Minden ötödik használtautó-vásárló külföldit vett tavaly

Megint nagyot nőtt a használtautó-import - íme, a kedvenc márkák és modellek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több mint negyedével nőtt a használtan behozott, egészen pontosan forgalomba helyezett autók száma tavaly. Mutatjuk, hogy mire vágynak a vevők.


Tavaly nem csak az itthoni (új és használt) autóvásárlások száma nőtt, a behozatal is. A 2014-es mennyiségnél 21,1%-kal több, összesen 122 620 használt, jellemzően Nyugat-Európából származó személyautót regisztráltak hazánkban. A behozottak száma még ennél is magasabb, hiszen temérdek autó csak alkatrésznek "jön". Azt pedig csak nagyon halkan merem megjegyezni, hogy magát megnevezni nem kívánó informátorunk szerint állítólag olyan is előfordul, hogy egy hazai (rendszámmal rendelkező) autó kiváltására érkezik típusazonos külföldi, azaz a lopott autók legegyszerűbb legalizálási módjának (külföldiként, eredetiségvizsga nélküli forgalomba helyezésének) a fordítottja is működik. De hagyjuk is inkább a simlisségeket, nézzük most azt, hogy milyen autóra vágynak a hazai használtautó-vásárlók, akik az összes használtautó-tulajdonosváltás, illetve az import hányadosa alapján minden ötödik esetben külföldről frissen behozott autót választanak, netán saját maguk hozzák be a vágy(ott )autót a határon túlról.
Hirdetés

A használtként forgalomba helyezett autók zöme (55%-a) 11 év feletti, negyede több mint 16 éves, logikusan 30%- 11-15 év közötti. A 4-6 és a 7-10 éves autók aránya egyaránt 20-20% és mindössze 5% a 3 évnél fiatalabb - a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elemzése szerint. Az import tehát, bár akár tehetné, nem fiatalítja a hazai autóparkot, sok idős, kiszolgált autó érkezik. A vásárlók jellemzően nem úgy indulnak neki a vásárlásnak/autóválasztásnak, hogy adott összegért a lehető legfiatalabb, legjobb állapotú példányt keresik, jellemzően erős márka/modellpreferenciával rendelkeznek.

A legnépszerűbb importmárka tavaly is a Volkswagen volt, közel 16 ezer VW érkezett használtan. A 2014-es évhez hasonlóan a Ford volt a második legtöbbször választott márka, a harmadik helyre viszont feljött az Opel, hiszen átlag feletti növekedést ért el az importban. Tízezer példány feletti behozatalt még egy márka, a BMW tudott felmutatni. Nem meglepő, hiszen modellszinten a 3-as sorozat (zömében E46 és E90) számít a legnépszerűbbnek.
Top 50 importmárka
Márka Behozatal 2015-ben Behozatal 2014-ben Változás
1. Volkswagen 15 840 13 599 14,1%
2. Ford 12 514 9 810 21,6%
3. Opel 12 422 9 091 26,8%
4. BMW 10 776 9 580 11,1%
5. Audi 8 771 7 410 15,5%
6. Mercedes-Benz 8 458 6 899 18,4%
7. Renault 6 253 5 310 15,1%
8. Mazda 5 991 3 839 35,9%
9. Toyota 5 067 3 268 35,5%
10. Peugeot 4 524 3 163 30,1%
11. Citroën 3 461 2 732 21,1%
12. Fiat 3 441 3 133 9,0%
13. Honda 3 080 1 924 37,5%
14. Volvo 2 044 1 672 18,2%
15. SEAT 1 948 1 690 13,2%
16. Nissan 1 865 1 325 29,0%
17. Alfa Romeo 1 819 1 411 22,4%
18. Skoda 1 717 1 253 27,0%
19. Mitsubishi 1 638 1 242 24,2%
20. Hyundai 1 606 1 001 37,7%
21. Suzuki 1 266 1 143 9,7%
22. Kia 1 159 648 44,1%
23. Chrysler 896 838 6,5%
24. smart 722 611 15,4%
25. Mini 617 425 31,1%
26. Chevrolet 516 293 43,2%
27. Lancia 490 513 -4,7%
28. Land Rover 433 375 13,4%
29. Lexus 397 237 40,3%
30. Dacia 395 217 45,1%
31. Jeep 292 262 10,3%
32. Porsche 276 190 31,2%
33. Subaru 245 250 -2,0%
34. Daihatsu 244 180 26,2%
35. Daewoo 236 179 24,2%
36. Jaguar 197 193 2,0%
37. Saab 183 169 7,7%
38. Rover 175 167 4,6%
39. Dodge 75 58 22,7%
40. Lada 73 45 38,4%
41. SsangYong 73 44 39,7%
42. Infiniti 67 48 28,4%
43. MG 31 33 -6,5%
44. Maserati 29 9 69,0%
45. Cadillac 25 19 24,0%
46. Vauxhall 21 11 47,6%
47. UAZ 16 9 43,8%
48. Lincoln 13 22 -69,2%
49. Ferrari 13 18 -38,5%
50. Isuzu 13 6 53,8%

