Minden harmadik sofőr gyorshajtó

Telematikával mutat rá a leggyakoribb szabályszegésekre a K&H

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autósok körében a leggyakoribb hiba a gyorshajtás, a sofőrök 33,7 százaléka lépi túl sebességet - derül K&H Biztosító telematikai projektjének részeredményeiből.


Nyáron indította el a K&H Biztosító a közlekedésbiztonság fokozását célzó telematikai projektjét, amelynek keretében az autósok vezetési magatartásáról gyűjtenek adatot. A program első két hónapjában összegyűjtött részeredmények szerint a pilotban részt vevő sofőrök összesen 123 ezer kilométert, átlagban napi 81 kilométert, tettek meg, míg egy-egy autós naponta valamivel több mint másfél órát vezetett. A 123 ezer megtett kilométer alatt közel 23 ezer, autónként átlagosan 334 vezetési hibát regisztráltak az autókba elhelyezett okos berendezések.
A sebességtúllépés a sláger
A leggyakoribb hiba a gyorshajtás volt, a sofőrök/esetek 33,7 százalékában fordult elő. A második legtöbbször előforduló hiba az, hogy a sofőrök rossz fordulatszámon hajtották a motort: ez az autósok 20 százalékánál volt probléma. A harmadik helyen hármas holtverseny adódott: a hirtelen gyorsításból és fékezésből, valamint a kanyarodásból adódó hiba egyaránt 14 százalékos arányt ért el. Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese és a társaság nem-életbiztosítási vezetője a részeredményeket értékelve elmondta, a programban szereplő autósokat biztosítási szempontból is értékelték egy 100-as skálán, amely szerint a lehető legmagasabb százalékot elérő autósok a legkörültekintőbbek és a károkozás szempontjából kevésbé rizikósak. „Az autósok 7 százaléka került a 20 százalék alatti kategóriában, ők lényegében a notórius gyorshajtók. A 80 százalék felett teljesítők aránya 5 százalékos volt. A sofőrök több mint fele pedig az 50 százalékos eredményt sem érte el” – mondta a szakember. Összességében a részeredményekből azt látszik, hogy jelentős a gyorshajtók, valamint a hirtelen fékezők és gyorsítók aránya, ami közlekedésbiztonsági szempontból aggályos. A fordulatszám helytelen megválasztása pedig a fogyasztásra és az autó motorikus alkatrészeire is rossz hatással van.
Hirdetés
A K&H Biztosító szerint az informatika és a telekommunikáció ötvözésén alapuló telematika, valamint az internet of things (dolgok internete) teljesen átalakíthatja a közlekedést, ezen belül a járműbiztosítások piacát is. Kaszab Attila elmondta: „A telematika a telekommunikációt és az informatikát ötvözi, adatgyűjtésről és az adatok feldolgozásáról szól, amellyel biztonságosabbá tehető a közlekedés”. A balesetek száma akár 50 százalékkal csökkenhet a járművek közötti kommunikáció és a telematikai megoldásoknak köszönhetően. A telematika segítségével követett, bizonyíthatóan körültekintően és biztonságosan közlekedő sofőrök pedig díjkedvezményeket kaphatnak.

A casco biztosításuk díja jelentősen csökkenhet, akár 25-35 százalékkal.


Hogyan működik?
Autónk OBD, azaz egységes szervizcsatlakozójára egy úgynevezett dongle készüléket kell helyezzünk. Ez egyrészt gyűjti az autótól érkező információkat, például sebesség, fordulatszám, fogyasztás, de saját GPS-szel és gyorsulás/- dőlésérzékelővel is rendelkezik. Van benne továbbá egy 3G modem, valamint egy SIM-kártya, az általa begyűjtött információkat egy központi szervernek továbbítja. Onnan adatelemzés után mennek tovább a webről, illetve okostelefonról is lekérdezhető információk. Nyomkövetés, menetnapló, vezetési szokások kiértékelése, valamint azonnali figyelmeztetések szintén elérhetők. Igaz, a gyorshajtás esetén simán lehetséges, hogy a rendszer néhány másodperces átfutási ideje pont elegendő egy fotó elkészítésére is. A telematika lényege, hogy a sofőrök folyamatos ellenőrzést kapjanak, a biztosítási díjakon keresztül legyenek érdekeltek abban, hogy jól vezessenek.

A szakember idézte a mértékadó iparági becsléseket is, amelyek szerint 2025-re a járművek 65 százaléka használhatja a telematikai megoldásokat. Ezekkel a változásokkal a biztosítóknak is lépést kell tartania. A következő időszakban a biztosítók várhatóan nem a mai klasszikus modell alapján működnek majd, tehát, hogy egy baleset után csupán kártérítést fizetnek. „Sokkal inkább szolgáltatók lesznek, és a prevencióban, például a telematikai szolgáltatások biztosításával a baleset-megelőzésben kapnak kulcsszerepet” – mondta Kaszab Attila.
Okostelefonos alkalamzással és webről is napi bontásban elérhetők a rögzített hibák. Szabályos, takarékos vezetésre sarkall a rendszer Okostelefonos alkalamzással és webről is napi bontásban elérhetők a rögzített hibák. Szabályos, takarékos vezetésre sarkall a rendszer
A biztosítóknak idejében kell lépni, a technológiai forradalom ugyanis hihetetlen gyors változásokat eredményez. Azok a szereplők, akik nem tartanak lépést ezekkel a változásokkal, könnyen kieshetnek a biztosítási piacról. A K&H az idén elindított pilot után jövőre már piacon kívánja adni az autósoknak távfelügyeletet, azaz növelt biztonságot is adó telematikai rendszert. Utóbbinak persze ára lesz, de az könnyedén megtérülhet a vele elérhető casco-kedvezménnyel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    És még pont te hazugozol le engem aki pár sorral korábban adott tanubizonyságot arról, hogy nem tudja a kreszt, majd utána azt akarod bemagyarázni, hogy tudod? Tudod mit tudsz te? Trollkodni, másokat sértegetni, kiforgatni dolgokat, majd hazudozni. Ott van minden lent a sorok közt csak el kell olvasni amiket írogattál.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    “A leggyengébb láncszem – a teljes autóvezetést nézve – az EMBER! Az ember tulajdonképpen alkalmatlan a tökéletes autóvezetésre.”

    Nem mondott hülyeséget pedig….ahol sokan megszegik és nincs baleset, akkor ott azért lehetne változtatni. Mindig a horvát példával tudok jönni, ott van ahol 70-el is lehet menni gond nélkül lakott területen/falvakon belül. És semmi probléma nincs belőle, nem kell a 70-hez 6 sávos útnak lennie.

    Egyébként való igaz, hogy általában az ember a leggyengébb láncszem, csak azt sem felejtsd el, hogy a törvényhozásnál is ugyanez van…..tehát, jól tudjuk, hogy az sem tökéletes és kevésbé fejlődőképes.

