0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Rémisztő: a kamaszok fele szerint nem gáz egy sör után vezetni

Sok szülő rossz példát mutat a vezetési kultúráról, meg is van a hatása...

·

Aggasztó attitűdöt tárt fel a Mercedes-Benz Hungária, az ORFK OBB és a KTI hazánkban végzett reprezentatív kutatása a kamaszok közlekedésbiztonsági ismereteivel kapcsolatban.

%KA%Győrfi Pál immár nem csupán az OMSZ szóvivője, a Mercedes-Benz Hungária közlekedésbiztonsági nagykövete is. Húsvét előtt különösen fontos hangsúlyozni: minden tizedik balesetet ittas sofőr okoz%KA%

Győrfi Pál immár nem csupán az OMSZ szóvivője, a Mercedes-Benz Hungária közlekedésbiztonsági nagykövete is. Húsvét előtt különösen fontos hangsúlyozni: minden tizedik balesetet ittas sofőr okoz

A Mercedes-Benz Hungária Kft., az ORFK − Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Közlekedéstudományi Intézet által hazánkban, több mint 5000 magyar kamasz körében végzett reprezentatív felmérés a tudatmódosító szerek vezetés közbeni használatát, a fiatalok biztonsági öv használatával kapcsolatos szokásait, valamint KRESZ ismereteiket vizsgálta. A kutatás eredményeit az OMSZ szóvivője és egyben immár a Mercedes-Benz közlekedésbiztonsági nagykövete, Győrfi Pál ismertette.

Mint az köztudott, a Mercedes évek óta saját, MobileKids programjával igyekszik felkészíteni a legkisebbeket, a 4-12 év közötti gyermekeket a közlekedésre, de az sem mellékes, hogy minden hazánkban újonnan értékesített Mercedeshez vezetéstechnikai kurzus is jár. A Mercedes-Benz a Közlekedéstudományi Intézettel és az ORFK − Országos Balesetmegelőzési Bizottságával összefogva a 2016-os tanévben reprezentatív kutatást kezdeményezett a 12-18 év közötti kamaszok közlekedési ismereteinek felmérésére, zömük hamarosan jogosítványt szerez, de 5,6 százalékuk már ma is vezet, ugyanakkor gyakorlatilag kivétel nélkül részt vesznek már szülői felügyelet nélkül a közlekedésben, akár gyalogosként, akár kerékpárosként..

Az ORFK − Országos Balesetmegelőzési Bizottságának kimutatásai alapján Magyarországon a balesetek 10 százalékát okozza alkoholos befolyásoltság, a KSH adatai szerint pedig évente átlagosan 10 gyermekkorú halálos áldozata van a közlekedési baleseteknek.

Ezen adatok ismeretében nagyon aggasztó, hogy a felmérés során megkérdezett magyar fiatalkorúak 46,4 százaléka szerint nem veszélyes egy sör elfogyasztása után volán mögé ülni. Ráadásul a válaszadók 20 százaléka gondolja, hogy ez a helyzet még fél deciliter tömény szeszesital után is tulajdonképpen veszélytelen. Mint azt Győrfi Pál hangsúlyozta, ez nem azért veszélyes, mert az ittas vezetés szabálysértésnek, 0,50 gramm/liter ezrelék véralkoholszint felett bűncselekménynek számít, hanem azért, mert ha balesetet okozunk, akkor nem csak az esetlegesen megsérülő személy, hanem a saját, illetve családunk életét is tönkre tesszük.

%KA%Minden tizedik kamasz ült már autóban ittas sofőr mellett, rendszerint családtag mellett. A rossz példa sajnos ragadós, amit a szülők megengednek maguknak, azt gyermekük is meg fogja tenni%KA%

Minden tizedik kamasz ült már autóban ittas sofőr mellett, rendszerint családtag mellett. A rossz példa sajnos ragadós, amit a szülők megengednek maguknak, azt gyermekük is meg fogja tenni

A reprezentatív kutatás arra is rákérdezett, hogy a kamaszok ültek-e már alkoholos befolyásoltság alatt álló vezető mellett, és a kérdésre adott válaszokból kiderült, hogy a fiatal válaszadók közel negyede ült már ittas sofőr mellett, aki az esetek felében egy idősebb családtag volt. „Ezek az adatok főleg annak tudatában aggasztók, hogy egy baleset már jóval az ütközés előtt kezdődik, ezért egy másodpercnek is óriási jelentősége lehet az utakon. A megfelelő és magabiztos szabályismeret, a rutin, az éber tudat és a szülői példa mind szerepet játszanak egy baleset elkerülésében, ezért is ad aggodalomra okot, hogy sok esetben pont a szülők, vagy más, közeli családtagok mutatnak rossz példát a legbefolyásolhatóbb korosztály számára.” – hívta fel a figyelmet a kutatás eredményeire Győrfi Pál, a Mercedes-Benz közlekedésbiztonsági nagykövete.

