A rendőrségnél is beköszöntött a turbókorszak

Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

December 23-án 385 új rendőrautó állt szolgálatba, idén még 1202 érkezik. Az új szirénásokból három különböző modellt is megtekinthettünk.

Bár már kevéssel karácsony előtt tudtuk, hogy új autókat kap a rendőrség, kissé meglepő volt a december 22-én érkezett meghívó, amely a következő napra, december 23-ára szólt, a 9,4 milliárd forintból szolgálatba álló 1587 rendőrautó első, 385 példányos részletének átadására. Akkor az Európai Unió Külső Határok Alap támogatásával Mercedes Sprintereket, Skoda Octavia Combikat és Skoda Yetiket, míg a központi költségvetés által finanszírozva Audi A3 Limousine, Mercedes-Benz B-osztály és Skoda Octavia Combi járőrautókat adtak át. Utóbbi három rendőrautóból nézhettünk meg egy-egy példányt az ORFK Kommunikációs Szolgálata jóvoltából.
Hirdetés

Kívülről egységes LED fényhíd, meg persze a csíkos matricázás különbözteti meg a járőrautókat az azonos modellektől, meg persze a rendőrség ügyintézői autóitól, ugyanis utóbbiak táborát is szép számmal fogják növelni a legújabb autóbeszerzések. Az 1587 új autóból 225 darab Mercedes B-osztály, abból viszont mindössze 195 darab a matricázott járőrautó, a 150 Audi A3 Limousine esetén csupán 30 a felismerhető rendőrautó, a többi ügyintézői, míg a Skoda Octavia Combiból mind a 150 példány matricázott. Az idei első negyedévben még szolgálatba álló 1202 rendőrautó között továbbá Audi A4 (ráadásul S4), delegációs autónak használandó Audi A6, Opel Astra, SEAT Toledo és Suzuki Swift is lesz.
A legújabb rendőrautók méretei
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Audi A3 Limousine 4456 1796 1416 2637 425-880
Mercedes-Benz B-osztály 4393 1786 1557 2699 488-1547
Skoda Octavia Combi 4659 1814 1465 2668 610-1740

A most, egészen pontosan tavaly állományba került, de még nem kivétel nélkül szétszórt 385 autóból 215 példányt finanszírozott az Európai Unió Külső Határok Alapja, amely további 22 autót fog még átadni, hogy a külső határos megyék határrendészeti feladatainak ellátását segítse. A fennmaradó 170 autót a költségvetés fizette, s még további 1180 példányt fog finanszírozni. Mint azt a rendőrségtől megtudtuk, a Budapesti Rendőr-főkapitányság 204, a Készenléti Rendőrség 130, a nem külsőhatáros megyék egyenként 32-88 példány között kapnak az új autókból. Állítólag az egyes kapitányságokon a parancsnokok döntenek arról, hogy éppen ki, milyen autót használ - természetesen feladat szerint.
Megkérdeztük, hogy milyen feladatokhoz lehet szükséges az újdonságok közötti 184 lóerős, 4Matic összkerékhajtású, 7 fokozatú duplakuplungos automata váltós Mercedes-Benz B-osztályok beszerzése. Ennek kapcsán a következő választ kaptuk az ORFK Kommunikációs Szolgálatától: "A rendőrség a költségvetési lehetőségek figyelembe vételével törekszik a rendőri szervek technikai felkészültségének fokozására a gépjárművek teljesítményének tekintetében is. A rendőri feladatok összetettsége, sokszínűsége megköveteli, hogy a végrehajtói állomány részére minél nagyobb számban álljanak rendelkezésre olyan gépjárművek, melyek összkerékmeghajtással rendelkeznek. Az ilyen gépkocsik által nyújtott menetbiztonsági előnyök a közutakon, a rossz minőségű útburkolaton, a laza, homokos talajon, valamint téli útviszonyok között a szolgálatellátás és a rendészeti munka hatékonyságát növelik. Az automata sebességváltót a szállító szériafelszereltségként biztosította, a közbeszerzési eljárás műszaki dokumentációjában nem került megfogalmazásra, hogy a váltó mechanikus vagy automata legyen."

Az Audi A3 Limousine ügyintézői- vagy járőrautókban "senyvedők" is előkelőbb szolgálati kocsikban ülhetnek majd, mint a hasonló beosztásúak valaha. Prémiumautókat ilyen tételben első ízben vásárolt a rendőrség, a december 23-i átadáson Orbán Viktor a következőképp kommentálta a beszerzést: "Ahogy a bajor rendőrök esetében természetes, hogy olyan BMW-ket hajtanak, amelyeket az utolsó csavarig bajorok készítettek, ma már az is természetes, hogy magyar rendőrök Magyarországon gyártott autókat használhatnak". Hát tehetünk mi arról, hogy Győrött az Audi, Kecskeméten a Mercedes gyárt? Természetesen nem feledkeztek meg a beszerzéskor a Suzukiról sem, de arról még nincs hír, hogy hány darab Swift érkezik majd a flottába, s arról sem, hogy mondjuk a B-osztályok helyett miért nem SX4 S-Cross került magas számban a flottába.
A legújabb rendőrautók műszaki adatai
Motor Audi A3 Limousine 1.4 TFSi COD Skoda Octavia Combi 1.4 TSi Mercedes-Benz B 220 4Matic
Hengerűrtartalom (cm3) 1395 1991
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 automata/7
Teljesítmény [LE] 150 (5000-6000) 140 (4500-6000) 184 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 250 (1500-3500) 300 (1200-4000)
Végsebesség [km/h] 224 212 225
Gyorsulás 0-100 km/h 8,2 8,5 7,5
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 4,7 5,3 6,5
CO2-kibocsátás [g/km] 122 121 151
Saját tömeg [kg] 1215 1197 1505

Pedig ha a rendőrség minket kérdezett volna, inkább szívó benzines Suzukikat (SX4 S-Cross javasoltunk volna (konkrétan ilyeneket) jó nagy számban, mint turbósokat, amilyeneket vásároltak. Igen, a rendőrségnél beköszöntött a turbókorszak. Az Audi A3 Limousine és a Skoda Octavia Combi egységesen 1,4 literes, 150, illetve 140 lóerős turbós benzinest kapott, a Mercedesben pedig ugyebár ott a már említett 2,0 literes, 184 lóerős. Vajon hidegen majd nem fogják taposni a turbómotorokat a járőrök? Dehogynem, hiszen az a dolguk, a bűnt üldözni kell. Csak drukkolni tudunk, hogy hosszú élettartamúak legyenek majd a friss rendőrautók, amelyek karbantartására havi 46,9 millió forintot különítenek el a rendőrségi költségvetésből (már az autók újkorától), s amelyeket 5 év/200 000 kilométer garanciával vásároltak. Bár a három új, szemlézett rendőrautó eltérő karakter, s természetesen az Octavia Combi a legnagyobb csomagterű, a Mercedes-Benz B 220 4Matic a legjobb dinamikai jellemzőkkel rendelkező, alapvetően azonos célra szolgálnak, így rendőri felszerelésük is azonos. Annyi különbség persze van, hogy csak a meredekhátúakba került fix raktér-elválasztó rács, hiszen a négyajtós A4 Limousine esetében már a kialakításból adódóan alaposan el van választva a raktér. Mindegyik autó kapott utólagos hővédő és a betekintést is gátló fóliázást a B-oszloptól hátrafelé, az elülső ajtókra gumibottartókat csavaroztak az átalakítás során (nem túl igényesen...), az ülések pedig utólagos huzatot kaptak, hogy a fegyverben ki-beszálló járőrök ne koptassák ki a gyári kárpitozást. Ezeken túl az elülső ülések elejéhez került LED-es, automatikus töltős elemlámpa, valamint a rendőri kommunikációs eszköz, illetve a fényhíd vezérlői említhetők még. Mindegyik új rendőrautó klímás, az Audié manuális, a Mercedesé hőfokszabályzós, a Skodáé teljesen automata, ráadásul kétzónás.
Csomagtér-méretben egyértelműen az Octavia a legjobb, a többibe is került utólagos dupla padló és vaskos gumiszőnyeg is. Alul nemcsak a golyóálló (rendőri szaknyelven lövedékálló) mellények utazhatnak, amit amúgy minden "kiautózáskor" vinniük kell a rendőröknek, hanem az elülső ülések elé épített magas fényerejű, a tartóban automatikusan töltődő LED-es, akkumulátoros elemlámpákra rakható különböző színű kúpok is, amelyekkel különféle jelzőfények adhatók. Helyszínbiztosításkor további előny, hogy a csomagtérajtókat kinyitva kék lámpával adható villogófény.
Az új rendőrautók kialakításukkal, erejükkel tényleg jobbak a korábbiaknál, kicsit irigyelhetjük is azokat, akik a duplakuplungos automataváltós B220 4Matickal szolgálhatnak. Azt pedig csak remélni tudjuk, hogy a turbómotorok tartósak lesznek. Megbízhatósági, üzemeltetési tapasztalatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, azokra később fogunk tudni visszatérni. A helykínálatból adódóan azonban elképzelhetőnek tartjuk, hogy a hazai piac egészéhez hasonlóan a rendőrök is jobban fogják kedvelni a Skodát, mint az Audit vagy a Mercedest.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    “Akkor valakik rengeteget kerestek ezen a bulin, s nem csak a cukorgyárakon, hanem a hazai könnyűipar egészén. A gépgyártás egészén. Az élelmiszeripar egészén.

