem kell érte fizetni, hanem talán még inkább az, hogy jobb eséllyel megkapjuk. Ingyenes töltőt ugyanis jellemzően olyan cég helyez ki, aki aztán figyel is arra, míg az egyéb helyekre telepített fizetős töltőknél azt látjuk, hogy az azoknak helyet adó és az azokat üzemeltető cég sem érzi őket sajátjuknak. Hétfőn több ilyenbe is belefutottunk, meg persze múlt hét csütörtökön, Münchenbe menet is, egy olvasónk azóta írta, hogy azzal a töltőoszloppal már napokkal előtte is baj volt. Most pedig láttunk olyat is, ami kapcsán májusi bejegyzés van, hogy nem működik, ám még mindig nem sikerült javítani.

%KA%Habár a töltők megbízhatatlanok, a Focus nem az. Gyári vegyes fogyasztási értéke simán alulmúlható, így lehet, hogy a keddi nap végére is maradt az akkujában áram%KA%

Habár a töltők megbízhatatlanok, a Focus nem az. Gyári vegyes fogyasztási értéke simán alulmúlható, így lehet, hogy a keddi nap végére is maradt az akkujában áram

De nem csak a műszaki hiba, az is fejfájást okozhat, hogy nincs egységes fizetőrendszer. Nem lehet ám simán érintéses bankkártyával fizetni a töltőállomásokon, az túl egyszerű lenne. Általában RFID kártyát, szerencsés esetben okostelefonos alkalmazást is "fogadnak" a töltők. A szolgáltatók azonban még nem sikerült összehangolják szolgáltatásaikat, így szinte mindig lutri, hogy az adott töltőoszlop elfogadja-e valamelyiket. Egyelőre két kártyával (pontosabban hárommal, hiszen a NewMotion esetén kettővel is) rendelkezünk, két további cégnél okostelefonos alkalmazással, QR-kód olvasásával tudjuk a töltést indítani. Kedden egy VW kereskedés − korábban ingyenes − töltőoszlopáról derült ki, hogy már nem ingyenes, és csak a márka saját kártyájával működik. Aztán eljutottunk Celle városába, ahol 20 kW-os, de ingyenes DC töltő is van (CCS és CHAdeMO fejjel is), de igazából nem ezért imádni való, hanem azért, mert az egésznek olyan a belvárosa, mintha egy mesefilmben, vagy legalább a középkorban járnánk. Magamtól nem jöttem volna ide, de az eTour legalább elhozott. Hogy mennyiért, azt egyelőre nem tudom, ugyanis a kevéssé összeszedett töltő-fizetési rendszer online felületén egyelőre egyetlen cent költségem sem jelent még meg, csupán a sikertelen müncheni töltések látszanak. Precízebbek az osztrákok, ők minden töltés után küldik a levelet, hogy az milyen sokba került. Kedd este további tételként kellett vegyek egy CEE-Schuko konnektor adaptert. 15 eurót kért érte a segítőkész helyi villanyautós. Netről olcsóbb lett volna, de amikor töltés kell, akkor bizony nincs mese, töltés kell.

%KA%Praktikus villanyautós funkció, hogy az aktuális akkutöltéssel kényelmesen és takarékos vezetéssel elérhető zónát egyaránt mutatja a navigáció%KA%

Praktikus villanyautós funkció, hogy az aktuális akkutöltéssel kényelmesen és takarékos vezetéssel elérhető zónát egyaránt mutatja a navigáció

%KA%Kedd este csak a kempingekből ismerős CEE csatlakozós dugalj állt rendelkezésre a töltéshez, óriási szerencsével sikerült egy átalakított venni%KA% %KA%Kedd este csak a kempingekből ismerős CEE csatlakozós dugalj állt rendelkezésre a töltéshez, óriási szerencsével sikerült egy átalakított venni%KA%

Kedd este csak a kempingekből ismerős CEE csatlakozós dugalj állt rendelkezésre a töltéshez, óriási szerencsével sikerült egy átalakított venni

A kínálat hiányának káros velejárója, hogy végső esetben már szinte szívesen fizetjük ki a pofátlanul magas díjat az áramért, előnye viszont, hogy igencsak erőteljesen a takarékos vezetésre ösztönöz. A Focus Electric hosszú távú és a túrára/versenyre vonatkozó átlagfogyasztása is gyári érték alatti, a My Ford Mobile weboldal este azt írta, hogy az akkumulátor hajnali 4-re esedékes feltöltődése után 269 kilométeres hatótávunk lesz, végül reggel 264 kilométert láthattunk. Kedden hiába töltöttük csupán annyira, amennyi érzés szerint szükséges volt a célba jutáshoz, még 25 kilométer hatótávunk maradt.