    A másik az, hogy egy engedékenyebb szabályozás azért felelősebb és előrelátóbb vezetőket igényel valóban, mint az itthoni átlagoskalapos úrvezető. magyarán, szigorúbb vizsgák és oktatások kellenének, engedékenyebb határokkal de szigorúbb büntetésekkel.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    A “mai sofőrök” megengedett sebességgel nem tudnak menni, az utat versenypályának nézik. Főleg BMW, Mercedes WV sofőrök , azt hiszik ők “sebezhetetlenek” . ez az igazság nincs duma 🙂 (mély tisztelet a kivételnek). Magyarországon nincs szükség 2000-3000 köbcentis autókra.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    menőmanó fórumkretén csak a stabil szintjét hozta, nehogy már komolyan vegyétek. Ő ilyen. Elég baj ez neki. (nincs autója, mert pénze sincs, psssszt) Itt éli ki.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Nyilván én is előzök, de csak akkor ha senkit nem zavarok vele. Ha viszont visszaolvasol a kommentek közt sokan ezt nem így gondolják, hanem nekiindulnak és elvárják, hogy mindenki takarodjon onnan és engedje be őket.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Először is záróvonalon, előzni tilosban, kanyarban és beláthatatlan útszakaszon nem előzök, “centizni” sem szoktam, a szembejövőt sem kényszerítem lassításra. Nem mindenki tart egyforma követési távolságot, van aki nagyon “rámászik” az előtte haladóra, és van, ahol több a hely, oda vissza lehet húzódni.
    Adott egy szituáció: nagy forgalmú fő út, de többségében egyenes, jól belátható. Egy kamion mögött összetorlódik 4-5 vagy több autó, beéred őket (ehhez nem feltétlenül kell gyorsan hajtani). Te ilyenkor mit csinálsz? Megvárod míg mindenki megelőzi szépen sorban?

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    “azon még nem gondolkozott el senki, ha ennyien szegik meg a sebességre vonatkozó előírásokat akkor talán változtatni kéne rajtuk.”

    [b]A leggyengébb láncszem – a teljes autóvezetést nézve – az EMBER![/b] Az ember tulajdonképpen alkalmatlan a tökéletes autóvezetésre. Ezen nem kell meglepődni, vagy ellenkezni, hisztizni, trollkodni, hanem gondolkodni. Az evolúció során nem volt szükség olyan tulajdonságokra, amit az autóvezetés támaszt. Ezért van, hogy naponta ~2 ember hal meg Mo-on közúti balesetben.

    “Az életszerú az lenne hogy folyamatosan mérnék egy adott úton haladók sebességének átlagát, persze korlátozó táblák nélkül és ezt az értéket írnák a korlátozó táblákra.”

    Sokan említik ezt (mármint hogy a volán mögül majd [b]Ők [/b]megállapítják, sőt megmondják, követelik, mennyivel lehet biztonságosan közlekedni), de nem igazán értem miért. Manapság a jogsi megszerzésének a feltétele az életkor és az olvasás tudás. Egyértelműen felelőtlenség, sőt hülyeség lenne, ha olyan emberek mondhatnák meg, hogy menyivel lehet menni, aki 8 általánost végzett. De a diplomás se szóljon bele, ha nem foglalkozott a témával éveket. Nagyon összetett és bonyolult feladat egy egységes szabály megalkotása úgy hogy mindenki biztonságban közlekedhessen. Hagyjuk a szakemberekre. Ők sem tudják mindig megállapítani, de jóval pontosabban, mint mi az autó kormánya mögül.

    “nem az életünket kell igazítani a szabályokhoz, hanem fordítva”

    Pár száz, vagy ezer évet vissza kéne menni, hogy ez így legyen.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    És marhára lehet itt hőbörögni, a kreszben is ez van feketén fehéren leírva. Aki ezt kétségbe vonja az nincs tisztában a szabályokkal, ha vizsgán így felelne a kérdésekre megbukna és a büdös életben nem kapna jogosítványt. Ennyi.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Nem tudom te hol olvastál itt szándékos akadályozásról. Arról volt szó, ha te elindulsz előzni akkor legyen annyi eszed, hogy meggyőződsz előtte arról, hogy meg fogod tudni anélkül csinálni, hogy másokat nem kényszerítesz bele veszélyes dolgokba. Nem úgy indulsz neki, hogy mindenkinek segítenie kell a te meggondolatlan manőveredt, hogy ép bőrrel megússzad. Akkor indulj neki ha nem zavarsz senkit. Ennyi. Mert igaz, hogy segítenie kell annak akit előznek de ez nem azt jelenti, hogy te az ő követési távolságába pofátlankodsz be és elvárod, hogy ő fékezzen, hogy te oda beférj. Ilyen nincs a kreszben. A segítés rész arról szól, hogy nem akadályozod azt aki előz téged és nem lépsz rá közben a gázra. Az, hogy te biztonságosan tudj előzni és azt befejezni ahhoz a többi közlekedőnek semmi köze nincs, neked kell ezt úgy megkezdeni és véghezvinni. Ha ezt nem lehet a másik jóindulata nélkül megcsinálni az pontosan azt jelenti, hogy ott nem lehet előzni, még ha te úgy is gondolod, hogy nemá mér nem fékez az a paraszt, hogy beférjek elé, ő úgysem fog előzni. Ha ott nincs hely akkor nem indulsz neki, ennyi.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Mégegyszer : aki Ausztriából sietett haza , és négy másik autóval ütközött . Három utasa szörnyethalt , őmaga nyomorék lett , és további emberek sérültek meg a balesetben . Sajnos , egy pillanat kihagyás , egy rossz reflex , és azonnal jön a baj .Aki sűrűn kockáztat , esélyesebb tévedni is.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Miért? Most várjam akkor meg, hogy bénázol? Nem akadályozlak, nem veszélyeztetlek semmiben, max a gázról kell levenned egy picit a lábad, hogy esetleg beengedj.
    Nem az a veszélyes, hogy valaki gyorsabban beelőzi a sort, a tükröt úgyis mindig nézni kell, hanem az, lehetsz akár te is, aki az utolsó véréig küzd a helyéért, ő ugyan be nem enged senkit, őt nem előzheti meg senki, de egy kamion megelőzése csak akkor megy neki, ha már egy fél órája nem jön senki szembe. Nincs is ezzel semmi baj, nem vagyunk egyformák, de kérem, legalább ne akadályozzuk azt aki gyorsabban szeretne haladni.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Csicskák, állandóan rohantok és meg akarjátok magyarázni, hogy miért van ez így rendben.
    Szegények vagytok mint a templom egere:)))
    (tisztelet a kivételnek)

