Zsákutca az elektromos autó?

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak a plug-in hibridek némi térnyerése a reális. A számok nem hazudnak.


Ön vezetett már elektromos autót? A vidámparki dodzsem nem ér. A helyváltoztatásra korlátozottan alkalmas mopedautó sem. Ezért aztán szóljon inkább így a kérdés: ön vezetett már modern elektromos autót? Valószínűleg nem. Látott már egyáltalán modern elektromos autót? Talán, de akkor is esélyesebben külföldön, mint Magyarországon. Hallott, olvasott már modern elektromos autókról? Persze, hiszen rendre beszámolunk róluk, egyiket-másikat vezettük is. Mit gondol, van létjogosultságuk? Sokan nyilván igennel válaszolnak erre, a környezettudatosan gondolkodók feltétlen. Vennének modern elektromos autót? Sanszos, hogy nemleges a túlnyomó többség felelete, mivel a modern elektromos autók drágák, s az a csoport, aki megengedheti magának a drága kocsi vásárlását, nagyobbra, erősebbre, minőségibbre, márkásabbra szavaz, voltaképp érthetően. És még valami: az idegenkedés, a bizalmatlanság is elfogadható érv.
Az elmúlt év hazai autóeladásairól szóló hírünkben külön nem említettük, de a Datahouse Kft. statisztikájából tudható, hogy 2012-ben itthon 8, azaz nyolc elektromos autót helyeztek forgalomba. Egészen pontosan 3-3 darab Citroën C-Zero és Nissan Leaf, továbbá 2 darab Peugeot iOn típusút. Mitsubishi i-MiEV-ből egy sem talált gazdára. Opel Ampera? Nem tisztán villanyos, de jó, csaljunk csöppet, fejeljük meg a (vizes)nyolcast az ő tízesével. Testvérét, a még a kereskedőknek is bajosan drága Chevrolet Voltot nem forgalmazzák Magyarországon. Tehát összesen 18 példány, ennyi, nem több, még az ugyancsak nem kimagaslóan magas 53 ezerhez viszonyítva is láthatatlan és elhanyagolható kisebbség. Legyünk reálisak, ez semmi. Ráadásul ezt a 8-18 itthon „eladott” modern elektromos autót sem magánszemélyek vették, na mindegy, ez a jelenlegi helyzetben tényleg nem releváns információ.
Hirdetés
Ha most azt tetszik gondolni, hogy a villanyverdák ellen kampányolnánk, tévedés. Ízlés kérdése, hogy valakinek bejön-e egy elektromos autó – aki szinte csak városban közlekedik, nem megy többet napi 10-20 km-nél, s akinek otthon az akkumulátorok töltése sem jelent gondot, annak akár már ma is bátran javasolható például egy 2011-es Év Autója Leaf – amelynek tesztjével rövidesen jelentkezünk. S ha már Év Autója: a Nissan tavalyelőtti sikerére rímelt az Ampera/Volt duó tavalyi győzelme, a 2013-as finalisták között bezzeg sehol egy zöld modell...
No nem mintha a magyar autópiac tényező volna, de még csak az Év Autója cím sem szükséges egy gyártónak ahhoz, hogy tolja, vagy épp visszafogja az elektromos szekeret. Ne legyenek illúziónk, csakis a profit számít (lásd a VW-konszern meggondolta magát, s kikukázta az Audi A2-es projektet, mi több, az R8 e-tronnal kapcsolatban is azt hallani, hogy felfüggesztették a fejlesztését, s nem kerül sorozatgyártásba). Hogy megéri-e az e-közlekedésbe invesztált sok-sok milliárd, hogy ne csupán szeressék, áhítsák és bolygónk megmentésében is fontosnak lássák, de vegyék is a gépet a népek. Azonban nem veszik. Sehol sem fogynak az elektromos autók úgy, ahogyan azt a zöld asztaloknál eltervezték. Csak két adat: brit elemzők szerint 2013-ban esetleg duplázhat a villanyos piac, a 2012-es 3000-ről 6000-re. Ez sem mennyiség. S a másik: a Nissan tavaly 20 ezres Leaf-értékesítéssel számolt az USA-ban, lett belőle október végéig 6791...
Pillanatnyilag nagy cégeknek maximum politikailag remek üzenet bármi, ami a környezetvédelemmel összefüggésbe hozható, ám a volument még jó ideig nyilván a belsőégésű motorral ellátott kocsik jelentik. Benzinesek, dízelek, hibridek. Hát igen, a hibridek viszonylag népszerűek, úgy látszik, nem finoman fogalmazva ezt a maszlagot benyelte a fogyasztói társadalom. Mert azt is be kell látnunk, hogy a hibridek sem annyira takarékosak, hogy feltétlen megérje mondjuk Yaris HSD-t venni nemhogy egy dízel, de egy mezei benzines Yarisszal szemben... Divatos irányzat a konnektoros hibridség, csak az a bökkenő, hogy miként az elektromos autó, úgy széles rétegek számára a hibrid, pláne a plug-in hibrid is megfizethetetlen.
Rossz a marketing, a töltőállomás-hálózat kiépítetlenségén lamentáló, s az elmúlt 100 évben kialakult szokásaikat levetkőzni képtelen emberek érdeklődését jobban fel kell kelteni - mondja a Zoe bevezetését idén tervező Renault. És még egyszer: a Toyotával és a GM-mel meccselő, világuralomra törő VW több elektromos projektjét is a fiók mélyére süllyeszti - ez azért több mint jelzésértékű. Lesz az up! miniből EV? A BMW tényleg kihozza az i3-ast? Meglátjuk. Az Opel Adam elektromos verziójáról is az a pletyka járja, hogy a tervezőasztalon marad.
Érdemes újraolvasni tavalyi körképünket, amelyben rajtunk kívül okosabbak, importőri PR-esek és olvasók véleményét is megosztottuk. Felmerült, s azóta is mindig felmerül a Mi lesz majd, ha olcsóbbak lesznek az elektromos autók? Biztos drágulni fog az áram - hiedelem. Vagy - vaskos képzavarral élve - az olajlobbi keze lehet a dologban? Azért nem terjedhetnek el az elektromos autók, mert igazából senkinek nem áll érdekében? Van benne ráció. Az sem mindegy, hogy egy nemzetközi válság kellős közepén kéne domborítania az EV-szektornak, de hiszen az egész ipar küszködik, üzemeket zárnak be, kapacitást csökkentenek, tolódik minden Kína irányába... Mindenesetre mi természetesen továbbra is beszámolunk az elektromos autózást (is) érintő fejleményekről és drukkolunk, jobb híján.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Nem tudod, hogy mi a jó fiam, meghívlak holnap délre egy csirkebél paprikásra. Utána beletöltelek téged is juh-bélbe. És amikor kijössz, imádkozol hogy zökkenőmentesen kerülj a porceláncsészébe. Mert ha ott maradsz a végbelembe ítéletnapig fogsz církulálni.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    [i]“Akkor van baj vele leginkább ha egy korábbi intenzív gyorsítás után a program azt hiszi ez utána is elő fog fordulni. Ezért egy helyben állva folyamatosan jár lámpánál majd amikor zöldet kapok megáll és én persze indulnék és újra elindul. Ez a szitu gyakori. Vagy az aks fullon és akkor is jár, nem adja át az aksinak a szerepet, pedig a szitu adott vagy csak simán alapjáraton járatja és közben villanyt használ.. pedig semmi hő elvárás semmi nincs. Ha megállsz és újra indítod, megint normálisan fut a program.”[/i]

    A mostani verziókban én ilyet nem tapasztaltam. Ha “tele” akksit mutat a rendszer, akkor nagyon agresszíven igyekszik megszabadulni a töltéstől és még autópálya tempónál is képes csak elektromosan hajtani (persze ekkor a benzinmotor is forog, de nyitott szelepekkel üzemanyagbefecskendezés nélkül).

    [i]“Hát én villany kompresszorra gondoltam”[/i]

    Lehet hogy az lesz, 2 éven belül biztosan kiderül.

    [i]“Meg a miller ciklus jó dolog, na meg a sok “autópályán nem megy” embernek is be lehetne tömni a száját.”[/i]

    Nem kell, ugyanis megy. Még az 1-es Priussal is könnyedén mentem autópályán is, a következő 2 generáció meg ezen a területen is jelentősen erősített. Az ilyen hisztériázó alakok legtöbbször ilyen kutty89 szintű idióták negatív tudással, az agyvelő aktivitására utaló bárminemű jel nélkül, nem kell velük foglalkozni.
    A Toyota sem teszi, ráadásul a Priussal eddig az volt a legfőbb gondjuk, hogy nem tudtak belőle eleget gyártani. Ha a feltöltés valamilyen formáját ha be is vezetik, annak legfőbb oka a hatásfok további növelése lesz.

    [i]“Megjegyzem én egy giroszkópos mágnescsapágyas gömbtömeg fordulatos energia tárolás lehetőségét is megvizsgálnám :)”[/i]

    Ebben biztos voltam. 🙂 De a Toyota nem az a cég amely ilyen ekzotikus technikákat könnyedén sorozatgyártásba engedne. Vagy ha mégis, akkor előtte legalább 5 évig agyba-főbe tesztelnék.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    “Ez bizony akkor öreg hiba volt. Már többször olvastam tőled, hogy így meg úgy az akkumulétorcserélős modell az igazi és ezt kellene csinálni. Azt hittem csak vicceltél, hogy nem tudod ez már rég megvalósult. A Better Place Izraelben, Dániában, Portugáliában és még néhány helyen már elindult ezzel. 3-4 évvel ezelőtt volt ez nagy újdonság, amikor Shai Agassi bejelentette az ezirányú terveit.”

    Tényleg nem.. sajnos.. de a videó alapján elég öszvér megoldásnak tűnik, az autógyártó tervezése miatt ennyire körülményes a csere. Nekem nyilvánvaló lenne, hogy a jobb küszöb egyen színű króm csicsával ami már az aksi csúszó rackéhez tartozik és a cserélő szerkezet, egyszerűen, kitámasztja magát a kaszni oldalához és kihúzza majd helyére tolja a friss töltést. Nem pedig aknába szerelt automatika pöcsöl alattam. Ebben az esetben a gombhoz varrták a kabátot.

    “Ha N-be teszed akkor nem fog. És akkor sem, ha nagyon picit benyomod a “gáz”-pedált, van egy olyan tartomány ahol se nem motorfékez se nem hajt, a hypermiler-ek pont ezt használják a “glide” üzemmódhoz. Mondjuk arra már nem emlékszem 1-es Priusban mennek-e ezek a dolgok, mert már nagyon rég ültem olyanban, de a második generációtól kezdve igen.”

    Igen a nagyon pici benyomást csinálom, N-be rakás csak a motor lekapcsolása után érdekes(70 alatt), próbáltam mind kettőt, de Nbe szétcsesződik az aksi ciklus, a sebesség vesztés utáni gyorsítás pedig motor végzi, a villany nem alkalmas erre inkább jobb a sebesség tartásban.
    (ezért lenne jó egy direkt kontroll is)

    “Ezt nem mondod komolyan! 🙂 Ez borzalmasan kőkorszaki megoldás lenne, ráadásul rontaná a fogyasztást és az emissziós értékeket is. A hidegüzemi tulajdonságok miatt egyáltalán nem igaz az, hogy csak az a jó, hogy amint csak lehet leállítjuk a motort. Ennél ez sokkal bonyolultabb és nagyon helyes, hogy ezzel nem a vezetőnek kell foglalkozni, hanem a vezérlés dolga. Elképzelhető, hogy lehet találni speciális eseteket, amikor az ember jobbat tud menni mint amit az elektronika csinál, de általában ez nem igaz, és ez számít, nem a speciális esetek.”

