Nyereményautóval csábít az AMTS

Nálunk belépőt nyerhetsz az AMTS-re, ott meg autót is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) látogatói egy, a kiállítás szellemében és a szervezőcsapat ötletei alapján átépített Volkswagen Eos kabriót nyerhetnek.

Miként arról már beszámoltunk, idén minden eddiginél nagyobb, minden eddiginél több autót és egyszerre nyolc különálló rendezvényt felsorakoztató lesz az AMTS. De nem csak Carstyling.hu Tuning Show, Budapest Motor Fesztivál, Gymkhana Országos Bajnokság, Épített Motorok és Autók Találkozója, Hungarian Stunt Riding Championship, Magyarok a világ járműgyártásában tárlat, Autómárkák, importőrök kiállítása, valamint Budapest Tattoo Expo 2014 lesz, hanem természetesen szokás szerint egész napos programok, folyamatos show, szépségversenyek, koncertek és bemutatók is láthatók lesznek majd a Hungexpo csarnokaiban. A kültéri helyszíneken, pedig drift és stunt bemutatók sora, streetfighter show, freestyle motocross fogja szórakoztatni a közönséget. Azt a közönséget, melyből a teljes árú belépőt vásárlók, s az AMTS standjánál egy kérdőívet kitöltők esélyesek lesznek arra, hogy jegyükkel megnyerjék az az AMTS csapata, s kiemelten az egyik főrendező és társtulajdonos, Nokta Balázs által átépített, nyitható tetejű Volkswagen Eost.
Hirdetés

A teljesen egyedi megjelenésű autó bárkinek kiváló játékszere lehet, a március 21-23. között tartott AMTS után mintegy két héttel, már névre írva, egy ünnepélyes ceremónián veheti majd át szerencsés nyertes, így akár a teljes idei szezont végigkabriózhatja vele, télen pedig teljes értékű, keménytetős kupé-kabrióként ugyancsak nyugodtan használhatja majd. Ez az Eos természetesen nem csak attól különleges, hogy megnyerhető, hanem attól is, hogy Nokta Balázs és csapata építette át. A hazai tuningéletben jártasaknak ez már sokat mondó, de nézzük magát az autót. Eredetileg egy nem túlzottan izgalmas, fekete színű, 2,0 literes 150 lóerős FSI benzinmotoros példány volt. Aztán Balázs és "társai - természetesen az AMTS szellemében - kezelésbe vették.
Az élő autóépítést évről évre mutató, s az ott készült Golfot 2010-ben az Eoshoz hasonlóan ki is sorsoló AMTS-t követők már sejthetik, hogy az unalmas fekete szín választása nem volt véletlen. A semleges árnyalat által elkerülhető a motortér átfényezése, és persze a motor kiemelése is, ami az egyébként természetesen elmaradhatatlan átfényezés leginkább idegőrlő része lenne. A motorhoz nem is nyúltak, tuning szempontjából sem, teljesítményén talán dob, hogy a kipufogórendszer új, a bodykithez illeszkedő kétoldali végződés nem kamu, két dobon keresztül lélegzik a négyhengeres motor is.
A leginkább meghatározó persze a Boombasstiktól származó, szárnyból, sportos lökhárítókból és küszöbökből álló Rieger bodykit. Ez eleve mélyebbre nyúlik, mint a gyári szett, de a vasalós érzet érdekében igen jelentős, 6 centis ültetést adó Raceland futómű is került (a BG Tuningtól) az autó alá. Az ültetés kissé túlzásnak is bizonyult, az igencsak peres, 235/35-ös abroncsokat viselő 19 colos felnik felszerelésekor kiderült, hogy egy hajszálnyit vissza kell emelni a rendszert. A sokküllős Rondell felnik alaposan kitöltik a kerékjáratokat, de nem kell aggódni, az átépített futóművel nem koppanhatnak.
A szín, a narancs-barna matt árnyalat külön történet. A rozsdabarna dukkó a tesztformákon állítólag mindenki számára furcsa volt, egyedül Balázs hitt benne. Aztán az autón egyértelműen ütős lett. Fontos kiemelni, hogy ez valódi fényezés, nem pedig fólia, miként az a legtöbb matt autón van. Így viszont nem a mattsága, hanem színváltóssága a legnagyobb különlegessége. Árnyalata a megvilágítástól függően igen tág tartományban változik. Hogy mennyire megfoghatatlan, azt jól mutatja a színátírás procedúrája: a hivatalban csak ennek a megállapítása háromnegyedórás művelet volt, a tíz alapszínből egyenként zárták ki a lehetőségeket, míg végül a barna és a narancs maradt, s végül a forgalmiba utóbbi került. Hogy éppen melyik a domináns, tényleg csak az aktuális fényviszonyoktól függ!
Bár az Eos motorja nem változott, a nagyobb felnik alá nagyobb, 288 helyett 312 mm-es féktárcsák kerültek. Nem csak a megjelenés lett jobb, a fékhatás is. Természetesen átalakult az utastér is: vaj- és mogyoróbarna közti színű, steppelt bőrkárpit került az ülésekre és az ajtókra, valamint a kormánykerék egyes részeire is. Ezt az árnyalatot kapták a műszerfali, középkonzoli díszcsíkok is. Ha már középkonzol, ott új a hifi, illetve most már komplett multimédiás egység, amihez természetesen új hangfalszett és a hátsó ülésbe épített mélynyomó is tartozik.
[urlap] Az Eos természetesen igen ütős autó lett, olyan, ami bárhol, bármikor feltűnő lehet, s valós piaci értékénél drágábbnak, előkelőbbnek is mutatja magát. Az AMTS látogatói idén ezt nyerhetik meg. A nyerési esélyt megadó jegyeket már most meg lehet venni a rendezvényre, tőlünk pedig nyerni is. Utóbbihoz mindössze egy fogós kérdést kell megválaszolni (lásd feljebb), s már van esély a jegyre, az autóra azonban sajnos nem, azért csak a teljes árú jegyet megfizetők indulhatnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 13:28
    Permalink

    Tisztelt FruityDJ.. Igazad van, ízlések és pofonok. Gondolom a legutolsó átépítésed gyerekkorodban, technika órán a tanárnéni által kiadott óralap körbevágása volt. Ezzel egy kicsit több meló volt. Egy gyenge gondolat átszaladt az agyamon.. ha ennyire nem tetszik akkor miért csaptál a megszeretném nyerni gombra? Remélem te nyered.. minden reggeled jól indul ha ránézel.

  • 2017.10.29. at 13:28
    Permalink

    Uramatyám, ez a kocsi valami katasztrófálisan néz ki… 🙁 Nyilván ízlés kérdése, de láttam már ízléses optikai tuningot, bodykitet, de ez… Nem találok szavakat. Mondjuk az alap is egy vizuális környezetszennyezés, legalábbis nálam.

Vélemény, hozzászólás?