A modellek körében fix a Volkswagen Passat második helye is, a Ford Focus azonban a piac átlagát meghaladó erősödéssel lett harmadik. Népszerűségben előbbre került a Mercedes-Benz A-osztály és az Opel Zafira is. Utóbbi újonnan épp tavaly futott ki a piacról, potenciális vásárlóinak egy része akár az import mellett is dönthetett. Hogy egy modell szerepel a legnépszerűbb behozott autók listáján, az egyértelműen népszerűséget jelent, ha számai a piaci átlagnál nőttek, vélhetően megítéltsége is javult. A leginkább feltűnő kilengést a Mazda6 és a top20-ba most bekerült Mazda3 esetén láthatunk. Az import pörgetője persze a külföldi árak jelentős esése is lehet.
Top 20 importmodell
Modell Behozatal 2015-ben Behozatal 2014-ben Különbség (%)
1. BMW 3-as sorozat 5 736 5 609 2,2%
2. Volkswagen Passat 5 042 4 563 9,5%
3. Ford Focus 4 316 3 049 29,4%
4. Volkswagen Golf 4 152 3 829 7,8%
5. Audi A4 3 689 3 352 9,1%
6. Mercedes-Benz A-osztály 2 635 2 130 19,2%
7. BMW 5-ös sorozat 2 376 2 184 8,1%
8. Opel Zafira 2 367 1 668 29,5%
9. Ford Mondeo 2 296 1 941 15,5%
10. Opel Corsa 2 147 1 652 23,1%
11. Audi A6 2 132 1 742 18,3%
12. Mazda6 1 996 1 126 43,6%
13. Mercedes-Benz E-osztály 1 673 1 408 15,8%
14. Volkswagen Polo 1 599 1 239 22,5%
15. Mercedes-Benz C-osztály 1 572 1 308 16,8%
16. Renault Scénic 1 481 1 155 22,0%
17. Mazda3 1 392 762 45,3
18. Ford Galaxy 1 331 1 242 6,7%
19. Audi A3 1 324 1 033 22,0%
20. Volkswagen Sharan 1 296 1 185 8,6%
2012-ben jelentősen csökkent a regisztrációs adó, azóta túl is lépi a használtan behozott autók száma az újonnan forgalomba helyezettekét 2012-ben jelentősen csökkent a regisztrációs adó, azóta túl is lépi a használtan behozott autók száma az újonnan forgalomba helyezettekét
Megéri külföldi autót venni?
Ha úgy vesszük, a használtautó-import növekedése egyenes következménye annak, hogy a 2008-as válságot követően egykori csúcsértékéhez mérten csaknem negyedére esett vissza a hazai újautó-értékesítés. A használtautó-vásárlók itthon sokszor nem találják meg az igényeiknek megfelelő járművet. Sokak bíznak abban, hogy külföldön a hazainál lelkiismeretesebb karbantartást kaptak az autók, jobb utakon futva kevésbé koptak. Ez nem mindig igaz, továbbá számolni kell azzal, hogy több országban a hazaiaknál jelentősebb a páratartalom, illetve az utak sózása, gyorsabban korrodálódnak az autók. Számolni kell azzal is, hogy például a biztosítótársaságok szemében negatív szorzó a külföldi múlt. Hiába gondoljuk mi úgy, hogy a külföldön vásárolt autó többet ér, mint az itthon forgalomba helyezett, a biztosító kevesebbet fog érte fizetni, ha például totálkárosra törik, netán ellopják. Számolni kell azzal is, hogy míg a hazai autók esetében ma már van némi múlt a korábban (2012-ig visszakövethető, műszaki vizsgán, illetve tulajdonosváltáskor) regisztrált óraállások kapcsán, a használtan behozottak az első forgalomba helyezéskor "tiszta lappal" indulnak, így tehát bekerülhet a KEKKH adatbázisába 150 ezer kilométeres "kezdő" óraállással is egy tíz esztendős, amúgy 500 ezer kilométert futott autó. Ez persze nem jelenti azt, hogy nincs jó portéka külföldről, csupán a leinformálásra, illetve az átvizsgálásra érdemes az átlagosnál nagyobb figyelmet fordítani. Ha van szervizkönyv, próbáljunk meg kapcsolatba lépni az abban szereplő műhellyel, amúgy sem fog ártani, ha tudjuk, mikor, mit javítottak, cseréltek az autón. Ha pedig a múlt kifürkészhetetlen, de persze amúgy is, tudomásul kell venni, a használtautó-vásárlás rizikó, annak mértéke persze modellenként, példányonként változó. Tudni kell, hogy nekünk mennyi (nem csak kockázat, hanem potenciális vásárlás utáni ráfordítás) fér bele, és a biztonság kedvéért hagyjunk még arra is ráhagyást!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Sajnos, hogy ez a helyzet, de azért egy dolgot ne felejtsünk el: külföldön NEM spórolnak az extrákon. Nálunk, ha valaki új autót vesz NEM tudja megfizetni az extrákat. Amikor pedig használt autóként szeretné értékesíteni semmit nem kap érte, mert a piac tele van hasonló korú, de jobban felszerelt autókkal. A hazai használt autó kereskedők is mélyen ár alatt veszik be, mondván a piacon jobban felszerelt autók is vannak már ilyen áron. Én például az autómat Németországban adtam el, mert ott a piaci árat kaptam érte, itthon pedig a felét sem. Ennyit a hazai használt autó kereskedésekről. ( TISZTELET a kivételnek! )