    Ezért írtam, hogy vagy flybywire alsó pont hosszabb jele alapján. Akkor van baj vele leginkább ha egy korábbi intenzív gyorsítás után a program azt hiszi ez utána is elő fog fordulni. Ezért egy helyben állva folyamatosan jár lámpánál majd amikor zöldet kapok megáll és én persze indulnék és újra elindul. Ez a szitu gyakori. Vagy az aks fullon és akkor is jár, nem adja át az aksinak a szerepet, pedig a szitu adott vagy csak simán alapjáraton járatja és közben villanyt használ.. pedig semmi hő elvárás semmi nincs. Ha megállsz és újra indítod, megint normálisan fut a program.

    “És ilyenkor ezzel az egész visszabutulna egy nem-hibrid szintjére. Kösz nem.”

    Lehet, de aki akarja, jobb lenne a fogyasztása.. jelentősen. Amúgy iszonyatosan hiányzik a support.. a régi vasakat is fejleszthetnék szoftversen mert rá is férne meg nem akkora meló (ctrl+c-ctrl+v) és szerintem még meg is vennék a szervizektől, ha úgy van. Sőt ha testre szabnák vagy lenne egy profil még jobb lenne, ha eladod vissza lehetne állítani factoryra.

    “Ja, kb. mint a púp a hátamra. 🙂 Egy szokásos turbóval ki is nyírták volna a legfontosabb tervezési szempontjukat, a megbizható működést.
    Amúgy a fejlesztés alatt álló 4. generációs hibrid hajtásláncok között van egy turbófeltöltéses változat is, ígyhát nem lehetetlen, hogy a másfél-két év múlva megjelenő új Prius-ban lesz ilyen is, de csak akkor ha valami csodát ott is ki tudnak találni és nem megy az egész a megbizhatóság rovására, úgyhogy én inkább nem fogadnék rá nagy tétekben.”

    Hát én villany kompresszorra gondoltam, meg turbinagenerátorra. Fokozatmentesen biztosítható állandó végnyomáshoz. Ez további hatékonyság növekedést okozna. Ja és nincs idióta olajfolyás kompreszor oldalon:D Meg a miller ciklus jó dolog, na meg a sok “autópályán nem megy” embernek is be lehetne tömni a száját. Sok tenni való van még a Priuson is ha minden áron maradni akarunk ennél az aksi koncepciónál.
    Megjegyzem én egy giroszkópos mágnescsapágyas gömbtömeg fordulatos energia tárolás lehetőségét is megvizsgálnám 🙂 (or kondenzátor) Mert a Prius ciklusai hamar végbe mennek, vagy egyáltalán nincsenek magas sebességen sokáig. Ha egy gömbtömeget annak szerkezeti integritásának határáig fellehet pörgetni, illetve mágneses térnek használva lassítani áramot termelni/nyerni, az elég energiát adhat. Persze fogalmam sincs az így tárolható súly energia sűrűség arányáról.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    [i]“A Prius 80 felett is tud villanyon menni”[/i]

    Ne vicceljél velem! Honnan merészeled venni a bátorságot, hogy Prius tulajdonosként ilyet állíts, amikor a 20 éve a büfészakkal küszködő gázolajorgazda bivalybasznádról egyértelműen megmondta, hogy nyócvan felett vége! És úgy figyeljé hogy ő mán csak tudja, hiszen egyszer a fészerébe befújt a szél egy összegyűrt újságlapot, minek a szélén volt egy Prius reklám fele, úgyhogy az ő szava szent a kérdésben (legalább is idiótáéknál LOL! 🙂

    [i]“Better Place projectről nem tudtam, jó látni, hogy van köszi.”[/i]

    Ez bizony akkor öreg hiba volt. Már többször olvastam tőled, hogy így meg úgy az akkumulétorcserélős modell az igazi és ezt kellene csinálni. Azt hittem csak vicceltél, hogy nem tudod ez már rég megvalósult. A Better Place Izraelben, Dániában, Portugáliában és még néhány helyen már elindult ezzel. 3-4 évvel ezelőtt volt ez nagy újdonság, amikor Shai Agassi bejelentette az ezirányú terveit.

    [i]“mert soha meg nem említik az aksicserés modellt, soha be nem kérdeznek”[/i]

    Ez nem igaz, 3-4 éve tele volt a szaksajtó ezzel:

    [url]http://www.youtube.com/watch?v=OHHvjsFm_88[/url]

    Részletesebben:

    [url]http://www.youtube.com/user/btrplc[/url]

    [i]“Én kicseréltem LPGre a hajtó anyagot és máris értelmetlenné vált a hideg üzem…”[/i]

    Ezt már megbeszéltük, hogy az, hogy Te rogyásig átszereltél egy 1-es Prius-t az nagyon derék, de az átlag autós számára ez teljesen használhatatlan megoldás, több okból is. Egyrészt a döntő többség soha nem fog barkácsolni, mivel még egy biztosítékot sem tudna kicserélni ráadásul nem is érdekli és nem is az a dolga hogy reszelgesse a járművét, mivel csak használni szeretné és kész. Másrészről nem lehet LPG-re átállítani a közlekedés nem hogy nagyobb de még számottevő részét sem, mert nem lenne hozzá elég üzemanyag. Ígyhát meg kell elégedned azzal, hogy megveregetik a válladat, hogy milyen ügyes voltál, és évezed a munkád eredményét ami az alacsonyabb üzemeltetési költségekben és a kisebb szennyezésben mutatkozik meg.

    [i]“Ami engem konkrétan zavar, és ez még a mai modellekben is megvan:
    Ha lelépek a fékről akkor az autó gurulásnak indul, ne menjen sehová maradjon 0kmh dombon lejtőn mindenhol.”[/i]

    Apróság. Ráadásul pl. a Prius V/Plusz-ban hátrafelé már nem gurul el csak legalább 2 másodpercig nyomnod kell előtte a féket, utána leléphetsz róla.

    [i]“Ha lelépek a gázpedálról az autó elkezd visszatermelni, holott én még nem akarok lassulni, nekem kell gázadással kikompenzálni a vitorlázáshoz.(tudom, hogy ilyenkor extra töltést használok a telepből)”[/i]

    Ha N-be teszed akkor nem fog. És akkor sem, ha nagyon picit benyomod a “gáz”-pedált, van egy olyan tartomány ahol se nem motorfékez se nem hajt, a hypermiler-ek pont ezt használják a “glide” üzemmódhoz. Mondjuk arra már nem emlékszem 1-es Priusban mennek-e ezek a dolgok, mert már nagyon rég ültem olyanban, de a második generációtól kezdve igen.

    [i]“Természetesen hiányzik a motor swich off gomb LED világítással, ha lehetséges.”[/i]

    Már akinek, nekem biztos nem, és gyanítom az emberek 99%-ának sem. Mindig elfelejted, hogy többnyire nem extrém technikai buzik vezetik ezeket az autókat, akik legszívesebben közvetlenül az agyukkal kapcsolnák össze a motor vezérlpőelektronikáját, hogy minden ezredmásodpercben pontosan tudják merre hány óra és be is tudjanak avatkozni ebbe, hanem átlagemberek, akik el akarnak jutni A-ból B-be minél olcsóbban és lehetőleg közben nem szétbaszva a környezetet.

    [i]“Tempomat nem gázpedál szöget rögzíti hanem a sebességet, így a lejtőn tölti a tele aksit, az emelkedőn meg magába küzdeti a motort, ahelyett, hogy lendületet engedne nyerni.”[/i]

    Még szerencse hogy így működik, különben egy nagyobb emelkedőnél akár meg is állhatna az egész. A tempomat meg magyarul sebességtartó automatika, és nem gázpedál szög tartó automatika, ez utóbbira egy fél tégla is alkalmas lenne, úgyhogy nagyon helyes hogy úgy működik ahogy.

    [i]“Aztán a motor ki be kapcs management városban nem a legjobb, hiányzik a fékpedál alatt egy microkapcsoló, ha telibe nyomjuk akkor leállítja a motort.”[/i]

    Ezt nem mondod komolyan! 🙂 Ez borzalmasan kőkorszaki megoldás lenne, ráadásul rontaná a fogyasztást és az emissziós értékeket is. A hidegüzemi tulajdonságok miatt egyáltalán nem igaz az, hogy csak az a jó, hogy amint csak lehet leállítjuk a motort. Ennél ez sokkal bonyolultabb és nagyon helyes, hogy ezzel nem a vezetőnek kell foglalkozni, hanem a vezérlés dolga. Elképzelhető, hogy lehet találni speciális eseteket, amikor az ember jobbat tud menni mint amit az elektronika csinál, de általában ez nem igaz, és ez számít, nem a speciális esetek.

    [i]“A hő management borzalmas, nincs gomb, hogy télen választható legyen az, hogy a hő csak akkor jöjjön, ha amúgy is jár a motor. Vagy nyáron a klíma csak akkor menjen ha amúgy is jár a motor”[/i]

    És ilyenkor ezzel az egész visszabutulna egy nem-hibrid szintjére. Kösz nem.

    [i]“A másik, az indikátorok, hogy se a hűtővizet nem látni, fordulatszámot, stb.. “[/i]

    Soha a büdüs életben ne is lássak ilyeneket! Ki a francot érdekelnek ezek? Ez a vezérlést érdekelje ilyen primitív adatokkal engem ne is fárasszanak. Egy kevés szénport ne fújjon az adcodba ill. a hangszórókon a kazán dübörgése és a gőz sivítását ne játsza be a gép csak a hangulat kedvéért? 🙂

    [i]“Igazán rárakhatták volna a pill fogyit a folyamat kijelzésre és akkor nem kéne kapcsolgassak a kettő között, ha beérek városba.”[/i]

    Elavult a géped, az újakban mind van állandóan látható pillanatnyi fogyasztás mérő.

    [i]“Egy turbó meg iszonyatosan hiányzik.”[/i]

    Ja, kb. mint a púp a hátamra. 🙂 Egy szokásos turbóval ki is nyírták volna a legfontosabb tervezési szempontjukat, a megbizható működést.
    Amúgy a fejlesztés alatt álló 4. generációs hibrid hajtásláncok között van egy turbófeltöltéses változat is, ígyhát nem lehetetlen, hogy a másfél-két év múlva megjelenő új Prius-ban lesz ilyen is, de csak akkor ha valami csodát ott is ki tudnak találni és nem megy az egész a megbizhatóság rovására, úgyhogy én inkább nem fogadnék rá nagy tétekben.

