Mire jó egy Tesla, és mely autók szoftverei a legproblémásabbak?

Sokan sokféleképpen értelmezik a Tesla önvezető üzemmódját. Pedig van még mit javítani rajta

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Legoptimistább becsléseikben is 2020-at jelölik meg a témában legelőrébb járó autógyártók az önvezető autó piacra dobásának. Nem véletlenül. Mégis vannak, akik ezt mintha nem hinnék el.


Amióta a Tesla 2014-ben bevezette a már általunk is kipróbált Autopilot funkciót és ehhez megannyi érzékelővel, kamerával és radarral látta el az autót, elkezdődött a márka új rendszereinek közúti tesztelése. Hiszen a Model S már bemutatása óta állandó internetkapcsolattal rendelkezik, ennek köszönhetően a mérnökök adatokat gyűjthetnek be a jármű működéséről. Meg is teszik.

Szervereiken immár több mint 1,2 milliárd kilométernyi utazás adatát rögzítették.

Tudják, hogy milyen forgalmi szituációban, hogyan reagált a vezető, illetve hogyan viselkedtek a járműbe épített egységek. Ezek alapján fejlesztik és folyamatosan frissítik a Teslák Autopilot rendszerét, egyre közelebb kerülve a valódi önvezető autó megvalósításához.
Hirdetés
 Bizony nem egy baleset történt már amiatt, hogy a Tesla-sofőrök túlságosan is megbíztak az Autopilot működésében Bizony nem egy baleset történt már amiatt, hogy a Tesla-sofőrök túlságosan is megbíztak az Autopilot működésében

Hangzatos neve ellenére azonban a Tesla Autopilot nem igazi robotpilóta, felelőtlenség teljes mértékben ráhagyni az autó vezetését. Erre a gyártó minden lehetséges módon és fórumon felhívja a figyelmet.

Az Autopilot egy tesztelés alatt álló, mégis közforgalomban használható funkció, amely természetesen jelzi a vezetőnek, ha nem tudja ellátni feladatát.

E jelzés figyelmen kívül hagyása esetén automatikusan le is lassítja az autót, valamint bekapcsolja az elakadásjelzőt. Más márka esetében velünk is megtörtént már, hogy egy tesztautóban a radaros tempomat hibája balesetveszélyes helyzetet idézett elő, és ennek elkerülésére szükség volt az időben történt emberi beavatkozásra. Ez nyilván elmaradt például a Svájcban rögzített (és e bekezdés felett mutatott) baleset során, a tengerentúlon a volán mögött szunyókáló sofőr esetében pedig pláne nincs jelen a vezető. Pedig a vevőelégedettségi felméréseiről ismert J.D. Power adatai is remekül mutatják, hogy a Tesla fedélzeti számítógépe korántsem tökéletes. A legtöbb ilyen jellegű panasz éppen az úttörő amerikai márka tulajdonosaitól érkezik, a smart, az Isuzu, a Volvo, a Jaguar és a Land Rover mellett.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?