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    azon még nem gondolkozott el senki, ha ennyien szegik meg a sebességre vonatkozó előírásokat akkor talán változtatni kéne rajtuk. Az életszerú az lenne hogy folyamatosan mérnék egy adott úton haladók sebességének átlagát, persze korlátozó táblák nélkül és ezt az értéket írnák a korlátozó táblákra. Hiszen már több bölcs is megmondta: nem az életünket kell igazítani a szabályokhoz, hanem fordítva. Az is tény ha valaki gyorsan megy jobban figyel, mint aki csak rutinból megy az átlaggal.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Tényleg ennyire értetlen vagy? Most komolyan elképesztő. Mit nem lehet megérteni azon is, hogy nem fogok neked videokat feltölteni. Megmondtam miért. Többször is.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Ezt egyáltalán egy szóval sem mondtam, hogy feltartok valakit vagy akadályozok. Komoly gondjaid vannak az értelmezéssel is. Ti vettek saját szabályrendszer alapján nem én.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Azokat leginkább neked kellene. A másik feltartása, akadályoztatása szabálysértés ugyanúgy. A direkt akadályoztatás pedig egy szemmel sem jobb, mint egy örült száguldozó.
    Elgondolkozhatnál kicsit magadon, bár legalább jól széttrollkodtad (maszatolás,személyeskedés amiket itt leművelsz) a topikot meg lettek HSZ-ek…..a videók meg még mindig sehol a “tömeggyilkosokról” :D:D:D:D:D:D:D

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    „Vonatozni” én is nagyon utálok. Napi szinten kb. 100 km-t ingázom (oda-vissza, ennek 85% országút) az otthonom és a munkahelyem között, vidéki, nagy forgalmú országúton (4-es), szóval van belőle részem rendesen.
    Régen nagyon gyorsan vezettem, de néhány 30 ezres csekk befizetése után, visszafogtam magam és a megengedett +10-15km/h-val szoktam közlekedni, persze ha sietek az más. Van lézer-blokkolom is, de az új traffipaxok ellen hatástalan, bár elvileg csak új szoftver kell rá.
    A vonatozás: beérek egy ilyen sort, a „vonatot”, s látom nem nagyon merészkedik ki senki, nem tudom mi van. Mindig hagyok egy kis türelmi időt (1-2 másodperc), de ha nem indul meg senki, visszaváltok, gáz és megelőztem őket, általában az egész sort hátulról, de van olyan, hogy kénytelen vagyok befurakodni. Tudom, hogy mindenki meg akarja előzni azt a kamiont vagy bármit (mondjuk, ha traktort előzünk, akkor én is megvárom, mert ez általában mindenkinek megy), de iszonyatosan feldühödöm mindig egy ilyen „vonatban”, s nem csak azért, mert, „miért nem előzöd már meg???!!!”, hanem azért, mert nem tartják egyenletesen a tempót. Ha legalább folyamatosan 90km/h-val menne, de nem! Gyorsít, majd fékez egy nagyot! Szóval nagyon utálom, nem beszélve arról, hogy elég veszélyes is a folyamatosan fékezgető birkák mögött menni. Ja és nem 200 + lóerős kocsival ingázom, hanem egy 1,3 -as, igaz elég fickós, kis Mazdával.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    És ha a témához nem tudsz hozzászólni, akkor meg belekötsz másba, neked mindegy, csak kötözködni lehessen. Tudod miért írok néha ennyi hozzászólást? Mert próbálom elmagyarázni nektek a problémát, de némelyikőtök olyan amőba logikával rendelkezik, hogy egyszerűen képtelenek vagytok összefüggéseket megérteni. Olyan sötétek vagytok, hogy az valami elkzpesztő, ellenben mindenkit el tudok küldeni azonnal meg le tudtok hülyézni nagy felsőbrendű hangnemben. Elképesztő, hogy emberek képesek így gondolkozni és élni, hogy azt kelljen bizonygatnom oldalakon keresztül, hogy a szabályokat miért kell betartani. Erre folyamatosan jönnek a kifogások meg a magyarázkodás, hogy miért nem akarja betartani, mert mindenki hülye meg mazsola. És akkor mi van? A szabályokat akkor is be kell tartani. Nincs kivétel. Elképesztő, komolyan mondom.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    “Miért nem szeded össze a gondolataidat és írod le egyszerre? Miért jó ez a sok külön hozzászólás?
    Nálad mindig ez van.”

    Végre valaki másnak is feltűnt ez rajtam kívül. Ugye, milyen idegesítő az ürge? Több, mint 60 hozzászólás és legalább a fele tőle származik…

    Szerintem ilyen primitív módon akarja elnyomni a vitapartnerét + az a célja, hogy a “Kivert biztosítékokra” kerüljön a cikk a magas kommentszám miatt, és ott tovább tudjon eszetlenkedni. Egy igazi beépített troll, rendkívül gyerekes eszköztárral.:)

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Ez egy közösségi közlekedés, elhiszem, hogy neked még mindig nem esett le, de hátha egyszer elérsz arra a szintre is. A paraszt mód ott kezdődik, hogy a mazsola nem tartja be a követési távolságot, ami NEM VÉLETLENÜL létezik a kreszben, mint olyan. Sok hülyeséget kitaláltak már, de ez nem az.
    Ha megvan a követési távolság, akkor egy “paraszt”, aki esetleg elmérte a szembejövő távolságát, gond nélkül be tud sorolni és nem történik baleset, esetleg annyi kellemetlenséggel járhat számodra, hogy el kell venni a gázról a pici lábad….és mondjuk, ha az előtted lévővel bármi történik, nem állsz a seggébe. Még ilyenekre is jó a követési távolság…nem semmi, mi? Az, ha nem engeded be a figyelmetlent önön frusztráltságod miatt, akkor az ugyanúgy a te hibád, nincs ezen mit kozmetikázni egyébként, te szeretnéd elmaszatolni az ügyet, hogy márpedig az aki “előz” az a hülye minden esetben.
    Kanyarban,záróvonalon,beláthatatlan szakaszon (hosszú,nyújtott kanyar) nem mondom, hogy nincs igazad, mert én sem szeretem azokat, akik ott előznek, de ettől, ha bajba kerül, akkor nem rúgok bele egyet, hanem segítem. egy “q. anyád”-ot ráolvasok azért az ilyenekre, de többet nem tudok tenni. Mindenki kerülhet olyan helyezetben akár önhibáján kívűl is, hogy a másiknak kell majd korrigálni és akkor hálás lehetsz.

    elképesztő számodra, mert nem ismersz és láthatóan erős korlátok közé szorulsz tapasztalat ügyileg. a másik elképesztő meg az, hogy párszezezer km pesti vezetés után, megsem tudom számolni, hány balesetet előztem már meg és vannak olyan pillanataim, hogy az összes tök*m tele van, hogy mindenkire én figyeljek és mindig én korrigáljak, de nem tudok ezzel mit csinálni ez a közösségi közlekedés (ahol minden kretén kaphat jogsit), máskérdés, hogy ez alatt még 1 koccot sem okoztam és 1 csekket sem kaptam még trafitól, pedig nem finomkodok olykor, ennyit erről.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Rosszul értelmezed amit leírtam.
    Nem vagyok egy KRESZ tudor, de a legfontosabbakat és a napi rutinhoz elengedhetetlen szabályokat tudom.
    Az már kérdés, hogy egy részüket ignorálom.
    Nem ugyanaz tudni valamit és nem elfogadni, vagy abszolút minden rálátás nélkül közlekedni.
    Persze azt is tudom, hogy ez szabálytalan és ha elkap a rendőr, akkor nem vitatkozom, hanem szó nélkül elismerem. Volt rá példa.
    Már többször leírtam sok helyen, hogy a szabályokat főleg a sebességkorlátozás és záróvonalak vonatkozásában részben érthető módon a leggyengébbekhez igazítják.
    Ezt én sajnos nem tudom elfogadni. Biztos bennem van a hiba és én vagyok a társadalom ellensége, de szerencsére ebből még egyelőre senkinek nem lett semmi hátránya. Remélem ez így is marad. Bízom a józan ítélőképességemben és a tapasztalatomban.
    Ne sértődj meg, de az utolsó mondatod nem fogom betartani.
    Viszont kívánom, hogy annyi baleseted legyen mint amennyi eddig nekem volt (semmi említésre méltó) és mindenki csak annyi gondot okozzon neked, mint amennyit én szoktam másoknak. 🙂