    [i]“Tehát aki alacsonyabb ismerete révén rossz összefüggésekben gondolkodik, neked feladatod, hogy őt ebből kimozdítsd(csak először, kéretlenül nem feladatod).”[/i]

    Igen, csakhogy mongolidióták esetén nem arról van szó, hogy alacsonyabb az ismeretük, hanem hogy elemi gondolkodásra sem képesek. Ahol pl. a kérdőjel jelentését magyarázni kell és még utána sem érti(!) LOL! 🙂 ott akkor ezeket a nagyszerű EQ fejlesztő eseteket én nagy örömmel átadom Neked. 🙂

    [i]“te se a mostani tudásoddal születtél”[/i]

    Ez biztos, csakhogy én nem ugatok bele olyanba amihez nem értek. Hatalmas különbség! De az itteni degenerált bandának se IQ-je se EQ-ja se semmilyen más kúja sincs olyan mértékű ami mérhető lenne. 🙂
    Láthattad a reagálásaikat a felvetésedre, ismét halálpontosan megmondtam előre mi lesz. Egyszerűek mint a faék. 🙂

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Köszi a linket! Ekolvastam, meggyőző, amit ír, bár ha jól tudom ez még nincs kereskedelmi forglaomban, de talán már idén vagy jövőre piacra dobják. De azt már most is bizonyítja, hogy a japánok sokkal előrébb tartanak a fejlesztésekben, mint az európaiak!
    Azért ennek a Totalcar-os cikknek is van némi valóságalapja, nem teljesen hülyeségeket ír. Ezek az AdBlue-s autókat is nyilvánvalóan a kényszer hozta létre (Euro6), ezt jelenti, hogy ezek a gyártók képtelenek enélkül normális károsanagy-kibocsátást produkálni. Szégyen, de ez van. Nem is jósolok ezeknek nagy jövőt a személyautó-kategóriában, hiszen senki nem akar ezzel szívni.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    [i]“Az előző kijelentésem pedig áll hogy az autógyárak szabják meg a euro környezetvédelmi normákat”[/i]
    Egyértelmű!
    Nem csak a környezetvédelmi normákat, hanem más őket érintő körülményeket is. (A pénz beszél) Ebben a játékban az EU Adminisztráció, meg a kormányok csak színpadi kellékek.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    kutty89!

    Forrásmegjelölés is kéne ám… Először is linkeld be a annak a Mazda skyactive dízelmotornak a HIVATALOS emissziós adatait. Nos, ha bármiféle adalékanyga nélkül teljesíti, az szép teljesítmény. Az Euro 7-ről még nem igen tudunk semmit, tehát arról felesleges vitatkozni. Egyelőre maradjunk az Euro 6-nál.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Nincs értelme, égéskor folyékony halmazállapotú üzemanyagokkal szarakodni!
    A GDInél is az a baj, hogy a befecskendezőn, szelepeken, meg EGRben kiül a korom!
    SZAR!
    NO benzin, NO Dízel! pLz. Lehet abból műanyagot meg minden más gyártani!
    Használd ezek melléktermékét LPG-t vagy szintetikus, illetve Bio CNG-t.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Te tényleg ennyire naiv vagy? Az összes környezetvédelmi normát csak akkor hozták be amikor a gyártók már tudtak ilyen motorokat előállítani.
    Ott a mazda skyactive d, egr nélkül tudja az euro 6 ot. Szerinted azon nem lehet még fejleszti hogy tudja majd később esetleges euro 7 et is?

    De amig nem tudnak majd eur7 autokat gyártani addig nem lesz euro7. Az autógyártók szabják a környezetvédelmi normákat.
    Szerinted az eu szembeszálla a volkswagen konszernel a fial-al, a gm-el mercédes bmw stb-vel, tehát az összes autógyártóval + az olajtársaságokkal?

    Gondolkozz már egy kicsit. Nem lesz itt semmiféle szivás, max a 30 éves szivókrehácsok tűnnek el. De a hir hangzatos az bizony igaz.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    “Viszont a por csökkentése gyorsítja majd a felmelegedést, rövid távon.”

    Ez igaz, viszont a tüdőrákos megbetegedések számát meg csökkenteni fogja!

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Combi27 és Prius-os Márk!

    Nem, nem bukik a benzines vonal!
    Az EURO6 csak a dízeles gépjárművek tekintetében hoz szigorítást. Olvassátok el ezeket:
    [url]http://www.cumminseuro6.com/what-is-cummins-doing-for-euro-6[/url]
    [url]http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards[/url]

    Nem kell átalakítani a mai dízeleket, de csak azok fognak megfelelni az EURO6-nak, amik rendelkzenek ilyen nyílással, és ugye 2014. őszétől már csak EURO6-os modelleket lehet újonnan forglaomba helyzeni. Tehát sajnálatos módon nem azonnal fognak kihalni a dízelek, de évről évre egyre kevesebb lesz az utakon, mert az emberek nem akarnak pluszban még ilyen adalékokra is költeni,e zért inkább benzinest vesznek. Ráadásul ez az adalékolós rendszer plusz súly, további meghibásodási lehetőséget is jelent. A legtöbb ember nem akar szívni ezzel.
    Tehát sajnos még jó néhány évig szívni fogjuk a büdös füstjüket, de egy évtizeden belül biztosan el fognak tűnni.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Igen bukott a benzines vonal is.
    Megvan mely autók érintettek és a rendszámuk alapján lekereshető. Természetesen az ellenőrzést a bejegyzett település környékére raknám.
    Mérném a kipufogót és kötelezővé tennék egy adalék tartályt, amelyet 50%-os költséggel a gyártóval együtt kell beszereltetni. Ennek a folyadék szintje ellenőrzés alá kerülhetne. Az adalék eladása szerviz hálózatba kerülne be és annak km arányú értékesítésére okmányt ellenőriztetnék, a szerviz könyv mellékleteként.
    Az otto motor direkt befecskendezéssel és a jövőben várható fokozatmentes szelepvezérléssel a dízelnek már nem lesz előnye. A szikragyújtás pedig képes gáz üzemanyagokon is haladni.
    Legfontosabb a kamionok, mezőgazdasági gépek motor cseréje.
    A dízel üzemanyag utolsó koporsó szöge a PM azaz a por kibocsájtás lesz.
    Még egy széngázon haladó autó sem füstöl 😀
    Viszont a por csökkentése gyorsítja majd a felmelegedést, rövid távon.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    ja, még hozzátenném: ha elérnek egy olyan károsanyag kibocsátási normához (vagyis öngólt rúgnak), hogy a benzines sem tudja teljesíteni, akkor megbukott a benzines vonal is? :)))

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    nem vagy dízeles, de eza cikk egy nulla…

    lássuk:
    [i]az Euro-6 előírások 2014 őszi életbe léptetésével együtt be kívánja vezetni a közúti ellenőrzések rendszerét is.[/i]

    mit ellenőriznek?Hogy benne van e az adalék, vagy hogy tudja e a kocsi az értékeket?
    Mi van akkor ha egy 1-2 hónapos autó nem tudja az értékeket?A felelősség kié?
    Csak ezért mozgó állomásokat pluszba venni?

    [i]Az adalékanyag benzinkutaknál való tankolhatóságának biztosítása nem kis logisztikai feladat, ami az ilyen autók egyelőre kis száma és a tankolt mennyiség viszonylag alacsony ára miatt nem is lenne kifizetődő[/i]

    ha ez rohadt nagy probléma, keressenek meg engem, logisztikán dolgozom, talán tudok adni pár használható tippet…Legalább akkora probléma mint az ólompótló adalékok, vagya 8000Ft/liter áru olajok árulása…HA ilyenkevés fogy belőle lehet majd venni autósboltban, tecsóban, vagy akár online rendelni 10 litert ami lehet 10 évig elég..Persze nem tudjuk azt sem hogy mennyi fogy belőle, mert a cikk ugye nem írja…

    [i]A tankoláshoz pedig könnyen hozzáférhető nyílással kellene ellátni az autókat – amivel a már kapható modellek nem rendelkeznek.
    [/i]

    Ne értem..át kell alakítani minden dízelt, vagy csak azokhoz kell amik ELEVE EURO6-os normákat kell teljesítsenek?Vagy már kaphatóak ilyen kocsik, csak ki tudja hol kell beletenni az adalékot?

    [i]Európában 2016-ra már évi hárommillió AdBlue dízel technológiás személygépkocsit értékesítenek majd.A német VDA (Verband der Automobilindustrie) autóipari szakmai képviseleti szervezet szerint pedig 2020-ra pedig már összesen 20 millió ilyen jármű közlekedik majd az európai utakon.
    [/i]

    Akkor mégsem szívnak vele annyit ha ekkora menyiséget akarnak eladni…:)

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    [url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/01/14/dizelt_vennel_akkor_szivni_fogsz[/url]
    Na végre, másfél év múlva a dízelesek szívni fognak! A benzin vs. dízel kérdés hamarosan végleg le fog zárulni! A DÍZEL MEGBUKOTT!

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Cö-cö. Lebuktál kisfiú. A provokatív, kötekedő, mocskolódó hangnem maradt a régi. Meg tudod kedves s3000 kb. egy évvel ezelőtt elszóltad magad.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Milyen s3000??? Úgy el vagy tévedve, hogy amikor WC-n ülsz akkor is azt hiszed, hogy aratsz a kombájnnal! Ébresztő, mókusbrigád feloszlott! Mennyél vissza kapálni a Lenin téjjeszbe!

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Tudom, hogy nehéz elhinned, de vannak olyanok akik a délalföldön nőttek föl de most az ukrán határ mellett éldegélnek. Ha meg szájkarate lefogadom, hogy egy vén trotty vagy aki akkor verekedett utoljára, amikor még Brezsnyev lekapta Kádárt. 😀 Változnak az idők szoci-tata :D. Add át üdvözletem a Mókus Őrsnek!

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    1, Rátapintottál a lényegre, a srác ketrecharc helyett a szájkarate sportot űzi.
    2, Érdekes momentum: az Autonavigátor egy másik cikkénél meglepő pontossággal több mondaton keresztül folyamatosan használ egy olyan kihalóban lévő “Ő” betűs tájnyelvet, ami a Duna-Tisza Közén Kecskeméttől délre foltokban terül el. Erre csak olyan személy képes, akinek szoros kötődése van ehhez a környékhez.
    3, Közben meg az üzemanyag business-ről beszél az ukrán-határ mellett…
    4, Nem jött be a “gipsy”-szerep sem. Lehet nem is annak indult, csak egy be nem kalkulált momentum tette azzá.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Köszönjük, ha beszámoltok az elektromos autókról és az is valami, ha legalább drukkoltok nekik!

    A Tesla S modellről jó volna egy átfogó magyar nyelvű cikk, hiszen jelenleg Ő az elektromos autók királya!

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Egyáltalán nem gondolnálak rasszistának, nem is arra céloztam, politikailag ez így korrekt. 🙂
    Bár szórakoztató a műsor, azért sajnálom azt, hogy a társalgás itt egy új fajta tendencia irányába tolódik 🙁

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Félreértés ne essék én Jenő úr irására reagáltam ezzel, minthogy a faluja etnikai összetételének nem hinném hogy sok köze lenne itt bármihez is.

