Meddig lehet még költséget faragni? A VW tovább agyal

Tovább késik a Volkswagen olcsó márkája, de biztosan jön

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volkswagen vezére elárulta, azért késik az új olcsó almárka bevezetése, mert nehezen tudják lejjebb szorítani a gyártási költségeket.


A munka nem állt le, a Volkswagen-csoport továbbra is dolgozik kifejezetten olcsó autómárkája elindításán. A történet egyszerű, mára az egykori keleti Skoda kivitelben és minőségben is felért az anyavállalt termékeihez. Épp ezért a Skodák nem elsősorban az árukkal, hanem például a tágas utastérrel is versenyeznek. Beéred a Golfnál (hajszálnyit) olcsóbb kocsival, de jobb lenne valami nagyobb? Vegyél Octaviát! Nagyjából e szerint az elv szerin készülnek a mai VW-termékek. Az egyenlet része még a lassan magára találó SEAT is, ami a konszernen belüli testvérekhez hasonlítva dögösebb megjelenést és hajszálnyival jobb vezethetőséget ígér a kevésbé cizellált beltérért cserébe. A VW hasít a termékeivel, az Audi tavaly csak második volt a prémiummárkák között a BMW után, de olyan kicsi a különbség, hogy idén változhat az eladási sorrend.
Hirdetés


A Volkswagen egy területen nem aknázta még ki az erőforrásait; a Renault-nak a Daciával kreált "csodáját" nem utánozta le eddig. Az 1,5-2 milliós árkategóriában nem képviseletik magukat, így a fejlődő országok piacain nem kaszálnak akkorát, mint az, aki direkt ide szánva fejleszt és gyárt. A megoldás a VW évtizedes partnersége a kínai gyártókkal, akiknek a termékei eddig csak a helyi piacra készültek. Az új, olcsónak szánt modellsorozat Ázsiában készülne és bár még csak a tervezés folyik, nem kizárt, hogy Európa szegényebb felére is eljuthatnának ezek a kocsik. Az olcsított VW-k kérdését már három éve időről-időre előveszi az autós sajtó, most Martin Winterkorn a cég vezérigazgatója adott friss információt az ügyben. Mint elmondta, az a fő gondjuk, hogy már nem tudják hova leszorítani a gyártási költségeket, úgy, hogy azért haszon is legyen a terméken. A mérnökök és persze a közgazdászok azon törik magukat, hogy a pletykában szereplő kompakt szedán, kombi és egyterű minél hamarabb megvalósítható legyen a kritériumok szerint. Az új modelleket természetesen új márkanéven is kínálnák, legalábbis a világ azon pontjain, ahol a Volkswagennek magas a respektje, illetve a vásárlók hajlandóak az igazi wolfsburgi kocsik felárát megfizetni. A kérdés Magyarországról összetett: mi vagyunk azok akik egy kétmilliós új autót is nehezen tudunk kifizetni, bezzeg egy ilyen olcsó Volkswagent gagyinak, a márkához méltatlannak tartanánk. Meglátjuk, lesz-e még - számunkra is - népautó a Volkswagen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 20:25
    Permalink

    [i]“…de a megtakarítás a gyárak felsővezetői zsebében maradnak,”[/i]
    Ennek kirívó esete egy korábbi francia kereskedő hálózat volt. Már megszűnt, nem csoda, veszteséges lett. Ott a 12 igazgató éves összjövedeleme annyi volt, mint a cég többi 600 dolgozójának éves bére együttvéve. 🙂

  • 2017.10.28. at 20:25
    Permalink

    [i]“Pénz csak pénzből lesz ember!”[/i]
    Ezt a gondolatot azért érdemes kettéválasztani.
    1, Ha a pénz bemegy a termelő gazdaságba, és úgy termel profitot, az jobbára O.K.
    2, Az a pénz amelyik nem megy be, és úgy keletkezik rajta profit, ráadásul nem is akkora mint amennyire a termelő szféra képes, hanem annál sokkal magasabb, na az az igazán káros.

  • 2017.10.28. at 20:25
    Permalink

    Én nem erről beszéltem, fuss neki még 1x! Én is szeretnék többet keresni, de a valóság nem ennyire egyszerű. Lehetne a költséghatékonyságot növelni, növelik is, de a megtakarítás a gyárak felsővezetői zsebében maradnak, az autók ára egyre magasabb.

  • 2017.10.28. at 20:25
    Permalink

    A termelői ár marad a gyárnál. Minden egyéb, amiről mesélsz, az a vezérképviseleteknél, kereskedőknél marad. No meg az államnál.

    Átb—-s hát. Te pl. biztosan évről évre kevesebbet szeretnél keresni, sőt, ingyen szeretnél dolgozni. :-DDD

  • 2017.10.28. at 20:25
    Permalink

    Ha akarnának tudnának még lefaragni a gyártási költségekből hiszen bőven meg van hamisítva (még gyáregységeken belöl) az 1db járműre leosztott költségvetési statisztika. Ezt követi az eladási haszonrés, ahol belövik a gépkocsi árát a piachoz járműtipushoz, kereskedőlánchoz és a többi konkurenciákhoz… Az sem kis feladat hogy évről-évre húzzák egyre feljebb az új autók árát erre-arra hivatkozva. Nem fogják lerombolni mindazt, ami már jól működik évtizedek óta. Kár a hamis illúzió. Mindenki (főleg az üzleti szereplők) évről évre többet akarnak… Átbaszás tetőfokon.

  • 2017.10.28. at 20:25
    Permalink

    “Mint elmondta, az a fő gondjuk, hogy már nem tudják hova leszorítani a gyártási költségeket, úgy, hogy azért haszon is legyen a terméken.”
    A “VAG” csoport minden elkészült autóján minimum 2.500!!!!euro haszon van!!!
    Akkor hogy is van ez???

  • 2017.10.28. at 20:25
    Permalink

    “az a fő gondjuk, hogy már nem tudják hova leszorítani a gyártási költségeket, úgy, hogy azért haszon is legyen a terméken” – mindezt úgy, hogy Kínában gyártanák. Ez tetszik. Kérdezzék meg a Renault-t, hogy kell ezt csinálni, nekik összejött.

    Azt nem értem, hogy miért nem a Skodából csináltak olcsó autókat. Ha így tesznek lehet, hogy sok Suzuki és Dacia helyett Skodát vettek volna.

Vélemény, hozzászólás?