0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mutatjuk, milyen autót hajt Sebestyén Balázs

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

·

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós műsorvezető, Sebestyén Balázs immár közel egy éve letette a voksát a környezetbarát autózás mellett.

%KA%A Lexus RX Sebestyén Balázst is meggyőzte. Nála landolt a tesztautó, amit tavaly mi is próbáltunk. Ebben a hibridben V6-os a benzines, vérpezsdítő motorhangot is tud%KA%

A Lexus RX Sebestyén Balázst is meggyőzte. Nála landolt a tesztautó, amit tavaly mi is próbáltunk. Ebben a hibridben V6-os a benzines, vérpezsdítő motorhangot is tud

Sebestyén Balázst nem épp szerénységéről ismerhetjük, az évek óta töretlen népszerűségnek örvendő műsörvezető arról is ismert, hogy szereti a nagyméretű, robusztus és nem utolsósorban nagyteljesítményű autókat. Ennek tükrében nem meglepő, hogy a nagyméretű SUV-k közül választotta mostani autóját is. De miként lehet ez takarékos? Úgy, hogy egy Lexus RX-ről van szó. A letisztult, futurisztikus dizájnba csomagolt RX − ahogyan az elmúlt években számos új ügyfelet − Balázst is meggyőzte, az azonban nem feltétlenül volt egyértelmű, hogy Balázs a környezetbarát hibrid hajtás mellett dönt majd. De erről már meséljen ő maga.

„Családapaként az ember sok mindent átértékel, és a korábbinál sokkal hangsúlyosabbá válnak bizonyos szempontok – ilyen az általunk vezetett autó környezetbarát volta is. Éppen ezért egy ideje motoszkált bennem, hogy elektromos, vagy hibrid autóra kellene váltanom. Fontos volt számomra ugyanakkor, hogy ne kelljen kompromisszumot kötnöm: ha az ember megszokott egy bizonyos teljesítményt, nem szívesen mond le róla, de épp ez a helyzet a megszokott hatótávval is: az életmódomba nehezen férne bele, hogy töltőponttól töltőpontig autózom, és ott akár egy fél órát is elveszítek, mire újra indulhatok. Így kis utánajárás után a tisztán elektromos autó és a szintén töltést igénylő plug-in hibrid hajtás kiesett, maradt a full hibrid, azt pedig sok helyről hallottam, hogy abban egyértelműen a Lexus a legjobb.” – avat be Balázs.

%KA%Balázs elektromos és konnektoros hibrid autókkal is kacérkodott, de nem akart gyakorta konnektorra csatlakozni, maradt a full hibrid%KA%

Balázs elektromos és konnektoros hibrid autókkal is kacérkodott, de nem akart gyakorta konnektorra csatlakozni, maradt a full hibrid

„Ettől függetlenül volt bennem némi szkepticizmus, amikor beültem az RX hibrid változatába, a nagyjából 6 liter körüli fogyasztással és minimális károsanyag-kibocsátással kombinált 313 lóerő, a hihetetlenül dinamikus gyorsulás azonban azonnal meggyőzött. Nem mondom persze, hogy nem kellett némi idő megszokni azt, hogy a városban legtöbbször teljesen csendesen, tisztán elektromos módban suhan az autó, és szabályosan figyelni kell, hogy a gyalogosok észreveszik-e, hogy közeledem.” – teszi hozzá a népszerű műsorvezető. Hát igen, aki járt már (valódi) hibriddel vagy villanyautóval, az bizony tudja, hogy ezekkel átlag feletti módon figyelni kell a gyalogosokra, ők ugyanis sokszor csak hang alapján kívánnak tájékozódni a városban, nem feltétlenül néznek körbe, mielőtt az úttestre lépnek.

Balázs egyébként − ahogyan az a legtöbb hibridesnél megfigyelhető − időközben szabályos hibrid-szakértővé vált, és nem egyszer a műsorban is igyekezett eloszlatni műsorvezető-társai vagy épp a hallgatók ezzel kapcsolatos tévhiteit. A népszerű rádiós mindemellett azt is elmondta, hogy korábbi negatív tapasztalatai miatt az autó megbízhatósága, alacsony szervizigénye is nagy súllyal esik latba nála, az ezen a területen is a világon vezető japán prémiummárka pedig garancia arra, hogy emiatt nem kell fájjon a feje. Családapaként emellett legalább ilyen fontos számára a biztonság is, e tekintetben pedig szintén nyugodt lehet: autójában egyebek mellett az ütközési előtti biztonsági rendszer, a távolságtartós tempomat, vagy épp a holttérfigyelő is megtalálható. Mint azt Balázs elárulta, a táblafelismerőnek hála ma már jóval ritkább az is, hogy belefusson egy-egy kisebb gyorshajtásba.