    Egy kicsit sem vagyok rasszista. Az emberek lehetnek tisztességesek vagy bűnözők és ennek szerintem semmi köze a bőrszínhez. Remélem most poitikailag korrekt voltam.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Nem is lenn szabad rasszista, antiszemita, etnocentrista megnyilvánulásokat alkalmazni, sőt anyázni se kéne egymást, mivel ez az oldal nem erról szól. A moderálás se olyan egyszerű, mivel nyilván nem ül senki se egész nap a gép előtt -moderátor- a program meg könnyen kijátszható! Kutty 89 megnyilvánulása a nagyon burkolt intellektuális vonalat követi, hasonló [b]diszkrét burkolt alázást[/b] csak s3000 szokott alkalmazni!!! Számomra ez a műsor nagyon szórakoztató, kíváncsian várom a folytatást és az újabb aranyköpéseket :-))))))

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Én egyszer írtam ki a c*gány szót, azt is csak encore után, és moderáltak (encore moderálására is nekem kellett rávilágítanom, az is ott virított a moderálásom után x ideig). Itt már 22 órája kint van, és már nem is egyszer, és még mindig nincs moderálás. Vicc ez az oldal…

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Kedves kutty89!
    Ez a beszólás brutális hardcore volt, még most is röhögök rajta pedig már több mint 5 perce hogy elolvastam “pusztaszentborzasztói familiárisan hiperpigmentált egyének”. Ennél intellektuálisabb formában megfogalmazott burkolt tapintatós CIGÁNYOZÁST még nem hallottam senkitől sem!!! Le a kalappal előtted :-). Bár ha Jenő Úr komolyan gondolta a kijelentéseit, akkor elkezdhedsz aggódni a testi épséged miatt… Egyszó mint száz a beszólás ott van a magaslesen!

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Jenő úr nem hiszi el, de olyan kicsi a világ…Krasznokvajda (közel van Tiszabezdédhez) régi polgármestere hihetetlen, de pont a régi szomszédom volt gyerekkoromban..majd jól ráduszítom 🙂 (de csak azért mert nem utazom csak ezért közel 350km-t)

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Behalok ezen a Jenő “úron”…

    Jencikém, most mi van, hazaengedtek a rehab intézetből?
    Nem tudom most mi van, mert egyszer 4 lovas “hintón” szaladgálsz, egyszer Ladát cserélnéd “Sevire”, egyszer meg a buzi, vagy stricilila Audiddal vagy nagyra..
    Látom eljutott az internet Tiszatökömtudja hová aho ketrecharccal ütötted el az idődet.Bár lehet hogy az kecskeharc volt :)))

    Na ha így túlestünk a bemutatkozáson, adj valami rendes elérhetőséget ahol az arcod is vállalod, -például Facebook–, mert arctalanul kár dobálóznod itt bármivel, senki nem hiszi el…ja, azért írtam ki helyesen a Facebook-ot, hogy rá tudj keresni a google-val hogy mi is lehet az.. :)))

    Jó hogy szétcseszted a végre értelmes és hozzáértő hozzászólásokat (Prius-os Márkéra gondolok)

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Nem megsérteni akartalak,csak érdeklődtem,mert úgy tudtam,hogy 3 féle V6os benzines is volt,igaz abból csak 2féle 2.8as volt,meg egy kisebb 2.6os. A 193 lóerő az már szép teljesítmény,bár azért az úton lehet ellenfele bőven 😉

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá..

    Kérjük vissza S3000-et.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Melyik V6os van a kocsiban? A 12 szelepes(174lóerő és 245Nm) DOHC vagy a 30 szelepes(193lóerős és 280Nm) DOHC? Mert a 12 szelepeset nem nehéz lenyomni 🙂

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Akkor játsszuk le láncfűrésszel 🙂 Vagy pirostól pirosig, Honda Jazz vs. Audi A4 2.8 V6. Lásd kivel van dolgod, a csomagtartóba berakok 6 zsák cementet.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Kimondtam visszafele is amit leírtál de semmi értelme, Te is egy billentyűrambo vagy. Hát kutty öregem , van egy olyan sejtésem mi sem leszünk a legnagyobb barátok. Sőt! Bárki aki csak fele úgy beszélt velem mint Te az kerekes székkel dodzsemeik.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    [i]“Nem irigyellek egy pillanatig sem.”[/i]

    Jól érzem magam a bőrömben. Nem magyarázkodásként írtam, és nem csupán neked, csak úgy kikívánkozott belőlem, mint belőled is ez a komment.

    [i]“5 év gyúrás és 8 év ketrecharc után nekem is kell egy kis kihívás.”[/i]
    Nem ilyen eszközökkel dolgozom.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Menj már innen te gyökér….a lötéri kutyát nem érdeklik a pusztaszentborzasztói familiárisan hiperpigmentált egyének, se az üzemanyagproblémáik.

    Baszdki s3000 legalább szórakoztatóan hülye…..

    De te idegesitesz.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Nem irigyellek egy pillanatig sem.
    Ez is egy hozzá állás. Úgy érzem nem értettél meg, Tiszabezdéden magyarázkodni kezdesz (80% cigány) abból csak bajod lehet. El vagy tévedve egyébként is minden becsületes állampolgár ilyenkor megpróbál átlógni a határon 200 liter okos-benzinnel. 🙂 10 perc múlva én is indulok, csinálok egy kis bizniszt. Ha meg gondod van a hozzászólással ne gépeljél a határon találkozunk.

    Ahogy fogalmazol hozzál legalább 8 embert mi csak ketten leszünk a haverommal. Ha megkérhetnélek abból a 8-ból legalább 6 legyen már több mint 50 kg. Tudom hogy megértesz. 5 év gyúrás és 8 év ketrecharc után nekem is kell egy kis kihívás. Havert erről nem kérdeztem, de mivel most szabadult gondolom ráér.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Ebbe biztos voltam, ránézésre művelődés szervező-rajz szak.,..
    Ne okoskodj öcsi, kevés vagy Te ehhez.
    Milyen autód van? Ha nincs az se baj, üljél fel és pedálozzál, égeti a kalóriát, egészséges.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Most ez miért kell? Egy rossz szót se szóltam. Valakinek azzal is kell foglalkoznia. Nem gyúrok,inkább tanulok,az jövedelmezőbb. Hülyegyerek se vagyok,egyetemre járok. A 60kg utoljára kb. 7 éve voltam. Egyéb kérdés? 🙂

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Hozzászólásodat értékeltem valóban a színesfémkekereskedésben vagyok érdekelt. De van pár informatikus haverom így ha kell a balhé csak írogassál b*szki. Vagy most ne b*szakodj tovább vagy cseréj ip címet… a döntés a tied. Remélem gyúrsz b*szki és nem egy 60kg-s hülyegyerek vagy akit megpofozok és a családja is kifekszik.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Jó a szöveg:-)
    Legfőbb szempont a szerénység. A “rongyrázás” soha nem tesz jót, volt is bajom belőle már elég.
    A szem jöv. adó csak azért került elő, mert az előbbi általad nevezett, meg szerintem is “köcsög” nyuggernek nevezett. Ugye ennek a nemrég keletkezett műszónak van egy rossz kicsengése, hogy kegyelem kenyéren élő, eltartott.
    Az autó nem egy olyan nagy szám, mint amivel Mo-on felruházzák.
    Jelenlegi körülményeimnek tökéletesen megfelel ez is, mivel általában fél évet nem vagyok itthon.
    És te mivel keresed a kenyered? Vajda vagy?

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    A magyar átlag személyi jövedelemadó többszörösét fizeted be? Kurvákat futtatsz? Talán romlott hússal kereskedsz? De miért röhögteted ki magadat egy ilyen autóval? Nálunk Tiszabezdéden csak az jár ilyennel aki nem kapott segélyt. A faluba a gazdag szomszéd egy fekete Tuareggel jár, aztán minden oláh cigány előre köszön neki a főuccán! Ha elmék a kocsmába nekem négy ló húzza a szekeret a gazsi meg hegedül úgy hogy besírnál. Ha felénk jársz inkább vonattal gyere mint ezzel a fossal!

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Figyelj Te prius buzi! Az ukrán határ mellett, megdöglenél ezzel a véleménnyel. Légy oly kedves áruld már el hogy csempésszek egy 45 literes tankban benzint? Ha pedig bármilyen problémád lenne ne írogassál gyere föl a tiszabezdédi piac melletti parkolóba és beszéljük meg … köcsög!

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Szerencsére vannak hasznos hozzászólások is a cikk alatt. 🙂 A gyakorlatban igenis van létjogosultsága az elektromos meghajtásnak. Egyrészt az elektromos robogók/motorkerékpárok már igenis jól használhatóak. Azonkívül nem csak új autó vásárlásban lehet gondolkodni. A meglévő autót is át lehet alakítani a felhasználási célnak megfelelően méretezve a hatótávot és a teljesítményt.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    A “nyugger” az én lennék… Há… :DDDDDD
    A magyar átlag személyi jövedelemadó többszörösét fizetem a költségvetésbe… :DDDDDDDD
    Remélem még sokáig így lesz…..

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    A Prius 80 felett is tud villanyon menni, pl a budaörsi lejtőn a pályán 110-el. Vagy ha kamiont dragelsz sík úton. A lényeg, hogy a teljesítmény elvárást figyelve, engedi a rendszer. Illetve 80 feletti intenzív gyorsításkor, ugyan az aksi kárára de jön nafta.. vagy ha sokáig megyünk és csordul az aksi akkor is ki-ki süt néha.

    S3000:
    Well,
    Better Place projectről nem tudtam, jó látni, hogy van köszi.
    A taxival jó kezdés,bár ahogy írtam is, itt cserénként látjuk, hogy nem olcsóbb 1km ebben az autóban, mint egy belsőégésűvel. Ezért, hogy az emberek ezt ne lássák, így a töltő oszlopos baromság irányába mentek el, mert ott nehezebben összehasonlíthatóvá válik és a jó ember csak azt látja hogy 4Fft/km, de azt már nem tudja kiszámolni, hogy ezért több pénzt fizetett mint a ő beruházási elvárása megengedte volna. Ez a koncepció nekem erőltetés, már amit a média leművel, mert soha meg nem említik az aksicserés modellt, soha be nem kérdeznek stb..

    Szerinted jó az a fejlesztési prioritás, hogy kényelem,biztonság,környezetvédelem,fogyasztás?
    Én kicseréltem LPGre a hajtó anyagot és máris értelmetlenné vált a hideg üzem, kiszegényítettük az üzemanyagot 20%-al, értelmetlenné vált a katalizátor és a HC abszorber.
    Ami engem konkrétan zavar, és ez még a mai modellekben is megvan:
    Ha lelépek a fékről akkor az autó gurulásnak indul, ne menjen sehová maradjon 0kmh dombon lejtőn mindenhol.
    Ha lelépek a gázpedálról az autó elkezd visszatermelni, holott én még nem akarok lassulni, nekem kell gázadással kikompenzálni a vitorlázáshoz.(tudom, hogy ilyenkor extra töltést használok a telepből)
    12 km/h alatt ha rükibe tenné akkor tudna áramot vissza termelni, ha a fékre lépek, ezt nem teszi, csak hagyja, hogy elfékezzem az aksiból az áramot, araszoláskor.
    Természetesen hiányzik a motor swich off gomb LED világítással, ha lehetséges.
    Tempomat nem gázpedál szöget rögzíti hanem a sebességet, így a lejtőn tölti a tele aksit, az emelkedőn meg magába küzdeti a motort, ahelyett, hogy lendületet engedne nyerni.
    Aztán a motor ki be kapcs management városban nem a legjobb, hiányzik a fékpedál alatt egy microkapcsoló, ha telibe nyomjuk akkor leállítja a motort. (vagy flybywire végjel esetén)
    A hő management borzalmas, nincs gomb, hogy télen választható legyen az, hogy a hő csak akkor jöjjön, ha amúgy is jár a motor. Vagy nyáron a klíma csak akkor menjen ha amúgy is jár a motor(ez a 2-esben megoldódott, fűtést is átrakhatták volna, legalább szélvédő).
    A másik, az indikátorok, hogy se a hűtővizet nem látni, fordulatszámot, stb.. (Priidash megoldotta) helyette van egy elkülönített kijelzés pillanat fogyasztásra+5percenként és egy folyamat kijelzés két külön felületen. Igazán rárakhatták volna a pill fogyit a folyamat kijelzésre és akkor nem kéne kapcsolgassak a kettő között, ha beérek városba.
    Egy turbó meg iszonyatosan hiányzik 🙂 csak az emisszió kezelési technológia miatt nem fért bele.
    Na de nem sírok többet.

