VÉDA statisztika: javuló baleseti mutatók és milliárdos bÃrságok
Számokkal mutatja a rendÅ‘rség, hogy megérte a fix telepÃtésű kamerák hadba küldése
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A rendőrség egyenesen VÉDA-hatásként aposztrofálja azt, hogy a második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz mérten kevesebben haltak meg útjainkon.
Miként arról korábban beszámoltunk, a VÉDA kamerahálózat 2016. április 5-én kezdte meg rendszerszintű működését. A rendÅ‘rség 2016. június 30-ig bezáróan összegezte a rendszer működtetése során rögzÃtett és a közigazgatási hatósági szolgálatok által feldolgozott adatokat, és értékelte a második negyedéves baleseti statisztika alakulását.
Az értékelt idÅ‘szakban összesen 79 332 közigazgatási határozatot hozott a rendÅ‘rség a mobil és fix kamerák által rögzÃtett közlekedési szabályszegések elkövetése miatt. Tavaly ilyenkor még csak a 160 darab mobil sebességmérÅ‘ üzemelt, hozzájuk csatlakozott idén áprilistól a 365 darab fix telepÃtésű kamera.
A kamerák által rögzÃtett jogsértések meghatározó többségét a sebességtúllépések adják.
FényjelzÅ‘ készülék tilos jelzésén áthaladás miatt 36, mÃg leállósáv jogellenes használata miatt mindössze nyolc esetben született elmarasztaló határozat.Az adatok alapján az utánfutóval közlekedÅ‘k mellett a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó gépkocsik vezetÅ‘i is nagyobb arányban követtek el sebességtúllépést. Ennek oka az, hogy sokan nincsenek is tisztában azzal, hogy számukra autópályán legfeljebb 80 km/óra, lakott területen kÃvüli úton pedig 70 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség, függetlenül attól, hogy sebességkorlátozó tábla ennél magasabb értéket jelez. A rendÅ‘rség ezért felhÃvja a járműszerelvények és a 3500 kg össztömeg feletti járműveket vezetÅ‘k figyelmét, hogy fokozottan ügyeljenek az általuk vezetett jármű kategóriáját érintÅ‘, a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó szabályokra!
A rendÅ‘rség statisztikái szerint a közlekedési balesetek bekövetkezésének egyik meghatározó oka a sebességtúllépés. Hitvallásuk szerint ennek visszaszorÃtásával – az ezt célzó rendszeres és technikai oldalról is támogatott ellenÅ‘rzésekkel – érhetÅ‘ el, hogy kevesebb baleset történjen, és azok súlyossága mérséklÅ‘djön. A tavalyi adatokra visszatekintve látható, hogy 2015. április 1. és 2015. június 30. között 126 közlekedési baleset során 144 ember vesztette életét, mÃg 2016 ugyanezen idÅ‘szakában, 111 esetben 115-en vesztették életüket az utakon. Tavaly április, május és június hónapokban 1423-an, mÃg az idei második negyedévben 1287-en szenvedtek súlyos sérülést közlekedési balesetek során. A több kiszabott, csupán a 30 ezer forintos alapdÃjjal számolva is legalább 2,4 milliárd forintos bevételt jelentÅ‘ bÃrság tehát a közlekedésbiztonságot is javÃtotta - ha egyéb hatásokkal nem számolunk.
A rendőrségi infógrafikán jól látható, hogy a a VÉDA üzemének első negyedévében ötödével csökkent a balesetekben elhunytak száma, közel 12 százalékkal a halálos balesetek, csaknem 10 százalékkal a súlyos sérültek száma is mérséklődött
A rendÅ‘rség bÃzik abban, hogy a kedvezÅ‘ tendencia folytatódik, kevesebben veszÃtik életüket és javul a közlekedésbiztonság a hazai utakon. Magunk is Ãgy vagyunk természetesen, például ezért is hÃvtuk fel múlt heti Nyárigumi Kommandónkkal is a figyelmet arra, hogy fontos a nyári gumi, ajánlott a váltás.
Simi…nincs igazad. Szigetváron két helyen /Pécs felöli bejáratnál és kifelé meg Kaposvár felé/ van de ott soha
nem volt baleset !!
Ma meg Szigetvártól Pécs felé a KövágószÅ‘llösi elágazástos a Pellérdi útig /kb. 3-4 km/ útfelújjÃtás van már
három hónapja azaz hol dolgoznak-hol nem /ha akkor is 10 emberből 8 csak támaszkodik a lapátra/ közben egyoldalú lezárás miatt néha 5 km torlódás van..szóval ma és máskor is a20-as táblák mindég ott vannak !!
Pest felé is pár helyen /régi 6-os/ ugyanez. 20/30/40 -es táblák de munka/munkás sehol..
Tamásnak is igaza van, de lassan haladnak..Pécsen már sok helyen van “idÅ‘visszaszámláló” !!
Hiszi a pici hogy a VÉDA miatt halnak meg kevesebben…de az biztos hogy gyüjti a pénzt az új stadionokra!!
És mi van akkor ha pont “rád vált ” a rendÅ‘rlámpa ? Pl még zöld de már sárgán mész át … mert miért is jelezné a lámpa hogy mikor kezd át váltani … ha az autósokért lenne és nem a bÃrságolásért akkor pl villogna a zöld mondjuk 4-5 ször hogy nemsokára sárga lesz és már kezd el fékezni ne menj be a keresztezÅ‘désbe . Milyen meglepÅ‘ hogy ez nincs Magyarországon de a legtöbb keresztezÅ‘dés térfigyelÅ‘ kamerás ha átmész a sárgán vagy beszorulsz egy pirosba kapod a csekket … Mi ez ha nem lehúzás ? . Egyébként meg mi értelme van a fix trafipaxoknak ha egyszer úgy is tudod hol van és fékezel … a többi útszakaszon meg szabályt szegsz . Ha csak valóban sebesség mérés lenne a fÅ‘ cél akkor a kihelyezett ” véda” rendszer pont ezért alkalmatlan … nyilván más olyan funkciót tölt be amit nem hangoztatnak . És most hogy elfogadtassák a rendszer működését a társadalommal kreáltak egy felmérést hogy a fix trafipaxok miatt kevesebb baleset van 😀 😀 . Vicceske és mi van az úthálózat 99.99% val ahol nincs fix trafipax … Naaaa mind1 .
Idézem egy másik fórumról (nem ellenÅ‘riztem): “Indokolatlan sebességkorlátozás sok helyen van, ha ilyet látsz, és szeretnél tenni ellene, akkor fotózd le és küldd be: http://www.blokkolasgatlo.hu“
Ha nem léped túl a megengedettet, nem kell fizetned.
Volt sebességtúllépésem amiért kaptam bÃrságot, befizettem, ennyi.
A fix kamerákkal nincs bajom, amiket eddig láttam, valóban olyan helyre kerültek, ahol baleseti gócpont van.
Ellenben a mobil kamerákat – ahogy sajnos eddig is, legalábbis ez a tapasztalatom – kizárólag pénzbehajtásra használják. Elhagyott, évek óta nem működÅ‘ és nem használt vasúti átjárókhoz állnak be vele.
*Több kimaradt
A statisztikákkal mindig az a baj hogy optimalizálni lehet éppen az adott cél elérése érdekében … Készült egy statisztika arra vonatkozóan , hogy húúú de jóóó nekükn ez a sok trafipax és kamera … hurrráááá … arra vonatkozóan miért nincs statisztika , hogy mennyivel sarcot szed be Ãgy az állam mint mielÅ‘tt a rendszer üzemelt volna ? Jaaa hogy az nem lényeg …ejnye .