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Nem akarok nagyon tudományos lenni, de jobb rendbe tenni a foglamakat. Csak azért írom, mert ezen a területen dolgozom és naponta tapasztalaom, hogy mindent mindennel kevernek. A cikkben van egy hangzatos mondat, de a tartalma nem helyes.
    [i]„A telematika a telekommunikációt és az informatikát ötvözi, adatgyűjtésről és az adatok feldolgozásáról szól, amellyel biztonságosabbá tehető a közlekedés”[/i]

    Na ez így biztos nem helyes. A telekommunikációt és az informatikát nem kell ötvözni, hiszen az informatika egyik része a telekommunikáció. A telekommunikáció más néven távközlés. Az informatika pedig az információ gyűjtésével, tárolásával, feldolgozásával, továbbításával és szolgáltatásával foglalkozó tudományág (Ez nem egy teljesen egzakt fogalom, de széles körben elfogadott.). Az információ továbbítása maga a távközlés, tehát a távközlés az informatika egy részterülete.
    A telematika szót a közlekedés számítógép vezérlésű irányítástechnikájára használják.
    Itt irányítástechnikáról – egyelőre – nincs szó, hiszen az alkalmazott eszköz csak adatot gyűjt és továbbít. Az adattovábbítás egyirányú, hiszen visszajelzés, pláne beavatkozás (irányítás) nem történik.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Szerintem menjetek el a rendőrsége aztán ott bizonygassátok az igazatokat ha szerintetek ti mindent hibátlanul csináltok. Csak a megerősítés végett.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Segítenem kell, de az nem azt jelenti, hogy te ebből kiindulbva paraszt módjára nekiindulhatsz, hogy majd úgyis beengednem, meg fékezzen mert segíteni kell. Videot nem fogok feltenni ezt már megírtam azon agyaljatok inkább, hogy miért nem tartjátok be a szabályokat. Nem vagyok önkéntes rendőr, csak próbálom betartani a szabályokat. Nincs itt semmi maszatolás, a balkáni agyatokkal ti nem tudjátok felfogni az egészet. Komolyan mondom elképesztő, hogy ti autót vezettek a forgalomban.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    ha már idézgetünk. De ebben hol van olyan primitív, gyűlülküdő hangnem, amit te megengedtél magadnak pl.?
    pl. :
    “Remélem áramot vezetsz leginkább és nem autót.”

    Mindezek mellett folyamatosan csak maszatolsz, te magadat hozod ki a közlekedés origójának, mindenki más aki meg mer előzni, az egy “tömeggyilkos”. *HABÁR ERRE SEMMI BIZONYÍTÉKOD NINCS* és a statisztika is ellened van, de neked azért nyálcsorgatva dől a föld a szádból (hogy szépen fejezzem ki magam)
    jöhetne már azokról a tömeggyilkos jelenetekről az a videó, amiről okoskodtál, takarj ki ezt azt a videóról és ennyi. Ha egyáltalán létezne, mert csak a szájkarate megy úgy látszik :D:D:D:D:D:D

    a vonatozásról és a köv. távolságról meg annyit te szerencsétlen frusztrált önkéntesrendőr, hogy nem az az 5 méter a megfelelő követési távolság 70-80nál amit az ilyen idióta félős mazsolák tartanak a busz,tgk vagy egymás után a 60 lovas sz@rjaikkal. az előzésről is nézegesd még egy picit a kreszt. NEKED UGYANIS SEGÍTENED KELL, HA MÁR ELŐZ A MÁSIK NEM PEDIG AKADÁLYOZNOD (mondjuk a mentalitásodból nem csodálkozom ezen a primitív húzáson újfent). de ebből is látszik, hogy milyen egy frusztrált mazsola vagy 😀

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Nem, te a saját magad által helyesnek gondolt elvek szerint vezetsz, nem tartod be a szabályokat. Engem nem érdekel te mennyire vezetsz jól, (bár ha egy tanácsot megfogadsz azok az emberek szoktak csak igazán nagyon meglepődni akiknek ilyen iszonyatos önbizalmuk van) nem érdekelnek a kifogásaid, magyarázataid. A szabályokat tartsd be, ha közlekedni akarsz mert rád is pontosan ugyanaz vonatkozik mint bárki másra. Ha meg nem vagy képes ezt elfogadni akkor járj tömegközlekedéssel.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Nekem saját szabályrendszerem van, ami már bizonyított a közel 30év alatt. Nem áll szándékomban változtatni rajta.
    Biztos ismered te is a mondást: Járt utat járatlanért el ne hagyj!
    Próbáltam országúton szabályszerűen vezetni, 90-100-zal haladni. Annyira ingerszegény volt, hogy majdnem elaludtam és mindenen járt az agyam csak a vezetésen nem. Szerintem ez nagyon veszélyes.
    Ha “száguldozom”, akkor viszont csak arra figyelek teljes erőbedobással, így semmi sem kerülheti el a figyelmemet.
    Mellesleg hol írtam, hogy bármihez is jogom lenne?

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Ezt csak a mazsolák gondolják így, de benne van a pakliban. 🙂

