Retro és még retróbb 911-ek találkozása

Porsche 993 Kaege Retro stílusban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hagyományos veteránok mellett létezik még pár megoldás régi autószépségek újjá, de nem eredetivé varázsolására. Ilyen ez a Porsche 911 is.

Talán a villanyautók és az önvezető járművek szele, vagy csupán a régi legendás modellek iránti tisztelet miatt tűnik fel egyre több gyönyörűen felújított öreg autó, amely lemezei alatt modern technikát hordoz. Ez a trend a Porsche típusainál hatványozottan megfigyelhető, amelyeknél ráadásul a modern helyett a különböző korokból összeállított 911 modellek is gyakoriak. Utóbbira példa a Kaege Retro is.
Hirdetés
A Kaege Retro valójában egy 1972-es karosszériába bújtatott Porsche 993, amelyet 1993 és 1998 között gyártottak. A szénszál-erősítésű műanyag karosszériaelemek jóvoltából csupán 1195 kilós autóban egy léghűtéses, 3,6 literes, 300 lóerős, hathengeres boxer dolgozik. A 993-as utastere is az 1970-es évekbeli elődje stílusában újult meg, kiegészítve olyan modern kellékekkel, mint például a Becker navigáció és a Recaro sportülések. Látványával egyedül a kormánykerék lóg ki a képből, ám így is közel tökéletes az összhatás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:01
    Permalink

    A halogén lámpánál meg a Sokol rádiónál csak korszerűbb lehet egy Xenon vagy navigációs fejegység régi köntösbe bújtatva, a komolyabb fékekről nem is beszélve… A rövidebb fékút szerintem sosem fog kimenni a divatból ! 😉
    Egy negyven éves autónak kötelező OT-nek lennie ? Miért ne tehetné valaki hasznossá, mindennapi használatra alkalmasabbá a mai technológiával ?
    Kinek mi tetszik. Én sem szólom le az OT-s Ladákat, hogy mi ez a ruszki csotrogány, öregapámé is ilyen állapotban volt ( 40 ezer km, Lada szag, fényes króm hűtőmaszk stb. ) mégis örült, amikor 10 éve lecserélte egy G Astrára, ami szervós meg klímás… Annyit mondott, hogy a jót könnyű megszokni, mintha traktorbor ült volna autóba ! 🙂
    Ha xy-nak az tetszik, csinálja, restaurálja ! Én sokkal többre értékelem a kollégám sárga ezerkettesét, amiben 4 elektromos ablak, injekotoros 1.6 motor, ötös váltó kombi diffivel, szervó kormány, távirányítóról gombnyomásra nyíló csomagtartó meg egyéb finomságok vannak. A gyári alkatrészeket pénzzel és kapcsolatokkal bárki beszerezheti, az ilyesfajta “feljavításokhoz” viszont ötlet kell, egyrészt kigondolni, másrészt a megvalósítást kivitelezni ! Ettől függetlenül az övéről sem mondja meg a külső szemlélő, hogy nem egy OT-s Lada, gyári színét festék a gyár óta nem érte, csilli-villi króm lökhárítók és gumibabák, stb stb. Szerintem nem az ördögtől való, ha valaki foglalkozik a kocsijával ! 🙂
    De ugyanígy lehetne példákat hozni Trabival, Wartburggal, faros Skodákkal, stb. Nem mindig csak a szög gyári a jó 😉

  • 2017.10.28. at 00:01
    Permalink

    Szerintem nektek agyatokra ment a Discovery channel ahol majdnem minden autós műsor arról szól, hogy az aktuális gagyinak megfelelően tönkretesznek 40-50 éves autókat……

  • 2017.10.28. at 00:01
    Permalink

    Persze, most korszerű, 5 év múlva meg már elavult frankenstein lesz ami minden csak nem klasszikus érték. A feltűnési viszketekség miatt ebszabtak egy szép 40 éves autót aminek eredeti állapotban volt történelmi értéke.

  • 2017.10.28. at 00:01
    Permalink

    Ha tudnátok miről beszéltek, talán nem lennének ilyen ostoba megnyilvánulások… 🙂
    Az olyan kifinomult ízléssel rendelkező vásárlók, akik nem a tegnap lottón nyert pénzből vesznek giccses szarokat, hanem beleszülettek vagy megdolgoztak a pénzükért, azoknak van igényük olyan finomságokra, mint ezek a régi köntösbe bújtatott modern technikát alkalmazó műremekek. Ez a Kaege számomra eddig ismeretlen név volt, de a képet elnézve nekem is a Singer cég jutott eszembe, amit a cikkben később is említenek és amiről neves autós újságírók is kizáróan elismerően nyilatkoznak :
    [url]https://youtu.be/ihhFf-9wLHs?t=2m43s[/url]
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=fJQ4hQSusjE[/url]
    Végezetül a cég honlapja, hogy ne sufniként tekintsen rá senki, ha az előző, gyárlátogatással egybekötött Chris Harris teszt nem tette volna egyértelművé ezt a kérdést… 🙂 :
    [url]http://singervehicledesign.com/[/url]

  • 2017.10.28. at 00:01
    Permalink

    Tipikus magyarok ha a lovam meg döglött akkor dögöljön meg a szomszédé is,milyen csúnya meg hogy el ba…ta szerintem szép és jó autó lett és miért kéne mindenkinek csak restaurálni nem hiszem,hogy mindenki csak a pénzt látja az autóba,ja és az “Emberünk nézegeti otthon a 993-asát, pénze arra nincs, hogy vegyen egy igazit, ezért azt alakíttatja azzá.” ez nem azt jelenti,hogy nincs rá pénze csak csinálni akart valami egyedit.Szerintem a két szép autóból csinált egy harmadik szépet.

  • 2017.10.28. at 00:01
    Permalink

    Miért csinálnának egy ilyen marhaságot? A 993-asok ára már fölfelé tart, a 930-asokkal meg tele van az oldtimer scene (lásd most vasárnap: [url]http://autossagok.blog.hu/2016/11/22/elmenyek_a_brusszeli_interclassicsrol[/url]).

    Ezzel a húzással csináltak egy torzszülöttet aminek értéke nem lesz.

    Ha hagyták volna a 993-ast a garázsban pár évig, és restauarálják jobb üzletet csinálnak vele…

Vélemény, hozzászólás?