    A kérdés, hogy ott a ’90-es évek közepén mindezt levezénylők hogy lehet, hogy ma nem a letöltött büntetésükből szabadulnak, hanem hol kormányon, most éppen ellenzékben a leghangosabbak?”

    Ezen írásoddal már viszont közösséget vállalok. Ennyit a Fidesz regnálása alatti elszámoltatásról. Persze, ha nekimennének az ex elvtársaknak, lehet, hogy politikai metszetben, súlyos fiaskót nyelnének, s a fagyi visszanyalás esetén sem a fagyi torka gyulladna be.:)

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    “Mellesleg nem dicsértem semmit ami akkor volt, de ez nem szépíti azt ami ma van. ha már Ikarus, akkor látni kéne mi pénz volt abban a gyárban és nem elszórni kellett volna, hanem ellesni a nyugattól egy kis minőséget. Ennyi.”
    Igen, markánsan kiállok melletted, Gé, Itt, mivel is én dunaújvárosi vagyok, a Dunai Vasművet az a hazaáruló
    Gyurcsányék, 444.000.000-ért dobták oda az Ukrán Donbasznak, melybe később beszállt az Orosz Vnyesekonom bank is finanszírozás és egyéb vonalon. Akkor, 2004-ben közgazdászok EGÉSZ HADA koherensen állította, hogy 90-110 milliárdot megér a gyár. Most, a legóvatosabb becslésekből csipegettem.
    De elherdálták az ördöglelkűek, mert –“veszteséges”– volt. Ez sem igaz. Édesapám lehúzott ott 32 évet, úgy hogy egyszer átment 5 évre a betongyárba, mert ott akkor jobban fizettek. A Vasműben is még Magyar kézen volt, sok juttatás, törzsgárdapénzek, a legkülönbözőbb prémiumok voltak, most meg semmi…

    Jah barátaim: Zold, Kempelen stb… Ne felejtsük, hogy amíg a miénk volt a Dunaferr, s most nem csak a kommunista időkre aposztrofálok,- hanem az azt követő durván 14 évre is,- a vasműben nem voltak olyan anomáliák, hogy úgy kell 42db neoncsövet kiszakítani az anyagraktáros kezéből a karbantartóknak, hanem volt minden, ami a kiegyensúlyozott, perspektivikus termeléshez kellett. Akkor, barátaim, ha kellett egy milliárdos géphez egy több száz milliós alkatrész, ment a telefon a Ganznak s -HA KELLETT, EGYEDILEG LEGYÁRTOTTÁK A VASMŰNEK- s utána nem az volt a kérdés, mikor fizettek? Hanem az, hogy 1-2 hónap tesztüzem, s ha nem lett gond, elégedett az adott üzem az alkatrésszel, gépegységgel, majd elkezd számolgatni a Ganz, mennyit is kérjenek…

    Nem a kommunizmust akarom védeni, mert ugyan 24 éves vagyok, de a rengeteg árnyoldaláról is beszéltek szüleim, tanáraim, nagyszüleim, mely embereket NAGYRA TARTOK, s sorolhatnám, S igen a dunaújvárosi betongyárban IS ezen helyzet uralkodik, hogy egy védősisakért litániákat kell már írni, hogy adjanak… A nagy kemény Ír, és Holland tulajdonú betongyárban!! NESZE PIACGAZDASÁG, ULTRALIBERALIZMUS!!! Ahol az ember áll a központban… ba**meg!
    De noná, hogy én vagyok a szűk látókörű. Nem baj.

    A közbiztonságról meg csak annyit, hogy KÖNNYŰ A STATISZTIKÁKAT LEVINNI, ÚGY, HOGY 10.000 FT-RÓL FELVISZIK A SZABÁLYSÉRTÉS HATÁRÁT 50.000 Ft-ra. De ez lenne még a “legkevesebb”.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Ha valóban ilyen jó, lehet csatlakozni ! 😉
    Úgy is létszámhiány van :
    [url]http://www.168ora.hu/itthon/tomegesen-szerelnek-le-a-rendorok-104494.html
    [/url]
    [url]http://www.jokortv.hu/hirek/alaposan_beolvasott_egy_volt_rendor_orban_viktornak[/url]
    [url]http://www.profession.hu/cikk/20130220/sok-rendor-menekul-kulfoldre/2281[/url]

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    ” Én arra akarok reflektálni, hogy míg a rendőrök közül sokan durrognak, zsémbelődnek hogy az alájuk tolt Audiban, Mercedesben nincs kanapé, meg táncolásra alkalmas lábtér, meg jóformán már HIFI, meg nincs xenon fényszóró meg ilyenek, addig egy munkásnak a betonelem gyárban még KÖNYÖRÖGNI KELL AZÉRT, HOGY ADJANAK MÁR EGY TETVES VÉDŐSISAKOT!!! ”

    Senki nem durrog-zsémbelődik, hogy nincs kanapé meg lábtér, egy tárgyilagos kijelentést tettem arra, hogy számomra nem ez a luxus. Ezeknél az autóknál egy bárholcégesautó ( pl Mondeo ) luxusabb, csak az persze nem fáj senkinek, mert a menedzser “megdolgozik” érte, a rendőr meg csak pöffeszkedik, igaz ?… 🙂
    Az, hogy a hangszóróról leírtam, hogy a hulladékot kaptuk meg, megint nem arról szól, hogy Kis Grofo Dali Dalilej című nagy sikerű slágerét hallgatjuk csutkán, hanem hogy nyilván TE is fel lennél háborodva, ha a kifizetett autóba nyilvánvalóan selejt alkatrészt építenének be, majd úgy vennéd át. Várj, kitalálom, te benyelnéd a békát és nem vinnéd vissza az autót, hogy ” srácok ez mi ?… ” 😉
    Xenonról is szintén azért teszek említést, mert a 15 éves autómban még nagy szám volt, azóta már kb alapfelszereltség a mai autókban. Vagy mondom úgy : Nézz meg egy napon MINDEN prémiumautót ! Számold össze, hogy milyen arányban lesz a halogén illetve xenon lámpákkal szerelve. Én erre céloztam, de ahogy te fogalmazol : ezt is sikerült restancia alá vonnod s kiforgatnod !

