0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Orbán is flexelt Szentgotthárdon

Szentgotthárdon az Opel legmodernebb motorgyárát avatták

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Felavatásra került az Opel legmodernebb, Szentgotthárdon nem egész 1,5 év alatt megvalósított flexibilis motorgyára. A szalagot Orbán Viktor miniszterelnök és Thomas Sedran, az Opel ügyvezető igazgatója vágta át.

Néhány aktuális modell demonstrálta a céget, Orbán Viktort egy fehér Ampera várta, hogy előbb abba ülhessen be, majd a ceremóniára abból szállhasson ki

Néhány aktuális modell demonstrálta a céget, Orbán Viktort egy fehér Ampera várta, hogy előbb abba ülhessen be, majd a ceremóniára abból szállhasson ki

Thomas Sedran az Opel ügyvezető igazgatója, Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke és Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd igazgatója vágta át az új üzemet megnyitó szalagot

Thomas Sedran az Opel ügyvezető igazgatója, Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke és Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd igazgatója vágta át az új üzemet megnyitó szalagot

Régóta tudjuk, hogy az Opel szereti a flexet: Flex7 ülésrendszer, Flex-Fix bringatartó, Flex-rendező névre hallgató tárolók, Flex Ride adaptív futómű, sorolhatnánk még hosszasan. Magyarország számára azonban mind közül a legfontosabb a szentgotthárdi Flex motorgyár, melynek alapkövét 2011. április 13-án (szerdán) rakták le. Rá 5 hónapra, szeptember 23-án már tető alatt volt az új üzem, s amikor tavasszal, szintén áprilisban hazatért az első Opel Astra, már a gépek kétharmada is bent volt. Most pedig már az összes ott van, megy a (próba) gyártás, s immár az üzem is felavatásra került.

Thomas Sedran, az új DISI motor és Orbán Viktor a képen

Thomas Sedran, az új DISI motor és Orbán Viktor a képen

Készülnek a legújabb generációs, sőt, új motorcsaládba tartozó hajtóművek benzinesek, amelyek közvetlen befecskendezésesek és turbósak, egyelőre 1,6 literesek, 200 lóerősek és 300 Newtonméteresek. Lesz majd később dízel és kisebb, 1,2 literes benzines is. Egyelőre azonban az 1,6-os benzines készül, próbaüzemben, a gépek beállításához és persze tesztelésre. A legkiváltságosabb opelesek már ezzel szerelt autót is hajthatnak, például Kenyeres Gyula, a Flex gyár egyik vezetője. Tőle temérdek érdekes információt megtudtunk − leginkább a gyárról, az ott készülő termékről ugyanis nem nyilatkozhat még, arról majd januárban tervez egy prezentációt a gyár.

Visszatérő szó volt a flexibilitás, Orbán Viktor beszédéből sem maradt ki

Visszatérő szó volt a flexibilitás, Orbán Viktor beszédéből sem maradt ki

Prezentáció helyett itt leginkább díszbeszéd volt, Orbán Viktortól például megtudhattuk, hogy "A magyarok szeretik az Opelt". És az Opel is szeret minket, melynek köszönhetően épült fel 1,5 év alatt fél millió eurós beruházással, 800 új munkahelyet teremtve a felfutása után akár évi fél millió motor gyártására képes Flex üzem. Történelmi helyen, a 20 évvel ezelőtt az Astrák összeszerelésére szolgált csarnokban, melyhez mintegy 30 ezer négyzetméternyi újat is építettek. Miként azt Thomas Sedran, az Opel ügyvezető igazgatója elmondta, a Szentgotthárdi beruházás kiemelkedően fontos eleme az Opel termékoffenzívájának, nem utolsó sorban, ez a legmodernebb motorgyára. Az első olyan, amelynek nevében megjelenik a flexibilitás. Gyors átállási idővel, egy gyártósoron lesz képes három- és négyhengeres benzines, valamint dízel motorok gyártására – mindegyik képes lesz kielégíteni a jövőbeli Euro6-os emissziós normákat.

A munkásokat egy, a helyben gyártott motorral szerelt, a piacra csak jövőre érkező Astra és néhány biztonsági ember választotta el a pódiumtól

A munkásokat egy, a helyben gyártott motorral szerelt, a piacra csak jövőre érkező Astra és néhány biztonsági ember választotta el a pódiumtól

A műanyag alatt már az új, 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű turbómotor

A műanyag alatt már az új, 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű turbómotor

Természetesen mesések a fentiek, mi viszont leginkább arra voltunk ezúttal kíváncsiak, hogy milyen a melósok élete az Opelnél, vajon az is flexibilis? Kenyeres Gyulát faggathattuk, aki sok egyéb mellett a dolgozók képzéséért, kiválasztásáért is felel. Nincs könnyű dolga, jó mérnököket, kellő nyelvtudással, a nyugati határ menti kisvárosba költözéssel nehéz megfogni. Előfordul azonban, hogy akár a gyártósor mellől nevelnek ki saját maguk komoly szakembereket. Minden egyes csoport rendelkezik célkitűzéssel, melyeket, s az értük tett lépéseket félévente értékelnek a vezetők. A célok érdekében a legtöbbet tevő dolgozók kapnak előrejutási lehetőséget, aki pedig a magasabb pozíciókhoz szükséges képzettséget és nyelvtudást szeretné – szabadidejében – megszerezni, annak tanulmányi szerződéssel nyújt segítséget az Opel.