%KA%Sok tévhitet kell még a hibridek kapcsán eloszlatni, például sokan nem tudják, hogy ezeket (a konnektorosok kivételével, amilyen például a Prius Plug-in) nem kell külön tölteni. Apropó töltés, az RX-be alapból 539, ülésdöntéssel 1632 liternyi cucc tölthető%KA%

Sok tévhitet kell még a hibridek kapcsán eloszlatni, például sokan nem tudják, hogy ezeket (a konnektorosok kivételével, amilyen például a Prius Plug-in) nem kell külön tölteni. Apropó töltés, az RX-be alapból 539, ülésdöntéssel 1632 liternyi cucc tölthető

„Természetesen, amellett, hogy a mindennapokban környezettudatosan közlekedik az ember, így negyven éves fejjel is vágyik időnként egy-egy igazi élményautózásra. A Lexus e tekintetben is kellemesen meglepett: jóllehet a márka neve idehaza is szinte egybeforrt a környezetbarát hibrid autózással, alkalmam volt kipróbálni az egyik brutális sportmodellt, az RC-F-et is. Nos, az öt literes V8-as benzinmotor hangja, a 4,5 másodperces, szó szerint az ülésbe préselő gyorsulás 100-ra és a csak a német autópályákon kiautózható 270 km/órás végsebesség után azért nehéz volt letörölni a mosolyt az arcomról.” – árulja el mosolyogva Balázs.

%KA%Balázs párbeszédet indított a hibridek kapcsán, ennek eredménye volt a tavaszi hibrid futam is, az új Yaris Hybriddel%KA%

Balázs párbeszédet indított a hibridek kapcsán, ennek eredménye volt a tavaszi hibrid futam is, az új Yaris Hybriddel

„Balázs az egyik legnépszerűbb hazai hírességként egyfajta közösségformáló, véleményvezér szereppel is bír, rengetegen odafigyelnek arra, amit mond. Éppen ezért nagyon örültünk, amikor a Lexusra esett a választása.” – fogalmaz Kárpáti László, a Lexus magyarországi vezetője. „A legfontosabb ugyanakkor talán mégis az, hogy Balázsnak sikerült egyfajta párbeszédet elindítania, és nagyon sokak tévhiteit eloszlatnia a hibrid technológiával kapcsolatban, aminek hatására sokan nyitottak a környezetbarát technológia felé. Ha ennek eredményeként vannak olyanok, akik kipróbálják a hibrid hajtást, és új autójuk vásárlásakor e mellett döntenek, nagy lépést tettünk a hazai autópark zöldebbé válása felé.” – teszi hozzá a szakember. Hát igen, pacsi Balázsnak, pacsi a Lexusnak, de azért szerényen megjegyzem, hogy az én öreg Priusom közvetlenül is több 10 embert terelt már a higgadt és olcsó hibrid autózás felé, amit igazából csak azért tartok fontosnak megjegyezni, mert mutatja: egy hibrid Toyota 1,5 millióért is elérhető már (és már a Prius 2 is elég jó autó, egyebek mellett 6 légzsákkal, 5 Euro NCAP csillagos biztonsággal), az pedig külön jó, hogy a Lexus által a prémiumautók között is van józan, hibrid alternatíva.

Ez is érdekes lehet:
 

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

Skoda Octavia Style 1.0 TSI teszt

Túltolták a downsizingot, de ne legyünk előítéletesek. Az ezres Octaviát vezetni jó, a fogyasztása...

Korábban cáfolta, most viszont halálosan komoly a Ferrari SUV

A FCA vezérigazgatója, Sergio Marchionne elmondása szerint "halálosan komolyan veszik", hogy...