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    de akkor most hogyan lehet meglógni előlük?? főleg ha 170 LE-s dízelem van… az esélyek kiegyenlítődtek sajnos…azt hiszem mégis fontolóra veszem a 350Z vásárlását 🙂

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Most jó lenni egyenruhásnak!
    Őszintén örülök, ha adófizetői filléreimet értelmes prémium dolgokra költik. Annak tényleg van látszata, ugyanígy hamarosan a 365 prémium trafinak is! Az évekkel ezelőtt bevezetett prémium egyéni felszerelés, láthatósági ruházat is elengedhetetlen volt már, de tényleg!
    Jó lesz látni a következő statisztikát, hogy mennyire sikerült visszaszorítani a bűnözést és mennyi extra bevétel illette meg a kincstárat.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Ha már ilyen témakör jött elő, aki veszi a fáradtságot, hallgassa végig ezt a Corvinus Egyetemen tartott előadást egy olyan professzortól, akit minden oldal számára elfogadott Magyarországon. Nem öleli fel az elmúlt 25 év minden mozzanatát, de érdekes és hasznos adalékokkal szolgál. Jó szórakozást a kommentelés helyett. 🙂

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=7KSOUw8f4z8[/url]

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Ez a privatizáció valóban megérne egy misét, mert az egész keleti blokkban kegyetlen mutyizás formájában valósult meg, Egyébként egész alacsony szinteken is, nem csak nagyban.
    Ki kellett termelődnie a tőkések különböző rétegeinek, a nagyokat adták a volt eftársak, káderek, de a megfelelő tagozódáshoz kellettek a kisebb halak, s ennek megfelelően lopódott szét a vagyon.

    Ma már teljesen értelmetlen az Ikaruson keseregne, mert az is lehet, hogy magától is besz….t volna. Akkor valakik rengeteget kerestek ezen a bulin, s nem csak a cukorgyárakon, hanem a hazai könnyűipar egészén. A gépgyártás egészén. Az élelmiszeripar egészén.

    A kérdés, hogy ott a ’90-es évek közepén mindezt levezénylők hogy lehet, hogy ma nem a letöltött büntetésükből szabadulnak, hanem hol kormányon, most éppen ellenzékben a leghangosabbak?

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Nem akarok nevet mondani, országgyűlési képviselő is volt, ma is jegyzett, médiákban szereplő személy. Meghülyült a gép, és idő előtt elküldte a bejegyzést.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Pedig nagyon is zárt piac volt. Ha nem lett volna az, akkor 40 éve te se Trabanttal jártál volna. Olyan zárt volt az bátyám, hogy ma, szabad emberként már fogalmad sincs róla. csak akkor még nem fájt a derekad és ezért minden klassznak tűnik. Ám amikor az a szerinted nem zárt piac éppen budipapírt nem tartogatott a boldog emberek számára a boltok polcain, akkor nagyon nyűgösek voltatok ám.
    Emlékszel a “hiánycikk” kifejezésre? Na ezért volt k… zárt az a piac.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Annyira szar valóban nem volt, de ne feledd, hogy alapjában a cserekereskedelemhez hasonló környezetben uralhatott bizonyos piacokat. nem azért mert olyan kiemelkedően jó volt, hanem mert egy adott ideológia köré csoportosuló gazdaságoknak nem volt lehetősége mást választani. Azt, hogy mint termék milyen volt, mi, 2,5 évtized távlatából nem fogjuk tudni eldönteni. Azt, hogy ide-oda exportálták, semmit nem jelent, hiszen a világ buszgyártása már akkor is sokkal többet értékesített mint az Ikarus.

    Csak találgatás, hogy ha maga a név akkora flash lett volna világszerte, mint ahogy romantikázzátok, akkor biztosan legalább azt megtartja valaki, ám sajnos senkinek nem kellett.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Most sincs 4 millió mélyszegénységben élő ember! Aki ezt állítja, az nincs tisztában a szó jelentésével.
    Aki olyan hülyeséget állít, amit idéztél az vagy hülye, vagy nem is létezett soha.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Ami biztos: a Skodát sikerült világmárkává tenni. Persze ehhez a csehek akarása is kellett.

    “csak a magyar felhasználású buszokra gondolok, hazai munkaerővel, akkor máris jobban megéri mint amik most futnak”. ezek a volvók. Különben azért zötykölődünk a legxarabb elavult buszokon hogy pár vállalkozó jól járjon.

    Az ilyen komparatív előny dolog lenne, de abbahagyom mert azt fogja valaki hinni hogy tanultam közgazdaságtant.

    Nehéz az átkos számait nézni mert nem volt ellenőrzés felettük. A fő gond az volt hogy az oroszokra kellett támaszkodnunk ők meg nem arról híresek hogy bárki jól jár velük…

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Azt én sem gondolom, hogy világmárkát nevelhettünk volna ki belőle, de ha csak a magyar felhasználású buszokra gondolok, hazai munkaerővel, akkor máris jobban megéri mint amik most futnak. Ennyit talán laikusként is be lehet látni, de az Ikarus is csak egy hangyányi porszem az adósságcsapdában ami miatt ez az egész kellett. Az meg tisztán le van vezetve miből lett, ott Drábikot kell nézni hanem a számokat amik hitelesek:)

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Az Ikarushoz képest űrlabor Rover csoportot a BMW 1 fontért adta el. Szerinted idióták ültek a bajor gyár igazgatótanácsában? Az új cég (kvázi brit nemzeti vállalat) meddig is bírta ki? 1 év?

    Van olyan hogy egy cég veszteséges, és mivel a gépek arra a veszteséges tevékenységre jók csak, aligha lesz komoly értékük. Minél kevesebbet használják és minél gyorsabban túladnak rajta annál kevésbé fájdalmas.

    Mindegy, nem szívesen állok le ebben vitatkozni mert valóban nincs első kézből tapasztalatom a témában. Aki dolgozott mondjuk az Audi gyárában vagy Esztergomban talán tudja mennyi időt bír ki egy gyártóegység, én nem vagyok szakember és ezért én itt le is zárom a témát.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Nem kéne egybemosni a ennyi dolgot, de hiába hasonlítom bármihez ha találsz egy ottani különbséget ami igazából nincs ráhatással a dologra 😀 Ha szerinted hátrány egy gyárkomplexum minden megmunkáló gépével és munkásával, akkor kicsit örülök, hogy nem léptél gazdasági pályára:D Mondjuk mindegy is mert nélküled is el tudták ajándékozni.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    A kínai autópiac döntő többségeét külföldi cégek uralják. Attól még hogy az összeszerelőózemet BAIC-nak hívják, nem az övéké a modell.

    Kínának eleve más volt a lehetősége ekkora lakossággal. De sokat elárul, hogy Hong Kong átvételekor több autó volt Hong Kongban mint kínában. Ettől függetelnül, nem hiszem hogy a magyarok bármikor is szívesen megapasztanák azt a hajtást és szivaítást ami Kínában van…

    “Ennyi háttér sem”. Pont erről beszéltem aikor ezen gyárak valódi értékéről írtam. A pusztában egy újonnan felhúzott modern gyár többet ér, mint a hazai lezüllesztett állami vállalatok.

