Elbaltázták az idei F1 Ferrarit

Nagy a baj a Ferrari Formula–1-es csapatában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új szélcsatornában rosszul kalkulálták ki a Ferrari aerodinamikáját, most kezdhetik elölről a tervezést.

Egyelőre nem sok remény van arra, hogy a Ferrari magára találjon. A Red Bull szinte elérhetetlen a számukra, de a McLaren, a Renault és a Mercedes is komoly ellenfelük, így egyelőre a túlélésért küzdenek.
„Nyilvánvalóan minden alkalommal a győzelemért akarok harcolni, de egyelőre Vettel Red Bullja teljesen elérhetetlen a számunkra” – nyilatkozta Fernando Alonso.
A dolog súlyosságát mutatja, hogy a múlt heti Maláj és a hétvégi Kínai Nagydíj között – amikor is a Formula–1 teljes személyzete az ázsiai térségben marad –, a Ferrari-csapat három vezetőjét hazarendelték Maranellóba, hogy kiderítsék, hol baltázták el az idei autójukat.
Egyelőre úgy néz ki, hogy a Ferrari tavaly átépített szélcsatornájában mért adatok nem egyeznek a versenypályán tapasztaltakkal. Sem az első szárnyon nincs akkora leszorítóerejük, mint az ellenfeleknek, sem pedig a diffúzoron.
„Megpróbálunk valamit kitalálni Kínára, de először is meg kell értenünk, hogy a szélcsatorna mérései miért nem egyeznek meg a pályán tapasztaltakkal” – mondta Stefano Domenicali csapatvezető. „Ha nem találjuk meg az okot, akkor egészen más irányba kell fordítanunk az autó fejlesztését.”
Malajziában a két Ferrari csak az ötödik és a hetedik helyet szerezte meg az időmérőn. Alonso egy másodperccel volt lassabb Vettel legjobb körénél, Massa 1,4-del. A Red Bull és a McLaren mindkét autója gyorsabb volt az olaszokénál, Massát pedig Heidfeld is megelőzte a Renault-val. A versenyen valamivel jobban szerepeltek a Ferrarik, bár ez betudható annak is, hogy az ellenfeleiknek is problémáik voltak. Az aerodinamikai gondot pedig jól mutatta, ahogy a Renault-k rendre elnyúltak tőlük az egyenesekben.
A szélcsatornás mérések problémája nem újdonság a Formula–1-ben, pár éve a Renault etette meg saját magát. A probléma megoldása pedig elég bonyolult, hiszen előbb azt kell kideríteni, hogy hol hibáztak, majd a szezon közben, tesztlehetőség nélkül kell módosítani az autó aerodinamikáját.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?