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    A nyugati hasznalt szarok lerakata vagyunk mi itt keleten. Ez van. Nem csak mi magyarok kapjuk meg a regi autoikat, amiket mar i gyartunk, nekik. Nyugatra nem adhatjak el a hasznalt szarjaikat csak a kozeli jo szomszedoknak. Csak itthon vannak akik folyton hazankat szidjak, pedig nem csak itthon megy ez igy.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Nem! Itt az emberek felfogásával van a baj mert pl.: egy tizenéves min.300ezer Km-et futott német foscsotrogány (ami kitudja hányszor volt törve meg kitudja hányan b*sztak a hátsó ülésen…) mire “lepapirozza” ugyan annyiba kerül mint egy olcsóbb új autó! Plussz költ rá még egy csomót aztán az a f*sza soha el nem autó… Szerinte! De meg is érdemli a sorsát aki ilyen kramancokat megvesz… Ráadásul a szégyentelenek azthiszik menők… Röhej.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Elég baj ez,hogy az átlag Magyar embernek csak ilyenekre van pénze.Hozzuk befelé a több százezer km-t futott nyugaton már leselejtezett bontószökevényeket meg Angliából a sok szar használt ruhát ez Magyarország.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Évekkel nőtt a hazai autópark átlagéletkora, és a behozottaké is. Ezt én sem nevezném sikernek. De elég a királyi tv-t rádiót hallgatni, elolvasni a mi pénzünkből minket hülyének néző plakátokat, vagy éppen a csuti itteni helytartójának beírásait… és láthatjuk: Magyarország jobban teljesít. 🙂

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    2008 ota NyE-ban sem cserélik már le 5évente az autójukat, máskülönben nem tudnának idősebb autókat behozni. Odakint a szervizelési költségek magasak, a rezsióradíj sem a 10 éves autókra van szabva, kormányok részéről büntetőadók az idős autókra, ezért adja le a . Ha tudom hogy el fogom adni a gépet, nem fog rá ezer eurót sem költeni, idehaza a többségnek meg nincs rá keret, bontóból tartja életben, használt gumi kukázás, etc.

    A karbantartás csak egy ideig költséghatékony, idővel gazdaságtalan lesz, teljesen mindegy hol van az autó.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    De ez is csak rövidtávú megoldás a használtautó problémára, hogy ilyen autókkal töltik fel. Ha az egész normálisan működne és folyamatosan cserélődne a járműpark akkor nem kellene kintről ilyen romokkal felölteni, mert lenne annyi használt a piacon amennyi kell.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Hol szeretnéd benne látni a javuló gazdasági mutatókat? Pl. fellelhetők egyébként a vásárlóerő folyamatos növekedésében. Ha megnézed a használtautó értékesítés darabszámait az elmúlt 10 év alakulásában, akkor akár észre is veheted, amit keresel. Már, ha valóban ezt akartad, nem pedig csak fikázni.

    Melyik statisztikának hiszel barátom akkor?

