0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Felvillanyozó jövő

Ősztől kapható a Citroën C-Zéro elektromos autó

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A dolog fonákja a drága ár és a töltőhálózat hiánya, de legalább már szurkolhatunk a gyártók törekvéseinek az elektromos autózás terjesztése terén.

A Citroën hazánkban is bemutatta elektromos városi kisautóját, amely a C-Zéro nevet viseli. Zéró, mert benzinfogyasztása, így károsanyag-kibocsátása nulla, és zaja is csak a gördülésből ered, a villanymotor tulajdonképpen hangtalanul működik. A „passzív” bemutatón kizárólag a gyár képviselője vezethette, így csak utasként ismerhettük meg az autó menet közbeni jellemzőit.

A hátsókerékhajtású(!) C-Zéro is rendelkezik a villanyautók szerethető tulajdonságával, vagyis a hatalmas indítónyomatékkal. Az állandó mágneses szinkronmotor 47 kilowattos (64 LE-s) teljesítménye mellé 180 Nm-es nyomaték társul már indulástól kezdve. Lítium-ion akkumulátorai normál vegyes használatban 130 kilométeres hatótávot biztosítanak.

A műszaki adatok tudatában nem volt meglepő, hogy utasokkal tele is igen agilis a C-Zéro: szinte kilő a nagy nyomatéknak és az induláskor a hajtott hátsó kerekekre átterhelődő nyomóerőnek köszönhetően. Nagyjából 60 km/óráig, tehát a városi sebességtartományig nagyon lendületes az autó. A 130 km/órás végsebességénél lényegesebb, hogy azon a terepen, amelyre szánták, tehát a városi-elővárosi forgalomban ezzel a dinamizmussal jól megállná a helyét.

Függetlenül attól, hogy ez tulajdonképpen a Mitsubishi i-MIEV francia változata, örvendetes tényként fogadhatjuk a forgalmazó közlését az autó 2010. novemberi, magyarországi piacra dobásáról. Üröm az örömben a közel nyolcmillió forintos nettó ár, amelyet nem tud ellensúlyozni a bőséges felszereltség és a benzinnél jóval kevesebbe kerülő elektromos feltöltés, hiszen ez csupán egy kisautó olcsó műanyag beltérrel, 166 literes csomagtartóval. Kevesebbe kerülhetne, ha az állam nálunk is támogatná az elektromos autók térnyerését, ahogy teszik azt a nyugat-európai országok többségében (Franciaországban például 5000 euróval, vagyis nagyjából 1,3 millió forinttal).

Persze még hatmilliót is sokallanánk érte, de nem a vásárlás az egyetlen megoldás. A Citroën tervei szerint havi 400 euró (kb. 110 ezer forint) körüli összegért tartósbérletbe lehetne venni: ez a konstrukció nemcsak az autó karbantartási költségeit, de hosszabb utakra például egy középkategóriás C5 HDi csereautóként való használatát is magában foglalná. Ez a kérdés azért is lényeges, mert nem feltétlenül a kis hatótáv, hanem a hazai elektromos töltőhálózat kiépítetlensége teszi ma lehetetlenné, hogy a C-Zéróval induljunk nyaralni -no és az autó sem erre lett kitalálva!

Egyébként 220 voltos hálózatról hat óra alatt teljesen, a 400 voltos gyorstöltő eszköz közbeiktatásával pedig fél óra alatt 80 százalékosan feltölthetők az akkumulátorok. Ezt otthon megtehetjük, de útközben egyszerűen nincs hol: miközben Londonban már kétszáz töltőpont üzemel, nálunk egy sem. Ráadásul a jövő infrastrukturális fejlesztései közt nem is szerepel egy elektromos töltőhálózat kiépítése!

Amíg ezek a kérdések meg nem oldódnak, kuriózum marad az elektromos autó, legfeljebb a környezettudatosság felé forduló, nagy cégek és tehetős emberek engedhetik meg maguknak. Ugyanakkor a gyártók sorra megvalósuló tanulmányai és a hamarosan kapható elektromos autói mutatják, hogy a hibrid mellett a nulla emissziós elektromos meghajtás is kopogtat az ajtón. Reméljük, a technikai fejlesztés és a növekvő igények a háttérstruktúra kiépítését és Európa-szerte a szabványosítását is előmozdítják majd.

Ez is érdekes lehet:
 

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf

A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën C1 1.0 Collection teszt

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN C8 2.2 HDi Exclusive

CITROEN C8 2.2 HDi Exc...

Ár: 790.000 Ft

Évjárat: 2002 / 10

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

CITROEN XSARA PICASSO 2.0 HDi

CITROEN XSARA PICASSO...

Ár: 799.777 Ft

Évjárat: 2004 / 11

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

CITROEN C4 PICASSO 2.0 Exclusive (Automata) újszerű autó!!!

CITROEN C4 PICASSO 2.0...

Ár: 2.279.000 Ft

Évjárat: 2009 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!