    Korea nagy sikertörténet de egyrészt nekik is voltak nagy buktáik, másrészt nem akarnátok ti valaha is az ottani munkakörülményeket, a szakszervezetek és a redőrség közötti csetepeték nem az abszolút lazaságról árulkodnak.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Mindig azt szoktam mondani, túl kell látni magunkon, és az országot kell globálisan látni. Nem volt mély szegénységben élő 4 millió ember, mint most. Ha csak magamig látok, akkor azt mondom, semmi nem változott. 🙂 Meg sem szólalok. Akkor sem panaszkodhattam, most sem teszem=egál a kis ember szemével nézve. (4 millió ember nem mondhatja magát ilyen szerencsének). Pedig ez nem is szerencse.
    20 évet voltam kenyérkereső az átkosban. Megfordulhattam az ország minden valaminek nevezhető gyárában, láttam a felépítését, nyilvántartási rendszerét. Láttam mi volt 90 előtt, és láttam mivé vált utána.
    21 évet dolgoztam multinál privatizáció után, és ezalatt szinte semmi nem történt, (műszaki fejlesztés-korszerűsítés, előre lépés) csak a szorgos hangyák feladatai duplázódtak, mellette a termékek árai az égbe szöktek, más logóval.
    A “rendszerváltás” egyik ismert alakja, aki mellesleg látott világot is, egyetemi tanárként is dolgozott az USA-ban, olyan meglepő kijelentést tett, “hánynom kellett a Kádár Rendszertől, most mégis azt mondom, a magyar ember számára minden idők legtöbbet nyújtó rendszere volt”.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Jó-jó… akkor gondolom kína és korea is esélytelenül indult, náluk még ennyi háttér sem volt és ma hol tartanak? Magyar traktor gyártás rémlik. Az nem Ikarus szint és mégis nyomtalanul tűnt el a privatizációban:) De nem kell leragadni a járműveknél, volt sok esélyesebb ágazat is ami húzóerő lehetett volna. De egyikből sem maradt semmi, nem mindenről a SZU tehet:)

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Igazad van, ha az ember sosem élt a világban, sosem dolgozott, akkor biztos első szóra hozzá vágnak mindenféle tesztautót, csakhogy szabaduljanak tőle…

    “látni kéne mi pénz volt abban a gyárban”. Erre nekem valóban nincs rálátásom, mert nem jártam benne soha, de azért beszédes hogy mennyire rangos névként élt túl bármelyik KGST márka.

    Mi az hogy “ellesni”? Szerinted majd odahívják a magyar mérnököket a Setrához és bemagoltatják velük a gyártási módszereket? Esetleg átadja nekik a Mercedes soron következő fejlesztéseiket? Vagy mégis miként másként mint amit pl a Skodával műveltek?

    Az Ikarus nem a minőség vagy a modernnség miatt volt kelendő hanem mert mást nem lehetett kapni. Ezt mai fejjel nehéz megérteni, de volt egy olyan korszak amikor csak egy dolgot lehetett kapni (sőt azt sem, legfeljebb papíron). Az Ikarus egy Trabant mellett volt csak menő, nyilván ha mást is vehetnek akkor már nem annyira versenyképes, mint ahogy ez a 415ösökkel történt is.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Ez pont e rendszerváltás körüli időkről szól, de nyugodtan forgasd ki, tőlem is csak erre futná ha az autós katalógusok között vergődnék egy bloggal és világot tesztvezetésen keresztül ismerném. Mellesleg nem dicsértem semmit ami akkor volt, de ez nem szépíti azt ami ma van. ha már Ikarus, akkor látni kéne mi pénz volt abban a gyárban és nem elszórni kellett volna, hanem ellesni a nyugattól egy kis minőséget. Ennyi.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    “a kezdetek kezdetén a nyakunkba raktak” Mivaaa? te azt hiszed ez valami ószövetségi büntetés volt? Nem kérlek, ez az a pénz volt amit ez a “nemzeti ipar” elégetett. Azért volt olcsó mert az államnak folyamatosan generálta a veszteséget, és jobb volt ingyen megszabadulni tőle.

    Nézd meg az Ikarust, a vilgá legxarabb buszaival zakatoltunk évtizedekig, a balkánon ismeretlen rossz körülmények között, csakhogy egy ufonauta magánvagyonát felhizlaljuk, meg hogy az ilyen drábik féle kreténeket műsoridőhöz juttassák.

    Nem, jobb amit a csehek csináltak?

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    “AKI EZT NEM LÁTJA, NA AZ A VAK!!” vagy csak gondolkozik. Egész iparágak tűnnek el a süllyesztőben, brit szénipar, brit autógyártás, német vagy finn mobiltelefongyártás. Szerinted ezek mellett a csak papíron létező kommonuista ipar mekkora eséllyel indult?

    A kommunizmusban gazdaság címén egy korlátozott xar volt, azért élhetett túl mert mást nem hoztál be. Persze a sok tini hobbinácinak marha jól néz ki, hogy “nemzeti ipar” (persze amit a SZU engedett, cserébe máshol kiirtott hogy ne legyen verseny és minőség) aki viszont élt benne annak úgy 90 körül feltűnt végre hogy a sok szar mait belénk tömtek édességként mennyivel rosszabb mint amit pl a sógoroknál lehet kapni.

    Addig volt életképes a kommunista ipar amíg nem volt konkurenciája.

    Paradox módon, ha most elmész Svájcba ugyanazt látod csak magasabb szinten (pedig van pénzük és elvileg szabad-kereskedelmük is), mivel a helyi közértláncok meglehetősen korlátozott helyi termékeket árulnak az emberek pedig ingáznak a határon hogy valami választékuk legyen ráadásul fele annyiért.

    Az átlagemberek hatalmas árat fizetnek azért a különcködésért és nemzeti mezőgazdaságért.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Akkor már inkább Drábik, bár ő is kezd széthullani agyilag és évek óta ugyanazt ismételgeti, ami nem ad teljes képet mert a hazai helyzetet nem lehet csak a határok közt vizsgálni. De, hogy ne maradjak válasz nélkül Menőmanónak: Nem egyszerű amit kérsz, mert 89-ig ugye minden állami volt ami csak láttál és senki nem vette listába, hogy a magánosítás után mi lett a neve, mennyit ért, nyereséges volt-e a mérlege, ingyen adták el (ebből volt több) vagy aprópénzért. De mindez szorosan összefügg az államadóssággal, ami a kezdetek kezdetén a nyakunkba raktak és nevetséges módon azt az egy milliárd dollárt még ma is fizetünk.
    Ez a lista amit kérsz, azóta sem került elő és az APVRt beolvasztásával minden kutatható adat is elveszett, cserébe az lett a hivatalos kommunikáció amit azóta is agymosottan ismételget mindenki, hogy minden veszteségesen üzemelt a szocializmusban és megérte privatizálni. Konkrét dolgokat mindig a helyiektől lehet hallani, mert mindenki csak annyit tud ami látott, TSZ százával, üzemek, gyárak, földek, minden ami volt az állami volt, ma már csak pár ilyenről tudunk. A legközismertebb talán a cukorgyárak eltüntetése, a kabai például milliárdos tétel volt önmagában és hozzáadott érték, hogy családok ezreinek adott munkát. Előbb eladták, aztán bezárta az új tulaj, azóta is tőle veszünk cukrot csak 3x annyiért. Ma már csak azt látjuk ami részben állami tulajdon, ilyen listák vannak, de ebben sem tudni mik voltak a feltételek, valószínűleg nem azért tüntették el mert nekünk kedvező.
    https://oknyomozo.wordpress.com/tag/privatizalt-cegek/
    Ez meg a Drábik féle eszmefuttatás + államadósság, de az adatok ellenőrizhetőek és valósak.
    http://oskar.atw.hu/downloads/elhallgatott.pdf

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Figyelj, én megértem, hogy sok hülye tinit agyát el lehet kenni, de azért aki mondjuk 35 feletti korú, esetleg emlékezhet rá hogy a csatlakozás (pláne előcsatlakozás) előtt az ÉGVILÁGON SEMMI sem épült nálunk. A belváros (amely egyébként gyönyörű lett 10 év alatt) totál romos volt, a régi bérházak tele voltak II VH-s és 56os golyónyomokkal (és most nem a mostani szobrokra gondolok, hanem levert vakolatra). A karbantartás annyit jelentett, hogy leverték a málló szobrokat és az ornamentikát, hogy ne kelljen fizetni ha valakire ráesnek (nekem volt szélvédőcserém lehulló vakolat miatt a belvárosban a 90es években). Volt olyan ismerősöm akinek a kisgyerekét bérházról lehulló hó ütötte agyon.

    Ilyen volt az a *va noszalgia kommunizmus meg a nagy önálló 90es évek.