%KA%Bár a biztonsági öv használati aránya az elmúlt években folyamatosan javult, a megkérdezettek 10 százaléka sosem használja. A sérülés kockázata sokkalta nagyobb nélküle. Rémisztő, hogy sok szülő nem ellenőrzi, hogy gyermeke bekötötte-e magát%KA%

Bár a biztonsági öv használati aránya az elmúlt években folyamatosan javult, a megkérdezettek 10 százaléka sosem használja. A sérülés kockázata sokkalta nagyobb nélküle. Rémisztő, hogy sok szülő nem ellenőrzi, hogy gyermeke bekötötte-e magát

A felmérés biztonsági öv használatot firtató kérdéseire adott válaszok jóval biztatóbb képet festenek. A megkérdezett fiatalok 90 százaléka rendszeresen használ biztonsági övet, de még mindig létezik egy 10 százalékos kisebbség, akik ritkán, vagy egyáltalán nem használják az életmentés szempontjából kulcsfontosságú eszközt, melynek hiánya a halálos kimenetelű balesetek közel felében játszik szerepet.

Szerencsére nem csupán aggodalomra okot adó eredmények születtek a felmérés során. A megkérdezettek válaszai alapján a fiatalok szabályismerete, ha nem is tökéletes, de mindenképpen pozitív képet fest. Az elsőbbségadási kötelezettség megadásával foglalkozó kérdésekre átlagosan a válaszadók közel 60 százaléka tudta a helyes választ, a jogosítvánnyal rendelkezők körében ez az arány pedig 80-90 százalék közötti volt, amely eredmény egyértelműen jelzi, hogy a gyermekek biztonságának növelése érdekében a közlekedésre felkészítés oktatásának bevezetése az alap- és középfokú oktatásban szükséges és időszerű.

%KA%A húsvéti locsolkodás sok helyen együtt jár alkoholos italok kínálásával is. A mentők azt kérik, hogy aki alkoholt fogyasztott, ne üljön volánhoz, ne vezessen, válasszon más közlekedési módot! A zéró tolerancia Húsvétkor is érvényes! A józanság életeket menthet! (Fotó: OMSZ)%KA%

A húsvéti locsolkodás sok helyen együtt jár alkoholos italok kínálásával is. A mentők azt kérik, hogy aki alkoholt fogyasztott, ne üljön volánhoz, ne vezessen, válasszon más közlekedési módot! A zéró tolerancia Húsvétkor is érvényes! A józanság életeket menthet! (Fotó: OMSZ)

„A Mercedes-Benz eddig is jelentős erőforrásokat fordított közlekedési ismeretekkel kapcsolatos edukációra, és egy 11 éves gyermek édesanyjaként nem is lehetnék boldogabb, hogy nyilvánosságot kap ez a téma, mely nekünk, szülőknek is a felelősségünk. A Mercedes-Benz és a KTI közös kutatásának eredményeire építve a MoKi közlekedésbiztonsági programunk keretében szeretnénk folytatni edukatív programjainkat a fiatalok számára. A MoKi célja a legkisebbek közlekedési ismereteinek bővítése, illetve a szülők figyelmének felhívása a saját felelősségükre, hiszen a gyermekeink tőlünk tanulnak a legtöbbet, minket tekintenek példaképnek, a mi viselkedésünket követik. Bízom benne, hogy az intenzív kommunikáció és az edukatív programok meghozzák a várt eredményeket.” – mondta el Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz marketing és PR vezetője a kerekasztal-beszélgetés során.

A Mercedes-Benz számára a közlekedés biztonságának növelése mindennél fontosabb, melyre a márka jelentős erőforrásokat allokál. A Mercedes-Benz már létező közlekedésbiztonsági programjának, a MoKi-nak is az a legfőbb célja, hogy a legkisebbeket képezze, hiszen a megfelelő közlekedési ismeretek elsajátítása létfontosságú minden gyermek számára. A jövőben a MoKi közlekedésbiztonsági programon keresztül szeretné a márka bővíteni a legkisebbek ismereteit, hogy a később megismételt felmérések során pozitívabb eredmények szülessenek az idősebb korosztályban is.