    Miért nem szeded össze a gondolataidat és írod le egyszerre? Miért jó ez a sok külön hozzászólás?
    Nálad mindig ez van.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Nem vagyok a barátod, ilyen mentalitású emberekkel egyébként sem haverkodom.
    Szerinted érdekel, hogy max. fékezned kell egy kicsit? Az a lényeg, hogy beférek és nem kell ERŐSEN fékezned, így nem veszélyeztetlek. Ez még simán belefér. Ha nem fékezel az sem gond, hiszen akkor is beférek, max. kisebb lesz a követési távolságod. Egyébként sem sokáig leszek előtted. 😉
    Mellesleg azt te sem gondolhatod komolyan, hogy ott fogok vonatozni a sok szerencsétlennel együtt km-eken keresztül? Ilyen alapon senki nem előzhetne, amíg a legelső nem előz és így tovább. Ne röhögtesd ki magad!
    Vedd tudomásul, hogy vannak, akik gyorsabbak. Azoknak helyet kell hagyni és mielőbb eltűnnek. Így mindenki jól jár. Nem érdemes kekeckedni és keresztbe tenni, mert az senkinek sem jó.
    Mindig szánom azt a pár szerencsétlent, aki villog meg mutogat. Nem sokan vannak, de előfordul néha. Gondolom ők azok akik évente párszor járnak országúton.
    Én nem csesztetek senkit, hogy hogyan vezet. Elviselek mindenkit az úton, mert mindenkinek joga van ott lenni és egy bizonyos határig türelmes is vagyok, de azt elvárom, hogy direkt ne akadályozzanak a gyorsabb haladásban.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Az amit te előzésnek hiszel és csinálsz azt hívják közúti veszélyeztetésnek. Büntetés jár érte, nem vállveregetés. Ennyit a hatalmas tapasztalatodról.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    És igen, olyan van a kreszben, hogy ha valaki előz azt segíteni kell, de itt marhára nem erről van szó. Nem várhatod el senkitől sem, hogy a követési távolságot amit tart a másik mögött oda téged beengedjen. Mielőtt előzöl, erről köteles vagy meggyőződni, hogy ilyen helyzetbe senkit sem hozol.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Ezt nagyon nagyon rosszul tudod. Nem vagyok köteles senkinek sem helyet hagyni azért, hogy ő a sorban előzni tudjon. Követési távolságot kell tartanom, ami baromira nem egyenlő azzal, hogy te oda bepofátlankodsz. Aki előzni kezd, annak kell meggyőződni arról, hogy biztonságosan tud előzni, be fog férni és senkit sem késztethet hirtelen fékezésre, irányváltásra. Idézek a kreszből: “a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni. ”
    Szerintem ne legyél büszke magadra. Az meg, hogy nekem mekkora tapasztalatom van a te szempontodból teljesen mindegy. És hidd el nem tegnap kezdtem vezetni.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Nem vagyok kegyetlen jó vezető, csak szeretek haladni, nagyon nagy tapasztalatom van főleg az országúti vezetésben, próbálok előre látni és gondolkodni és minden idegszálammal az útra és a vezetésre figyelek. A legtöbb vezetőről sajnos ez nem mondható el.
    Semmi hirtelen olyan bevágódásról nincs szó, ami bárkit is veszélyeztethetne, főleg hogy olyan távolságot kell hagyni egymás között az egymás után haladó autóknak, ahova az előzést végző gépjármű beférhet. Max, a gázról kell elvennie a lábát ill. egy kicsit fékezni, ha tartani akarja a követési távolságot.
    Egyébként kíváncsi lennék, hogy neked mekkora tapasztalatod van, hogy nekem akarod az észt osztani?

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    És abba gondoltál-e már bele, hogy oké, hogy te ilyen kegyetlen jó vezető vagy, de mondjuk az az anyuka aki a gyerekeit viszi valahova és te buzi módon bevágódsz elé az nem feltétlenül fogja olyan rutinnal lekezelni a dolgot? Neked nem kellene autót vezetned ez teljesen biztos.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    És a legjobb az volt a dologban, mint utólag kiderült, hogy a sor elején a saját barátnőjének aki tanulóautót vezetett akarta megmutatni a tutit.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Egyébként láttam már ilyen menő tökös srácot mint amilyen minden bizonnyal te is vagy beszállni a szántóföldre. Igazán impozáns mutatvány volt. Repült egy pár métert aztán igen csak meg volt illetődve. Amikor odamentünk többen segíteni rajta, bár igazából nem is tudom miért, azt sem tudta hol van csak pislogott. Szerencsére a többi közlekedő észnél volt így senki másnak nem lett baja. Rád is ez vár, idő kérdése.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Az nem igazán érdekel, ha ropira töröd magad, mert lássuk be idő kérdése, csak valaki lehet meg fogsz ölni. Majd jusson eszedbe. Az, hogy valaki betartja a szabályokat nem azt jelenti, hogy balfék.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Nem sértődöm meg ha “türelmetlen állatnak” nevezel (maximálisan illik rám az általad kifogásolt vezetési stílus), mert én a hozzád hasonlókat balféknek tartom.
    Képesek vagytok km-eken keresztül vonatozni egy lassú jármű után, de felháborodtok, ha valaki pikk-pakk leelőzi az egész sort, néha néha beerőszakolva magát a mazsolák közé.
    Nem érdekel, hogy neked ez tetszik e, vagy sem és az sem, hogy az előzések során még sokkal komolyabban átlépem a megengedett sebességet, mint egyébként alapból.
    Mivel láthatóan abszolút dilettáns vagy a témában, így felvilágosítalak, hogy az előzéshez nagyon is szerencsés, ha erős autód van.

    “Egy kocsisorban meg a második autó is pont annyira szeretne előzni mint bárki más aki mögötte nem bír magával.”

    Ez felettébb szánalmas megjegyzés. Ennél már csak az jobb, amikor egy-két balfék a sorban álláshoz hasonlítja ezt a szituációt. Neki van joga előbb előzni, mert ő van előrébb. Röhögnöm kell! Az nem számít, hogy egy tehetségtelen mazsola, aki képtelen egy normális előzést véghezvinni.

    Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy ezzel az “életveszélyes”, abszolút megbotránkoztató és nyárspolgár pukkasztó stílussal is a maximális kedvezményem van a kötelezőnél és a casco-nál is, hiszen nem szokásom sem magamat sem másokat összetörni. 🙂