    Közös nevező:
    Az ember 4 területből áll, IQ,EQ,SQ,PQ tehát olvass, dicsérd az embert, keresd az életed értelmét, és tartsd egészségben a tested. Ebből úgy látom nálad az EQ helyett valamelyik másik terület dominál. Az ember pedig csak akkor tud más területein is előre lépni, ha a 4 területből egyik sincs leszakadóban. Tehát aki alacsonyabb ismerete révén rossz összefüggésekben gondolkodik, neked feladatod, hogy őt ebből kimozdítsd(csak először, kéretlenül nem feladatod). Az EQ-d csak akkor fog fejlődni, ha az adott személy helyébe tudod képzelni magad(Én pl 3 éve ugyan ilyen ismeret szinttel rendelkeztem), te se a mostani tudásoddal születtél, akkor azokat az infókat kell és úgy összerakd amivel az akkori szinteddel belelátnál a működési elvbe, így közös nevezőre tudnál kerülni a mostaniddal. Azaz a gondolat rendszered, készletedre kíváncsiak. Mert az ember a gyári szoftvere szerint kíváncsi és tanulni akar.

    Én ezzel megtettem mindent, innentől már mindenki sajátján múlik, hogyan értékeli át önmagát.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Mindenki hülye, egyedül s3000 itt a helikopter.:-D

    Nemn is tudom mikor irt utoljára támába vágó hozzászólást. Hagyd a francba, csak röhögj rajta te is, hogy mennyire hülye. Engem is szid büfé ruhatározik meg orgazdázik meg még ki tudja hány jelzővel illet.
    De én attól nem leszek kevesebb hogy egy ilyen seggfejnek ez a véleménye rólam, ezzel csak a saját szegénységi bizonyitványát tölti ki.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    “(…) bukott medikus aki úgy kezd el vitázni hogy lövése sincs a témáról – persze náluk ez alap, úgyhogy kár is kiemelnem 🙂 – de nem csak arról, hanem még a kérdőjel jelentése is megoldhatatlan feladat elé állítja(…)”

    Gratulálok az újabb személyeskedéshez. Még egyszer leírom neked,hogy nem vagyok bukott medikus 🙂 Nálunk alap? Ugyan kérlek. Látszik,hogy milyen szar emberismerő vagy. Amúgy nagyon lehet életed,ha hajnali fél3kor még itt vered a nyálad. Biztos munkanélküli vagy,hogy nem kell reggel 7kor már fent lenned,hogy 8ra beérj dolgozni. Szánalmas a stílusod,észrevehetnéd már ember.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Eddig úgy voltam vele hogy Isten nem létezik…de most látom hogy S3000-nek hívják…
    Már előre tud mindent stb…stb…
    csak azt nem értem hogy itt szinte az összes hozzászólót ismerem egy közösségi oldalról, sőt még a főszerkesztőt is, addig ez a pondró miért is burkolózik névtelenségbe?
    Nem hinném hogy azért mert sok az idióta, akinek még a jövöjét is meg tudja mondani, leginkább azért mert TUDJA, sőt meg is élte egypárszor hogy ezért amit csinál (vagy inkább ahogy csinálja) jól bebasztak a pofájába.Meg lehet mondani mindenkinek hogy téved, lehet érvekkel bizonyítani, sőt van olyan is aki elismeri hogy tévedett, de ezért a stílusért, de leginkább a személyeskedésért, szó szerint az ököl a válasz.

    Továbbra is fenntartom hogyha 100%-os bizonyossággal kiderül hogy ki vagy, az nagyon fájni fog.Kívánom hogy te 100 évig élj, ebből 40-ben Alzheimer kórban szenvedj, miközben a bélrendszered rákbetegség miatt eltávolították.
    A családtagjaid meg remélem rájöttek milyen vagy és már rég elhúztak a náthás picsába, de legalább többezer kilométernyire tőled…Azért megnézném azt az embert aki elvisel téged, akinek soha nem lehet igaza a környezetedben, és akinek ötlete sem lehet, mert szeritned már maga az “ötlet” szó is egy rákkeltő valami..

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    [i]“s a kiközösítés szerintem nem oldja meg a problémáját”[/i]

    Jaj ne neee neee! Le ne beszéld őket már erről! 🙂 Istenem, csak közösítene már ki az a halom idióta és soha a büdös életben többet ne szólna hozzám! Az tényleg király lenne! 🙂 Sőt ennél még jobb lenne ha én közösíthetném ki őket úgy, hogy be lehetne állítani mely mongolidióták webszemetét soha többet ne is mutassa nekem a rendszer hogy még a szememmel se kelljen átugorni azt az eszméletlen sok trágyát amit ide beöntenek. De hát ez csak egy álom, hiszen nap mint nap az összes móresre tanított agyhalott úgy kel fel, hogy ellenállhatatlan vágyat érez arra, hogy újabbnál újabb egetverő baromságokat írjon nekem. LOL! 🙂

    [i]“de kezdjük azzal, hogy s3000 hozzászólásának pozitív részeire fókuszálunk, ezzel példát mutatva a helyes komment kezelésből.”[/i]

    Ehhez a felvetésedhez én tiszta szívemből nagyon sok sikert kívánok Neked! 🙂
    De azért figyeld csak meg, hogy tudja majd a 6. emeleti sűrített levegős panelszörny – aki végtelen tehetetlenségében már többször nyilvánosan életveszélyesen megfenyegetett, hogy majd így meg úgy elkap ill. még meg is keres ROFLMAO! 🙂 sőt karácsonyra a rokonaim halálát is kívánta tiszta szívből nagy szeretettel LOL! 🙂 -, vagy a büfé/ruhatár szakos orgazda aki szerint a Prius 80 km/h felett már nem tud elektromosan hajtani és ezzel asszem el is mondtam a lényeget a gyerekről :), vagy a bukott medikus aki úgy kezd el vitázni hogy lövése sincs a témáról – persze náluk ez alap, úgyhogy kár is kiemelnem 🙂 – de nem csak arról, hanem még a kérdőjel jelentése is megoldhatatlan feladat elé állítja, vagy a delíriumos nyugger, aki szerint szentségtörés másnak akár csak a véleményét is minősíteni, kivéve a gyevi bírót azaz saját magát, hiszen ő 1 éve csak a másik pocskondiázását nyomja, vagy a “Hummer ződebb mint a Prius” kölök, és még lehetne sorolni a degenerált banda tagjait, szóval figyeld csak meg hogy tudnák ezt ők megvalósítani! Már ott meghal az egész, hogy azt sem értik meg, amit most itt felvetettél! LOL! 🙂

    [i]“mondjuk engem érdekelne mi okozza nála ezt a reakciót.”[/i]

    Ezt is leírtam már nem tudom hányszor az elmúlt években, de csak ma, csak a Te kedvedért még egyszer elmondom! 🙂
    Tudod amikor életében először szembesül az ember azzal, hogy vannak olyan lények is, akik bamba vigyorral az arcukon, nyáladzva ugyan de arcizom rándulás nélkül közlik veled, hogy 1 + 1 az -793 és úgy figyeljek ám, hogy ez bizony tutihalálbiztos mert nemrég olvasta valahol csak már nem tudja hogy hol :), akkor jóindulatúan elmagyarázod, sőt mi több bebizonyítod neki akár a halmazelméleti alapoktól kiindulva, hogy az általunk ismert összeadás művelet tulajdonságai alapján az egész számok halmazán ez nem lehetséges, sőt soha nem is volt és nem is lesz az. Amikor másodszor nyomnak a képedbe ilyen ökörséget még akkor is elmagyarázod a dolgot, sőt ez még megy kb. 10 alkalomig. Innentől kezd szétválni a dolog, vérmérséklettől függően egyre kevesebb ember lesz aki még magyarázni fog az agyhalottaknak és egyre több aki egyszerűen elküldi a tagot a picsába vagy nem foglalkozik vele vagy egyéb más módon kezeli.
    Ugyan nem számoltam pontosan össze, de az elmúlt majdnem 15 év alatt érzésre én már jóval 500 fölé kerültem ilyen események tekintetében. 🙂 Annyira kifinomodik az ember érzéke ennyi tapasztalat után, hogy az első 2-3 mondatból már egészen nagy valószínűséggel meg tudom állapítani, hogy az illető az idiotizmus melyik vállfajában szenved mit fog mondani és hogy fog reagálni. 🙂 No, és innentől kezdődik az élvezeti része a dolognak! 😉 Mivel egy baktérium intelligenciájával rendelkezik az ürge hozzád képest, ezért ott buktatod el ahol akarod, akkor vezeted neki fejjel a falnak amikor csak akarod úgy táncoltatod és úgy csinálsz belőle bohócot ahogyan csak neked tetszik. Rendkívül szórakoztató nézni, hogy halál pontosan ugyanarra a kaptafára működnek mint az 1, 2, 3, 4, 8, 10 évvel ezelőtti elődeik, a rémület az egészben az, hogy pont ugyanazokat a szavakat használják (rosszul), pont ugyanúgy nem tudnak helyesen sem írni, és természetesen pontosan ugyanúgy 2-3 könnyű csörtében teljesen ki tudják saját magukat készíteni idegileg. 🙂
    Egy szó mint 100 tengernyi ilyen agyhalott van akinek ha nem adatott meg a gondolkodás képessége akkor legalább annyi hasznuk van, hogy kegyetlenül jókat lehet rajtuk röhögni. 🙂 A tárgyilagosság kedvéért azt is meg kell említenem, hogy szinte mindig van 1-2 kivétel, akikkel egész értelmesen el lehet diskurálni. Még ha nem is feltétlenül pengék az adott témában de legalább képesek használni az agyukat és nem olyan szinten ragadunk le már az első pillanatban, hogy mit jelent a kérdőjel a mondat végén, mi a különbség a teljesítmény és az energia között és hasonló általános iskolás trivialitások.
    Szóval nem rosszul kezelem a “hibás tájékoztatást”, hanem kifejezetten nagyon jól! Én kiválóan szórakozom rajtuk, pedig dühönghetnék is hogy hogy létezhetnek ekkora idióták de annak milyen előnye lenne? Semmi, sőt csak magamnak ártanék vele így viszont visszájára fodítom a dolgot és kiélvezem minden pillanatát. 😉

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    [i]“Illetve a villanyautózást teljesen rossz scale up koncepció alapján erőltetik..
    A helyes megoldás, eladni a kasznit, az aksit kutakon cserélik(nincs hatótáv probléma), ahol lízing és töltés díjat szednek be.. az aksik pedig befektető csoportok kezében van. De így megint nem lenne olcsóbb mint a hagyományos autózás, ilyen méretekkel stb… Ezért sem ezen az úton járnak.”[/i]

