Felújították az egyetlen Lamborghini Miura SVR modellt

Új életet leheltek egy különleges Miurába

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Miura S-ként született, ám 1974-ben Miura SVR néven egyedi autóvá alakult a Lamborghini legendás sportautója.


A legapróbb csavarokig felújította a Lamborghini saját restauráló műhelye, a Polo Storico azt a Miurát, amelynek a története pontosan visszakövethető a motorkódja és az alvázszáma alapján. Bár most vörös színben pompázik, eredetileg zöld karosszériával gurult ki a gyárkapun, fekete utastéri anyagokkal. Első tulajdonosa 1968. november 30-án vette át egy torinói kereskedésben, majd utána még hat alkalommal cserélt gazdát, mígnem 1974-ben megvásárolta egy bizonyos Heinz Straber nevű fickó. Az új német tulaj visszavitte a Lamborghini gyárába, ahol a mérnököket arra kérte (valószínűleg rengeteg zöldhasú papírfecni társaságában), hogy alakítsák át, a Jota modell mintájára, amelyet a gyártó tesztpilótája, Bob Wallace instrukciói alapján fejlesztettek.
Az átalakítás 18 hónapot vett igénybe, és amikor elkészült az autó, máris utazott Japánba, ahol ellenállhatatlan ajánlatot tettek érte. A szigetországban akkora szenzációnak számított, hogy még egy manga képregényt (Circuit Wolf) is megihletett. Később pedig a Kyosho vállalat kicsi 1:18-as modellként is gyártani kezdte.
Hirdetés

A Polo Storico műhelyébe sajnos eléggé leharcolt állapotban jutott vissza. A teljes restauráció 19 hónapot igényelt. Az eredetihez képest csak a négypontos biztonsági övek és az eltávolítható bukócső jelent változást. Ezeket a módosításokat a jelenlegi tulajdonos kérte, ugyanis veteránautós versenyeken is szeretne elindulni vele.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?