Kéziváltós a leggyorsabb utcai villanyautó

Sebességrekordot döntött egy Corvette, méghozzá utcai villanyautókét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ki gondolta volna, hogy a világ leggyorsabb elektromos kocsija egy Corvette lesz? Sokak szerint bűn lehet a V8-at kidobva teljesen villanyhajtást dobni alá, de több itt a nyalánkság, mint gondolnánk.

Mivel a horvát sportkocsi, a Rimac egyelőre még nincs kész, és csak papíron tudja a 354 km/órát, ez a Corvette lehet a rekorder. Bizony, egy izmaitól megfosztott izomautó, ugyanis ebben a Chevyben már nincs V8, helyette rengeteg elektron zizeg a motorterében. Hétliteres és 505 lóerős volt a kiindulási Z06-os Corvette motorja, helyére egy 600 lóerőt és 637 Nm nyomatékot leadó villanymotor került. Hangja az nincs, mint egy némafilm, viszont bitangul megy, és ugyanúgy lehet vele kereket füstölni.
Hirdetés
A Genovation Cars Corvette-je saját bevallásuk szerint drivers car, azaz igazi sofőröknek készült, akik szeretnek vezetni. Éppen ezért meghagyták a hatfokozatú kéziváltót, ugyanúgy kell kuplungolni, mint egy normál kocsiban. Egészen szürreális lehet a vezetési élmény. Amellett, hogy tökéletesen jó driftelésre, megfutotta a 330,8 km/órás tempót, így a leggyorsabb rendszámos villanyautó lett a világon. Még szerencse, hogy Amerikában bármire kerülhet rendszám, így az ilyen átalakításokkal is csapathatnak közúton, Európában nem sokat érnének vele.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 03:15
    Permalink

    Értem mire gondoltál. 🙂
    Az előbbiekben alapfogalmakat vetettem fel, nem személyeskedi akartam. Csak ez kaphat szerepet jelen esetben, mert az autót nem ismerjük.

  • 2017.10.28. at 03:15
    Permalink

    [i]“Szóval itt a váltó nem nyomatékváltóként működik, hanem csak simán az áttétel változtatás végett maradt benne.”[/i]
    Ne veccelj! 🙂
    Minden áttétel változtatás nem más, mint nyomaték változtatás! Tehát műszaki (fizikai) értelemben véve a pontos megnevezés a nyomatékváltó, és nem sebességváltó! A közérthetőség miatt hívják sebességváltónak.
    Ez, és sok más hasonló kérdés pontos ismerete egy olyan alap, ami nélkül műszaki szemlélet nem is létezik!

  • 2017.10.28. at 03:15
    Permalink

    Egy ponting valószínűleg nincs értelme a váltónak, mert a villany nullától leadja max nyomatékot, viszont talán a villanymotornak is van egy maximális fordulatszáma amit hajlandó elviselni. Szóval itt a váltó nem nyomatékváltóként működik, hanem csak simán az áttétel változtatás végett maradt benne, hogy a maximális sebességnél se forogja szét magát az elektromotor. Nekem ez a tippem.

  • 2017.10.28. at 03:15
    Permalink

    A sebváltó fizikai értelemben nem más mint nyomatékváltó. Direkttől alacsonyabb fokozatokban a villanymotor meglévő nyomatékának (637 Nm) a többszörösét teszi a kerekekre.

  • 2017.10.28. at 03:15
    Permalink

    Gondolom váltóval alacsonyabb a villanymotor fogyasztása és ha váltó van, akkor kuplung is kell. A benzines motort egyszerőan kicserélték egy villanymotorra, meghagyták a hajtásláncot.

  • 2017.10.28. at 03:15
    Permalink

    Gondolom váltóval alacsonyabb a villanymotor fogyasztása és ha váltó van, akkor kuplung is kell. A benzines motort egyszerőan kicserélték egy villanymotorra, meghagyták a hajtásláncot.

Vélemény, hozzászólás?