    Nem, nem és igen. 🙂 Eleve nem erőltetnek semmit, másrészt a akkumulátorcserélős, akkumulátorbérlős üzleti modellt a Better Place már rég megvalósította, és ugyanúgy nem jutnak vele 1-ről a kettőre. Úgyhogy mindegyik úton járnak és mindegyik nagyjából ugyanolyan lassan halad előre.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    [i]“Ha valaki valamit nem tud, hát azért vagyunk itt, hogy egy nevezőre kerüljünk.”[/i]

    Akkor írd le a technikáját, hogyan jutsz közös nevezőre mongolidiótákkal. Nem mondom hogy nagyon kíváncsian várom a választ mert pontosan tudom mit fogsz rá mondani, azt is hogy én arra mit reagálok majd és még azt is, hogy te erre mit mondasz és így tovább. 🙂 Ez már milliószor lerágott csont, soha senki nem tudott még közös nevezőre jutni velük. Utoljára vagy 10 éve próbáloztam ilyennel teljesen feleslegesen, azóta csak szórakozom rajtuk. LOL! 🙂

    [i]“3 nagy hibája is van, a legnagyobb baj, hogy a kedvez fogyasztás prioritás elé került a biztonság és a kényelem, ennek kiirtása kemény meló volt és 3,7-es nyári átlagot sikerült elérni.”[/i]

    Azt én nem legnagyobb bajnak hanem legfontosabb tervezési szempontnak tartom. Ha ez nem így történt volna, soha nem lett volna a Priusból semmi sem, és Te sem tudtad volna kiirtani ezt belőle mert nem lett volna miből.
    3.7 l/100 km-es nyári átlagot hypermiler-ek különösebb gond és a bárminemű belepiszkálás nélkül is el tudnak érni a Prius-al, igaz azt nem állítom, hogy az 1-essel.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    S3000 vagy máshol HSD vagy máshol Nevezess sajnos….Beteg…

    Klinikai eset…

    Mazo a legrosszabb fajtából…

    Arra élvezz ha arctalanul vitázik….

    Az az ellenszere, hogy nem kell neki válaszolni…bármit ir..

    Ne huzzátok fel magatokat…

    Akkor kikészül és szépen eltünik inenn…

    Tudom hogy nem megy könnyen….

    Legjobb ha el SE olvasdsátok mit ir…

    Pörgessétek tovább mielöbb….

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    [b]relatíve “rosszul” kezeli a hibás tájékozódást.[/b]
    Azért beszélgetünk itt, hogy az esetleges hibás tájékozódást korrigálni tudjuk, illetve kicseréljük tapasztalatainkat, tanuljunk a másiktól. Olyan ember nincs, akitől valamit ne lehetne tanulni. Még a “legbutább” ember is hordozhat olyan értéket, amiben másoknál jobb lehet. Soha nem szabad senkit lebecsülni.
    A “hibás tájékozódás” relatív fogalom, nézőpont, habitus kérdése. Senki nem hordja a bölcsek kövét a zsebében, és a hegyre több út vezet fel, nem csak 1. Ha mindig csak 1 út állt volna rendelkezésére az emberiségnek, akkor még mindig a kőbaltánál tartanánk…

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Létező value propsiton lízing üzleti tervekben, mint a zip car.

    Igen M.o.-on komoly gond, hogy a kormány megbízhatatlanul kezeli a közvagyont.
    Ez SPOILER, de létezik egy egyensúlyi, dinamikus, újraelosztó koncepció, ami monitoring szinten kiszűri a korrupciót és az igazgatási pozíciókat automatikusan írja ki. Ehhez 206 gombnyomó kell és 206×500 választó, na meg oevk-kénti győzelem 🙂 De a bevezetés után visszaállna a bázisdemokrácia. Ez fél éven belül magától nagyobb munka nélkül helyrehozná a helyi viszonyokat és terhelési viszonyokat.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Így van! Annyival még kiegészíteném, hogy a cseretöltő hálózat sűrűsége, a választott aksi technológia költsége, az átlagos beépített töltés kapacitás háromszögben kerül kibalettozásra az optimális fejlesztési irány és arány és költség elosztás. Ezért tűnhet úgy, hogy egyes területek lomhábbak a fejlesztésben.

    Jó, persze, de a plug-in prius fogyija ahogy vártam nem lett sokkal jobb, szerintem elég a sima charge sustaines rendszer (sima HSD).
    A TSI-t nem komázom, kivették az FSI stratified injection-jét, ahelyett, hogy megcsinálták volna gázra. Szerintem vissza fejlődés volt. A TFSI-ből meg csak AUDI van, de 1.2-es már döfi, csak nem rakták megfizethető kaszniba… csináltatok róla cikket?
    http://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/a1/audi_a1_1.2_tfsi_ambition-6036897 Mondjuk ezt. A tömeg is jenő. Ebből az autóból csak a fokozatmentes szelepvezérlés, gáz és chargeStop@Go hiányzik.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Most elképzeltem egy ilyen világot. Fura lenne.

    Meg kell valljam ésszerűen hangzik.
    De azt hiszem ehhez az emberiségnek újra kéne születnie, ha csak abból indulunk ki hogy, hogyan néznek ki a bérautók nagy többsége.

    Na meg ha a MÁV-ot nézzük, hamarabb viszi csődbe az országot, mintsem valami értelmes dologgal előálljon, netalántán fejlesszen.

    Egyébként ez a klubkártya izé egy valós ötlet vagy te vagy ilyen konstruktiv? Csak mert tényleg jó alapelv lehetne, ha valaki meg tudná valósitani.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Engem viszont nem érdekel senki fixációja! Oldja meg magának, én is ezt teszem és gondolom te is! Vagy oldja meg az orvosa…
    Engem kizárólag az érdekel, mint mindenki mást is, hogy tud -e normálisan viselkedni. Ha tud oké, ha nem tud akkor viszlát!

    …ja és igen, ez tényleg pszichoblablásan hangzott! 😀

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Az elektromos autók NEM valók hosszútávú utazásokra egyenlőre! Nem is ez a jelenlegi szerepük.
    Már sokszor hivatkoztam rá, most is megteszem, hogy az emberek túlnyomó többsége nem autózik napi 50-60 kilóméternél többet! Ha ezt figyelembe vesszük, akkor az elektromos autók már ma is jó alternatívát jelenthetnek városban. Ehhez persze kellene a megfelelően kiépített infrastruktúra, ami nálunk még nincs, de igazából még máshol se optimális.

    Az elektromos autózást 2 területre bontanám. Az egyik maga az autó, amivel szerintem sok tenni való nincs, jó ahogy van, nyilván mindenféle súlycsökkentési megoldásokon lehet fejleszteni, úgy, hogy lehetőleg a biztonság is növekedjen.
    A másik a terület az energia tárolás, az akkumulátor technológia. Igazából ez a rákfenéje a dolgoknak, és itt mindjárt meg is válaszolnám a felvetődött kérdést: Azért nem fejlődött semmit 20 év alatt az energia tárolás mert nem fejlesztett rá senki igazából, borzasztó pénzeket emészt fel, és nem térül meg ha nincs vásárló. Az utóbbi 6-8 év amióta komolyabb mozgolódás van ezen a területen. Egyébként van is fejlődés, igaz ez nem látványos, inkább a töltési idő az amiben jól látható haladás van. Tesla-t én nem hasonlítanám mondjuk egy Priushoz vagy Amperához, mert sem súlyban, sem akkucsomagban nem úgy van felvértezve mint az említett típusok.

    Márk!
    A plugin nem baromság, hanem kényszer. Kényszer szülte félmegoldás, pontosan az előbb vázolt okok miatt, azaz nincs megfelelő infrastruktúra, és nincs megfelelő akku kapacitás. Legalábbis ha nem akarunk 2 autót fenntartani. Azon lehet fikciózni, hogy vajon olcsóbban jövünk -e ki mondjuk egy Peugeot Ion-nal + egy Octavia TSI kombival, mint egy Priussal vagy Amperával.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Helyes irányba kapargatol.
    Alapvetően vonatszállítás, helyben villanyautó.

    Az ideális rendszer, egy klubkártya havi díjjal.
    Városból városba vonattal utazol helyben pedig igénybe veszed a villanyautó klub szolgáltatást és te magad nem rendelkezel állandó autóval. A szolgáltatás standard és a kutas cserét alkalmazza.

    És valóban a szállítmányozás vonaton értelmesebb lenne. De a mai szabályzórendszerek és trendek egyenlőre megengedőbbek.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    s3000-nek gondja van, relatíve “rosszul” kezeli a hibás tájékozódást.
    Ezzel neki kell megküzdenie, és a kiközösítés szerintem nem oldja meg a problémáját.
    Lehet ,hogy ez pszihoblablásan hangzik, de kezdjük azzal, hogy s3000 hozzászólásának pozitív részeire fókuszálunk, ezzel példát mutatva a helyes komment kezelésből.

    Minden agresszió vagy kiközösítés csak elmérgesítené benne ezt a fixációt.. mondjuk engem érdekelne mi okozza nála ezt a reakciót.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Az attól függ mennyire kell sietni. 😀
    Egyébként a nagytöbbségnek szerintem nem.

    Sarkalatos példa de mondjuk otthonról nápolyig 16 megálló már eléggé felmérgelne. 😀

    Vagy mondjuk ha kamionokból csinálnánk villamos verziót mer tugy e ott lenne a legdrasztikusabb a szennyezéscsökkenés, ugy lehet elég is lenne a tiszta jövőhöz, Egy budapest hamburg távon lehet a sőför elveszitené a hajkoronája nagyrészét. 😀

    Komolyra forditva a szót elég ha van mellette egy belsőégésű motoros autom is.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Vidi:
    Hát igen, a meghalt az utas és a majdnem túlélte érdekében nem hiszem, hogy sokat kéne fizetni, és inkább a jogsi szerzést kéne megszigorítani, az emberek értsenek a járműhöz amit vezetnek és tisztában legyenek döntéseik következményével.

    Nem kell várni, a régi korszakokból lehet kapni ilyen járgányokat.. javaslom GDI-t és társait, gazdaságosabb FSI-t akár, persze okosba gázon, talányos átalakítással.

    Kutty:
    Hát pedig az elektron tárolás elve alapján, ehhez a technológiához nem fűznék többet. de most 2 megálló Bécsig akkora probléma?

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Nyugi már felügyelet alatt van…. 😉

    Mindenki mást viszont arra kérek, hogy igyekezzen mások személyét, véleményét, hozzáértését, vagy éppen laikusságát tiszteletben tartani, adjuk meg a módját a kulturált diskurzusnak !

    Javaslom továbbá, hogy a jövőben SENKI ne reagáljon az S3000 félék semmilyen kommentjére.
    Passzív kiközösítés legyen a sorsa, egyébként az oldal vezetésétől ígéretet kaptunk, hogy figyelni fogják ezután minden megnyilvánulását, és ha szükséges kimoderálják!
    Azt hiszem betelt a pohár.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Sajna kb pont annyi lesz…

    Ajánlom nézz utána mennyit fejlődtek az akksik teljesitményben az elmúlt 20-30 évben..