    Annyira más a mostani és a 90előtti (de akár a 2000 előtti) korszak, hogy azt szinte felfoghatatlan, kivéve persze ha nem élt az ember akkor…

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Áh, tudom hogy [i]“Feribácsi”[/i] el szokta engedni a fantáziáját. 🙂 Nem tőle származnak a számadatok, ehhez nála e területen rutinosabb személyek kellenek és vannak. Ha mondhatott valaha is ilyet, ő is mástól kapta. 🙂 Ilyesmi azért jön elő, mert félrevezető féligazságokat teljesként beállítani, és nem csak e területen, hanem az élet minden területén.
    Egyetértek további fejtegetéseddel, ami tulajdonképpen ugyanazt igazolja, amit megemlítettem. Sőt kraft topiktárs belinkelt oldala is utal olyanra, aminek mi most az elszenvedői vagyunk. Keletkezik az embernek egy olyan benyomása, hogy ez az egész nagyon közelít egy piramisjátékhoz, aminek törvényszerűsége, hogy egyszer vége szakad, és akkor nagy baj van…

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Nos ez a GDP adatos 30 % kimegy 2% vissza jön úgy hülyeség ahogy van Szaniszló Feribácsi elő szeretettel szokta emlegetni a Világpanorámában gondolom te is ott hallottad . Mert ő is közgazdász és pontosan látja a számokat elvégre ezekbe bárki betekintést nyerhet … 😀 😀 😀 vicces . Röviden összefoglalva nem kellett volna a Maszopnak privatizálni az egész országot és akkor lenne talán saját gazdaságunk és nem a külföldi nagytőkések jóindulatából élnénk . Szerintem az alapvető problémát ha már keressük a privatizációs időkben kellene keresni . Másik dolog 30 % megy ki oké tételezzük fel ennyi de szerintem lényegesen kevesebb mivel már csődben lenne az ország , de ne vitázzunk tételezzük fel kimegy 30% . Biztos te is tudod , hogy jelen pillanatban a nagy globális EU-s gazdaság úgy épül fel hogy tételezzük fel én Német vagyok veszek Magyarban egy gyárat amit elnevezek a Német cég leányvállalatának “Magyar céggel üzemelteted de a tulajdonosa a Német anyavállalat ” az itt termelt nyereséget egyszerűen átviszem a Német cégbe ott jelentkezik nyereségként és Németben adózok utána . Vagy ha még szeretnék egy trükköt betenni és nem akarom a német 35 % os adót befizetni akkor beteszek egy 3. más EU-s tagországban bejegyzett céget ahol kedvezőbbek az adószabályok lásd Ciprus , Liechtenstein . A szép az egészben hogy te legálisan csökkentheted az adódat még csak trükköznöd sem kell lásd Tesco ,RTL Klub és barátai ők is ezt csinál(ták)ják. Amíg ez a rendszer így működik addig ez kikerülhetetlen mivel benne van az EU alapokmányában . Szóval első körben azt kellene szabályozni hogy a megtermelt jövedelem helye szerint adózzál , de ez nem érdeke az EU-t és a világot irányító bankár klánnak mert akkor a volt keleti blokk országai akik most EU tagok a gazdasági erősödés folyamán konkurensek lennének a ” Nyugati demokráciának ” . Röviden legális szabad rablás folyik de erről nem tehet az éppen kormányzó erő … ha jobbik lenne az sem tudna tenni semmit se sz LMP se senki … Szóval kár háborogni ezeken egyébként meg ha jól látom a cikk arról szól hogy vettek pár kocsit a rendőröknek nem arról ,hogy milyen GDP adatok vannak jelen pillanatban … 😀

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    1, Kraft topiktárs 8 órával korábban belinkelt egy oldalt, az éppen ezt a témakört magyarázza.
    Hogyan kell termelő munka nélkül jövedelemhez jutni.
    2, Aki ért hozzá, az az MNB ide vonatkozó számadataiból ki tudja bogarászni.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    “A baj csak az, hogy ez is féligazság, mégpedig azért, mert olyan gazdasági szerkezet lett kiépítve, minek következtében a GDP 30%-a áramlik ki az országból, és mintegy 2%-a jön vissza EU-s támogatás címén. A 2%-ot mindig emlegetik, a 30-at soha.”
    vidi500 Itt az igazság!! Ezt nagyon helyénvalón, tisztán látón öntötted szavakba. Végre egy normálisan, reálisan gondolkodó ember! Amit Ön írt az igaz. Elestünk továbbá gigantikus mennyiségű vámbevételtől, ám ami még sokkal drámaibb, az iparunkat le0-ták, olyan cukorgyárunk is van amit LEDÓZEROLTAK, csak, hogy ne nyithassa újra a Magyar konkurenciaként a Magyar cukor Zrt.-nek ami csak suttogva írom: Osztrák vállalatcsoport tulajdona! És nem írok, hogy rengeteg egyéb agrárcéget is felmorzsolt az Európai Unió a rendeleteivel, diktátumaival szerződéseivel no meg politikai nyomásgyakorlások egész hadával, amikkel minden más területen is- legyen az ipar, kultúra, média, gazdaságpolitikánk, adópolitikánk földbe tapos minket Magyarokat. | Elég, csak a pálinka adómentességére, a médiatörvényre gondolni!!! Mert csak akkor van sajtószabadság, ha az Ő dogmáik, érdekeik, meglátásaik hangzanak el a sajtófelületeken, ha ez nem így van akkor náci, autoriter, antidemokratikus az adott nép, vagy kormány!!

    AKI EZT NEM LÁTJA, NA AZ A VAK!!! De még nagyothalló is. Persze, vannak akik értik+ érzik az igazságot, csak az Ő érdekeiket preferálják,- bizonyos okokból kifolyólag.-

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    “A közbiztonság tényleg hagy kivetnivalót maga után, de Budapest pl. még mindig nagyon biztonságos város, Franciaországban, Norvégiában, Angliában meg tömegével mészárolják le az embereket…”

    Kempelen, igen, Budapest biztonságos… Még nem minden 2. ember bevándorló… MÉG Majd kérlek, ha itt is annyi bevándorló lesz akik egyébiránt nem is akarják a mi kultúránkat, értékeinket magukénak vallani, nem akarnak integrálódni, majd a főváros sem lesz biztonságos. Mindazonáltal barátom, meghívlak téged ide Dunaújvárosba, járkálj itt az esti órákban s bizonyos körzetekben nappal is s beszélgess az emberekkel is, próbálj konstruktívan végre informálódni, igyál meg egy hideg sört, -már ha nem csak szívószállal tudod- s akkor mondj véleményt a közbiztonságról!! De bátran menj Miskolcra, ahol sokkal rosszabb a helyzet, vagy Ózdra, ahol hála az emberek észhez térésének, olyan városvezetőt választottak aki TESZ MAJD A KÖZFEGYELEM, KÖZBIZTONSÁG MEGTEREMTÉSÉÉRT, MEG SOK MÁSÉRT IS!! De ezt hagyjuk is.
    Vagy a falvakba, ahol idős nénik sírva+ remegve mesélnek arról a rohadt jó közbiztonságról, melyet el kell szenvedniük NAP MINT NAP, hogy még a gyógyszerükért sem mehetnek el, mert kifosztják, földúlják otthonaikat!!!

    A másik: “szerinted tilos bárkinek beállni rendőrnek, hogy ne a gyárban kelljen robotolnia?” Igen kempelen ezt is sikerült restancia alá vonnod s kiforgatnod!! NÉZZ MÁR ÖSSZEFÜGGÉST! Én arra akarok reflektálni, hogy míg a rendőrök közül sokan durrognak, zsémbelődnek hogy az alájuk tolt Audiban, Mercedesben nincs kanapé, meg táncolásra alkalmas lábtér, meg jóformán már HIFI, meg nincs xenon fényszóró meg ilyenek, addig egy munkásnak a betonelem gyárban még KÖNYÖRÖGNI KELL AZÉRT, HOGY ADJANAK MÁR EGY TETVES VÉDŐSISAKOT!!! A hangsúlyozom, Ír és Holland tulajdonú gyárban!! És mennyi hasonló van Magyarországon, szinte minden ipari szegmensben!

    Semmi baj azzal Kempelen, ha valaki alul tájékozott. De ha te ezeket tudatosan állítod, akkor kíváncsi vagyok, milyen érdekszférák, szervezetek szemszögét vallod magadénak s milyen indíttatásból!!! NAGYON ÉRDEKEL!!