Tavaly év eleje óta már közel másfélszeresére nőtt a használtautó-eladások összértéke

Újabb rekord dőlt a hazai használtautó-piacon a harmadik negyedévben: az időszak során mintegy...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

Csúnyán ráfizethetünk az utángyártott alkatrészekkel javításra

Vegyél gyári alkatrészeket, javíttasd márkaszervizben az autódat, különben meghalsz! Erős az...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (22 db)

nick_ írta: 3 hete
Vascsi írta: 3 hete

"A társadalomban betöltött pozíció sem hiszem, hogy számítana és az intelligencia sem."

én mást olvastam illetve mást tapasztaltam. A környezetemben korábban és jelenleg is meglévő hibrid és elektromos autó tulajok döntő többsége diplomás, cégvezető, nem egy közülük elismert orvos. Persze lehet azt mondani, hogy így van, hiszen nekik van több pénzük, ugyanakkor elavult dízellel is járhatnának, mert sok ember még mindig felnéz az idejétmúlt technikára.



"aki maga hozza meg a döntést az jellemzően nem vesz hibrid autót."

ez magában nem igazol semmit. Feltételezzük, hogy a Mo-on eladott alternatív hajtású járművek aránya 3%. A magasan képzett, magasabb pozíciókban dolgozó emberek 15%-a vesz alternatív hajtású autót, akkor az azt jelenti, hogy a társadalmi átlaghoz képest 5-ször annyi az arány, ugyanakkor igaz az állításod, mert 85% hagyományos hajtással veszi.


Előzmények megtekintése

A Magyarországon eladott autók összetételéből nehéz következtetéseket levonni, hiszen az eladások kb. háromnegyede céges vásárlás. Itt meg mindig más szempontok döntenek, mint egy magán vásárlásnál. Ha a kocsit használó dolgozónak van is beleszólása, azért eléggé meg van kötve a keze, pl. csak egy adott márka lehet, vagy valamilyen értékhatárt szabnak, stb. Múlt héten egyik áruszállító egy elektromos VW Up-pal érkezett, korábban egy Berlingoval járt. Azt mondta, hogy 100 km-t tud a kocsi normál körülmények között (értsd pl. nyáron klímával). Ha neki ennél többet kell menni (pl. egy székesfehérvári kiszállítás is már ilyen), akkor a cégnél kap egy másik kocsit arra a fuvarra. Ők éppen azért vették azt a kocsit, mert ha kell van másik is.
Azt is értem, hogy a diplomások vesznek több hibridet, elektromost, mert egyes körökben ez akár menő is lehet, de ugyanakkor lehet, közben beszereltetnek 5 klímát, meg vesznek még 2 hűtőszekrényt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 3 hete

Ők az aktuális magyar szakmegmondomdoktor celebek.
Mégsem tudnak tudtak ma sem toyota hibrid szintű járműveket kifejleszteni a vw-nek.
Mindig az az érzésem velük kapcsolatban is mint a "nagy" németekkel mikor elsétálnak japánba technikát ellesni, apró darabokra szedik a konkurencia aktuális modelljeit. (nem a 3 űber állesz csillag propeller karikára gondolok mert ott megosztoznak kartellszinten)
A nagyarcú tanárból így lett megint tanonc most már megy a nagyotmondás is hogyan verik le a Teslát pedig multkor még zsákutcának nevezték a technikáját.
Jól játsszák a nagy tudóst idehaza istenként tisztelik őket addig míg egy toyotás teslás szakemberrel nem találkoznak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hete
nick_ írta: 3 hete

Dr. Hanula hosszú évekig hibrid és elektromos hajtásokkal is foglalkozott. Talán pont ezért ismeri a hátulütőit. Amikor az előadásán ott helyben mondták neki, hogy a belső égésű motorok mellett van, mert azzal foglalkozott, akkor elmondta, hogy életében pont egy hibriddel kapcsolatos munkával kereste a legtöbb pénzt, de szakmailag olyan túl sok értelmét nem látta (lehet nem pontosan így fogalmazott, de kb. ez volt a lényeg). Én azt gondolom, hogy ő tudós egyetemi emberként valamennyi körülményt igyekszik figyelembe venni, inkább, mint felülni a kommersz tömeg pszihózisnak (sajtó). Egyébként ő nem veti el a villanyautókat, alapvetően azt gondolja, hogy a jövő nagyvárosaiban az embereknek nem kell saját autó, hanem ehelyett egy elektromos autókon alapuló carsharing rendszerben gondolkodik.

