Milyen jövő előtt áll a Volkswagen?

Rövid és hosszú távú tervek a Volkswagentől

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha egy szóval kell válaszolni a címben feltett kérdésre, akkor: fényes. Nézzük meg, miért is várhat fényes jövő a Volkswagen-csoportra!


Dalnoki Balázs, a Volkswagen hazai márkaigazgatója mesélt arról, hogy milyen újdonságokra számíthatunk a márka háza tájáról. A dízelbotrány ellenére a Volkswagen világszerte növelni tudta eladásait, amelyben nagy szerepet játszott a VW széles szabadidő-jármű kínálata. Ebben a szegmensben, az egész autópiacot tekintve 160 százalékos növekedést láthattunk 2010 és 2017 között! A Volkswagen hazai palettáján jelenleg a T-Roc, a Tiguan két változata és a Touareg választható a szóban forgó kategóriából. Azonban 2019 áprilisában megérkezik a T-Cross, amely valamivel kisebb lesz, mint a T-Roc, előtte viszont még idén májusban kapunk egy teljesen új Touareget.
Hirdetés


A német márka a magyar autópiac további növekedésére számít, szerintük körülbelül 125 ezer új autó talál majd gazdára idén, és ebből a Volkswagen 10 ezer személyautót szeretne értékesíteni. Ám emellett a hosszútávú tervekről is beszélt a márkaigazgató. Nem vitás, hogy pont egy korszakváltás kellős közepén élünk. A jövőben valószínűleg egyre inkább csökken azoknak a magánszemélyeknek a száma, akik saját autót vásárolnak, és erre már a Volkswagen is készül. A mobilitást magát vizsgálják és annak fenntartható módját. A 2020 utáni prognózisok alapján minden negyedik eladott Volkswagen villanymotoros lesz, ezért fejlesztik jelenleg az MEB platformot, amelyen 2020-ban érkezhet meg az I. D. Family típuscsalád. Az eddig nyilvánosságra hozott tervek alapján, ezek között találunk majd kisautót, a Golf méretkategóriájában érkező szabadidő-autót, kombiszerű shooting brake modellt, illetve a Transporter elektromos megfelelőjét.
Itthon is megfigyelhető egyébként a hibrid és a villanymotoros autók térnyerése, miközben a dízelek egyre inkább visszaszorulnak. Tavaly már 30 százalék alá esett az arányuk az újautó-értékesítésben. Kiemelték például, hogy a Tiguant már többen rendelték a benzines, 1.4 TSI erőforrással, mint gázolajossal. A szemléletváltást igyekszik követni a márkakereskedői hálózat is. A jelenleg 30 tagú hazai hálózatból hét helyszínen forgalmaznak tisztán villanymotoros autókat és összesen 21 helyen nyújtanak hozzájuk szervizszolgáltatásokat. 2020-ra már az összes márkakereskedésben elérhetőek lesznek az elektromos autók, és természetesen mindegyikben működik majd olyan szerelőműhely, ahol fogadják őket.

A távlati tervekben nyolcvan (!) új elektromos modell bevezetését tervezik 2025-ig. Öt évvel később, 2030-ra pedig már húszmilliárd eurót költenek el zéró károsanyag-kibocsátású autók fejlesztésére. Természetesen, ahogy korábban említettem a jövő már nem csak szimplán az autókról szól, hanem a fenntartható mobilitásról is, ezért a Volkswagen a termékei károsanyag-kibocsátási értékének teljes életcikluson át tartó csökkentéséről sem feledkezik meg. Mindazonáltal a jövő folyamatosan mozgásban van, csak abban lehetünk biztosak, hogy drasztikusan megváltoznak majd a közlekedési szokások. A háttérben még az üzemanyagcellás járművek fejlesztése sem állt meg, és az akkumulátor-technológiában is úttörő megoldásokon dolgoznak a mérnökök. Izgalmas évek előtt állunk!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?