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    [i]“Az EU pénze nélkül szinte SEMMI sem történne ebben az országban!
    Aki ezt nem látja az vak!”[/i]
    Ez pontosan így fogható fel a jelenlegi helyzetben. A baj csak az, hogy ez is féligazság, mégpedig azért, mert olyan gazdasági szerkezet lett kiépítve, minek következtében a GDP 30%-a áramlik ki az országból, és mintegy 2%-a jön vissza EU-s támogatás címén. A 2%-ot mindig emlegetik, a 30-at soha.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Ez a lényeg, hogy itthon nincs neve. Állami támogatást nem nyerhet, a cégeknek pedig nincs pénzük olcsóbb új buszokra sem. Az EU-s témába meg bele se kezdjünk, mert úgyis törölve lenne, ha most hirtelen felindulásból leírnám a véleményem 😀

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Ha a zsaruk szar autóval járnának, attól a kisembernek egyből jobb kocsija lenne igaz? 😀 Mert akkor ezt a pénzt kiosztanák 10 millió embernek és mindenkinek jutna 1.000 Ft, amiből tényleg lehet új kocsit venni…. :-DDD

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Legalább a rendőröknek lesz európai színvonalú új autója, ez is valami… Eközben a magyar autós tizenéves roncsokban ül tovább, és minden egyes elsuhanó vattaúj jardmerdzsó mellett hálát ad a jóistennek hogy ennyire jól megy nekünk.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Nekem ez azért kicsit olyan “savanyú a szőlő” dolog, mert a veszteseknek mindig van ideológiájuk arra, ami történt. Én videók alapján biztosan nem mernék ítéletet mondani, s csak vélelmezem -egyáltalán nem vitatva, amit írsz- hogy akkora k…. nagynevű valami lenne ez a cég, akkor legalább azt tudnánk, hogy hogy hívják?

    Mindegy egyébként, jómagam EU-szkeptikus vagyok, ám azt be kell látni, hogy ebben az országban EU támogatás nélkül nem lehetnének olyan gyors beruházások, mint amik vannak (buta menőmanó majd persze kételkedik, ahogy szokta) és amikre a többség vágyik. Mert mindenki türelmetlen, mindenki azonnal akarja a mindent. Ennek pedig ára van, merthogy Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Igen, nagyjából ez a helyzet. Visszatérve kicsit a buszos kérdésedhez, meg nem tudom mondani milyen néven futnak, de láttam róluk egy 20 perces videót ami nem saját reklám volt. Könnyen hihetnénk, hogy kis termeléssel nem gazdaságos vagy alacsony minőségű magyar gyártóról van szó, de az a vicc, hogy külföldre termelnek magáncégeknek és fele olyan áron tudnak gyártani mint a neves konkurenciák. Több állami pályázaton is indultak és hiába feleltek meg mindennek, valamilyen kiskapun keresztül (khmm nokiás doboz) mindig kitúrták őket. De hát nekünk kellett az EU… 🙂

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    [i]“miert-keres-tobbet-egy-osztrak-ugyanazzal-munkaval/”[/i]
    A feldobott helyzetre csak egy bizonyos szemszögből tekint a cikkíró, persze sok igazságot kimondva így is. Érdemes a hozzászólásokat is elolvani. Vannak olyan nem elhanyagolható momentumok e téren, amiket kikerül, mert tabunak számítanak. Így viszont már csak féligazságokról van szó.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Tőlem égessed magad rikárdó-sárli, engem nem zavar. Béketűrő ember vagyok, te is csak Isten teremtménye vagy, majd elrendez más helyettem, ahogy az orrodat szokták alakítgatni mostanában egyesek. Cső!

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Remélem te nem vagy közgazdász 😀 . A GDP adat nem attól függ hogy hány gyár épül . Az adat eléggé komplex ahhoz hogy itt le lehessen modellezni … ez si egy GDP számolás : GDP = fogyasztás + beruházás + export – import és ez is egy GDP számolás : GDP = háztartások fogyasztása + kormányzati fogyasztás + beruházás + nettó export bár milyen meglepő de mindenki úgy számol ahogy neki jól esik … az aktuális kormánypárt a kedvezőbbel az ellenzék a rosszabbal . Egyébként benyalok csontig a betyárkörtés seggébe annak aki kiszámolja pontosan hogy megéri a külföldiek gyára avagy sem Magyarországon és ez mennyi GDP növekedést vagy esetleg csökkenést okoz … A GDP adatot egyébként a nemzetgazdaságok teljesítményének a mérésére használják , de a pontos számítást az sem tudja aki kitalálta . Ez inkább annak acélnak felel meg , hogy ha szimpi az éppen kormányzó párt az USA-t irányító bankároknak akkor pozitív lesz a GDP előrejelzés ha nem akkor negatív … ezzel tökéletesen sarokba lehet szorítani országokat . Javaslom neked ne a van holnap nevű kókler weboldalról tájékozódj a témában hanem ha ennyire szíveden viseled olvasgass inkább a témában olyanoktól akik értik is mit beszélnek .

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Csak annyit fűznék hozzá , hogy az EU-ban lehet pályázni stadion építésre viszont se kórház se iskola se egyéb közintézményre nem mivel ezt úgy veszik hogy evidens ezek megléte . Ugyan úgy ahogy nincs EU-s pályázat wc papír beszerzésre sem hiába hiánycikk a közintézményekben … sóval ha stadiont lehet építeni EU-s pénzből akkor épüljön minden faluba egy vagy kettő nekem tök mindegy elvégre akár hogy is nézzük de munkát teremtenek vele , ha máshogy nem akkor legalább az építkezésen .

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Na igen Mercedes-benz gyártja gondolom ez benne volt az alkuban a Kecskeméti gyár építési zárt megbeszélésen . Nem lennék meglepve ha a katonai beszerzéseknél is Merci teherautók és terepjárók nyernének … 😀

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Számos ponton stimmel a dolog, amit leír emberünk. Viszont van benne egy kurva nagy csavar, ez pedig nem más, mint a gazdaságba beöntendő, számolatlanul előállított pénz, amiből előfinanszírozni lehet a még nem értékesített termékmennyiség ellentételéül kiosztott munkabért. Na ez az, amit ma csak az USA engedhet meg magának, a magunkfajta kis országoknak pedig nincs forrása az előfinanszírozásra.

    A politikai pártok hazudnak. Pont azt mondják, amit az emberek hallani akarnak, de ez nem a pártok bűne. Ha ugyanis nem azt mondanák, senki nem szavazna rájuk. Mert közben az emberek mérhetetlenül ostobák.