Ez is érdekes lehet:
 

Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw, Renault Megane Grandtour

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo...

Minden, amit a kettős tömegű lendkerékről tudni érdemes

Autós körökben szinte közellenség a kettős tömegű lendkerék, ami a dízelek mellett egyre több...

Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen...

Fiat Tipo Kombi 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

A szedán és az ötajtós után kombiként is megérkezett a Fiat Tipo. A puttonyos kompakt szinte...

Honda Civic 1.8 Sport, 2006 - használtteszt

11 évesen, közel 200 ezer km futással néztük meg, hogy milyen egy 1,8-as, 140 lóerős Civic. Vajon...

Toyota Yaris facelift II nemzetközi menetpróba

A Toyota dobja a dízeleket és a turbós világ sem érdekli őket. Mégis szuper autó lett a frissített...

Copzilla néven jön a rendőrök hardcore elfogóautója

Különleges Nissan GT-R rendőrautó áll szolgálatba, amely minden bizonnyal kellő erőfölényt sugároz...

Skoda Octavia RS és Scout menetpróba

Olyannyira széles a Skoda Octavia kínálata, hogy legütősebb verziói, az RS és a Scout külön bemutatót...

A Mercedes legújabb tanulmányautója az A-osztály valódi lépcsőshátú kivitelét mutatja

Agresszív, de egyszerű formákat mutat legújabb tanulmányautóján a Mercerdes. A CLA-hoz nagyon...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (58 db)

Forticors írta: 2 napja

Tegnap volt az Indexen egy cikk, hogy a marihuána legalizálásával egyes usa államokban csökkent a balesetek száma....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ppbgtszk írta: 2 napja

Egy felnőtt ember egy sör megivásával nem veszélyezetet senkit sehol a világban. Ez így is jelenik meg a jogrendszerben a világ összes (nem szigorúan muszlim) országában, két ország kivételével, ebből egyik Magyarország. Volt kommunista országokra jellemző (ill. K.u.K. örökség), hogy gyermekeknek tekintett alattvalókra van húzva a szabályrendszer sok eleme, nem állampolgárokra. Ennek oka a mindenkori kormány félelme a néptől.
Vigyázni kell, mert aki a birka szabályt kritika nélkül elfogadva él, előbb-utóbb maga is birkává válhat, mielőtt észrevenné.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 7 napja

Ez a vita nem arról szól, hogy a homoszexualitás elfogadott vagy sem és ez kinek mennyire tetszik. Mert ez pl legyen mindenkinek a saját dolga. Ez a vita egy szabályrendszer elfogadásáról szól amire ti tesztek nagyívben és esetleg veszélyeztettek másokat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 7 napja
menőmanó írta: múlt héten

Nem emlékszem, hogy én szoktam volna kezdeni a személyeskedést.

Általában te kötsz belém, hogy ne hangoztassam mennyire teszek a szabályokra.

Erről nem fogok veled sokadszorra vitát nyitni. Ismered az álláspontomat.



Én megkértelek egy fontos dologra, ami szerintem nagyon nagy pofátlanság, ha nem tartod be.

A te intelligenciádra van bízva, hogy elfogadod e vagy sem.


Előzmények megtekintése

Szerintem az a legnagyobb pofátlanság, hogy titeket idézzelek, ha az valaki azt próbálja természetes dolognak és elfogadandónak tartani, ha valaki nem tartja be azt ami a kötelessége lenne. Mindenki marhára tisztában van a jogaival ebben az országban, csak a kötelességével nem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 7 napja
menőmanó írta: múlt héten

Nem emlékszem, hogy én szoktam volna kezdeni a személyeskedést.

Általában te kötsz belém, hogy ne hangoztassam mennyire teszek a szabályokra.

Erről nem fogok veled sokadszorra vitát nyitni. Ismered az álláspontomat.



Én megkértelek egy fontos dologra, ami szerintem nagyon nagy pofátlanság, ha nem tartod be.

A te intelligenciádra van bízva, hogy elfogadod e vagy sem.


Előzmények megtekintése

Ez is ugyanúgy inteligencia kérdése.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 7 napja
menőmanó írta: múlt héten

Nem emlékszem, hogy én szoktam volna kezdeni a személyeskedést.

Általában te kötsz belém, hogy ne hangoztassam mennyire teszek a szabályokra.