%KA%Celle belvárosa alapvetően sétálóövezet, a villanyautók külön engedéllyel mehettek be%KA%

Celle belvárosa alapvetően sétálóövezet, a villanyautók külön engedéllyel mehettek be

Ma irány Wittenberg Lutherstadt, majd Berlin. Elvileg 427 kilométer a táv. Nem kockáztatunk, négy töltőpont is be van tervezve, hiszen a legnagyobb − és még Nyugat-Európában is igencsak valós − veszély, ha áram nélkül maradunk. A villanyautósok ezért vallják, hogy tölteni mindenhol jó, de otthon a legjobb, hiszen ott maguk biztosíthatják annak megbízhatóságát, ha kellően jó rendszert építenek ki. Aki mindezt napelem telepítésével teszi, máris komoly lépést tett a CO2 semlegesség felé, persze drága, de megtérülő beruházással.

Töltőpartnerünk a Schneider Electric, vezetéstechnikai partnerünk a Groupama Tanpálya.

%KA%%KA%

Tovább az eTour sorozat további cikkeihez.

Ez is érdekes lehet:
 

Audik és Mercedesek után Suzukikat kapnak a magyar rendőrök

A legutóbbi komoly rendőrautó-beszerzéskor hazai gyártású Audikat és Mercedeseket kaptak - számos...

Élménykört kínál a '90-es évek legendáival a Mercedes

A Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II-t minden benzinvérű ismeri, belőle egy A-csoportos...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt...

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

A Dacia megerősítette: nem lesz hétüléses Duster

A korábbi hírekkel ellentétben úgy tűnik, hogy mégsem kap hétüléses kivitelt az új Dacia Duster...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (11 db)

octi írta: 1 hónapja
Lente írta: 1 hónapja

A Renault Zoe pedig a Leaf-nél is többet tud hatótávra és elvileg olcsóbb lenne, de nem hozzák be egyelőre mégsem.

Az ingyen városi parkolás és adókedvezmény mindenképp jogos az elterjedés elősegítéséhez.

De az vicc, hogy luxus autók 2-3 literes benzinmotorral + kis elektromos hatótávval , így zöld rendszámmal egyenértékű előnyöket kapnak a csak villanyosokhoz képest.


Előzmények megtekintése

Szerintem jobb, hogy nem hozzák be, mert zárlatos lesz a fél város elektromos hálózata, ha felkötik egy nyilvános töltőre.A franciáknál a piros meg a kék vezeték fordítva van...

A válaszoláshoz belépés szükséges
lacusss írta: 1 hónapja
Petya25 írta: 1 hónapja

Ha attól eltekintünk, hogy az utcán parkolásért fizetést csupán egy sarc a semmiért, akkor azért érthető, hogy a városbarát autót ne szivassuk már, inkább terjedjen-szaporodjon. A piros lámpa kresz, míg a parkolás adó, ne keverjük már a szezont a faszommal.


Előzmények megtekintése

Sarc a semmiért, ez stimmel, de rohadtul nem adó, mert fingod sincs, ahogy nekem sem, valójában kinek a zsebébe mennek a parkolási pénzek. Mert nem fejlesztik belőle sem a P+R parkolókat, sem a közösségi közlekedést, kerületi és fővárosi szinten egyaránt. Akkor miért is fizetünk? Hja, hogy a parkolós cég vezérkara Ferrarit lízingeljen magának (ahogy ez elő is fordult valamelyik kerületben)... A villanyautó ugyanannyi helyet foglal, mint akármelyik másik, a hely pedig fizetős. Hol itt a kérdés? Ne diszkrimináljuk már azokat még ezzel is, akiknek nem telik drága technológiára, legyen elég a jelentős ár- és egyéb sarckedvezmény. Mert vannak. Ja, és felfogtam, hogy direktben nem szennyez levegőt a villanyautó, de ugye azt az áramot, ami az akkuba kerül, azért valahol és igenis szennyezve elő kell állítani, szóval... maradjunk annyiban, hogy nézőpont kérdése.
Szezont a faszommal? Akkor a KRESZ szemszögéből a buszsáv használatának tervezete micsoda? A szezon, vagy faszom? Csak, hogy tudjam én is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Petya25 írta: 1 hónapja
lacusss írta: 1 hónapja

Miért is jogos az ingyen parkolás? A villanyautó nem foglal helyet? Értem én, hogy nem szennyez direktben levegőt, és ez jó, de a támogatáshoz legyen elég az árkedvezmény és pont. Ugyanolyan résztvevője a közlekedésnek, mint bárki. Ha beindul a szokás szerinti nagy liberóskodás, a végén már a piros lámpánál sem kell majd velük megállni...?