    Ez a blog egyébként rettenetes. Ne gondold, hogy megtaláltad a tutit, mert tárgyi tévedések tömkelegétől hemzseg. Logikusnak tűnik, de csak dilettánsoknak.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Kempelennel és Kallerrel értek egyet. Ez a kormány legalább vásárolja és nem tartós bérli az autókat, mint a korábbi (ott a vásárlási értéknél jóval magasabb bérleti díjat fizettek ki 3-4-5 évre, utána visszaadták az autókat). Így megvásárolva legalább olcsóbb és marad némi maradányértéke is eladáskor (kb 5-6 év múlva) még ha alacsony is!
    Ezen felül ezek legalább Mo-on (vagy részben Mo-on) készülő modellek. Egyébként ha figyelmesen elolvassátok a cikket, akkor látható, hogy vesznek Opel Astra és Suzuki modelleket is a 2015-ös 1200db-os beszerzésben. Szóval szépen elosztották a Mo-on gyártó márkák között.
    Ami a kórházakat illeti: tény hogy épül és megújul jónéhány és az is, hogy sajnos orvos alig marad itthon. Ennél nagyobb bajnak látom azt, hogy ahelyett, hogy közintézményeket (kórházakat, mentőállomásokat, iskolákat, önkormányzati épületeket stb) újítanának fel, ahelyett stadionokat építenek. Tény, hogy kellett 1 normális stadion BP-re, mert tűrhetetlen volt a Népstadion (bocs: Puskás Ferenc Stadion) állapota és így nem lehet egy normális válogatott meccset játszani! Azt is értem, hogy azért nem költenek többet az egészségügyre, mert az nem termel közvetlenül GDP-t (közvetve az egészséges társadalom igen, de ahhoz inkább megelőzés kell nem gyógyítás) hanem inkább az építőipart akarják felvirágoztatni, mert abból fejlődik a gazdaság, bővül a GDP és a foglalkoztatottak száma is, valamint az építőanyaggyártást is serkenti, ami megincsak pörgeti a gazdaságot. De a többi stadion helyett inkább az említett közintézményeket kellett volna felújítani, ami szintén építőipar, szintén gazdaságot és GDP-t élénkít, munkahelyet teremt! Ráadásul az új nyílászárókkal és külső hőszigeteléssel energiát is spórolhatna az állam, ami az intézmények fenntartási ktg-ét csökkenteni, tehát spórolna is! Így két legyet ütne egy csapásra a kormány: tetszeleghetne a szavazóknak azzal, hogy lám én kórházakat, iskolákat újítottam fel és még a gazdaságot is élénkítettem! De ehelyett stadionokra költ, ami még bennem jobboldali emberben is visszatetszést kelt!
    Egyébként annyit az előttem szólóknak, hogy nem a kákán is csomót kellene keresni, hanem pl. jó ötletekkel kellene segíteni a kormány munkáját! Sajnos minden választás után hallom azt a vesztestől, az ellenzéktől, hogy “konstruktív” lesz (gyengébbek kedvéért pozitív jellegű, együttműködő, haladást szolgáló stb) de még ilyen az elmúlt 25 évben nem volt! Na ez a Magyar nép nagy Baja, hogy nem tud összefogni! Na inkább ezen kellene elgondolkozni és ezen változtatni!

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Ez egy teljesen logikus érv lenne, egyet is értek, csak közben kiabál egy emlék a buszok beszerzéseiről. Ott a porig rombolt iparág ellenére is volt magyar gyártmány, jó minőségben és árban. Mégis a Conecto kellett, szóval kár ilyesmin vitatkozni.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Pont 2 napja láttam a cikkben szereplő A3 as bütyköstaxit szerintem nagyon ronda valahogy nem igazán találta el az Audi ezt a 4ajtós A3-as formát . Egyébként meg kár azon vitázni miben ülnek a rendőrök inkább annak kellene örülni , hogy Magyarországon gyártott autókban ülnek . Kivéve persze a Skoda ,de ott is van Magyar vonatkozása elvégre a motorokat Győrben szerelik össze … gondolom ezen megfontolásból nem nyert se a BMW se a Ford,Kia, stb … Tudom most jönnek a majd azzal hogy a Suzuki SX4 és barátai de megnézte már valaki a motorpalettát ? Én nem láttam ott 150 lóerő körüli motort ami benzines lenne . Diesel motorral nem szívesen vesznek rendőrkocsit mivel van ,hogy hidegen kell padlóig taposott gázpedállal menni ennek meg nem fog örülni egy diesel motor sem … Ha körül nézünk a piacon és Magyar vonatkozású autót szeretnénk venni 150 le környékén szinte nincs is más csak a fent vásárolt autók .Bár mennyire is ellentmondásnak érzem a Merci vagy az Audi rendőrautókat logikus lépés volt a kormány részéről ezek a beszerzések … Tudom lehet jönni hogy bezzeg az Opel mennyivel olcsóbb és Magyar nos igen a motor az valóban az lenne , de ha megnézzük mennyibe kerül egy 1.4-1.6 turbó náluk hamar kiderül hogy akkor már célszerűbb venni egy teljes egészében itt gyártott autót még ha picivel drágább is … Persze az sem mindegy hogy éppen az adott cég a megtermelt nyereség után hol adózik . A hurrogók ezeket is vegyék figyelembe !

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Igen végülis lehet. Néha irigylem az együgyű csőlátást, ostobaságot és analfabetizmust. Nem kell gondolkodni olyan egyszerű dolgokon, hogy mit csináljak, azt kell tenni, amit parancsolnak, magadért egy szalmaszálat sem kell keresztbetenni, elég ha másoknak villákat “építesz”. Ha körülötted mások is így tesznek akkor már pláne semmi gond.
    El is megyek és kiagyalom hogyan lehetne elegánsan hülyére venni és bohócot csinálni említett audis urakból, mert sok mással ellentétben erre még valóban nincsen működő receptem. De majd lesz! Csak kár, hogy rajtam kívül szokás szerint megint senkinek nem fog feltűnni a fa mögött az erdő.
    Aztán jól viselkedj, míg 3-4 hét múlva újra erre járok! És mint már többször céloztál rá irányomban addig is fordítsd te is hasznos, aranyat érő, nélkülözhetetlen és pótolhatatlan munkaidődet és szellemi kapacitásodat üres lotyogásra!
    🙂

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    A kórházakban. Ott vannak.
    Épült. Ez a lényeg. Te ezt vitattad lentebb.
    Amúgy semmi baj, bocs, ha nyers voltam, ez a pár standard szerencsétlen f…ógép az oka, aki nap, mint nap csak hányni tud. Persze, hogy van egy csomó gond, de én pl. örülök neki, ha bárki jó körülmények közt melózhat. Legyen az orvos, rendőr, gyári munkás, kukás vagy bárki más. Az irigységet gyűlölöm.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Értelek én,hogy vannak erőfeszítések!De hol vannak hozzá az orvosok?Csak egy tapasztalat,hogy megértsd amire írtam!Én Miskolchoz tartozom,ott nemrég épült a csillagpont nevezetű uniós támogatású szuper modern kórház majd 12 milliárdból értünk!Egy pár perces vizsgálatra 3.5 órát vártunk,mikor az asszisztenst megkérdeztük,hogy mi van már,erre ő azt válaszolta,hogy beszéljük meg Orbánnal,hogy miért nincs orvos!?Ugyanis mind külföldre ment dolgozni,akik meg itt vannak,nem győzik!Na puff neki,erre varrhattunk gombot!Aztán megtörtént a csoda,át küldtek egy másik szobába,ott meg az ezer éves műszer nem működött!Szóval erre írtam én az előbbit!
    De igazad van,ez nem ide tartozik,elnézést is érte!!

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Politika on
    Minden kormánynak vannak jó, rossz és ellentmondásos húzásai, legfeljebb nem egyforma mértékben.

    Itt most egy meglehetősen jó dolog kerül bemutatásra. Lehet rinyálni meg pampogni, de csak magát égeti le vele az ember.

    Klassz dolog hogy jut pénz a rendőrségre. Persze nem ettől lesz jó egy nyomozó, de a motiváltságot javíthatja.
    Klassz dolog hogy nem verik el a pénzt 30 millás verdákra államtitkároknak. ez korábban épp fordítva volt. Akkor is ha nem ettől virágzik fel az ország, azt mutatja hogy nem dobták a gyeplőt a lovak közé mint jó pár éve.

    Politika off.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Csak a kedvedért, a 256000 találatból:
    [url]http://josa.hu/tombkorhaz/[/url]
    [url]http://www.pantaleon.hu/cgi-bin/index.cgi?&&mode=content_view&content_id=778[/url]
    [url]http://keol.hu/kecskemet/ujabb-1245-milliardos-beruhazas-a-kecskemeti-korhazban[/url]
    [url]http://www.napigazdasag.hu/cikk/25134/[/url]
    [url]http://www.vasarhely24.hu/cikk/vasarhely/1086/celegyenesben_a_800_millios_vasarhelyi_korhazfejlesztesi_beruhazas[/url]

    Csak “Kórház beruházás” keresésre 256.000 találat.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Egészségügyre is jut pénz, csak arról nem olvasol autós szaklapban.
    A közbiztonság tényleg hagy kivetnivalót maga után, de Budapest pl. még mindig nagyon biztonságos város, Franciaországban, Norvégiában, Angliában meg tömegével mészárolják le az embereket…

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Ne irigykedj mindenek előtt. Csináld helyettük jobban. Nem tilos. A szád nagy, de tenni nem teszel semmit. Üres duma.

