0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Rémisztő: a kamaszok fele szerint nem gáz egy sör után vezetni

Sok szülő rossz példát mutat a vezetési kultúráról, meg is van a hatása...

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Aggasztó attitűdöt tárt fel a Mercedes-Benz Hungária, az ORFK OBB és a KTI hazánkban végzett reprezentatív kutatása a kamaszok közlekedésbiztonsági ismereteivel kapcsolatban.

%KA%Győrfi Pál immár nem csupán az OMSZ szóvivője, a Mercedes-Benz Hungária közlekedésbiztonsági nagykövete is. Húsvét előtt különösen fontos hangsúlyozni: minden tizedik balesetet ittas sofőr okoz%KA%

Győrfi Pál immár nem csupán az OMSZ szóvivője, a Mercedes-Benz Hungária közlekedésbiztonsági nagykövete is. Húsvét előtt különösen fontos hangsúlyozni: minden tizedik balesetet ittas sofőr okoz

A Mercedes-Benz Hungária Kft., az ORFK − Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Közlekedéstudományi Intézet által hazánkban, több mint 5000 magyar kamasz körében végzett reprezentatív felmérés a tudatmódosító szerek vezetés közbeni használatát, a fiatalok biztonsági öv használatával kapcsolatos szokásait, valamint KRESZ ismereteiket vizsgálta. A kutatás eredményeit az OMSZ szóvivője és egyben immár a Mercedes-Benz közlekedésbiztonsági nagykövete, Győrfi Pál ismertette.

Mint az köztudott, a Mercedes évek óta saját, MobileKids programjával igyekszik felkészíteni a legkisebbeket, a 4-12 év közötti gyermekeket a közlekedésre, de az sem mellékes, hogy minden hazánkban újonnan értékesített Mercedeshez vezetéstechnikai kurzus is jár. A Mercedes-Benz a Közlekedéstudományi Intézettel és az ORFK − Országos Balesetmegelőzési Bizottságával összefogva a 2016-os tanévben reprezentatív kutatást kezdeményezett a 12-18 év közötti kamaszok közlekedési ismereteinek felmérésére, zömük hamarosan jogosítványt szerez, de 5,6 százalékuk már ma is vezet, ugyanakkor gyakorlatilag kivétel nélkül részt vesznek már szülői felügyelet nélkül a közlekedésben, akár gyalogosként, akár kerékpárosként..

Az ORFK − Országos Balesetmegelőzési Bizottságának kimutatásai alapján Magyarországon a balesetek 10 százalékát okozza alkoholos befolyásoltság, a KSH adatai szerint pedig évente átlagosan 10 gyermekkorú halálos áldozata van a közlekedési baleseteknek.

Ezen adatok ismeretében nagyon aggasztó, hogy a felmérés során megkérdezett magyar fiatalkorúak 46,4 százaléka szerint nem veszélyes egy sör elfogyasztása után volán mögé ülni. Ráadásul a válaszadók 20 százaléka gondolja, hogy ez a helyzet még fél deciliter tömény szeszesital után is tulajdonképpen veszélytelen. Mint azt Győrfi Pál hangsúlyozta, ez nem azért veszélyes, mert az ittas vezetés szabálysértésnek, 0,50 gramm/liter ezrelék véralkoholszint felett bűncselekménynek számít, hanem azért, mert ha balesetet okozunk, akkor nem csak az esetlegesen megsérülő személy, hanem a saját, illetve családunk életét is tönkre tesszük.

%KA%Minden tizedik kamasz ült már autóban ittas sofőr mellett, rendszerint családtag mellett. A rossz példa sajnos ragadós, amit a szülők megengednek maguknak, azt gyermekük is meg fogja tenni%KA%

Minden tizedik kamasz ült már autóban ittas sofőr mellett, rendszerint családtag mellett. A rossz példa sajnos ragadós, amit a szülők megengednek maguknak, azt gyermekük is meg fogja tenni