    Íme egy grafikon, amiből a trendet magad is láthatod. Nő a behozatal, magyarul nő a piac, mert az embereknél több zsé marad. Vagy szeretnél mást is látni?
    [url]http://www.vezess.hu/hirek/elkepeszto-lenduletben-magyar-hasznaltauto-piac/62091/[/url]

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    [i]“Szervizeltem becsületesen, vigyázok rá,”[/i]

    Ez lenne a megoldás. Bármilyen autó remek műszaki állapotban tartható, ha a tulajdonos áldoz rá. És ezen a ponton borul meg a hazai autópark.

    Az első gondolataid viszont messze állnak a valóságtól.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Ez így van, nem erről beszélgetünk, hanem a vásárlóerőről. Sajnos abba nem fér bele az, amit írsz, mert a pénz-igény-vágyak háromszög nem ezt adja ki. Emberek vagyunk, akik az autóban ezt a három dolgot testesítjük meg, de amúgy minden más vásárlásunkban is.

    Nem érted amúgy a piac működését, ha ugyanis értenéd, akkor nem írtad volna ezt:
    [i]“És az új autókkal elképzelhető, hogy sok beadott beszámított autó is megjelenik a használtak közt is, azoknak akik olcsó autót akarnak venni és esetleg nem telik újra. “[/i]
    Nincs ugyanis olyan mértékű beszámítás, amiből megfelelő mennyiségű használt autó lenne. Nincs, érted? 200 ezer volt az értékesítés 2008-ban, most 70 ezer, de 3 évig évi 40 ezer volt. Nincs használt autó. Ami pedig nincs, az felveri az árakat, az emberek pedig kevesebből akarnak autót venni, mert többségüknek kevesebb pénze van. Ebből a kevesebből akarja a számára legjobbat.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Szörnyű a behozott autók átlagéletkora. 55% 11 év feletti?, 30 % 16 év (!) feletti? Ez sajnos a magyar életszínvonalat tükrözi a teljes valójában. Ebben én sehol sem látom jelen kormányunk eszményien dübörgő gazdaságát, büszke gazdasági mutatóit! Én inkább ennek a statisztikának hiszek, mert ez sajnos a kemény valóság! Körülbelül így részesedünk a “nemzetgazdaságunkból” is.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Srácok, kicsit gondolkozzatok azon, hogy van egy átlag német, aki megvette az új autóját szalonból, 4-5 évesen odaadta a feleségének/fiának, aki használta addig, amíg olyan magas nem lett rá az éves adó, hogy eladta végül a töröknek, aki utána eladta a kelet-európai neppernek, jóesetben végig volt szervizelve.
    Rosszabb esetben 5 évesen eladta egy töröknek, egy kelet-európai bevándorló használta odakint, karbantartva nem volt, de neki is muszáj 8 évesen eladni, mert drága rá az adó meg a biztosítás, ezt veszi meg a KE nepper és hozza be.
    Esetleg megtört pár évesen, odakint GTK-kategória a javítás, behozzák, összefoltozzák és idehaza forgalomba helyezik.

    A privát autóm egy 2003-s Picasso, magyarországi, 13 éves lesz idén. 2009-ben amikor 6 évesen megvettem valós 53e futással kp-ra akkor mindenki lesajnálóan nézett rám a 0% 120 hónapos autókból a parkolóban a már K-s rendszámú autójából, hogy neki csak erre tellett.. Szervizeltem becsületesen, vigyázok rá, jobb állapotban is van, mint a most kilóra behozott romok többsége M és N rendszámokkal.

    Ha körbenézel, rengeteg rom az utakon (szerintem rosszabb a helyzet, mint az 1990-s évek elején) illetve amíg 5 éve simán találtam bárhol parkolóhelyet a ház körül, most már egyszerűen mindenhol autók parkolnak. A behozott autókkal nem a régi autókat váltják ki, hanem családok tízezrei most jutottak hozzá első “komolyabb” autójukhoz.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Ott a pont. Ezert mindegy hogy hova hozzak be oket, nagyreszukbol telleg roncs lesz, nem csak azoknak amik hozzank erkeznek, de sebaj me kulpa! Csak nalunk van ennyi hule, ugye vilagutazo sokat latott Kempi!?