    Még K messze van a több 100 KW-os kapacitás…ugyis mondhatnám fényévekre…

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    A csere rendszer jó ötlet. De ehez azért megint az kellene, hogy növekedjenek a hatótávok. Mert ki akar 100km-enként “tankolni”.A tesla meg tudta csinálni az 500km-t, az már jó út lehet ha fojtatódik a növekedés. De a plug in prius meg ampera meg a többi 25km-e az viccnek is rossz mindegy milyen marketinggel próbálják eladni, illetve milyen kutatással támasztják alá a tehetetlenségüket. A 100km hatótávú tisztán villanyautó is szerény.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Kössz a két értékes hozzászólásodat. Úgy gondolom sokunk számára hasznos volt.

    [i]“illetve az akkoriban minden járműnek könnyű volt a súlya, okosan, manapság meg a biztonságmánia uralkodik és az emberek tankokat vásárolnak, holott a biztosítási események nem indokolják az ilyen mértéktelen paranoiát.”
    [/i]
    Egyetértek. Ha csillagokkal mérjük a biztonságot, (a max. 5 csillag) akkor abból a kulturált közlekedési morál egymagában 4 csillagot megér :-).
    Amennyiben az olajkorszak a közlekedésben még jó ideig, 40-50 évig elhúzódik, nyilvánvalóan folyamatos üzemanyag áremelkedések közepette, abból logikusnak tűnik, hogy ismét a kisebb súlyú, és a jelenlegieknél jobb, praktikusabb térkihasználású személyautók kerüljenek előtérbe. E tendencia megindulását várom.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Toyota is rábaszott az 1-es Priusra 😀 minden darabon el bukták az eladási árat.
    A villanyosításnak, meg 1 piaca van amire üzleti tervet csináltunk és nyomatni fogjuk a következő években 😀 csak egy szektorban tudtunk értelmes 5 éves tervet összehozni..
    Jelzem a mai próbálkozások valóban csak mutatósba vannak és soha nem fogják elárasztani azt a szektort, amit ki marketing kutattunk.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Nekem az a válaszom, hogy az EV1, egy charge depleates megoldás volt, és rájöttek, hogy nincs olyan szerviz garancia rendszer amivel ebből az autóból nyereségesen jöttek volna ki.
    Nem volt hús beletervezve, illetve az akkoriban minden járműnek könnyű volt a súlya, okosan, manapság meg a biztonságmánia uralkodik és az emberek tankokat vásárolnak, holott a biztosítási események nem indokolják az ilyen mértéktelen paranoiát.

    Illetve a villanyautózást teljesen rossz scale up koncepció alapján erőltetik..
    A helyes megoldás, eladni a kasznit, az aksit kutakon cserélik(nincs hatótáv probléma), ahol lízing és töltés díjat szednek be.. az aksik pedig befektető csoportok kezében van. De így megint nem lenne olcsóbb mint a hagyományos autózás, ilyen méretekkel stb… Ezért sem ezen az úton járnak.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    s3000, kérlek ne vedd el az itt érdeklődők kedvét!
    Ha valaki valamit nem tud, hát azért vagyunk itt, hogy egy nevezőre kerüljünk.

    Na most 70 felett a belsőégésű a hajtáslánchoz van kapcsolva, alatta pedig leveszi..
    (Tehát a kerekek 70 felett, elvett gáznál is hajtják a belső égésűt,. 70 alatt pedig teljesen leválik, következő nagyobb gázadásig, vagy elégtelen töltöttségi szint bekövetkeztével)

    Az áttételezés pedig villanymotor, belsőégésű motor arányából adódik, vagyis a villany folytja a belsőégésűt. Ezzel végtelen variációt tud előállítani a hajtáslánc. És igen ezt egy bolygóművel vezénylik le, hogy a komponensek egy időben össze legyenek kapcsolva.

    Szerintem a plugin egy világbaromság, csak azért cipeljünk magunkkal extra belső égésű hajtásláncot mert egy évben 10 alkalommal messzebb megyünk mint a munkahelyünk.. badarság, ha meg kifogynak az elektronok, az extra aksit cipeljük ballasztként 😀 baromság.

    A sima hibrid jó és nem elégé, én 1 éve tesztelem a HSD és 3 nagy hibája is van, a legnagyobb baj, hogy a kedvez fogyasztás prioritás elé került a biztonság és a kényelem, ennek kiirtása kemény meló volt és 3,7-es nyári átlagot sikerült elérni.

    Na egy kézi váltós azonos teljesítményű hagyományos hajtáslánccal ugyan úgy elérhető ez az eredmény, egyszerűen csak stresszesebb vezetéstechnikával kell kiegyenlíteni az energia kiegyenlítés hiányát a lendület managmentből, vagy különben 2 literrel többet etetünk az autóval.

    Van egy olyan belsőégésű technológia mix amivel stop&go-t lehetne csinálni aksi kapacitás megnövelése nélkül, illetve jobb fogyasztást, de valamiért még nem dobták piacra. Megsúgom alapvető feltétele a direkt befecskendezés és a fokozatmentes szelepvezérlés.

    Ha ezt megvalósítanák, akkor hosszú évekre elnyúlna az elekromosítás, főleg ha gázra cserélik a hajtóanyagot.

    Én is úgy értékelem, hogy ez a cikk arra, jó, hogy megint beszélgessünk egy jót 🙂

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Egyszer már belinkeletem ezt s3000-nek. Az volt a válasz, hogy minek irom ezt a hülyeséget. hehe.

    Egyébként igen. Értem én is hogy mi a baj az elektromos autókkal.

    Ha maradunk ezen a vonalon, kiváncsi lennék tényleg arra h valakinek van e rá ötlete hogy 20 év alatt miért nem növekedtek a hatótávok.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    A villanyautón nem a villanymotort fizeted meg a drága vételárral, hanem ahogy te magad is írtad, a kis szériát, és főleg a drágán előállítható akku csomagot.
    Igen, ha fel lehet futtatni az eladásokat (mondjuk állami segítséggel), lásd Németo. vagy az USA, akkor nagyobb összegek folynak a kutatásokba, és olcsóbbá tehető a gyártás is.
    Magyarországot nyugodtan vedd ki a villanyautózás képletéből. Hiszen ez még a fejlettebb, gazdagabb országokban is csak a tehetősebbek privilégiuma. Idehaza egyenlőre azon imádkozunk, hogy a jelenleg meglévő hagyományos autópiac ne dőljön be teljesen!

    Ajánlom minden kedves olvasó társam figyelmébe, hogy a cikk egy helyzetképet ír le. Nekem semelyik mondatából, és össztartalmi mondani valójából sem az jött le, hogy temetné az elektromos autózást. Igen, még az is előfordulhat, hogy nagyon sokáig húzódik a válság, akkor egy időre megint kútba kerül ez a szektor, leállnak a gyártók a fejlesztésekkel, esetleg ki is vonják gyártásból a modelleket. Sajnos.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    “Nekem csak az nem világos hogy amikor ezelőtt 17 évvel a gm piacra dobta az EV1-et, akkor annak a hatótávja kb 200km-volt. Ennyi év alatt nem fejlődött volna annyit az akkumulátortechnika, hogy ezt fölözni tudják? ”

    Ott a pont! Összeesküvés-elmélet kedvelőknek ajánlom a ‘Who killed the electric car?’ című filmet, ami pontosan erről szól. (Anno ez a kis járgány benne volt a Frei-dossziéban is.)
    Azóta eltelt majd’ 20 év! A film szerint minden GM EV1-est bezúztak, még a fennmaradó, múzeumokba szánt példányokból is kivették a hajtásláncot. A GM ezért az egyetlen kocsiért elkezdte kiépíteni a töltőhálózatot, annyira komolyan vették. Érdekes dolgok ezek…

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    kikérem magamnak… a “diszleksziakirály” –igen, “ksz”-szel– nem én vagyok, hanem az egyik fórumtársam aki szintén utál téged mint a szart….de mutass itt egy embert aki nem utál téged mint “embert”.
    Amúgy látom szoptál valamit (új szót tanultál), most meg köpködsz..

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Igen, sőt még milliárdnyi más dologról sem írtam semmit sem, ami nem volt kérdés diszlexiakirály! 🙂 De ha írtam is volna az rajtad semmit sem segítene, mert pont úgy képtelen lennél felfogni azt mint ahogyan ezt sem sikerült.
    Inkább hajts fel egy liter tiszta etanolt, ülj bele a sűrített levegős autódba és menj egy kört a panel körül, hátha az sikerülni fog! LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    látom megint csak fröcsögsz, de semmit nem írtál arról hogy akkor mi is végzi az erőátvitelt..
    Szerinted nem ez, és kész..remek! Ismét láttunk egy korrekt bizonyított állítást tőled..
    Vagyis a nagy semmit leírtad kurvaanyázva..

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    A HSD-ben semmilyen olyan feladat sincs amit egy kuplung végezne más hajtásláncokban, pontosan ez is olyan egetverően nagy baromság mint az összes eddigi megnyilvánulásod amit valaha tettél. Halvány lövésed lövésed sincs arról miről is hadoválsz össze-vissza – sőt még egy nyelvtanilag helyes mondat megalkotása is csak véletlenül sikerül neked -, minek szólalsz meg egyáltalán? Hogy mindenki számára bizonyítsd mekkora hülye vagy? Nem kell többet, már tucatnyiszor bizonyítottad mindenki tudja pontosan.
    Inkább húzzál vissza a fészeredbe és ganajozd ki a disznyókat hátha ott lesz némi sikerélményed, bár ilyen képeségekkel könnyen lehet hogy ehelyett elkezdenéd megfejni őket, hiszen te ezt is úgy tudod hogy az ugyanazt a feladatot teljesíti mint máshol a ganajozás LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Elektromos vezérléssel ugyanaz a bolygómű, ami az áttételt is szabályozza létesít kapcsolatot a hajtáslánccal és pedig teljesen mechanikusan. Erre mondtam, hogy ez teljesiti azt a feladatot ami a hagyományos motorokban a váltó és kuplung feladata, ezért irják több helyen is ezt ugy hogy fokozatmentes automata váltó. Miért kell ilyen hülyeségen vitatkozni?

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Se a szó szoros értelmében se átvitt értelemben se sehogyan máshogy sincs benne egyetlenegy megveszekedett kuplung sem és a hajtásláncot sem kapcsolja mechanikusan az égvilágon semmi sem a Priusban.
    Remélem örülsz, mert most már mechatronikából is megkaptad a karót LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Tudom hogy egyikből sem a szó szószoros értelmében véve van kuplung vagy váltó. De de van fokozatmentes áttételmódosító illetve a hajtásláncot is kapcsolja valami.

    A mechatronika pedig még mindig nem büfé ruahtár.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    [i]“Persze a a priusban is van egy fokozatmentes áttételmódosító szerkezet, amit akár váltónak is hivhatunk. Illetve kuplung is van benne ugyan automata.”[/i]

    Na persze, meg a Prius 80 fölött nem hajt elektromosan és a többi elképesztő lázálmod. A Priusban pont annyi kuplung van ahány százalék az esélye annak, hogy valaha megbírkózz a már évizedek óta rohamozott büfé/ruhatár szakoddal. LOL! 🙂
    Köszönjük szépen, nyelvtanilag elégtelen, szakmailag meg egy nagy nulla. Csak úgy ahogyan eddig mindig megszokhattuk tőled. 🙂

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Én az alkatrészekről egy szót sem irtam.

