Kevésbé biztonságosak a rozsdásodó autók?

Törésteszttel vizsgálták a rozsdásodó autók biztonságát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Folyamatosan törik az új autókat úgy az Euro NCAP, mint az IIHS teszteken, azonban kevés szó esik az idősebb gépjárművekről. Vajon a kor előrehaladtával mennyire fáradnak el az anyagaik, illetve a rozsdásodás milyen hatással van a biztonságra?


A fenti kérdésre kereste a választ a Villaagarnas Riksforbund svéd nonprofit szervezet, valamint a Folksam biztosító társaság. Elméletük szerint ugyanis a rozsdásodás jelentősen befolyásolja az autók biztonságát. A próbához a Mazda6 első generációját és egy ötödik generációs Golfot választottak ki. A vizsgálatot az Euro NCAP töréstesztek sztenderdjei alapján végezték. Az eredmények pedig alátámasztották az elméletet. A rozsdásodó autók nem szereztek ugyanannyi pontot, mint új korukban.
Hirdetés

A Mazda6 első generációja új korában négy csillagot szerzett az európai törésteszten, 26 pontot begyűjtve. Az idős és már rozsdásodó változat viszont csak három csillagot érdemelt ki a 18 pontjával. Természetesen nincs két egyformán rozsdásodó autó, úgyhogy az eredmények fenntartással kezelendők, de a tesztet végző szervezet számításai szerint azokban a járművekben, ahol nem csak felületi rozsda ütötte fel a fejét, akár 20 százalékkal is nőhet az esélye, hogy meghalnak az utasok. A Mazdában a kevésbé ellenálló struktúra miatt az autó jobban deformálódott, és a tesztbábú erősen beütötte a fejét a B-oszlopba a frontális ütközéskor.

A rozsdásodásra kevésbé hajlamos ötös Golf nem meglepő módon jobban szerepelt. Debütálásának idején öt csillagot kapott a törésteszten 33 ponttal. A rozsdás változat pedig két ponttal maradt el tőle, ám ez már csak négy csillagra elég.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?