A cikkre visszatérve ha a VW lenne a szponzor, akkor Balázs mondhatta volna, hogy ő milyen környezettudatos, hiszen egy 2 literes dízel Passatot használ, aminek a károsanyag kibocsátása 107 g/km (a Lexusé 127), ráadásul a kombi csomagtere több, mint 100 literrel nagyobb. Igaz itt egy 150 LE-s autót hasonlítottam egy 300 LE fölöttire. De a 150 LE is bőven elég egy család közlekedésére. Megjegyzem, hogy egy X3-mas BMW 2 literes dízel is közel azonos károsanyag kibocsátásban a cikkben szereplő Lexussal.


Előzmények megtekintése

"károsanyag kibocsátása 107 g/km (a Lexusé 127)"
Úgy örülnék ha valaki tisztázná végre mi mi.
A CO2-t is lehet káros anyagnak nevezni, de nem gondolom, hogy a sör, vagy kóla, stb. olyan halálosan káros lenne. A kifújt levegőnk is tele van CO2-vel. A CO2 a globális felmelegedést segíti elő, tehát nem közvetlenül az emberre káros.
Míg, mondjuk a NO2, NO, CO, benzol, stb. súlyosan mérgező anyagok, amik szörnyű és gyors halálhoz vezethetnek. Az elmúlt kb. 10 évet nézve hitelesen kijelenthető, hogy a dízel függetlenül annak "modernitásától" sokkal egészségkárosítóbb, mint egy benzines (akár egy közvetlen befecskendezéses).

Arról nem is beszélve, hogy a városi fogyasztást kell, ill. kellene összehasonlítani, hiszen a Föld lakosságának fele ott lakik és az számít, hogy a járda mellett mennyit szennyez és nem az, hogy a kihalt autópályán mennyit. Amit te megadtál, azok kombinált adatok, nem városiak. De mindegy is mert az a CO2-t adja amitől senki nem fog a járdán sztrókot kapni, meg tüdőrákot.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hete
nick_ írta: 3 hete

Én sem magamtól találtam ki, hanem odafigyelek olyan emberekre, akiknek ez a szakmájuk és értenek hozzá. Talán mond valamit dr. Hanula Barna neve, ma Magyarországon szerintem nincs nála nagyobb név ha autókról, motorokról van szó. Nekem volt szerencsém tavaly egy előadására is eljutni. Egy nyilatkozatában a következőket mondta:



"Az elektromos hajtás csak addig szerepel jól a kimutatásokban, amíg a rendszer határait eltoljuk abba a tartományba, ahol előnyös értékeket kapunk. Jelen esetben való igaz, hogy egy városi kisautó közvetlen károsanyag-kibocsátása gyakorlatilag nulla, de hogy mibe kerül ez nekünk, mennyi környezetszennyezéssel jutottunk idáig, és mennyi kárt okozunk majd utána, erről kevésbé esik szó. Arról sem szívesen beszélünk, hogy mennyibe kerül az elektromos áram tárolása, amikor éppen nincs szükség rá. .......... Ha minden tényezőt azonos feltételek mellett vizsgálunk, arra kell jutnunk, hogy egy mai korszerű dízelmotor kevesebb károsanyagot bocsát ki, mint egy elektromos autó. És ekkor még nem vettük figyelembe, hogy például a hűtés/fűtés aktív alkalmazásakor utóbbi autótípusnál drasztikusan csökken a hatótáv, avagy növekszik a fajlagos üzemeltetési költség........... Ugyanakkor a hibrid rendszerekkel sem spórolunk annyit, amennyi áldozatot hozunk értük, általuk."




Előzmények megtekintése

dr. Hanula Barna tényleg a legnagyobbak között emlegethető, ugyanakkor ahogy Forticors is említi a kenyéradó gazdáját mindenáron védi és ez erősen megkérdőjelezi ilyen irányú hitelességét.

"korszerű dízelmotor"
nincsen ma ilyen és ez egész biztos, jövőre még biztosabb lesz

dr. Hanula Barna nem gondolom, hogy környezetvédelmi szempontokból naprakész, hogy ilyen kijelentéseket tegyen. Ez nem az ő szakterülete. Ellenben akit én felhoznék ilyen témában az Dr. Nagyszokolyai Iván.

