Őrült Trabantok gombokért

Minden eddiginél univerzálisabb Trabantok használtan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Élményautó vagy munkagép? Mindkettő építhető Trabantból. Filléres játék, és a feltűnés is garantált!


Olcsó családi autónak készült, vételárával ma is filléresnek számít, de körülményesen használható a Trabant. Nem csoda hát, hogy néhányan e modellt választják alapul, ha autót kívánnak építeni. Legyen szó hóbortos hétvégi járgányról vagy konkrét célra szánt munkagépről, mindkettő számára alapul szolgálhat a kétütemű kisautó. A lehetőségek száma végtelen, néhány meghökkentő példát a használtautó.hu adatbázisában is fellelhetünk.
Talán a leginkább sokkoló, de kétségtelenül hasznos jószág a fa szállítására átépített példány. Ez egyébként már nem is a kétütemű ősgép, hanem az 1,1 literes, Volkswagen motoros, négyütemű, utolsó széria. Mint azt a hirdető írja, az autó a saját keze munkája, egyedi, az igényeinek megfelelő kialakítással. Ez teljesen nyitott, de bukó-, illetve fatároló-keretes felépítményt jelent. Az erdőjáráshoz hegesztett differenciálmű került az első féltengelyek közé, a raktér egy köbméteres, az átalakított hátsó futómű miatt állítólag a terhelhetőséggel sincs gond, elbír annyi fát a kocsi, mint amennyi ráfér. Bátor vállalás, izzadhat a motor, bár hirdetője szerint alacsony tempónál nincs gond, nála 1,5 évet futott és nem volt olyan hét, hogy ne ment volna. Van hozzá rengeteg pótalkatrész: két váltó, téli és nyári gumiabroncs, a terepezéshez egyedileg beláncolt első kerék. Akinek ilyen igáslóra van szüksége, annak minden bizonnyal jó bolt 60 ezer forintért, de azért tulajdonosa is megjegyzi: ügyes, mindenre elszánt sofőrt igényel!
Bulizósabb és olcsóbb is a szintén négyütemű alapú, szintén tető nélküli, de célszerűtlenebb, buggy-karosszériás partyautó, melyet 55 ezer forintért kínálnak. A két 1,1-es Trabant közös jellemzője továbbá, hogy papírok nélküliek - hiszen ilyen átalakításokkal nyilván nem kaphatnának műszaki vizsgát. Így aztán elvileg csakis zárt helyen vezethetők, mi sem javasoljuk bárhol máshol történő használatukat, hiszen egyrészt már csupán rendőri intézkedéskor is komoly bírság járna érte, másrészt baleset esetén nem, hogy semmi utasvédelmet nem adnának, utána még drasztikusabb, akár bírósági eljárásra számíthatna a "mindenre elszánt" sofőr.
Legális azonban a kétütemű, kétszínű fényezésű 601-es használata, mely jóval drágább, 230 ezer forintos példány - igaz, szép állapotban. Itt viszont más tényező kedvetlenítheti el a jövőbeni tulajdonost. Ő a korábbi cikkünkben már részletezett előírások miatt már csakis akkor kaphatna műszaki vizsgát a kétüteműre, ha az autóba katalizátort szereltetne. Hiába, ma már játékautóból is négyüteműt érdemesebb választani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?