A reprezentatív kutatás arra is rákérdezett, hogy a kamaszok ültek-e már alkoholos befolyásoltság alatt álló vezető mellett, és a kérdésre adott válaszokból kiderült, hogy a fiatal válaszadók közel negyede ült már ittas sofőr mellett, aki az esetek felében egy idősebb családtag volt. „Ezek az adatok főleg annak tudatában aggasztók, hogy egy baleset már jóval az ütközés előtt kezdődik, ezért egy másodpercnek is óriási jelentősége lehet az utakon. A megfelelő és magabiztos szabályismeret, a rutin, az éber tudat és a szülői példa mind szerepet játszanak egy baleset elkerülésében, ezért is ad aggodalomra okot, hogy sok esetben pont a szülők, vagy más, közeli családtagok mutatnak rossz példát a legbefolyásolhatóbb korosztály számára.” – hívta fel a figyelmet a kutatás eredményeire Győrfi Pál, a Mercedes-Benz közlekedésbiztonsági nagykövete.

%KA%Bár a biztonsági öv használati aránya az elmúlt években folyamatosan javult, a megkérdezettek 10 százaléka sosem használja. A sérülés kockázata sokkalta nagyobb nélküle. Rémisztő, hogy sok szülő nem ellenőrzi, hogy gyermeke bekötötte-e magát%KA%

Bár a biztonsági öv használati aránya az elmúlt években folyamatosan javult, a megkérdezettek 10 százaléka sosem használja. A sérülés kockázata sokkalta nagyobb nélküle. Rémisztő, hogy sok szülő nem ellenőrzi, hogy gyermeke bekötötte-e magát

A felmérés biztonsági öv használatot firtató kérdéseire adott válaszok jóval biztatóbb képet festenek. A megkérdezett fiatalok 90 százaléka rendszeresen használ biztonsági övet, de még mindig létezik egy 10 százalékos kisebbség, akik ritkán, vagy egyáltalán nem használják az életmentés szempontjából kulcsfontosságú eszközt, melynek hiánya a halálos kimenetelű balesetek közel felében játszik szerepet.

Szerencsére nem csupán aggodalomra okot adó eredmények születtek a felmérés során. A megkérdezettek válaszai alapján a fiatalok szabályismerete, ha nem is tökéletes, de mindenképpen pozitív képet fest. Az elsőbbségadási kötelezettség megadásával foglalkozó kérdésekre átlagosan a válaszadók közel 60 százaléka tudta a helyes választ, a jogosítvánnyal rendelkezők körében ez az arány pedig 80-90 százalék közötti volt, amely eredmény egyértelműen jelzi, hogy a gyermekek biztonságának növelése érdekében a közlekedésre felkészítés oktatásának bevezetése az alap- és középfokú oktatásban szükséges és időszerű.

%KA%A húsvéti locsolkodás sok helyen együtt jár alkoholos italok kínálásával is. A mentők azt kérik, hogy aki alkoholt fogyasztott, ne üljön volánhoz, ne vezessen, válasszon más közlekedési módot! A zéró tolerancia Húsvétkor is érvényes! A józanság életeket menthet! (Fotó: OMSZ)%KA%

A húsvéti locsolkodás sok helyen együtt jár alkoholos italok kínálásával is. A mentők azt kérik, hogy aki alkoholt fogyasztott, ne üljön volánhoz, ne vezessen, válasszon más közlekedési módot! A zéró tolerancia Húsvétkor is érvényes! A józanság életeket menthet! (Fotó: OMSZ)

„A Mercedes-Benz eddig is jelentős erőforrásokat fordított közlekedési ismeretekkel kapcsolatos edukációra, és egy 11 éves gyermek édesanyjaként nem is lehetnék boldogabb, hogy nyilvánosságot kap ez a téma, mely nekünk, szülőknek is a felelősségünk. A Mercedes-Benz és a KTI közös kutatásának eredményeire építve a MoKi közlekedésbiztonsági programunk keretében szeretnénk folytatni edukatív programjainkat a fiatalok számára. A MoKi célja a legkisebbek közlekedési ismereteinek bővítése, illetve a szülők figyelmének felhívása a saját felelősségükre, hiszen a gyermekeink tőlünk tanulnak a legtöbbet, minket tekintenek példaképnek, a mi viselkedésünket követik. Bízom benne, hogy az intenzív kommunikáció és az edukatív programok meghozzák a várt eredményeket.” – mondta el Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz marketing és PR vezetője a kerekasztal-beszélgetés során.

