Újabb Man-sziget rekordra készül a Subaru

Mark Higgins saját rekordját döntené meg

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legendás páros, a Subaru és a Prodrive újra egyesítették erejüket egy WRX STI-hez, hogy megdöntsék az Isle of Man TT autós rekordját.


Az Isle of Man TT (Isle of Man Tourist Trophy) a világ legveszélyesebb motorversenye, hiszen a Man-sziget egyetlen körbevezető közútján zajlik. Itt nincs bukótér, nincs rázókő, itt tényleg a házak között repülnek a motorokkal. Bár sok életet követelt ez a pálya, mégis minden évben megrendezik a versenyt 1907 óta. Idén május 28. és június 10. között kerül majd megrendezésre, ahol jó szokás szerint egyetlen autósként, a brit rally bajnok Mark Higgins is körbe fog menni Subarujával, hogy megdöntse saját rekordját.
Elsőre azt hihetnénk, hogy a TCR-re felkészített Subaruról van szó, hiszen az már egy kész gyorsasági technika, de úgy látszik, a britek saját boxeres gép építésébe fogtak – a Man-szigetre nem biztos, hogy előnyös lett volna a túraautós alacsony kasztni és merev futómű. Higgins 19 perc 15 másodperc alatt futotta meg a közel 60 kilométeres kört még 2014-ben egy amerikai felkészítésű WRX STI-vel. Idén, hogy teljesen brit legyen a rekord, a Prodrive kapta a rekorddöntő autó építésének hálás feladatát. A Subaru Technica International (STI) és a Prodrive sok egyéb fejlesztés mellett bukócsövezést, új body kittet és masszív hátsó szárnyat dobott a WRX-re, így nem lesz csoda, ha megdönti eddigi rekordját.
Hirdetés
A Subaru és a Prodrive nevek már egybeforrtak az 1990-től 2008-ig tartó sikeres rally világbajnoki időszaknak köszönhetően. Ma már nem sűrűn látjuk együtt a két csapatot, már csak ezért is megéri majd figyelni őket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 06:27
    Permalink

    Ehhez nem kell 300 lo, nem autozzak ki cak kihuzatjak ott ahol lehet. Ehhez inkabb pofa kell, de az nagyon. Amolyan Ghost rider. Ugyan az a mufaj csak o mar halott.

  • 2017.10.28. at 06:27
    Permalink

    Valamit eltrafalt az autoval, lehet hallani is a puffanast, mielott elkezd snowboardozni, de oszzeszedte, amiben a felepites es a nem megbosszulo futomu segitett. A Golf biztos jobban csuszkalt volna es lehet a falonn vegzi, nem tudom mennyivel mentek de eleg gyorsan ahhoz hogy ettol betojjak ha bent ulok. 🙂

  • 2017.10.28. at 06:27
    Permalink

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=9jSYiU-JdRw[/url]

    Hát itt lehet, hogy a Golf már kevés lett volna. 😉
    Nagy mentés. Az életük múlhatott rajta.

  • 2017.10.28. at 06:27
    Permalink

    Én minden esetre nem úgy fogalmaznék, hogy már csak a nevéből él az Impreza, hanem azt mondanám, hogy a fejére nőtt a konkurencia. Ez látszik az Audi vs. Subaru táblázatban is. Ettől még az Impreza egy fogalom marad. Sokáig a Toyota Prius is egyeduralkodó volt abban, amit tud, most viszont jól megkapja magának többek között a Hyundai Ioniq-ot és a Kia Nirot is. De ez az értékeiből semmit sem von le. Én így gondolom.

  • 2017.10.28. at 06:27
    Permalink

    “A Man sziget pedig tele van nagysebesegu kanyarok tomkellegevel ahol egy hiba is vegzetes lehet.”

    Így igaz. Az ottani motorversenyek is sok halálos áldozatot követeltek már.

  • 2017.10.28. at 06:27
    Permalink

    Hat ez az, ezekkel mar senk sem rallizik. Legfeljebb atalakitassal.
    A Golf R-t es STI-t osszemeri a a Fifth Gear.
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=jyTjggB2S5M[/url]
    A Golf gyorsabb 0-100-ra, de a palyan lasabb es nem annyira funn. Az STI egy kanyarvadasz folepitesebol adodoan, (alacsony tomegkozpont). A Man sziget pedig tele van nagysebesegu kanyarok tomkellegevel ahol egy hiba is vegzetes lehet. Ezert a Subi. Ezek ALL-round autok, nagyon keves kulombseggel igy mindenki dontse el maga mi a fontosabb neki.

  • 2017.10.28. at 06:27
    Permalink

    Nálam kevesebb japán autó fan van azt hiszem, de próbálok a realitások talaján állni.
    Múltkor az új STI megjelenése kapcsán összehasonlították a Golf r-rel és az Audi A3 sedan 300 lovas verziójával.
    A murván és laza talajon leverte őket, de a többi összevetésben alulmaradt. Őszintén. Ki ralizik ezekkel murván?
    Főleg a rugalmasság és fogyasztás terén voltak problémái, de talán még a gyorsulási adatai sem voltak meggyőzőek.
    Mostanában már az árat tekintve sincs nagy különbség köztük.

  • 2017.10.28. at 06:27
    Permalink

    Nyilván ezt csak ő tudná megmondani, de Schrank kolléga szinte mindig a japán autók mellett szólal fel, ahogy a kommentjeit olvasom, ezért biztos, hogy iróniának szánta ezt a megjegyzést.
    Azt nem értem, hogy az új Imprezát többen már azelőtt leírjátok, hogy még ki se hozták. Persze, a nevéből él, amit jórészt a ralinak és az ott elért sikereinek köszönhet(pl. Richard Burnsnek, Isten nyugosztalja), de azért szerintem a neve még nem szenvedett csorbát, mert már egy ideje nincsenek jelen a raliban. Loeb is hány vb-t megnyert a C4 WRC-vel, ehhez képest a sima C4-esből még egy jó hot hatch-verzió sem volt soha. A VW Polo GTI-ről se nagyon hallani, pedig a Polo WRC egy jó ideje verhetetlen a raliban.
    Szerintem az Impreza tartja magát(én nem csak remélem, tudom is:).

  • 2017.10.28. at 06:27
    Permalink

    A GTI nem ez a kategória.
    A Golf R azért komoly ellenfele lehetne, ha keményen felkészítenék.
    Írom ezt úgy, hogy nem igazán szeretem a VW-t.
    A Subaru sajnos valóban a régi nevéből él, de ennek ellenére még etalon a szememben a EVO-val együtt, bár az már kihalt. Remélem a Subi még tartja magát.
    Én azon vagyok elkeseredve, hogy a mai állás szerint inkább vennék egy Fucus RS-t, mint egy STI-t. Sajnos.

  • 2017.10.28. at 06:27
    Permalink

    Ez aztán az irónia a javából!:))) Én azt nem tudom feldolgozni, hogy miért nem egy Golf GTI-vel próbálkoznak, hiszen az az etalon, a csúcsok csúcsa, nem igaz?:)

Vélemény, hozzászólás?