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Az ünnepek előtt még nem gondoltam volna, de most mégis átadom Neked mára ezt a díjat, uram:

    [url]https://vimeo.com/manoftheday[/url]

    Csak így tovább.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Ezek nagy része egy büdös nagy negatív spirál amiből nincs kiút. Kevés pénzből vesznek emberek olcsó, bonyolult, öreg, elhasznált egykori prémium autókat aminek a fenntartása meglehetősen költséges. Ugyanúgy le lesz élve mind rövid időn belül.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    A behozott autok fenntartasa is jo duma. Nyugaton 3x-4x-5x annyit fizetnek ua. a munkaert mint itthon. Mindenki ott sporol ahol tud. Egyebken a nyugati autovezetoknek sincs tobb fogalma az auto karbantartasarol mint a hazainak, elviszi a szervibe azt csokolom. A nagy kulonbseg az az hogy van ra penze. Nyugaton egy turmixgepet nem tudnak otthon megcsinalni ha eltorott a kabele, inkabb kidobjak es ujat vesznek, mert megtehetik, ez megy az autokkal is.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    De gondolj csak bele, ezek amiket most behoznak a trehányság miatt fél-egy év múlva pont ugyanolyan elhanyagolt szarok lesznek mint a többi. Sőt lehet rosszabb is, mert sokan nem fogják tudni fizetni a karbantartást sem mivel ezeknek lényegesen magasabb költségeik vannak mint egy egyszerű autónak. És az új autókkal elképzelhető, hogy sok beadott beszámított autó is megjelenik a használtak közt is, azoknak akik olcsó autót akarnak venni és esetleg nem telik újra.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Nem okoskadtam kerdeztem. Latod a kerdojelet a mondat vegen? Nem kijelentesre vall. De koszi a magyarazatot, eddig nem tudatam, mostmar tudom ezert kerdeztem. Tudod, kerdojel. Nem mintha nagyon erdekelne. Amit meg Tizenketto akar kibokni meg sztem az hogy a kinti hasznaltauto is legalabb akkora lutri mint a hazai ha nem nagyobb, ki kell menni erte, at kell vizsgaltatni, ha nem akarsz nagyon nagy lutrit, persze mindez idegen nyelven, vagy megveszed itthon a kereskedotol a behozottat. A kereskedotol aki hazudik itthon is meg kulfoldon is, ezert sokkal nagyobb kulfoldi autot venni, konnyebben atvagnak, es sokan naivan azt hiszik hogy kint sokkal jobb autokat adnak el olcsobban. Ha telleg olyan jok akkor minke adjak el? De zt inkabb ne valaszold meg legyszi. Arrol meg nem is beszelve hogy az Osztrakokna is meg a Nemeteknel is sozzak az utakat, szoval onnan behozni koros autot, alapjaban veve lutri. Plusz a tobbi tenyezo.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Még egyszer:
    Roncstemetővé az autósok slendriánsága miatt válunk. Azért, mert nem tartatják karban az autóikat
    A másfél milliós autónak nincs új autó alternatívája, lentebb vagy 3x leírtam már
    Autózni nem létkérdés, támogatni azt kell és érdemes, ami nem egy amúgy is elértéktelenedő valami

    Szerintem semmi baj nem lenne az öreg autókkal, ha azokat legalább a beérkezéskori műszaki állapotban megtartanák a vásárlók. Ez azonban sem nem kereskedelmi, sem nem kormányzati kérdés.

    Ami jó az alkatrész kereskedőnek, neppernek, az jó az országnak pl. a regadó, ÁFA, TAO és egyéb miatt.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Én ezt nem tudom megoldani. De mondjuk ezt lehetne pl kormányzati szinten is kezelni, mert ez az országnak sem jó, hogy roncstemetővé válunk, a sok környezetszennyező tdi-vel meg tüdőbeteggé. Lehetne pl roncsautó prémiummal vagy valamilyen támogatással az új autók irányába terelni az embereket, ha már elvesztették a racionalitásukat. Mert lássuk be ez nem normális, hogy ilyen mértékben ennyi öreg autó özönlik be az országba. Csak a neppereknek jó meg az alkatrész kereskedőknek.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    [i]“Nem akarom felverni a hazai rossz autók árát”[/i]
    Ez nem akarás kérdése barátom. Ha nincs kínálat, az árak szépen megemelkednek, akár akarod, akár nem. Márpedig, ha nem jönne ennyi autó, akkor nem lenne kínálat. Törvényszerűségről beszélünk Tizenkettő, nem autóskártyáról, meg örsi gyülésről.

    [i]” Inkább próbálnám valahogy ösztönözni az embereket, hogy ne ilyen szarokat vegyenek, hanem gondolkozzanak racionálisan.” [/i]
    Hogyan? Hogy emelnéd az eladások gerincét képező 0,5-1,5 milliós ársávot 3 millióra? Támogatással? Miért szórnád szét erre azt a pénzt, amit az ország lakosainak másik része másra szeretne, pl. utakra, mentőkre, nyugdíjra, bármire?