A Mercedes-Benz számára a közlekedés biztonságának növelése mindennél fontosabb, melyre a márka jelentős erőforrásokat allokál. A Mercedes-Benz már létező közlekedésbiztonsági programjának, a MoKi-nak is az a legfőbb célja, hogy a legkisebbeket képezze, hiszen a megfelelő közlekedési ismeretek elsajátítása létfontosságú minden gyermek számára. A jövőben a MoKi közlekedésbiztonsági programon keresztül szeretné a márka bővíteni a legkisebbek ismereteit, hogy a később megismételt felmérések során pozitívabb eredmények szülessenek az idősebb korosztályban is.

Ez is érdekes lehet:
 

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (58 db)

Forticors írta: 3 hónapja

Tegnap volt az Indexen egy cikk, hogy a marihuána legalizálásával egyes usa államokban csökkent a balesetek száma....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ppbgtszk írta: 3 hónapja

Egy felnőtt ember egy sör megivásával nem veszélyezetet senkit sehol a világban. Ez így is jelenik meg a jogrendszerben a világ összes (nem szigorúan muszlim) országában, két ország kivételével, ebből egyik Magyarország. Volt kommunista országokra jellemző (ill. K.u.K. örökség), hogy gyermekeknek tekintett alattvalókra van húzva a szabályrendszer sok eleme, nem állampolgárokra. Ennek oka a mindenkori kormány félelme a néptől.
Vigyázni kell, mert aki a birka szabályt kritika nélkül elfogadva él, előbb-utóbb maga is birkává válhat, mielőtt észrevenné.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 3 hónapja

Ez a vita nem arról szól, hogy a homoszexualitás elfogadott vagy sem és ez kinek mennyire tetszik. Mert ez pl legyen mindenkinek a saját dolga. Ez a vita egy szabályrendszer elfogadásáról szól amire ti tesztek nagyívben és esetleg veszélyeztettek másokat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 3 hónapja
menőmanó írta: 3 hónapja

Nem emlékszem, hogy én szoktam volna kezdeni a személyeskedést.

Általában te kötsz belém, hogy ne hangoztassam mennyire teszek a szabályokra.

Erről nem fogok veled sokadszorra vitát nyitni. Ismered az álláspontomat.



Én megkértelek egy fontos dologra, ami szerintem nagyon nagy pofátlanság, ha nem tartod be.

A te intelligenciádra van bízva, hogy elfogadod e vagy sem.


Előzmények megtekintése

Szerintem az a legnagyobb pofátlanság, hogy titeket idézzelek, ha az valaki azt próbálja természetes dolognak és elfogadandónak tartani, ha valaki nem tartja be azt ami a kötelessége lenne. Mindenki marhára tisztában van a jogaival ebben az országban, csak a kötelességével nem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 3 hónapja
menőmanó írta: 3 hónapja

Nem emlékszem, hogy én szoktam volna kezdeni a személyeskedést.

Általában te kötsz belém, hogy ne hangoztassam mennyire teszek a szabályokra.

Erről nem fogok veled sokadszorra vitát nyitni. Ismered az álláspontomat.



Én megkértelek egy fontos dologra, ami szerintem nagyon nagy pofátlanság, ha nem tartod be.

A te intelligenciádra van bízva, hogy elfogadod e vagy sem.


Előzmények megtekintése

Ez is ugyanúgy inteligencia kérdése.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 3 hónapja
menőmanó írta: 3 hónapja

Nem emlékszem, hogy én szoktam volna kezdeni a személyeskedést.

Általában te kötsz belém, hogy ne hangoztassam mennyire teszek a szabályokra.

Erről nem fogok veled sokadszorra vitát nyitni. Ismered az álláspontomat.



Én megkértelek egy fontos dologra, ami szerintem nagyon nagy pofátlanság, ha nem tartod be.

A te intelligenciádra van bízva, hogy elfogadod e vagy sem.


