Vége a Red Bullnak, jön a Mercedes korszak
(Nem) Fújhatja a Red Bull és a Ferrari
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hétvégi Kanadai NagydÃj után betiltják a fújt diffúzort, amivel a Renault és a Ferrari-motorok 0,8 másodpercet veszÃthetnek körönként.
Ennek lényege, hogy gázelvételkor is nyitva marad a motor pillangó szelepe, levegőt engedve a motorba, amelyet a nyitott kipufogó szelep mellett elégetve hoznak létre nagy nyomást a kipufogócsőben.
Mivel a kipufogógázok olyan cselesen vannak kivezetve az autóból, hogy azok mindenképpen a diffúzor alá jussanak, ezzel plusz leszorÃtóerÅ‘ érhetÅ‘ el. Természetesen ez a rendszer 5-10 százalékos többlet üzemanyag-fogyasztást eredményez, amiért csak rövid ideig használható, például az idÅ‘mérÅ‘n, de verseny közben is jól jöhet egy-két körön keresztüli védekezésre, vagy a bokszkiállás elÅ‘tti gyors körre.
A rendszert a Renault- és a Ferrari-motoros autókon használják, a Mercedes állÃtólag megbÃzhatatlannak tartotta, miután több motorjukat is felrobbantotta. Egyes vélemények szerint a Renault motorjait eleve Ãgy tervezték, mÃg a Ferrari késÅ‘bb adaptálta a módszert. A leghatékonyabban azonban a Red Bull hasznosÃtotta, ahol a kipufogógázokat a legfurmányosabb módon terelik a diffúzor alá, felhasználva többek között az indÃtómotor nyÃlását a diffúzoron.
Az FIA véleménye szerint ez felesleges benzinégetés, és azzal sem hagyták magukat meggyÅ‘zni, hogy az egészre a Renault-motorok kipufogószelepeinek hűtése miatt van szükség. Ezért a Kanadai NagydÃj után betiltják a rendszert.
Minden tiszteletem a tudományé és a szakembereké, de én azért erre nem vennék mérget.