    Mindig visszatérünk oda, hogy autózni nem kötelező. Na de senki nem vágyik vissza a 90-es évek előtti Albániába Tizenkettő.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Valóban nem ugyanaz a kockézat egy új, ez nem kérdés.

    De mit tennél, hogyan kényszerítenéd az embereket, hogy újat vegyenek 3 ligával lejjebről? Mi alapján teheted ezt meg? Még mindig nem válaszoltál a kérdésre.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Nem akarom felverni a hazai rossz autók árát. Nem erről van szó. Inkább próbálnám valahogy ösztönözni az embereket, hogy ne ilyen szarokat vegyenek, hanem gondolkozzanak racionálisan.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Egy új autó a új autó. Nincs meglepetés. Egy használt meg csak az. Aztán mint a szerencsejátékkal is, lehet valaki jól jár valaki meg nem. Nem ugyanaz a kockázat lássuk be.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Ja, azt hittem csak belenéztél a tükörbe sírdogálás után és azt láttad, amit. A Polgár Jenő sztori a jó és a rossz autógyártásbeli harcával egyenértékű szellemi terrorcselekmény.

    Tőled, nekünk.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    [i] inkább vegyen valaki 2.5 millióért egy új Ladát mint egy 8 éves A6-ost 300ezerrel az órájában[/i]
    -Miért?
    -Honnan származó A6-ost?
    -Milyen műszaki állapotban lévő A6-ost?
    -Milyen kereset mellé?

    Látod, hogy csak kijelenteni egyszerű dolgokat, megválaszolni az egy kijelentésedre érkező kérdéseket talán nem is annyira.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    És hogy kellene működniük?
    1. Meggátolnád az embereket abban, hogy autózzanak? Mert ha nem lenne mit megvenniük, azzal azt tennéd.
    2. Felvernéd a hazai rossz autók árát, mert ha nincs ellen kínálat, azzal azt teszed, ezzel kárt okoznál a szegényebb embereknek.
    Vagy mit?

    Fenti kettő elég arrogáns dolog.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Az orosz autógyártásról a véleményem nem változott, de ha az megnyugtat inkább vegyen valaki 2.5 millióért egy új Ladát mint egy 8 éves A6-ost 300ezerrel az órájában.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Pont, mint a jó és a rossz harca az autógyártásban.

    Mondjad még, szórakoztató. 😀
    Ez jutott eszembe az ámokfutásodról:
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=vXrs5FVEhsI[/url]

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Ámulok és bámulok. Jó, az orosz autógyártással nem voltál képben, de most nagyon jól tolod.

    [url]https://www.google.hu/search?q=respect&client=opera&hs=uub&biw=1152&bih=767&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjbitHU7qPKAhWCkSwKHVxRAzMQ_AUIBigB[/url]

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Sőt azt sem tagadom, hogy itthon ugyanennyiért rosszabbat kap ugyanazért a pénzért ugyanabból a típusból. De attól ezek nem jó autók amiket behoznak.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Azt jelenti, hogy hiába csűröd-csavarod a dolgot, a Toyota és a VW harcára ez igaz. Neked van bajod a fejeddel, ha ez neked kizárja, ami nyilvánvaló: hogy üzlet is egyben. Ezt senki, soha nem vitatta.

    Zöld okos, te meg ostoba vagy. Ez kettőtök közt a különbség. Csapkodhatsz, ahogy akarsz, de ez a szitu, öreg.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Értem, hogy azt mondod, hogy jobb de nekem más a tapasztalatom. Elhiszem, hogy találni jobb autókat kint. Elhiszem, hogy vannak szerencsések akik tényleg olcsóbban jobbat vesznek. De a nagy átlag, amit a saját szememmel látok az az, hogy ezek az autók nagyrészt leélt elhasznált autók. Az a baj, hogy ezeknek a vásárlóknak a zöme meghülyült attól, hogy most megvehet pl egy passatot egy kisautó áráét, és meg is veszi. Csak azt nem fogták fel, hogy ami jó is az kint sem annyiba kerül. Amiket tömegesen behoznak csak úgy néznek ki. Az a baj.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Utolsó alkalom: ezen autók általános műszaki állapota jobb, mint a hazai kortársaké. Ez eddig megvan?

    Ha zavar a korom, akkor adj pénzt az embereknek jobb autóra. Amit csinálsz, az pont olyan, mintha téged csesztetne valaki, hogy miért nem veszel a jelenlegi autódnál korszerűbbet, mert őt zavarja a szagod. Biztosan van illatosabb autó, mint a tied?