Előzmények megtekintése

Ha attól eltekintünk, hogy az utcán parkolásért fizetést csupán egy sarc a semmiért, akkor azért érthető, hogy a városbarát autót ne szivassuk már, inkább terjedjen-szaporodjon. A piros lámpa kresz, míg a parkolás adó, ne keverjük már a szezont a faszommal.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Leaf2013 írta: 1 hónapja
Lente írta: 1 hónapja

A Renault Zoe pedig a Leaf-nél is többet tud hatótávra és elvileg olcsóbb lenne, de nem hozzák be egyelőre mégsem.

Az ingyen városi parkolás és adókedvezmény mindenképp jogos az elterjedés elősegítéséhez.

De az vicc, hogy luxus autók 2-3 literes benzinmotorral + kis elektromos hatótávval , így zöld rendszámmal egyenértékű előnyöket kapnak a csak villanyosokhoz képest.


Előzmények megtekintése

Kapható a Zoe itthon is, 2016 vége óta márkakereskedésből is:
http://zoldautok.hu/2017/01/02/renault-zoe-2017-legjobb-ajanlata/

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lente írta: 1 hónapja
Petya25 írta: 1 hónapja

Szerintem nem és nem.

Nem érné meg összevetni annyival drágább, instant bukta lenne.

És nemsoká itt a kánaán, lesz ám itthon is pénzeső amper tankoláskor aztán koppannak az állak.

Az ingyen városi parkolás jogos, az áram nem.


Előzmények megtekintése

A Renault Zoe pedig a Leaf-nél is többet tud hatótávra és elvileg olcsóbb lenne, de nem hozzák be egyelőre mégsem.
Az ingyen városi parkolás és adókedvezmény mindenképp jogos az elterjedés elősegítéséhez.
De az vicc, hogy luxus autók 2-3 literes benzinmotorral + kis elektromos hatótávval , így zöld rendszámmal egyenértékű előnyöket kapnak a csak villanyosokhoz képest.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 1 hónapja
Leaf2013 írta: 1 hónapja

Nagy túrára indulni ilyen konverterek nélkül, bátor dolog :)

Az autóért menet én két bőrönddel szálltam fel a repülőre, a kissebbikben voltak a ruháim, a nagyobbikban a "töltünk bármikor bármiről" DIY KITem. :)

Kellett is, nem is egyszer...

Ja, egy tanács: ha egy DC oszlop nem működik, akkor érdemes a környékén alaposan körülnézni, a magasban is, néha ott vannak AC ipari aljzatok, amiről szintén lehet tölteni szükség esetén...


Én általában fluxuskondenzátort használok, ami nagyban segít, főleg amikor Zimbabwéban vagy Csádban nyaralunk. És mivel CNG-hibrid autóm van, ezért semmi probléma, mert valahol, megfúrunk egy vezetéket, a kis cssaládi mindenes kompresszorunkal megtöltjük a tartályt és kész.Hogy ne érje szó a ház végét,a gázvezetéket lebilincseljük, vagy ha ez nem lehetséges elektrofittingel illesztjük.Tök egyszerű az egész és nem kell mindenféle benzinkutakon tankolgatni, meg ilyesmi...:-) Egyébként meg a deutérium aksiké a jövő:-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Leaf2013 írta: 1 hónapja

A résztvevők illusztrisak, a mondanivaló kicsit lufi, de azért jó, hogy volt ilyen:
https://autopro.hu/elemzesek/E-mobilitas-tobb-a-kerdes-mint-a-valasz/22462

Ez a bekezdés kicsit fura, a tapasztalatok alapján:

Michael-Viktor Fischer, az Ausztriában mintegy 400 e-töltőállomást működtető SMATRICS ügyvezető igazgatója arra hozott példákat, hogy mekkora előnyökhöz jut, aki a belső égésű motorról elektromosra vált. A száz kilométerenként két és fél eurós üzemanyagköltség például meglehetősen jutányos, az utóbbi fél évtizedben az akkumulátorok ára is zuhant vagy 70 százaléknyit, a kocsi fenntartása pedig annyival olcsóbb, hogy „a legnagyobb költség egy kis túlzással a mosatás”. Szerinte még 5-7 évbe telik, mire elérik, hogy öt perc alatt ezer kilométer megtételéhez elegendő áramot tudjanak az akkuba pumpálni.