    Ja, és még egy. Remélem nem te voltás az a “nagyon körültekintő” mazsola, aki a visszapillantóból látva, hogy az országúton előzöm a sort és mögé akarok besorolni 130-ról vissza 70-re, a nagy igyekezetében nyomott egy satut, hogy “segítsen”.
    Az ilyen tehetségtelen balfékeket kéne kivonni a forgalomból.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Én sem minden szabályt követek lézer pontosággal, inkább a biztonság az ami nálam a prioritás.
    Különböző céges autókat vezetk minden nap, mindegyik más, nem árt oda figyelni.
    Én meg szoktam nézni szép lassan nem az első alkalommal rögtön, hogy mit is tud az autó.
    A fék, a gumik, a futómű. Szeretem mindegyiknek megnézni hol a vége, csak azért ha 1x télleg kelleni fog akkor tudjam is.
    Amikor néha a kollégák mellet ülök akik huzamosabb ideje vezetik az autóikat akkor kiráz a hideg hogy lehetnek ennyire suták. Na mind1.
    Én próbálok úgy vezetni ahogy egy motoros mentős mondta: úgy kell közlekedni mintha vadásznának rád.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    És tényleg nem arról van szó, hogy én gps szerint pontosan mindenhol annyival megyek, vagy én mindig mindent jól csinálok. Mert mindenki hibázik vagy lehet rossz napja van vagy éppen az ellenkezője. Hanem arról, hogy alapvetően próbálom betartani a dolgokat és nem veszélyeztetni másokat, hogy kb 2 perccel hamarabb odaérjek valahova. És még így is kerülhet az ember épp elég bajba, pl kiugrik elé egy vad, vagy neadj Isten egy gyerek. Azért egyszer mindenki próbálja ki egy biztonságos helyen milyen mondjuk satuféket nyomni 50-nél és 70-nél. Hol fog megállni másodszorra.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    No, igen ezért nem írtam én sem semmit. Mindenki el tudja képzelni.
    Lézerjani-t mentalitását meg Bezzenev-hez tudnám hasonlítani leginkább.
    Katasztrófális.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Nekem sajnos van ezekre az esetekre elméletem de inkább bele sem kezdek…. Valószínűleg hasonló okokból nem látni sosem rendőrt nagy fekete autóval szívózni.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    És ha a statisztikát nézzük ami szerinted nem jó, hidd el az a több mint 33% nem éjszaka jött össze a kihalt utakon. Mert az emberk nagy része nem ilyen helyeken és időben használja az autóját. Úgyhogy ha még van is benne ilyen eset, matematikailag leoszthatod azzal, hogy kb mennyi lehet az ilyen jellegű autóhasználat aránya. Nem lesz sokkal szebb a végeredmény.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Én is baromi sok mindent meg tudnék reformálni a közlekedésben. Ha rajtam múlt volna, egy olyan eset mint amit Rezesova kisasszony bemutatott nem közlekedési baleset lett volna, hanem szándékos emberölés és ott rohadt volna meg a börtönben. Aki autót vezet annak tudnia kell, hogy bármikor megölhet valakit ha nem figyel oda, vagy ha eszetlenül közlekedik.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Az baromira mindegy, hogy te mi és hogyan gondolsz, hogy szerinted mi veszélyes mi nem. A szabály az szabály, nincs kivétel vagy felmentés alóla. Aki vezet az köteles betartani.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    szövegértési problémák nálad vannak. a 10kmph-val rád céloztam és a biztonságos vezetésre, mert akkor lenne hót biztonságos a vezetés, ha ennél többel nem mehetne az ember, de leginkább akkor, ha mindenki gyalog menne és probléma megoldva.

    a cikkből nem derül ki, hogy az emberek kritikus pontokon pl. 50-60 helyett 120-szal hajtottak, vagy éppen 50-es táblánál 55 “ámokfuttak” hajnal 2kor a pusztán egy kivezető úton, ugyanis ha azt nézzük az is “gyorshajtás”, de az esetek 99%-ában a 2esetből még nem lesz probléma, viszont az elsőből lehet, de az sem gyakori (ha a 2%-ot nézem). ez a cikk egy mismásolás, ködös utalgatás hülyeségekre és nem a lényegre koncentrál, hanem arra, hogy tegyen mindenki “nagytestvért” az autójába mer’ az majd jó lesz, meg olcsóbb lesz kicsit a bizti….meg isten tudja mi a hátsó gondolatuk.

    a direkt száguldozókat úgy lehetne elrettenteni, hogy 300 ezer és jogsielvétel és kész. ez vonatkozna az idokolatlanul lassan haladókra is.
    plusz, ha valaki többször balesetezik (2+) bizonyíthatóan önhibából, akkor jogsielvét szintén és újra vizsga. plusz teherforgalom csökkentése.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    szövegértési problémák nálad vannak. a 10kmph-val rád céloztam és a biztonságos vezetésre, mert akkor lenne hót biztonságos a vezetés, ha ennél többel nem mehetne az ember, de leginkább akkor, ha mindenki gyalog menne és probléma megoldva.

    a cikkből nem derül ki, hogy az emberek kritikus pontokon pl. 50-60 helyett 120-szal hajtottak, vagy éppen 50-es táblánál 55 “ámokfuttak” hajnal 2kor a pusztán egy kivezető úton, ugyanis ha azt nézzük az is “gyorshajtás”, de az esetek 99%-ában a 2esetből még nem lesz probléma, viszont az elsőből lehet, de az sem gyakori (ha a 2%-ot nézem). ez a cikk egy mismásolás, ködös utalgatás hülyeségekre és nem a lényegre koncentrál, hanem arra, hogy tegyen mindenki “nagytestvért” az autójába mer’ az majd jó lesz, meg olcsóbb lesz kicsit a bizti….meg isten tudja mi a hátsó gondolatuk.

    a direkt száguldozókat úgy lehetne elrettenteni, hogy 300 ezer és jogsielvétel és kész. ez vonatkozna az idokolatlanul lassan haladókra is.
    plusz, ha valaki többször balesetezik (2+) bizonyíthatóan önhibából, akkor jogsielvét szintén és újra vizsga. plusz teherforgalom csökkentése.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    És a szövegértéssel is problémáid vannak, mert nem azt írtam, hogy aki 10 km/h-val gyorsabban meg az potenciális tömeggyilkos, hanem azt írtam, hogy aki ész nélkül elkezd előzgetni, mert ész nélkül nyomja neki az az. És az a legrosszabb ha még ezt el is hiszi magának, hogy ez nem baj. És ez nem csak az én szoc problémám, mert ha a te életed is majd egy ilyenen állattól fog majd egyszer kétszer függeni hidd el átértékeled a most olyan szilárd álláspontodat. És én tojok a statisztikára, hogy abban ki mit, milyen 2%-okat nevez meg milyen oknak, amit látok az utakon az egyáltalán nem ezt tükrözi. És egyébként meg baromira mindegy hány százalékot okoz és ennek szerinted milyen hatása van az életben a szabályok mindenkire baromira ugyanúgy vonatkoznak. Ha tetszik, ha nem. Orbán Viktortól kezdve az utolsó autóvezetőig mindenkire. Úgyhogy teljesen felesleges is ezt boncolgatni, hogy mennyire helyes és jogos a sebességkorlátozás mértéke az utakon, ha valaki nem tudja elfogadni az ne üljön szerintem autóba. És nem arról van szó, hogy valaki esetleg valamit benéz és gyorsabban megy egyszer kétszer valahol, hanem a notórius gyorshajtókról akik tesznek minden korlátozásra és szabályra. És a cikkből is pontosan az derül ki, hogy ez egy egyáltalán nem ismeretlen dolog.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Teljesen felesleges ez a bohóckodás a “telematikával”, egyrészt azért mert már most is így működik a rendszer a bónusz/malusz besorolásokkal, másrészt, úgy is balfaszok fogják osztani az észt, -hogy hogy kellene szerintük vezeti – mint mindig mindenhol.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Ezt nem én írtam.
    “Másrészről, hányszor[b] fogtad[/b] menekülőre egy ilyen miatt a tükörből? ([b]mesemondó.[/b]…) gyanítom kb egyszer sem. [b]Te[/b] pedig nyilván tudod, hogy ha nem engeded el, akkor kivégzett volna több embert….édes istenem, annyira jó, h ebben az országban[b] ilyen rohadt “okos”[/b] mindenki (szóban), csak valahogy a tények mást mondanak, h egy balkáni, összefogásra képtelen hulla ország.”
    Mással szórakozzál.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    1. Én sem, mivel általánosságban beszéltem.
    2. Kitakarva nyugodtan mehet a videó, azokról a potenciális gyilkosokról. Az, hogy valaki elmegy melletted 15-tel többel, az még messze nem potenciális gyilkos.
    3 + ahogy beleülsz a kocsidba, te is potenciális gyilkos vagy ezt a logikát követve. hiszen defektet, bárminemű műszaki hiba vagy egészségügyi probléma miatti kicsúszást nem fogsz tudni megelőzni és gondolom a járda mellett nem 10km/h-val gurulsz minden esetben, hogy ha ilyen hiba történne, akkor megtudj állni.