    Nézz szét magad körül, boldog-boldogtalan autózni akar! Ha ebben gátolják, akkor hörög, óbégat. Amúgy egyetértek veled, hiszen régen mondom, akinek nincs elég pénze, az ne autózzon.
    Nézd csak mit fognak rám zúdítani, pedig te is ugyanezt mondod.
    😀

    Szóval erre van igény és a kereskedők ezt kiszolgálják. Ennyi.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Nézd csak meg az utóbbi időben mennyi légzőszervi megbetegedés van a gyerekeknél. Persze nem lehet kijelenteni, hogy teljes mértékben ez az oka, de használni sem használ az biztos.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    “…ezért is marhaság a jó és a rossz harca”

    És nyilván Zöld is ezért értett egyet vele korábban. Rajtad kívül meg senki sem ágált ellene, csak Vipo, aki szintén te vagy:)

    Mást se tudsz, csak keverni a szezont a fazonnal most is. Inkább néznél rá a 308-as tesztjére:)

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Isten nem vagyok, de az pl marhára zavar, hogy a büdös kormot kell szagolnom, sőt az egészségemnek se tesz jót. És ez senkinek sem tesz jót aki itt él.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Természetesen vannak kirívó példák.
    [i]“Ilyet minek behozni?”[/i]
    Mert megveszik. Amúgy M-es rendszámmal lehet már 4 éve itt az autó és azalatt egy sérülés helyre nem állítását követően simán lerohad a küszöb. Erről írtam lentebb: az itthoni szervizeltetési kultúra nagyon alacsony.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Megint olyanba dumálsz bele, amihez nem értesz. A személyeskedésed is pont téged minősít.

    [i]“Készlet forgási sebesség:
    Megmutatja, hogy a cég milyen gyorsan adja és veszi a készleteit egy bizonyos idöintervallumon belul.
    Számolási mód:
    Készletek forgási sebessége = árbevétel/készlet
    vagy
    Készletek forgási sebessége = értékesítés közvetlen költsége/átlagos készletállomány

    Forgótőke forgási sebessége: A társaság nettó forgótőkéje az összes rövid lejáratú eszköz (forgóeszköz) és a rövid lejáratú kötelezettségek (folyó források) különbségeként határozható meg. A forgótőke a társaság működtetéséhez rendelkezésre álló tőke állománya (olykor működőtőkeként is szokták értelmezni). Forgási sebessége összefoglalóan azt mutatja meg, hogy a társaság forgótőkéje hányszor térül meg a vizsgált időszakban, azaz milyen hatékonysággal hasznosítja a menedzsment. A mutató számlálójában a társaság nettó árbevétele, nevezőjében a forgótőke átlagos állománya szerepel.”[/i]

    Nos, egy társaság tőkéje lehet kevesebb és több is, mint amennyit készletekben tárol.

    Ugye, hogy nem értesz hozzá, csak okoskodsz?

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    De miért kell venni E36-ot? Ha 3 kilód van autóra vegyél egy takarékos Corsat vagy Cliot vagy tudom is én mit. Amit utána rendben tudsz tartani. És azokból itthon is találni szépet. De a sok műmájer megveszi az E36-ot. Ez a baj. Mert szerintük az az autó, az menő. (Szerintem szánalmas az összes ilyen M-es 10-15 éves prémium autóban pöffeszkedő majom, de ez az én véleményem.)

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Valahol nemrég olyan M-es Sharant láttam (lehet galaxy volt) aminek nem volt küszöbe, sőt egy olyan ép eleme sem ami ne rohadt volna. Ilyet minek behozni? És nem egy ilyet látni. Koromokádó passatok, A4-A6-osok. Kinézel a forgalomra és látsz belőle egyet, különösen keresni sem kell őket.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Akkor még egyszer:
    Azok az autók még így is lényegesen jobb állapotban vannak, mint a hazai kortársaik. Ha 3 kilód van E36-ra, akkor a már itthon lévők szarabbak, mint a bejövők, ennyi. Ha korlátoznád a behozatalt, mit érnél el? Felvernéd a szarabb állapotban lévő hazai példányok árát. Az kinek jó?

    Gondolkozz kicsit.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    “Ezeknek a behozott autóknak a műszaki állapota még mindig jobb, mint a hasonló korú, magyarországi társaiké. Itt válnak ócskavassá az általános karbantartások elhagyása miatt. Ne ess át a ló túloldalára.” Kempi megint me kulpazik. Jo hogy nem kurva kis orszagozik. De ez tole elvarhato. Amugy hasznalt Bmw-t hoznak be legtobbet a lengyelek es a balti allamok is. Nem csak nalunk van kereslet a veretos gepekre. Nem csak nalunk van ra kereslet. Meg tel, meg drift sem. Amugy a keszletforgas nem darabszamot jelent biznic nyelven? Mert ha tokeforgast jelent akkor miert nem az a neve?