Az ő neve is etalon a szakmában és környezetvédelmi, kipufogógáz tisztítási témában hitelesebbnek gondolom.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hete
nick_ írta: 3 hete

A nem szempontot úgy értem, hogy az ember úgyis eldönti, hogy kb. milyen kategóriás kocsit szeretne venni. Ha mondjuk egy Opel Astra és egy Ford Focus között kell dönteni, ami mondjuk 1.4 - 1.6 közötti benzines, akkor nem fogom figyelembe venni, hogy mennyi a károsanyag kibocsátás, hiszen mindegyik Euro 6-os, kb. hasonló méretű motorok, tehát kb. azonos lehet a kibocsátás is. De ez nem hiszem, hogy nemtörődömség lenne. Ugyanúgy azon sem fogok variálni, hogy egy csomagtartó 540 vagy 560 literes, mert nem számottevő a különbség. Olyan helyzetbe meg a legritkább esetben kerül az ember, hogy egy X5-ös BMW és egy Toyota Yaris között kelljen dönteni.



Egyébként mindenkinek mások a szempontjai autóvásárláskor. Pl. nekem gyerekeim vannak, gyakorlatilag kétlakiak vagyunk, így fontos a nagy csomagtér, variálhatóság. Egy kollégám BMW szerelmes, ő csak benzines 6 hengeres BMW-t vesz. Egy közeli rokonom meg mindig valamilyen különlegességet keres, amiből alig van az országban. De ettől egyik ember sem rosszabb, mint a másik, csak más autót preferál.

A társadalomban betöltött pozíció sem hiszem, hogy számítana és az intelligencia sem. Én is elég kvalifikált környezetben dolgozom, és a cégen kívüli kapcsolataim is ilyenek. Gyakran dolgozom magyar középvállalkozások ügyvezetőivel, multicégek műszaki és/vagy kereskedelmi vezetőivel. Azt figyelem meg ebben a körben, hogy aki maga hozza meg a döntést az jellemzően nem vesz hibrid autót. Mivel sokat utazó emberekről van szó, szinte kivétel nélkül dízellel járnak. A multik néhány esetben "rákényszerítik" (belső szabályban előírják) a hibridet a dolgozókra, de ez is ritka még manapság, szinte csak amerikai gyökerekkel rendelkező cégeknél van ilyen.




Előzmények megtekintése

"A társadalomban betöltött pozíció sem hiszem, hogy számítana és az intelligencia sem."
én mást olvastam illetve mást tapasztaltam. A környezetemben korábban és jelenleg is meglévő hibrid és elektromos autó tulajok döntő többsége diplomás, cégvezető, nem egy közülük elismert orvos. Persze lehet azt mondani, hogy így van, hiszen nekik van több pénzük, ugyanakkor elavult dízellel is járhatnának, mert sok ember még mindig felnéz az idejétmúlt technikára.

"aki maga hozza meg a döntést az jellemzően nem vesz hibrid autót."
ez magában nem igazol semmit. Feltételezzük, hogy a Mo-on eladott alternatív hajtású járművek aránya 3%. A magasan képzett, magasabb pozíciókban dolgozó emberek 15%-a vesz alternatív hajtású autót, akkor az azt jelenti, hogy a társadalmi átlaghoz képest 5-ször annyi az arány, ugyanakkor igaz az állításod, mert 85% hagyományos hajtással veszi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 3 hete
Forticors írta: 3 hete

azért azt is nézd hogy Handula Barna honnan jött.... :-) (és ebből semmi rossz indulatot nem feltételezzetek, mindössze csak annyi hogy ha valaki a vágóhídon dolgozik az biztos nem a vegetarianizmust fogja népszerűsíteni, szóval minimum elmondja hogy miért jobb a húsevés)