    nyugodtan tanulmányozd a valódi statisztikákat. a “száguldozós ördögjeid” 2%-nyi balesetet okoznak, az, hogy sérti az önérzeted, ha gyorsabb tőled vagy bunkóbb veled valaki, az a tényeken akármennyire is szeretnéd és akárhányszor is elmondod, nem változtat. ez szimplán egyéni szoc. probléma. és butának kell lenni nagyon, hogy ezt valaki ne szubjektív dologként állítsa be, hanem objektívan a közlekedési kultúra egészésre.

    mondom ezt úgy, hogy ha engem letúr valaki, akkor az már többszörösen megszegi a szabályt és igen, van 1-2 ilyen állat mindig és igen, engem is idegesít, de túl tudok lépni rajta, ha neki van 100-200 ezre büntetésre, hát menjen. Bár én a csekk mellé duplán túllépet sebességnél már beidézést is küldenék és jogsielvételt. de ez szintén egyéni szoc probléma és nem változtatja meg a tényt, hogy a balesetek nagytöbbsége, elsőbbségmegnemadás,kanyarodási szabályok megszegése és figyelmetlenség, és a relatív gyorshajtás (ez viszont nem a direkt száguldozás).

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    10 kilóméterre bicikli? Hidegben? Egészségedre. Én 2 km-re is kocsival megyek, mert kényelmesebb(csak télen, nyáron én is biciklizem) Az autó van értem, nem én az autóért. És nem 60-al közlekedem, de mindig megfontoltan, követési távolságot betartva, nem is okoztam még balesetet.. Csak tényleg azt nem értem, amit az előttem hozzászóló is írt, hogy hova siet mindenki, mindig, minden napszakban? 10 km-t nem lehet úgy menni országúton, hogy ne előzzenek meg 3-an ha 90-el megyek…

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    1. A személyeskedést nem én kezdtem.
    2. Nem mutatok semmilyen felvételt mert az ilyen embereknek annak ellére, hogy sok esetben potenciális gyilkosok módjára viselkednek minden joguk van, köztük személyiségi joguk is és én nem fogok senkivel sem emiatt bajba kerülni.
    Téma lezárva.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Hát igen,ez mind igaz,de azért ti Magyarországon sokkal jobban álltok ezen a téren mint mi itt Erdélyben,Székelyföldön, ahol kerülgetni kell a kátyúkat,lovas szekereket,részegeket,mezögazdasági gépeket a keskeny nyomorult útjainkon,mindezt román elnyomás alatt.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    na most azon kívül, hogy egy primitív ócska személyeskedésre futotta csak, nem is kellene, hogy reagáljak rá látva szellemi (nem létező) képességeidet. de azért megteszem, hátha át jön valami vagy segít valaki a családból megérteni.

    mutassad a fedélzeti kameráidat. ugatáson kívűl sokra nem vitted még, nekem vannak hivatalos statiszikáim és tapasztalatom, elég sok mindent alátámasztanak, de a te baromságaidat még véletlenül sem.

    az ilyen hülyékre szoktam mondani, hogy a busz való nekik nem a közlekedés. persze, hogy le akarnak tolni, amikor a belsőben majomkodsz 40-nel és akkor indulsz el mikor már fél órája zöld van, az ilyeneket is büntetni kellene aztán élete végéig buszra kötelezni. a legszánalmasabb az egészben, hogy okoskodsz a tények ellen :D:D:D:D:D óriási komolyan mondom.
    na mutassad a kamerafelvételt, amikor nem engedtél el valakit és tömegmészárlás lett, meg mutassad az ehhez tartozó statisztikát….idióta.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    És valahol ez szerintem vissza is vezethető a biztonságosan előzni csak erős autóval lehet demagódiához, mert szerintem az autók nagy része teljesen feleslegesen túlmotorizált, sokan meg képtelenek uralkodni magukon, azt hiszik tőle, hogy nekik aztán mindent lehet, övék a világ és ettől, hogy nagyteljesítményű autóban ülnek nekik joguk van eltaposni a másikat. Nem mellesleg ha mindig a környezetvédelem olyan fontos, akkor még tök feleslegesen szennyezik a 2-3-szor erősebb motorral. Nagyon sok embernek egyáltalán nem lenne szabad ilyen autót kapnia mert képtelen normálisan közlekedni vele. Tisztelet a kivételnek.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    És azt sem értem, ha kialakult a kocsisor, akkor miért nem lehet követési távolságot tartani? Miért kell gyökér módra tolni a sort? Attól aki előtte van még nem fogja tudni átrepülni az előtte levőt.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Nem vagyok ködben, nem azzal van a baj, ha valaki 5-10-zel lassabban megy engem az nem zavar, hanem aki jóval lassabban. És legtöbbször bár baromi idegesítő tud lenni a legnagyobb bajt a sok türelmetlen állat jelenti. Egy kocsisorban meg a második autó is pont annyira szeretne előzni mint bárki más aki mögötte nem bír magával. A szabályok meg mindenkire vonatkoznak, aki nem képes betartani annak nincs keresnivalója a közutakon. És egy előzés továbbra sem attól függ mennyire erős egy autó hanem attól, hogy mennyire figyel oda az aki vezeti. Ha gyenge autót vezet valaki akkor az vegye azt figyelembe. Nyilván nehezebb lesz előzni vele de ennek az ég világon semmi köze a biztonsághoz.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Amint mondtam,van akinek az idö pénz.Nekem tuti az.Hogy ki mennyire fontos arról csakis ömaga tehet. (bocs de nincs hosszú ö-m,ü-m a billentyüzeten )

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Szerintem te egy kissé ködben vagy,döntsd már el hogy tötymörgö vagy,vagy normális autós.Az ”agyilag feldogozás” pedig inkább a tötymörgönél kellene müködnie,mert én hamar felfodgozom azt hogy ö idióta és amint lehet,megelözöm mert nekem az idö pénz.Ja és hogy elözésnél mindegy hogy milyan autó van alattad…hát nagyon nem mindegy!Sok esetben pár plusz lóerö vagy NM a nyomatékhoz lehet a különbség élet és halál között.Én mindig a körülményeknek megfelelöen vezetek,annyira dinamikusan amennyire épp az útviszonyok engedik.Az a baj hogy sokan végletekbe esnek,vagy nagyon lassan mennek,vagy túl gyorsan.Az az igazság hogy sokan igen könnyen megkapják a jogsit,olyanok akiknek soha sem szabadna vezetniük.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Egyébként nem tudom hogy a francba lehet ennyi fontos ember akinek mindig mindenhova mint a mérgezett egér sietnie kelljen. Mindegy milyen nap van, milyen napszak, állandóan rohannak…..