Két óránál tovább nem csinál senki sem egyetlen feladatot

Két óránál tovább nem csinál senki sem egyetlen feladatot

A flexibilitás természetesen a mindennapokban is megjelenik, a monoton feladatokat végzők két óránál többet nem végezhetik ugyanazt, utána váltanak. Így nincs bekattanás, sokkal inkább hűség, a fluktuáció állítólag a nullához közelít, inkább csak az új emberek jönnek a céghez. Ehhez kedvezményes étkezés, munkába járási támogatás is hozzájárul. Ha a dolgozók hárman tömörülnek egy autóba, gyakorlatilag a cég fizeti az útjukat, ha négyen ülnek be, akkor már keresnek is a bejárással is. Nem csak a dolgozók elégedettek, az Opel is. Sztrájk például még sosem volt és a munka, a termelés is jól megy, az elmúlt 20 évnek köszönhető a most megnyitott, új üzem.

Egy megnyitó képei Egy megnyitó képei Egy megnyitó képei

Egy megnyitó képei

A Flex üzem 800 új munkavállalójából 300 már leszerződött, a többiek csak később jönnek, az igazi termelés ugyanis csak decemberben fog elindulni. A most készülő motorok még mind csak próbapéldányok. Vizsgáznak a motorok, vizsgáznak a robotok, melyek ezúttal nem a teljesen önálló munkára, hanem a gyors átszerszámozhatóságra lettek optimalizálva. A Flex motorgyár több emberi munkát igényel és lassabb is, mint az 1992 óta közel 7 millió motort és 1997 óta csaknem 5,5 millió hengerfejet gyártott Family 1 üzem. Itt 35 helyett csupán 50 másodpercenként készülhet el egy motor – természetesen a termelés felfutásával, majd valamikor jövőre. Viszont szerényebb tervezett állásidejével még mindig termelékenyebb lehet, pláne, ha a motorszériák közötti átállásokat is számítjuk.

Flexibilis a gyár, mint a kötéltáncos

Flexibilis a gyár, mint a kötéltáncos

Most azonban az üzem még időnként megáll, leginkább a robotok közötti szállítópalettákat kell behangolni az éles gyártáskezdésig, azokat ugyanis nem lehetett külső helyszínen. Mivel eladásra kerülő autóba most még nem készül motor, a gépek betanítása alatt készülők belső felhasználásra, például tesztelésre mennek. Mi lesz ezekkel az alig futott motorokkal? Alaktalanítják, azaz olyan állapotba hozzák őket, hogy abból másodlagos piacra kerülve semmiképp se lehessen motort építeni. Hogy mégis miként teszik ezt? Naná, hogy flex-szel!

Ez is érdekes lehet:
 

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Az új Insignia hozza vissza a legendás GSi nevet

Már Frankfurtban debütál a legújabb GSi névvel ellátott Opel, ami meglepő módon egy Insignia...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Horatius írta: 2012 szeptember 21., péntek 21:38:13

Reméljük az elektromos motorok gyártására is FLEX-ibilisen át tudnak majd állni, mert hamarosan már csak arra lesz szükség.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Rendhagyó gumiteszt: a Michelin új sport abroncsát nyúztuk

Társ, ha csapatni kell - Michelin Pilot Sport 4 S

19 órája – Újdonság

Az utcai sportgumik legújabb versenyzőjét próbáltuk, elég rendhagyó módon. A Michelin Pilot Sport 4 S abroncsa különleges megoldásaival biztosítja a mindvégig irányítható veretést.


Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

23 órája – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

4 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL SIGNUM 2.0 DTI

OPEL SIGNUM 2.0 DTI

Ár: 1.100.000 Ft

Évjárat: 2003 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL ZAFIRA B 1.6 Enjoy Magyar!Szervizkönyves!51eKm!

OPEL ZAFIRA B 1.6 Enjo...

Ár: 3.699.000 Ft

Évjárat: 2013 / 10

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

OPEL ZAFIRA B 1.6 111 Years

OPEL ZAFIRA B 1.6 111...

Ár: 1.699.000 Ft

Évjárat: 2010 / 9

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!