Időt teremt a Volvo új tanulmányautója!

Nagyszerű jövőt vázolt fel a Volvo. Bárcsak ott tartanánk már!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volvo 360c megmutatja, hogy az autonóm járművek hogyan alakíthatják át a hétköznapjainkat. A vízió igencsak kellemesnek mutatja a jövőt.


Egyenesen a repülőgépes utazás ellenfele kíván lenni a Volvo az új tanulmányautójával, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy csak a rövidebb távú utaknál működhet az elképzelésük. A 360c koncepcióautó lényegében egyszerre egy guruló iroda, szórakozásra szolgáló tér, nappali és hálószoba. Mindez természetesen elsőosztályú kényelemmel.
Hirdetés

De itt nem álltak meg a tervezők. Mivel a 360c egy autonóm, elektromos és hálózatba kapcsolt jármű, fontos az optimális működéséhez, hogy a környezettel is kommunikáljon. Ezért az autó csak egy fogaskereke egy nagyobb gépezetnek. A Volvo agytrösztjei a közlekedés jövőjét, a várostervezést, az infrastruktúrát és a modern társadalom környezeti lábnyomát is megváltoztatnák. Tehát nem csupán az utazás módját tartották szem előtt, hiszen a koncepció megalkotásakor odafigyeltek rá, hogy út közben barátainkkal és családtagjainkkal kapcsolatot tarthassunk, illetve arra is, hogyan tölthetjük hasznosan az időt a jövő városaiban vagy azok között utazva.

„A belföldi légi közlekedés elméletben nagyszerűen hangzik, de valójában cseppet sem az. A 360c teljesen újraértelmezi ezt a közlekedési módozatot.” – mondta Marten Levenstam, a Volvo Cars vállalati stratégiáért felelős alelnöke. „Az alvófülke lehetővé teszi, hogy utasaink prémium szintű kényelemben, békésen utazzanak éjjel, majd reggel frissen, kipihenten ébredjenek a célállomáson. Ez a fejlesztés a világ vezető repülőgép-gyártóinak vetélytársává tehet bennünket.”

Az Egyesült Államokon belül a tavalyi évben több mint 740 millióan utaztak belföldi járatokon. Tény, hogy az USA belföldi légiközlekedése több milliárd dolláros éves forgalmat bonyolít. Ugyanakkor számos nagy forgalmú útvonal (pl. New York - Washington D.C., Houston - Dallas, vagy Los Angeles - San Diego) hosszabb időt vesz igénybe repülővel, mint autóval, ha a repülőtérre jutást, a biztonsági ellenőrzéseket és a várakozással töltött időt is számításba vesszük. Nem légből kapott tehát a Volvo azon törekvése, hogy a repülőgépek ellenfelévé váljon önvezető autója.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.09.14. at 19:34
    Permalink

    első körben ki kellene nyírni a repülést, utána ha annyira méregzöldek akarunk lenni, ez az autónom majomkodás (ami az ilyen szokásos autonombusyk fejében kipattan) sosem fog megvalósúlni így, de szóval a méregzöldeskedés második szakaszában azt is tiltani ellene, hogy egy autóban egy ember utazzon, illetve tiltani a kocsikat is…mert k. szennyező, 1-1.5 tonnás tárgyat, fél tonnás elemmel, legyártani, cuccokat szállítani hozzá stbstb közvetett szennyezéssel.
    ez elsőre ma furán hangozhat, de ha majd hullanak az emberek mint a legyek, és szűkülni fog az élhető területek km2-e, ellenben az emberek nem fogynak, hanem szaporodnak, el lehet majd képzelni, hogy a mai élő területek felén, hogy fog elférni 5-10* annyi ember…….(igen a megoldás sehogy), szóval az ilyen rozsaszífelhős autonóm kreténkedésektől mindig bepörgök mint a búgócsiga 😀 😀 😀

    • 2018.09.14. at 22:50
      Permalink

      Akkor már a gyorsvonatot sem árt betiltani, mielőtt ezt fel lehet futtatani. Mintha valami californiai részleg tervezte volna, ahol az egyetlen közlekedési eszköz a saját személyautó…

      • 2018.09.15. at 16:02
        Permalink

        a vonatot is ja, pedig sokkal környezet kímélőbb. egyébként, láttam a vitézi gyerek előadását, nem volt vészes, tényleg csak az autóra berendezkedett város – struktúra őrületes pazarlásnak tűnik nekem és fölöslegesnek.

Vélemény, hozzászólás?