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Én nem 10 kilométereket szoktam autózni,ha csak annyit megyek akkor elöveszem a bringát.És ha 60-al mész 90 helyett akkor jobb ha bringát veszel legalább azzal nem tartod fel a többi normális autóst.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    A tötymörgésről: ha valaki 90 helyett 60-al megy, de csak 10km-re megy, akkor hány percet veszít? Elárulom. 3-at. Szóval nem a gázt kell taposni, hanem időben kell elindulni..

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    A tötymörgésről: ha valaki 90 helyett 60-al megy, de csak 10km-re megy, akkor hány percet veszít? Elárulom. 3-at. Szóval nem a gázt kell taposni, hanem időben kell elindulni..

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    És általában az ilyen emberek képtelenek a sebességkorlátozásokat betartani meg állnak elő olyan irdatlan nagy demagóg hülyeséggel, hogy erős autó kell nekik mert azzal lehet biztonságosan előzni. Nagy szart, bármivel lehet biztonságosan meg elmebeteg módra előzni, ez nem teljesítmény, hanem ész függő.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Az a baj, hogy nap mint nap találkozom ilyenekkel, egyszer nem láttam, hogy a rend éber őrei kiszedték volna, vagy bármit is akartak volna tenni ellene. A tötymörgés és indokolatlanul lassan haladás szerintem is veszélyes, pont amiatt, hogy ilyenkor valaki meg akarja mindig mutatni hogyan kell ott gyorsan menni. És ez is benne van a kreszben,bhogy indokolatlanul nem mehetsz lassan. Viszont ha valaki így tesz az senkit nem jogosít fel, hogy mondjuk egy kialakult kocsisorban bárkit is veszélyeztessen meggondolatlan előzgetéssel mert neki nem tetszik, majd a szerencsében bízva, na meg abban, hogy a kocsisorban valaki a tükröt is nézi furakodik a másikat letaszítva előre. Ez egy sokkal nagyobb bűn szerintem mint a tötymörgés még ha tényleg marhára idegesítő is tud lenni. Aki ezt nem képes agyilag feldolgozni annak erősen el kellene gondolkoznia, hogy miért is vezet autót. Mindennapi esetről beszélünk.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Persze hogy sok idióta van az utakon,ezt nem is tagadtam,ezeket ki kell vonni a forgalomból,elvenni hajtásiját,büntetések,ilyesmi,de csak akkor ha tényleg veszélyes dolgokat tett.De viszont sok olyan idióta is van az utakon aki a megengedettnél is lassabban közlekedik,éz ez is ugyanolyan veszélyes tud lenni mint a gyorshajtás.A modern közlekedés viszont nem a sebességkorlátozásokra kellene épüljön hanem egy dinamikus,gördülékeny és ezáltal biztonságos közlekedéskoncepcióra melyben mindenki halad.Persze,ez vaskos téma,az utakat is a mai elvárásokhoz kell igazítani/építeni és a jogosítvany megszerzése is komolyabb és szigorúbb kellene legyen.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Nem mellesleg már egy igen szép gyűjteményem van a fedélzeti kamera felvételeiből az ilyen hozzád hasonló emberek cselekedeteiről. Magyarázhatsz nekem te bármit.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Remélem áramot vezetsz leginkább és nem autót. Olvasgasd a kreszt abban minden felmerülő kérdésedre megtalálod a választ, hogy hogyan kell közlekedni.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    “károkozás szempontjából kevésbé rizikósak”

    ennek a hülyének meg a **** kh-nak, PISZTOLYT FOGTAK A FEJÉHEZ, HOGY BIZTOSÍTÓ IS LEGYEN? Ha nem tetszik, akkor ne biztosítson…..persze, az a pénz nagyon jól jön, amelyik befizeti, de nem okoz balesetet…..bezzeg, ha balesetet okoz a rohadékja!!!!! biztosítani is kell, skandallum!!!!! HOGY LESZ MEG IGY A FŐNÖK ÚJ RejszRojsza?????!!!!! Gondolkozzunk már!!!!!
    na meg ugye a sebesség határokkal és a kintfelejtett 30-as táblákkal semmi probléma—- (milyen rohadt érdekes, hogy a határon túl, +10+20km/h határokkal is működik a közlekedés ráadásul biztonságosabban, horvát…)
    megnézném én amúgy azt, hogy hogy állapították meg a gyorshajtást…pl. 50-esnél 51-52vel ment valaki pl. Brutális ámokfutás…..és már ki is köpte a “statisztika”. [b]furcsa, hogy a tények valahogy mást mondanak[/b] és a balesetek 60-70%-ának köze sincs a szándékos gyorshajtáshoz, a maradékból pedig 25% a RELATÍV GYorshajtás, ami nem szándékos, csak tudatlanságon,tapasztalatlanságon és figyelmetlenségen alapul, teljesen más, mint aki “száguldozik” direkt 52-vel, az 50 helyett.

    elhiszem, hogy a sunyi biztosítóknak az önvezető autó lenne a legjobb, hogy csak tolnák az emberek a zsét a biztosítóba és nem is kellene biztosítani. De akkor nem lenne szükség ezekre a PIÓCÁKRA SEM, CSAXÓLOK!!!!! mielőtt vérszemet kapnának.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    milyen qva érdekes, hogy az ilyen “profik” miatt a balesetek 2%-ka történik egyébként. Másrészről, hányszor fogtad menekülőre egy ilyen miatt a tükörből? (mesemondó….) gyanítom kb egyszer sem. Te pedig nyilván tudod, hogy ha nem engeded el, akkor kivégzett volna több embert….édes istenem, annyira jó, h ebben az országban ilyen rohadt “okos” mindenki (szóban), csak valahogy a tények mást mondanak, h egy balkáni, összefogásra képtelen hulla ország.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Hát azért elég sok állat van az utakon ezt kár is tagadni. Én már ott tartok, hogy lassan folyamatosan hátra fele nézek, mikor kell menekülőre fognom egy vérprofi miatt, hogy nekem se legyen bajom, meg az a majom se végezzen ki több embert, mert szerinte ő annyira tud vezetni.

  • 2017.10.28. at 00:32
    Permalink

    Hát ja! Majd lassan elhitetik a birkákkal hogy autót vezetni sem tudnak s akkor lenyomják a torkunkon az ”autonóm” önmagát vezető autót!Amúgy meg ha ennyire szeretik korlátozni a sebességet akkor mi a fenéért ma az autók zöme átlagban 10mp alatt gyorsul 100-ra és 200 km/h-t meghaladó a végsebessége?!Nyugaton már a legtöbb helyen (ahol lehetséges) 70-80 a sebességhatár lakott területen is,a korlátozás nélküli autópályákról nem is beszélve.

Vélemény, hozzászólás?