Előzmények megtekintése

Én meg arra kérlek meg sokadszorra, hogy tartsd be a te is a szabályokat. Ismered az álláspontomat. Ha betartod elhiheted, hogy nem fogok kötözködni. Nem fogm elfogadni, hogy nem tartod be mert ez nem normális és elfogadható dolog.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 3 hónapja
Tizenkettő írta: 3 hónapja

A személyeskedésről kellene leszoknotok marha gyorsan, én meg arra vagyok allergiás.


Előzmények megtekintése

Nem emlékszem, hogy én szoktam volna kezdeni a személyeskedést.
Általában te kötsz belém, hogy ne hangoztassam mennyire teszek a szabályokra.
Erről nem fogok veled sokadszorra vitát nyitni. Ismered az álláspontomat.

Én megkértelek egy fontos dologra, ami szerintem nagyon nagy pofátlanság, ha nem tartod be.
A te intelligenciádra van bízva, hogy elfogadod e vagy sem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 3 hónapja
Bezzenev írta: 3 hónapja

Számomra meg az hihetetlen, hogy ilyen szinten csicska és infantilis vagy. Van 1000 halál eset, amiből te a 10 halál eset miatt sírdogálsz...a többi 990-et meg nagyívben leszärod, a MÁSIK KILENCSZÁZKILENCVENET, felfogod a 2 szám közötti különbséget? (kétlem :D:D:D:D:D). Szal ilyen szintű infantilis csicskák csak a narancs táborban léteznek.



Én meg a másik 990 ember miatt aggódom, te meg a 10 miatt. Ennyi mondjuk emberileg is nagyjából kettőnk között a különbség ;)


Előzmények megtekintése

És folyamatosan terelsz, támadsz. Az első alapvető kérdésre pedig még mindig nem válaszoltál. Miért nem tartod be a szabályokat? Miért?! Erre válaszolj. Miért?! Megértetted a kérdést?! Felfogtad? Válaszolj ne terelj!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 3 hónapja
Bezzenev írta: 3 hónapja

Számomra meg az hihetetlen, hogy ilyen szinten csicska és infantilis vagy. Van 1000 halál eset, amiből te a 10 halál eset miatt sírdogálsz...a többi 990-et meg nagyívben leszärod, a MÁSIK KILENCSZÁZKILENCVENET, felfogod a 2 szám közötti különbséget? (kétlem :D:D:D:D:D). Szal ilyen szintű infantilis csicskák csak a narancs táborban léteznek.



Én meg a másik 990 ember miatt aggódom, te meg a 10 miatt. Ennyi mondjuk emberileg is nagyjából kettőnk között a különbség ;)


Előzmények megtekintése

Nem szarom le a 990-et, kiforgatod a szavaimat és hazudozol.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 3 hónapja
Bezzenev írta: 3 hónapja

Számomra meg az hihetetlen, hogy ilyen szinten csicska és infantilis vagy. Van 1000 halál eset, amiből te a 10 halál eset miatt sírdogálsz...a többi 990-et meg nagyívben leszärod, a MÁSIK KILENCSZÁZKILENCVENET, felfogod a 2 szám közötti különbséget? (kétlem :D:D:D:D:D). Szal ilyen szintű infantilis csicskák csak a narancs táborban léteznek.



Én meg a másik 990 ember miatt aggódom, te meg a 10 miatt. Ennyi mondjuk emberileg is nagyjából kettőnk között a különbség ;)


Előzmények megtekintése

Te nem vagy emberek közé való.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Rendhagyó gumiteszt: a Michelin új sport abroncsát nyúztuk

Társ, ha csapatni kell - Michelin Pilot Sport 4 S

Tegnap – Újdonság

Az utcai sportgumik legújabb versenyzőjét próbáltuk, elég rendhagyó módon. A Michelin Pilot Sport 4 S abroncsa különleges megoldásaival biztosítja a mindvégig irányítható veretést.


Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

Tegnap – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

4 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ E 200 CGI BlueEFFICIENCY Avantgarde (Automata)

MERCEDES-BENZ E 200 CG...

Ár: 5.950.000 Ft

Évjárat: 2010 / 11

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ A 200 d Urban

MERCEDES-BENZ A 200 d...

Ár: 7.599.000 Ft

Évjárat: 2016 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ E 200 Kompressor Classic Magyarországi.II.tulajdonos!29

MERCEDES-BENZ E 200 Ko...

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 2001 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!