Ehhez azért minőségibb és olcsóbb szolgáltatás is kellene...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Leaf2013 írta: 1 hónapja

Nagy túrára indulni ilyen konverterek nélkül, bátor dolog :)
Az autóért menet én két bőrönddel szálltam fel a repülőre, a kissebbikben voltak a ruháim, a nagyobbikban a "töltünk bármikor bármiről" DIY KITem. :)
Kellett is, nem is egyszer...
Ja, egy tanács: ha egy DC oszlop nem működik, akkor érdemes a környékén alaposan körülnézni, a magasban is, néha ott vannak AC ipari aljzatok, amiről szintén lehet tölteni szükség esetén...

A válaszoláshoz belépés szükséges
lacusss írta: 1 hónapja
Petya25 írta: 1 hónapja

Szerintem nem és nem.

Nem érné meg összevetni annyival drágább, instant bukta lenne.

És nemsoká itt a kánaán, lesz ám itthon is pénzeső amper tankoláskor aztán koppannak az állak.

Az ingyen városi parkolás jogos, az áram nem.


Előzmények megtekintése

Miért is jogos az ingyen parkolás? A villanyautó nem foglal helyet? Értem én, hogy nem szennyez direktben levegőt, és ez jó, de a támogatáshoz legyen elég az árkedvezmény és pont. Ugyanolyan résztvevője a közlekedésnek, mint bárki. Ha beindul a szokás szerinti nagy liberóskodás, a végén már a piros lámpánál sem kell majd velük megállni...?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Petya25 írta: 1 hónapja
Lente írta: 1 hónapja

Jó ez az e-tour :-) Nagy reklámfogás amúgy.

A Focusról volt indulás előtt egy teszt, de lesz összehasonlító is akár egy Leaf-fel? Mármint tud-e annyival többet adni a Focus vagy akár a Golf, mint a kifutó Leaf jóval olcsóbban?


Előzmények megtekintése

Szerintem nem és nem.
Nem érné meg összevetni annyival drágább, instant bukta lenne.
És nemsoká itt a kánaán, lesz ám itthon is pénzeső amper tankoláskor aztán koppannak az állak.
Az ingyen városi parkolás jogos, az áram nem.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Kia Picanto 1.0 MPI LX Exclusive teszt

Egyszerű miniautó, klímával, kevésbé olcsón

Szinte a legalapabb, de így a leglogikusabbnak mondható felszereltségében is kipróbáltuk a vadiúj, harmadik generációs Kia Picanto miniautót.


Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

A BeeRides segítségével egy autó nem csak viheti, hozhatja is a pénzt

Így kereshet pénzt az autónk

22 órája – Sztori

Alapvetésként ismert, hogy egy autó tartása pénzbe kerül, pedig ahogyan egy lakás, úgy egy autó is termelhet bevételt, ehhez segít egy új szolgáltató, ami gyakorlatilag az Airbnbhez hasonló, csak autókra szakosodott.


Rendhagyó gumiteszt: a Michelin új sport abroncsát nyúztuk

Társ, ha csapatni kell - Michelin Pilot Sport 4 S

4 napja – Újdonság

Az utcai sportgumik legújabb versenyzőjét próbáltuk, elég rendhagyó módon. A Michelin Pilot Sport 4 S abroncsa különleges megoldásaival biztosítja a mindvégig irányítható veretést.


Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

4 napja – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN PASSAT VII 2.0 TDI. Áfás. MO-i. 1 tulaj

VOLKSWAGEN PASSAT VII...

Ár: 3.900.000 Ft

Évjárat: 2012

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 TDCi. Trend. Áfás. MO-i

FORD FOCUS 1.6 TDCi. T...

Ár: 2.600.000 Ft

Évjárat: 2013

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

BMW 318i

BMW 318i

Ár: 650.000 Ft

Évjárat: 1996 / 1

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!