0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Csak erős idegzetűeknek: alig tudták kinyírni a Lexus motorját 

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

·

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával etalon, ugyanakkor már a tuningőrültek is rárepültek.

%KA%1989-ben egyetlen motorral, az 1UZ-FE kódot viselő 4,0 literes V8-assal debütált az első Lexus, az LS400%KA%

1989-ben egyetlen motorral, az 1UZ-FE kódot viselő 4,0 literes V8-assal debütált az első Lexus, az LS400

A Lexus 1989-ben, azaz 28 évvel ezelőtt jelent meg első, akkor egyetlen típusával. Az F1 kódjelű, eredeti LS400 teljesen önálló műszaki alapokra, költségvetési megszorítások nélkül épült, a cél a legjobb luxuslimuzin megteremtése volt.

A felülmúlhatatlan minőség meghatározója volt az LS 4,0 literes, V8-as benzinmotorja. Az 1UZ-FE kódjelű benzinmotort egy versenymotor igényességével (a későbbi, lehetséges motorsport-felhasználást nem kizárva) tervezték meg, ám mivel teljesítményét 251 lóerőben, nyomatékát 353 Nm-ben limitálták, gyakorlatilag az örökkévalóságnak készült. A motor egy későbbi kivitelét a megjelenése utáni három évben újra és újra a világ tíz legjobb motorja közé választotta be a Ward’s Auto. A változó szelepvezérlésű verzió a Lexus későbbi típusaiban és a Toyota belpiacos luxusmodelljeiben egyaránt helyet kapott; hajómotorként éppúgy használták, mint a Le Mans-i versenyautó 600 lóerőre felhúzott erőforrásaként.

%KA%Gyárilag 251 lóerő, 353 Nm a Lexus első V8-as motorja, gyárilag 600 lóerőig húzták a Le Mans versenyautó számára. A tuningfanatikusok számára is jó alap, ám vannak, akik inkább cserélik, előtte pedig akár rituálisan végzik ki%KA%

Gyárilag 251 lóerő, 353 Nm a Lexus első V8-as motorja, gyárilag 600 lóerőig húzták a Le Mans versenyautó számára. A tuningfanatikusok számára is jó alap, ám vannak, akik inkább cserélik, előtte pedig akár rituálisan végzik ki

Ami az eredeti felhasználást illeti, az első generációs Lexus LS400 rajongói klubjai számos olyan típust tartanak számon szerte a világon, amelyek egymilliónál is több kilométert tettek meg eredeti motorjukkal. Ekkora futásteljesítmény után természetesen már kíméletesen illik bánni a matuzsálemekkel. Ha valakinek ez nem felel meg, a tuningpiacon számos nagyteljesítményű erőforrást talál, s az LS-ekbe ilyenek is szép számmal kerülnek.

Működőképes motort azonban a tuningfanatikusok sem szívesen cserélnek le, a bontott motoroknak pedig épp elnyűhetetlenségük miatt nincs komoly piaca. Az LS-tuningolás egyik rituáléja ezért a motor-eutanázia néven is ismert motorgyilkosság, amelynek során az erőforrás még egyszer utoljára minden erejét bedobja. Például álló helyzetben, gumifüstölésre, amikor "komolyabb" sportkocsik általában kigyulladnak, jobb esetben motorjuk szimplán besül az elégtelen hűtés miatt. Ez a recept általában működik, az 1UZ-FE blokkot azonban más fából faragták: az alábbi videóból kiderül, hogy az autó kegyetlen gazdái egy ponton majdnem feladták a kínzást, mert maguk sem hitték el, hogy mi mindent bír ki az LS legendás motorja. Végül győzött a hülyeség, az értelmetlen pusztítás. Az alábbi videó megtekintését csak erős idegzetűeknek ajánljuk!

Ez is érdekes lehet:
 

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

Szlovénia csak 2030-ig engedélyezné a hagyományos meghajtású járművek eladását

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, amely szerint 2030...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

szabó krisztián írta: 1 hónapja

Az, hogy ette az olajat az nem a típus hibája, hanem a sok hozzá nem értő, fillérbaszó baromnak köszönhető, mert nem megfelelően tartotta karban az autót.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Egükem írta: 1 hónapja

Parádés motor kétségtelen!

Van benne igényesség bőven.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Doodie írta: 1 hónapja

Egyik ismerősömnek ilyenje volt, már sokadik gazdás. Ette az olajat, mintha az olajbetöltőnél kellene tankolni, kékesen füstölt induláskor, végül összetörte és ment a bontóba.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 1 hónapja

Az LS400 a "mocskosul kéne" kategória, remek autó. Ha jól rémlik, hasonló videó készült egy régi Jaguar XJ-ről is, azt viszonylag könnyű volt kinyírni:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
Hirdetés

LEXUS tesztek

Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


Lexus NX 300h F Sport Top teszt

Sláger lesz! Lexus NX 300h teszt Videó

Sajátos úton jár a Lexus. A Toyota hibrid hajtásláncával ad összkerékhajtást, erőt és akár emissziómentes üzemet, valamint dögös megjelenést.


Lexus IS 300h F Sport teszt

Csak ússzam meg a gyorshajtási bírságot! Lexus IS 300h teszt Videó

Sportos megjelenésű izmos szedán szerény fogyasztással? A Lexus IS 300h F Sport ezt mind ígéri. Próbára tettük, mást kaptunk: iszonyatos csendet.


Lexus GS 450h Luxury & Safety teszt

Elképesztő tudás, higgadt megjelenés - Lexus GS 450h teszt

Megkaparintottuk a luxusszedánok körében itthon legnépszerűbbnek számító hibrid legújabb generációját.


Lexus CT 200h Executive Leather Navigation teszt

Értelmes luxus - teszten a Lexus CT 200h Videó

A luxuscikkek mellé általában nehéz észérveket állítani, a Lexus CT 200h esetében azonban nem kunszt.


Még több LEXUS teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

LEXUS CT CT200h Executive (Automata)

LEXUS CT CT200h Execut...

Ár: 8.400.000 Ft

Évjárat: 2016 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

LEXUS IS 250 Leather&Navigation (Automata) NAV/LED/KAM/PDC//BLUE

LEXUS IS 250 Leather&a...

Ár: 4.999.000 Ft

Évjárat: 2011 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

LEXUS RC-F Sport (Automata) Fiatal Német Autók

LEXUS RC-F Sport (Auto...

Ár: 21.890.000 Ft

Évjárat: 2015 / 9

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!