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    [b]Minden ötödik használtautó-vásárló külföldit vett tavaly[/b]

    Teljesen logikus. 2009-től nincsenek használt évjáratok a piacon, csak a volt céges autók. A 2009 előtti privát vásárlások a 10 éves frankhitel csapdájában vergődnek a forintosítás ellenére, aki meg szabadult már belőle, az egy dolgot nem akar: hitelre drága (neki drága) autót venni.
    A piac a józan paraszti ész mintájára működik (ezért is marhaság a jó és a rossz harca), az emberek azt veszik meg, ami az egyéni pénz-igény-vágy háromszögben a középpont.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Ez tiszta sor, ő azt csinálja amiből jobban megél. Nyilván. De ez szerintem nem jó, hogy ilyen autók özönlenek be. Ezért kellene valamilyen módon korlátozni ezeknek a beáramlását, mert pl az egyébként is öreg autóállomány még öregebb lesz. Érdemes csak megnézni milyen forgalom van az autóalkatrész kereskedésekben. Sokszor kígyózik a sor, a parkoló meg tele van M-es N-es autókkal.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Nem. A kereskedőnek mindegy, hogy 3 drágát hoz vagy 12 olcsót. Egy számít: a készletforgási sebesség. Az pedig ezekből az autókból megfelelő. Pont.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Most biztos furán fogsz nézni, de igen, ezt én írom neked: HALLELUJA! Ott a pont! A magyarországi használtautó-import kvinteszenciája. Remek meglátás.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Mátyás, ezt honnan veszi?
    [i]“Hiába gondoljuk mi úgy, hogy a külföldön vásárolt autó többet ér, mint az itthon forgalomba helyezett, a biztosító kevesebbet fog érte fizetni, ha például totálkárosra törik, netán ellopják.”[/i]

    Ezt leírni súlyos tévedés, ugyanis az autók kárkori értékét az eurotax/audatex alapján határozzák meg és abban bár millió korrekciós lehetőség van, a külföldi előéletből adódó biztosan nincs. Az autó piaci értéke a döntő a kárérték meghatározásánál, semmi más.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    “Megingathatatlan a BMW 3-as sorozatának első helye a használtan behozott autók listáján.”

    Hiába, a magyar szereti rázni a rongyot, ha kilóg a hátsója a nadrágból, akkor is:)

    Emellett ezek az autók “kiváló” személyiségrombolók is – nem tudom, más észrevette-e már, de én több esetben igen: az azelőtt jó fej emberek szinte kifordulnak magukból, és nem lehet rájuk ismerni, miután egy német nagykocsi tulajai lettek(legyen az bármilyen rossz állapotú). Nagyképűen, fellengzősen kezdenek viselkedni. Újabb fekete pont a német prémiumok magyarországi ellenőrzőjében:)

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Nem igaz. Ezeknek a behozott autóknak a műszaki állapota még mindig jobb, mint a hasonló korú, magyarországi társaiké. Itt válnak ócskavassá az általános karbantartások elhagyása miatt. Ne ess át a ló túloldalára. Ezekre az autókra van tömegesen kereslet, persze, hogy ezeket hozzák be. Az nem a kereskedő bűne, hogy mindenki autózni akar, azok is, akiknek utána nincs pénzük/igényük a megvett autót szervizelni.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    75%-a 7 éves vagy annál öregebb, 55%-as 11-évnél. Kidobott, lestrapált, környezetszennyező rom a legtöbb. 4 nagyobb kategóriába sorolom ezeket az autókat amiket most olyan nagy divat behozni. 1- Elhasznált nagy futásteljesítményű autó. 2- Költséges javítás előtt álló autó. 3- Törött autó. 4- A szigorú környezetvédelem miatt költségessé vagy sok esetben használhatatlanná vált autók, amiket pl már nem engednek be városokba. Na ezek özönlenek be.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    A ’90-es évek elején is özönlöttek befelé a használtak, viszont annak volt akkor egy nagyon pozitív hozadéka: a magyar ember végre testközelből is megismerhette a japán autókat.

  • 2017.10.28. at 09:28
    Permalink

    Özönlik be a szar az országba. Én nem engedném. Igen ritkán látni szép kintről behozott autót. A legtöbb lepukkant leélt kidobott ócskavas.

Vélemény, hozzászólás?