Előzmények megtekintése

Dr. Hanula hosszú évekig hibrid és elektromos hajtásokkal is foglalkozott. Talán pont ezért ismeri a hátulütőit. Amikor az előadásán ott helyben mondták neki, hogy a belső égésű motorok mellett van, mert azzal foglalkozott, akkor elmondta, hogy életében pont egy hibriddel kapcsolatos munkával kereste a legtöbb pénzt, de szakmailag olyan túl sok értelmét nem látta (lehet nem pontosan így fogalmazott, de kb. ez volt a lényeg). Én azt gondolom, hogy ő tudós egyetemi emberként valamennyi körülményt igyekszik figyelembe venni, inkább, mint felülni a kommersz tömeg pszihózisnak (sajtó). Egyébként ő nem veti el a villanyautókat, alapvetően azt gondolja, hogy a jövő nagyvárosaiban az embereknek nem kell saját autó, hanem ehelyett egy elektromos autókon alapuló carsharing rendszerben gondolkodik.
A cikkre visszatérve ha a VW lenne a szponzor, akkor Balázs mondhatta volna, hogy ő milyen környezettudatos, hiszen egy 2 literes dízel Passatot használ, aminek a károsanyag kibocsátása 107 g/km (a Lexusé 127), ráadásul a kombi csomagtere több, mint 100 literrel nagyobb. Igaz itt egy 150 LE-s autót hasonlítottam egy 300 LE fölöttire. De a 150 LE is bőven elég egy család közlekedésére. Megjegyzem, hogy egy X3-mas BMW 2 literes dízel is közel azonos károsanyag kibocsátásban a cikkben szereplő Lexussal.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 3 hete
menőmanó írta: 3 hete

Nem értem, hogy a gyártással, tehát a hibrid autó előállításával miért okozna több kárt egy autógyártó a környezetében, mint egy dízel autó gyártásával?



Dr. Hanula biztos nagyon ért a benzines motorokhoz, de úgy érzem, hogy az elektromos autók és a hibridek kapcsán megfogalmazott kijelentéseibe bele lehet kötni.

Nem hiszem, hogy készpénznek kell venni a megállapításait, hiszen áramot nem csak erőművekkel lehet előállítani, hanem a természeti erőforrások kiaknázásával is, sőt ez a jövő.

Nehogy bemagyarázza, hogy egy napelemmel feltöltött elektromos autó összességében nagyobb környezet szennyező mint egy dízel.

Arra is kíváncsi lennék, hogy milyen áldozatokra gondol amit a hibrid rendszerekért hozunk?


Előzmények megtekintése

azért azt is nézd hogy Handula Barna honnan jött.... :-) (és ebből semmi rossz indulatot nem feltételezzetek, mindössze csak annyi hogy ha valaki a vágóhídon dolgozik az biztos nem a vegetarianizmust fogja népszerűsíteni, szóval minimum elmondja hogy miért jobb a húsevés)

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 3 hete
nick_ írta: 3 hete

Én sem magamtól találtam ki, hanem odafigyelek olyan emberekre, akiknek ez a szakmájuk és értenek hozzá. Talán mond valamit dr. Hanula Barna neve, ma Magyarországon szerintem nincs nála nagyobb név ha autókról, motorokról van szó. Nekem volt szerencsém tavaly egy előadására is eljutni. Egy nyilatkozatában a következőket mondta:



"Az elektromos hajtás csak addig szerepel jól a kimutatásokban, amíg a rendszer határait eltoljuk abba a tartományba, ahol előnyös értékeket kapunk. Jelen esetben való igaz, hogy egy városi kisautó közvetlen károsanyag-kibocsátása gyakorlatilag nulla, de hogy mibe kerül ez nekünk, mennyi környezetszennyezéssel jutottunk idáig, és mennyi kárt okozunk majd utána, erről kevésbé esik szó. Arról sem szívesen beszélünk, hogy mennyibe kerül az elektromos áram tárolása, amikor éppen nincs szükség rá. .......... Ha minden tényezőt azonos feltételek mellett vizsgálunk, arra kell jutnunk, hogy egy mai korszerű dízelmotor kevesebb károsanyagot bocsát ki, mint egy elektromos autó. És ekkor még nem vettük figyelembe, hogy például a hűtés/fűtés aktív alkalmazásakor utóbbi autótípusnál drasztikusan csökken a hatótáv, avagy növekszik a fajlagos üzemeltetési költség........... Ugyanakkor a hibrid rendszerekkel sem spórolunk annyit, amennyi áldozatot hozunk értük, általuk."




Előzmények megtekintése

Nem értem, hogy a gyártással, tehát a hibrid autó előállításával miért okozna több kárt egy autógyártó a környezetében, mint egy dízel autó gyártásával?