    Persze a a priusban is van egy fokozatmentes áttételmódosító szerkezet, amit akár váltónak is hivhatunk. Illetve kuplung is van benne ugyan automata. Turbó nincs az tényleg nem tud benne elromlani. de a villanymotor igen. De ezen nem érdemes egerészkedni.

    Én nem mondtam hogy álljanak le, sőtt fejlesszenek csak és érjék el hogy reális áron tudják gyártani az elektromos autót, ami akár lehet a jövő autója is, persze egyenlőre erősen zárójeles, mert ki tudja mit hoz a jövő.

    De hatótávilag azért még kell fejlődnie rendesen mert hát 100km mindennapi munkábajáráshoz lehet hogy elég, de egy bevásárlókörútra már kevés, kiránydulásról nyaralásról nem is beszélve.

    Nekem csak az nem világos hogy amikor ezelőtt 17 évvel a gm piacra dobta az EV1-et, akkor annak a hatótávja kb 200km-volt. Ennyi év alatt nem fejlődött volna annyit az akkumulátortechnika, hogy ezt fölözni tudják? Ez azért érdekes dolog. Kiváncsi lennék vkinek van e ötlete erre

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Igaz, nem az egyetlen hibrid a világon, de a cikkben a Yaris HSD szerepel, arra próbáltam reagálni, igaz a Auris HSD-vel, de ott látszik, hogy nem kéne lenézni a hibrid autókat.
    Ha anno nem kezdik el fejleszteni, talán még most sem írták volna alá a környezetszennyezés csökkentésre irányuló intézkedési csomagot.
    Konkrétan a full hibrid autókra gondoltam Gery, és az Audi messze nem az sajna!
    A németeket marhára nem érdekli a hibrid EURÓPÁBAN, ezért csak azért építik be a kezdetleges technikájukat hogy némi adókedvezményben részesüljenek bizonyos országokban és nem utolsó sorban, hogy lehessen azt mondani, hogy nekik is van.
    Azóta hívja a Toyota Full-Hibrid-nek, mert az legalább az!

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    kutty:
    azok az alkatrészek ugyanúgy benne vannak más autókban is, és igen, azok el tudnak romlani! De nem kell kifordítani amit írtam!!
    Amíg valami nincs benne az akkor sem tud elromlani, ez TÉNY!
    A többiben teljesen igazad van, mert nagyon drágák, de anno amikor elindult útjára az első prius, rohadtul drága volt, de idővel, ahogy kezdett megtérülni, az ára is jobb lett!
    Ha mindegyik gyár leáll az elektromos autókkal, akkor soha nem is fog fejlődni!!!!! Ezáltal továbbra sem lesz megfizethető.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Nem a prius az egyetlen hibrid a világon (vagy legalábbis asszem erre gondoltál). Audi A6 hibrid, 2.0 TFSI, van benne turbo. Honda CR-Z: alapáron manuális 6-os váltó, kuplunggal. Úgyhogy a hibridben is el tud romlani ha van benne.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    én leginkább azt nem értem, hogy értem én hogy mi kevesebbet keresünk mint nyugateurópában, na de miért kerül egy villanyautó másfélszer annyiba mint egy belső égésű.

    Itt nem a fizetéssel van a gond, hanem azzal hogy van egy autó aminek használati értéke kevesebb mint egy belső égésűé és mégis többet kérnek érte.

    A villanymotorjának előállítása olcsóbb mint egy belsőégésűé mégis többe kerül.

    Persze tudom ilyenkor még a kis sorozatot a kutatást meg miegymást is ki kell fizetni. Ha majd elég gazdag környezetért sokat fizetni hajléandó megveszi és elkezdik nagyobb sorozatban gyártani akkor szépen lemegy az ára.

    Mert reálisan pl ez a picike Renault magyar autóárakhoz viszinyitva kb 1.5-2 millio ft körüli összeget ér meg szerintem.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    télleg??? akkor miért romlik el egy tévé, rádió hifi stb…azokban sincs kuplung, turbo stb…
    hidd el ha egy elektronikus cucc elromlik egy filléres alkatrész miatt (ic, ellenálás, kondenzátor), senki nem fogja a hibát keresni, kompletten a modult cseréli…
    Mivel nem tudom milyen áron kaphatóak hozzá az el nem romló alkatrészek, csak egy elektromos targonca vezérlőpanel árát tudom elmondani neked, ami használtan 250 ezer lett volna, újan közel félmilla…Ha megtalálom az árajánlatot róla, beszkennelem, és feldobom valahova…csak hogy más is elhigyje…

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Hozzá lehet jutni eladási adatokhoz Európa, Amerika, Ázsia szinten? Mert ugye a potenciális célpont nem a kis hazánk. Abból a listából azért többet lehetne látni, de ha mellé még látnánk a hibrid eladásokat, az lenne a tuti.
    Nem csak az eladott 8 db egyenlő a nullával, hanem a magánszemély vásárlás is nagy nulla volt 2012-ben “normál” személyautókból!

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Jó ez a cikk: “ezt a maszlagot benyelte a fogyasztói társadalom”. Ez a szép idézet a hibrid-nek szól!
    Lényeg a pozitív hozzáállás, ugye??
    Hibrid kontra dizel: találtam egy tesztet ami bizonyítja, hogy a fenti állítás baromság!

    http://www.origo.hu/auto/20110318-fogyasztasteszt-vw-polo-bluemotion-toyota-auris-hsd-suzuki-swift-13.html

    Továbbá ha mindenáron kizárólag a piszkos anyagiakra megyünk rá akkor vegyük figyelembe a következőket:
    a hibridben se kuplung, se turbó, se kettős tömegű lendkerék, tehát elromlani sem tud!!!!!!!!!!!!!!
    Hacsak bármelyik hiba is előfordul a dizelben, már nincs miről beszélni!

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    [i]Külön élvezetes volt újra olvasni az áram jövedéki adójával riogató szerencsétlenek halva született próbálkozásait, pláne annak fényében hogy jövedéki adóról szó sincs, sőt a lakossági áramár még 10%-al csökkent is azóta! LOL! :)[/i]

    elöször is, addig nem lesz extra bevétel behajtva az elektromos autókon amig nem veszélyeztetik a költségvetést a benzin jövedéki adó bevételének csökkenése miatt.
    akkor kedves tanult “kollegám” erre válaszolj (figyi, adatok jönnek):
    2/2. ALCÍM: JÖVEDÉKI ADÓ
    Jövedéki adó tekintetében a 2010. évi várható költségvetési bevétel 892,9 milliárd
    forintnak, azaz a GDP mintegy 3,4%-ának felel meg. A prognózis a bázishoz képest
    62,9 milliárd forinttal, 7,6%-kal magasabb. A növekmény a jövedéki adóemelések,
    valamint a fogyasztási volumen várható csökkenésének eredőjeként adódik. A
    makropálya szerinti GDP volumen, illetve háztartási fogyasztási volumen csökkenés
    mértékén túlmenően a jövedéki termékkörben a jelentős jövedéki adóemelések miatt
    további fogyasztás csökkenéssel számoltunk, valamint figyelembe vettük az
    adóemelést megelőzően várható készletezést.
    Az összes bevételnek közel 60%-át teszi ki az üzemanyagok utáni jövedéki adó..

    Esetleg ha nem értenéd: ha csökken a vásárlóerő akkor növelik a meglévő jövedéki adók nagyságát.
    Ez az egyik lehetőség, de mivel itt csak egy célcsoport lenne ami lényegesen csökkentené a jövedéki adó bevételt (elektromos autósok), ezért valószínűbb hogy azt a csoportot fogják “büntetni”..Ez pedig lehet bármi módon.És ezt ha jól emlékszem oda is írtam annó (tehát nem csak az áramba való jövedéki adó beletétele)..és miért ne tudná beletenni?Azért mert van lakossággi áram? Igen van lakossági gáz is, mégsincs benne jövedéki adó, van fűtőolaj Ausztriában, amit ha beletöltesz a dízelbe ott is, és itt is adócsalás.Van használt és új sütőolaj amiben szintén nincs jövedéki adó de ha betöltöd ismét adót csalsz…
    Meg fogják találni a módját hogy a költségvetési “egyensújt” fenntartsák ha a kőolajszármazékok jövedéki adóbevétele vészesen csökkenni fog…Pont úgy ahogy az LPG beindult 2 éve, és már emelik is a jövedéki adóját két lépcsőben..még akkor is ha au UNIOS elveknek szembe mennek…

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    [i]“Pluginhibridnél ma nincs jobb.”[/i]

    Létezik kis marhaság, nagy marhaság, meg egetverően nagy. Ez az utóbbi.

    [i]“Vill auto még kb 50 év ….”[/i]

    Persze, annyira 50 év, hogy 2012-ben a világon eladtak már belőlük vagy 50 ezret.

    [i]“Zsákutca lenne ha ez nem létezne”[/i]

    A Tesla-tól teljesen függetlenül sem zsákutca.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Horatiussal soha egyetlen egyszer sem fogadtál!!! Habár számtalanszor emlegeted már.
    Csak egyoldalú felajánlásod volt a fogadásra, amire ő érdemben soha nem reagált. Ez így nem fogadás!!! Te annak könyvelted el a kis elvont világodban.
    Hozzászólásod többi része érdemtelen.

  • 2017.10.30. at 09:09
    Permalink

    Ezzel az írással több komoly gond is van.

    [i]“Még mindig lufinak tűnik az elektromos autózás, sőt már most kipukkadni látszik”[/i]

    A lufi kifejezést arra használják, amikor mesterségesen növelik valaminek a mennyiségét amivel egy darabig az igények is lépést tartanak majd utánna hirtelen töredékére esik az igény, ekkor mondják hogy kipukkad a lufi.
    Az elektromos autók esetében nemcsak hogy szó nincs ilyenről, hanem éppen az ellenkezője az igaz, szó nincs arról, hogy itt hatalmas darabszámok fogynának. A szerző később saját maga írja le, hogy a gyártók terveihez képest jóval kevesebb elektromos autót adtak el, ezzel tökéletesen ellentmondásba keveredik a lufis állításával.

    [i]“Divatos irányzat a konnektoros hibridség”[/i]

    Hol divat? Ha divat lenne, a csapból is ez folyna, a globalista agymosó gépezet minden csatornán ezt tolná és ennek hatására fogyna is rendesen. A valóságban ennek pont az ellenkezőjét lehet tapasztalni. Jelentkezen az, aki 1-nél több konnektroros hibrid reklámot látott már a TV-ben!

    [i]“Érdemes újraolvasni tavalyi körképünket… “[/i]

    Azt tényleg érdemes újraolvasni, legfőképp a hozzászólásokat! Leszámítva persze a vidi500/combi27/der milan/kutty89 és hasonszőrű csákók webszemetét amivel mindig összerondítják a szakmai beszélgetéseket.

    Külön élvezetes volt újra olvasni az áram jövedéki adójával riogató szerencsétlenek halva született próbálkozásait, pláne annak fényében hogy jövedéki adóról szó sincs, sőt a lakossági áramár még 10%-al csökkent is azóta! LOL! 🙂

    Horatius jövendölései egytől-egyig megbuktak, ami persze már akkor is a napnál is világosabb volt ezért is fogadtam vele egyenként 1000 dollárban, de ennek ellenére az elveszített fogadások tétjeit a mai napig nem utalta át számomra.

Vélemény, hozzászólás?