Erről nem fogok veled sokadszorra vitát nyitni. Ismered az álláspontomat.



Én megkértelek egy fontos dologra, ami szerintem nagyon nagy pofátlanság, ha nem tartod be.

A te intelligenciádra van bízva, hogy elfogadod e vagy sem.


Előzmények megtekintése

Én meg arra kérlek meg sokadszorra, hogy tartsd be a te is a szabályokat. Ismered az álláspontomat. Ha betartod elhiheted, hogy nem fogok kötözködni. Nem fogm elfogadni, hogy nem tartod be mert ez nem normális és elfogadható dolog.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: múlt héten
Tizenkettő írta: múlt héten

A személyeskedésről kellene leszoknotok marha gyorsan, én meg arra vagyok allergiás.


Előzmények megtekintése

Nem emlékszem, hogy én szoktam volna kezdeni a személyeskedést.
Általában te kötsz belém, hogy ne hangoztassam mennyire teszek a szabályokra.
Erről nem fogok veled sokadszorra vitát nyitni. Ismered az álláspontomat.

Én megkértelek egy fontos dologra, ami szerintem nagyon nagy pofátlanság, ha nem tartod be.
A te intelligenciádra van bízva, hogy elfogadod e vagy sem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: múlt héten
Bezzenev írta: múlt héten

Számomra meg az hihetetlen, hogy ilyen szinten csicska és infantilis vagy. Van 1000 halál eset, amiből te a 10 halál eset miatt sírdogálsz...a többi 990-et meg nagyívben leszärod, a MÁSIK KILENCSZÁZKILENCVENET, felfogod a 2 szám közötti különbséget? (kétlem :D:D:D:D:D). Szal ilyen szintű infantilis csicskák csak a narancs táborban léteznek.



Én meg a másik 990 ember miatt aggódom, te meg a 10 miatt. Ennyi mondjuk emberileg is nagyjából kettőnk között a különbség ;)


Előzmények megtekintése

És folyamatosan terelsz, támadsz. Az első alapvető kérdésre pedig még mindig nem válaszoltál. Miért nem tartod be a szabályokat? Miért?! Erre válaszolj. Miért?! Megértetted a kérdést?! Felfogtad? Válaszolj ne terelj!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: múlt héten
Bezzenev írta: múlt héten

Számomra meg az hihetetlen, hogy ilyen szinten csicska és infantilis vagy. Van 1000 halál eset, amiből te a 10 halál eset miatt sírdogálsz...a többi 990-et meg nagyívben leszärod, a MÁSIK KILENCSZÁZKILENCVENET, felfogod a 2 szám közötti különbséget? (kétlem :D:D:D:D:D). Szal ilyen szintű infantilis csicskák csak a narancs táborban léteznek.



Én meg a másik 990 ember miatt aggódom, te meg a 10 miatt. Ennyi mondjuk emberileg is nagyjából kettőnk között a különbség ;)


Előzmények megtekintése

Nem szarom le a 990-et, kiforgatod a szavaimat és hazudozol.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: múlt héten
Bezzenev írta: múlt héten

Számomra meg az hihetetlen, hogy ilyen szinten csicska és infantilis vagy. Van 1000 halál eset, amiből te a 10 halál eset miatt sírdogálsz...a többi 990-et meg nagyívben leszärod, a MÁSIK KILENCSZÁZKILENCVENET, felfogod a 2 szám közötti különbséget? (kétlem :D:D:D:D:D). Szal ilyen szintű infantilis csicskák csak a narancs táborban léteznek.



Én meg a másik 990 ember miatt aggódom, te meg a 10 miatt. Ennyi mondjuk emberileg is nagyjából kettőnk között a különbség ;)


Előzmények megtekintése

Te nem vagy emberek közé való.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.


Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw,  Renault Megane Grandtour

Vajon melyik dízel kompakt kombival járunk a legjobban?

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo - melyik a nyerő?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

3 órája – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

6 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

4 napja – Újdonság

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ S 320 CDI (Automata)

MERCEDES-BENZ S 320 CD...

Ár: 3.690.000 Ft

Évjárat: 2006 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ S 450 L 4Matic (Automata) Kitűnő állapot 146000 km

MERCEDES-BENZ S 450 L...

Ár: 6.590.000 Ft

Évjárat: 2009 / 2

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ E 200 T CDI Classic (Automata) Szép állapot !

MERCEDES-BENZ E 200 T...

Ár: 1.799.000 Ft

Évjárat: 2008

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!