    Lesz….om, hogy mit nézel ki? Aki irigy, az pitiáner. Te meg irigy vagy úgy tűnik.

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Ossián P.E.-nél a pont.én világosan értem mire céloz!Egészségügyre sosem jut pénz,csak csilli-villi autókra a rendőrség számára,miközben a közbiztonság meg egy grammot sem javul!

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Mire is gondolsz konkrétan? Mit is kellene csinálnom?
    Most neked valóban az jön le, hogy irigy vagyok rájuk? Hogy azt irigylem tőle, hogy egy szaros audiban pöffeszkedik? Hogy az életem vágya, hogy minden utamba kerülőt olcsó trükkökkel megszívassak, aztán este hazafelé büszkén eljátsszam ugyanazt, amiért egész nap emberek tucatjait raboltam ki? Sőt az jön le, hogy személyesen KisPista járőrrel van bajom, aki ezzel szórakoztatja magát hetek óta és akinek előtte ez a kedves móka az opellal évekig eszébe sem jutott?
    Ne keseríts már, ennél azért többet néztem ki belőled!
    🙂

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    FELHÁBORÍTÓ, VÉRFORRALÓ!! A mai rendőrök nem tudják, hogy milyen járőrautókba üljenek, azt 20-22 éve még Ladájuk volt!! Az én nagynénémet meg hazazavarták a kórházból, mert nem tudták elvégezni a röntgent, mert épp nem volt film!!! Néhai nagymamám nem érte meg a csípőprotézis műtétjét!!! ” Kicsi lábtér, hangszóró rossz, (HIFI netán nem kell?) kis csomagtartó, alkalmatlan az előállításra… Jó, hogy nem egy legnagyobb Lexus kocsit vesz az állam, hogy a mocskos bűnözők, pláne a hm… kormosok, akik életükben nem tettek egy vágást sem metszőollóval,- csak csapszegvágóval ha lopni kell,- hogy elférjen az “édes kis” lábuk!!!!

    A rendőröknek sem kéne annyira kényeskedni, ha ilyen derék, állhatatosságot s keménységet megkívánó hivatásra teszik föl életük!! \ SZERETNÉK ÉN ILYEN AUDI A3 Limousine, VAGY Mercedes-Benz B 220 4Matic AUTÓKBAN ÜLNI, VAGY HA OLYAN HIVATÁSOM LENNE SZOLGÁLNI IS!!

    Vegyünk már mélyebb levegőt kicsit amikor állást foglalunk egy ilyen sok embert -mind közvetlenül, mind KÖZVETETTEN érintő tényekben+ helyzetekben!!! Már ez sem jó?? Az ilyen embereket Ladába ültetném, de abból is max Kalina. Mert az átlagpolgár igen kényelmes, amikor a gyógyszereit úgy kell a kórházba vinni, mert ott nincs, meg wc papírt meg sorolhatnám, milyen beavatkozások maradnak el forráshiány okán, vagy melyekre kell 4-6 évet várni!! De említést érdemel egy átlagos Magyar gyártósori munkás is, miknek vannak NAPI szinten kitéve a főleg külföldi rablótőke által. Mi hol sírjunk, hogy a fent prezentált problémákat, anomáliákat legalább mérsékeljük, vagy számukat csökkentsük?!

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Járőrözni… Na muhaha röhög a májam. Másik kollega is igazán elmesélhetné mire is lenne hivatott a dolog!
    Neked meg megint csak a provokáláson jár az eszed, de mondtam már, hogy gyenge vagy benne. Hiába próbálod rámhúzni a sablon és jól betanult kliséidet nem fog bejönni. 🙂

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Járőrözni nem százzal szoktak ember! Amúgy ha ezt kapták, akkor miben kellene feszíteniük? Állj be közéjük koma, te is feszíthetsz majd ilyen autóban, vagy ha ehhez kevés a vér a pucádban, akkor maradj inkább csendben. Kegyetlenül tudod osztani a zsernyákokat a karosszékből. Munkaidőben….

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Hibás az Audi A3 Sedan tengelytáv adata 2637 mm nem pedig 2570 mm ! Aki nem hiszi járjon utána 😀 : http://www.netcarshow.com/audi/2014-a3_sedan/1600×1200/wallpaper_35.htm Pár hónapja le hurrogott az éppen aktuális csikk író mikor szóvá tettem , hogy szinte minden cikkben ,tesztben van valami számszaki hiba vagy az autóval kapcsolatban valami téves információ. Egy olyan portál ami kifejezetten autókkal foglalkozik ezt nem nagyon engedheti meg magának . Egy Life magazin tesztnek ez elnézhető , de itt olyanoknak kellene dolgozniuk akik vagy tudják alapból a helyes adatokat vagy veszik a fáradságot és utána néznek mielőtt úgy gondolják , hogy elkészültek vele . Legyenek IGÉNYESEBBEK a kezük közül kikerült munkára elvégre ez alapján le lehet mérni ki mennyire ért a szakmájához … Mivel nagyjából 3-4 havonta leírom ezt már közel 3 éve és semmi nem változik gondolom ez után sem fog , de leírom megint hátha …

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    ” míg a Skoda Octavia Combiból mind a 150 példány matricázott ”
    Hozzánk érkezett néhány sima fehér Octavia kombi 1.6 CR TDi is – 105 lóval, akárcsak az új Yetik.
    “azzal hergelik a népet, hogy feszítenek az audiba és gurulgatnak 20-25-el egész nap föl-le a város”ban
    Az, hogy mi a ez és mire szolgál, nyilván kívülállóként fogalmad sincs, de hogy tudatlanul ilyen téves és messzemenő következtetést vonsz le, igencsak egyszerű gondolkodásra vall…

    Egy kis összegzés saját szemmel : A Skodáknak örülünk leginkább, azokkal lehet valós feladatokat ellátni; míg az A3 alkalmatlan egy előállításra ( hátul nuku lábtér ) illetve a csomagtartó sem valami hatalmas sem az Audiban és a B osztályé is csak “élhető” méretű. A lábtérben elhelyezett lámpát illetve a mellények tárolásának kialakítását kifejezetten jó ötletnek tartom, ezért jár a piros pont !
    Az S4-es Audik tudtommal valami EU rendelet kapcsán kerülnek beszerzésre, ami előírja, hogy autópályára x -és afölötti- teljesítményű autó szükséges…
    Az A3-mak tekintetében el lehet felejteni a prémium szót, csak rá kell nézni : nem hogy alufelni, de xenon fényszóró sincs a modelleken, hagyományos halogén lámpatest meg gyári ( bazári kinézetű ) dísztárcsa… Számomra nem ez jelenti a luxust meg a prémiumautót, ezt a szintet egy Swift vagy egy Fabia is hozza 🙂 Viszont az teljességgel bizonyos, hogy magyarországi gyártásúak az autók, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az ajtóról eltávolított kárpit alatt megbúvó hangszóróra filctollas felirat : “rossz !” ………… Prémiumautók ! :)))
    Végül a turbómotoroktól és a hideg üzemtől való félelmet is tegyük félre : járőrautónál kb nem létezik a hideg motor, ugyanis a váltások egymásnak adják az autót, nem egyszer még az ülés is meleg, nem hogy a motor… 🙂

  • 2017.10.28. at 22:00
    Permalink

    Mocskos nagy szükségük van ezekre. Mióta megkapták őket rendszeresen azzal hergelik a népet, hogy feszítenek az audiba és gurulgatnak 20-25-el egész nap föl-le a város idiótán és fölöslegesen végigzáróvonalazott főútján és basszák az emberek idejét, idegeit és pénzét.
    (A záróvonalon lenne a hangsúly, mert egyébként a 40-es sort is áthúzom mögötte fél pillanat alatt és teszek rájuk. Vagy ha nincsenek ott akkor is.)
    🙂

Vélemény, hozzászólás?