Dr. Hanula biztos nagyon ért a benzines motorokhoz, de úgy érzem, hogy az elektromos autók és a hibridek kapcsán megfogalmazott kijelentéseibe bele lehet kötni.
Nem hiszem, hogy készpénznek kell venni a megállapításait, hiszen áramot nem csak erőművekkel lehet előállítani, hanem a természeti erőforrások kiaknázásával is, sőt ez a jövő.
Nehogy bemagyarázza, hogy egy napelemmel feltöltött elektromos autó összességében nagyobb környezet szennyező mint egy dízel.
Arra is kíváncsi lennék, hogy milyen áldozatokra gondol amit a hibrid rendszerekért hozunk?

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 3 hete
Vascsi írta: 3 hete

"nem szempont a károsanyag kibocsátás"

a többség nem veszi figyelembe, de ők legalább nem büszkék rá, bocs. Tudatlanságból, nemtörődömségből nem nézik. Nem sértegetni akarok, de tény, hogy az intelligencia, sőt a társadalomba betöltött pozíció is érezhető a környezetbarátabb autót vásárlóknál.



"Ha új a kocsi, amúgy is Euro6-os, tehát megfelel a követelményeknek."

legalább itt (egy autós oldalon) ne írjunk már ekkora ordító hülyeséget, hogy EURO 6 és minden jó. Hol voltál az elmúlt 2 évben a vw csalásnál.

Vagy:

http://equaindex.com/euro-6-cars-entering-clean-air-zones/

2017 nyáron az EURO6-os új autók 14% felel meg a valóságban a szabványnak.



"(ami amúgy a gyártással sokkal több kárt okoz)"

A világ leghíresebb hibridében a Priusokban kevesebb, mint 40 kg az akku. + kevesebb, mint 10 kg az ólmos. Egy 3 literes dízelben 29-30 kg az ólmos akksi.

De lassan minden autó hibrid lesz és a többség (mild hybridek) max. pár kg-os akksit fognak vinni magukkal.



"Szerintem elég, ha az ember normálisan él, nem szemetel, esetleg szelektíven gyűjti a hulladékot"

egy szart elég! Illetve akkor, ha teljesen természetesnek veszed Harvey-t, Irmát, meg a megszámlálhatatlan többi hurrikánt. Ha jónak tartod, hogy sorra dőlnek meg a hőségrekordok:

https://444.hu/2017/09/18/ez-volt-a-harmadik-legmelegebb-nyar-1880-ota

esetleg erről hallottál?

http://nepszava.hu/cikk/1136546-mertektelenul-tulfogyasztunk



Soha ennyi autó nem volt még az országban, de azt hittem ezt látja aki szokott akár autóval is közlekedni.






Előzmények megtekintése

A nem szempontot úgy értem, hogy az ember úgyis eldönti, hogy kb. milyen kategóriás kocsit szeretne venni. Ha mondjuk egy Opel Astra és egy Ford Focus között kell dönteni, ami mondjuk 1.4 - 1.6 közötti benzines, akkor nem fogom figyelembe venni, hogy mennyi a károsanyag kibocsátás, hiszen mindegyik Euro 6-os, kb. hasonló méretű motorok, tehát kb. azonos lehet a kibocsátás is. De ez nem hiszem, hogy nemtörődömség lenne. Ugyanúgy azon sem fogok variálni, hogy egy csomagtartó 540 vagy 560 literes, mert nem számottevő a különbség. Olyan helyzetbe meg a legritkább esetben kerül az ember, hogy egy X5-ös BMW és egy Toyota Yaris között kelljen dönteni.

Egyébként mindenkinek mások a szempontjai autóvásárláskor. Pl. nekem gyerekeim vannak, gyakorlatilag kétlakiak vagyunk, így fontos a nagy csomagtér, variálhatóság. Egy kollégám BMW szerelmes, ő csak benzines 6 hengeres BMW-t vesz. Egy közeli rokonom meg mindig valamilyen különlegességet keres, amiből alig van az országban. De ettől egyik ember sem rosszabb, mint a másik, csak más autót preferál.
A társadalomban betöltött pozíció sem hiszem, hogy számítana és az intelligencia sem. Én is elég kvalifikált környezetben dolgozom, és a cégen kívüli kapcsolataim is ilyenek. Gyakran dolgozom magyar középvállalkozások ügyvezetőivel, multicégek műszaki és/vagy kereskedelmi vezetőivel. Azt figyelem meg ebben a körben, hogy aki maga hozza meg a döntést az jellemzően nem vesz hibrid autót. Mivel sokat utazó emberekről van szó, szinte kivétel nélkül dízellel járnak. A multik néhány esetben "rákényszerítik" (belső szabályban előírják) a hibridet a dolgozókra, de ez is ritka még manapság, szinte csak amerikai gyökerekkel rendelkező cégeknél van ilyen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 3 hete
menőmanó írta: 3 hete

"ami amúgy a gyártással sokkal több kárt okoz"



Szerintem is elég ha az ember normálisan él, nem szemetel, esetleg szelektíven gyűjti a hulladékot és ráadásként még a hülyeséget sem terjeszti. :)


Előzmények megtekintése

Én sem magamtól találtam ki, hanem odafigyelek olyan emberekre, akiknek ez a szakmájuk és értenek hozzá. Talán mond valamit dr. Hanula Barna neve, ma Magyarországon szerintem nincs nála nagyobb név ha autókról, motorokról van szó. Nekem volt szerencsém tavaly egy előadására is eljutni. Egy nyilatkozatában a következőket mondta:

"Az elektromos hajtás csak addig szerepel jól a kimutatásokban, amíg a rendszer határait eltoljuk abba a tartományba, ahol előnyös értékeket kapunk. Jelen esetben való igaz, hogy egy városi kisautó közvetlen károsanyag-kibocsátása gyakorlatilag nulla, de hogy mibe kerül ez nekünk, mennyi környezetszennyezéssel jutottunk idáig, és mennyi kárt okozunk majd utána, erről kevésbé esik szó. Arról sem szívesen beszélünk, hogy mennyibe kerül az elektromos áram tárolása, amikor éppen nincs szükség rá. .......... Ha minden tényezőt azonos feltételek mellett vizsgálunk, arra kell jutnunk, hogy egy mai korszerű dízelmotor kevesebb károsanyagot bocsát ki, mint egy elektromos autó. És ekkor még nem vettük figyelembe, hogy például a hűtés/fűtés aktív alkalmazásakor utóbbi autótípusnál drasztikusan csökken a hatótáv, avagy növekszik a fajlagos üzemeltetési költség........... Ugyanakkor a hibrid rendszerekkel sem spórolunk annyit, amennyi áldozatot hozunk értük, általuk."

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==

Friss tesztek

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.


Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Szívtipró - automata Renault Captur teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós benzinessel és EDC automatával próbáltuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
Hirdetés

LEXUS tesztek

Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


Lexus NX 300h F Sport Top teszt

Sláger lesz! Lexus NX 300h teszt Videó

Sajátos úton jár a Lexus. A Toyota hibrid hajtásláncával ad összkerékhajtást, erőt és akár emissziómentes üzemet, valamint dögös megjelenést.


Lexus IS 300h F Sport teszt

Csak ússzam meg a gyorshajtási bírságot! Lexus IS 300h teszt Videó

Sportos megjelenésű izmos szedán szerény fogyasztással? A Lexus IS 300h F Sport ezt mind ígéri. Próbára tettük, mást kaptunk: iszonyatos csendet.


Lexus GS 450h Luxury & Safety teszt

Elképesztő tudás, higgadt megjelenés - Lexus GS 450h teszt

Megkaparintottuk a luxusszedánok körében itthon legnépszerűbbnek számító hibrid legújabb generációját.


Lexus CT 200h Executive Leather Navigation teszt

Értelmes luxus - teszten a Lexus CT 200h Videó

A luxuscikkek mellé általában nehéz észérveket állítani, a Lexus CT 200h esetében azonban nem kunszt.


Még több LEXUS teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 órája – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

Tegnap – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

3 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

LEXUS CT 200h Executive&Navigation (Automata) NAVI KAMERA SZERVIZKÖNYV

LEXUS CT 200h Executiv...

Ár: 3.599.000 Ft

Évjárat: 2012 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

LEXUS CT 200h Eco (Sport) (Automata)

LEXUS CT 200h Eco (Spo...

Ár: 3.949.000 Ft

Évjárat: 2012 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

LEXUS RX 300 Executive (Automata)

LEXUS RX 300 Executive...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2002 / 10

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: LPG/benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!