0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ott voltunk az egymilliomodik Porsche 911 átadásán

Varga Péter, a 911-es vezető formatervezője mesélt

·

Egymilliomodik Porsche 911 - 18 karátos arany és fakarimás kormány. Vezető formatervezője magyar, Varga Péter mesélt nekünk a típusról.

%KA%Talán a legszebb generációsor, amit valaha láttam. Ha a facelifteket nem számoljuk, a Porsche legendás 911-es sorozatának 7. generációjánál tartunk%KA%

Talán a legszebb generációsor, amit valaha láttam. Ha a facelifteket nem számoljuk, a Porsche legendás 911-es sorozatának 7. generációjánál tartunk

A korábbi 911 generációkat felvonultatva, sztár versenypilótákkal és Varga Péter vezető formatervezővel ünnepelte egymilliomodik 911-esét a Porsche. Stílusosan Zuffenhausenben, a kétajtós Porsche sportmodellek szülőhelyén tartották az ünnepséget, ahol már a múzeum előtt fogadott minket az 54 éves múltra visszatekintő hét generáció. Lenyűgöző együtt látni a korszakokon átívelő tipikus dizájnjegyeket, amik közben mégis egyre modernebbek lettek az évek során. 1963, ekkor kezdődött az első generáció gyártása, még 901 néven, amit később a Peugeot miatt kellett megváltoztatni 911-re. Ekkor még szárnyak nélkül készültek az alapmodellek, hiszen a Porsche családban azt vallották, hogy nincs szükség külső beavatkozásra, ha az autó alapból jó. Azon gondolatukkal is tökéletesen azonosulni lehet, hogy egy sportautót versenypályára kell vinni, a korszakokon átívelő motorsport sikerekből tanultakat pedig az utcai autókba is át tudták ültetni Stuttgartban. Persze nem kellett sokat várni az első Carrera modellre, amin már méretes szárny feszült, és amit megannyi vadított modelljük visel a mai napig. A 911 végül a márka későbbi modelljeit is meghatározó alap, és a márka ikonja lett. A 911-nek mára persze a teljesítmény mellett a gazdag személyre szabhatóság is erénye. A Porsche szerint kevés esély van rá, hogy két tökéletesen egyforma modellt találjunk az utakon.

%KA%Dr. Wolfgang Porsche pózol a milliomodik Porsche 911 mellett. Nem túl hivalkodó, mégis egyedi az Irish Green Carrera S%KA%

Dr. Wolfgang Porsche pózol a milliomodik Porsche 911 mellett. Nem túl hivalkodó, mégis egyedi az Irish Green Carrera S

Olyan legalábbis egész biztos nem lesz, mint amilyet most Zuffenhausenben, Stuttgart mellett lelepleztek. Az első szériából 81 100 db készült, a másodikból már 198 414 db, a 964-esekből 74 008 db, a 993-ból 67 535 db, az első vízhűtéses 996-os generációból 179 163 db, a 997-ből 215 092 db, és máris a jelennél tartunk, ahol a 991 szériából 2016 végéig 152 659 példányt gyártottak.

2017. május 11-et írunk, amikor jelképesen ugyan, de legördül a gyártósorról a milliomodik Porsche 911.

Az egyedi, kifejezetten az ünneplésre tervezett példány, egy teljesítménycsomagos Carrera S, 450 lóerős boxermotorral és 7 sebességes kézi váltóval. Ferry Porsche első 911-esének állítanak emléket vele. Ferry úré volt ugyanis a harmadik gyártási számú (300 003) 911, hasonló Irish Green fényezéssel, hiszen szeretett vadászni, és pepita mintájú ülésekkel, amit szintén imád a ma már kevesebb beleszólással rendelkező család. Ez a szín egyébként 1965 óta kérhető a 911-esekhez, az individual árnyalatok között. Az üléseket kézzel varrták, a zölden világító műszerfalon ott virít az 1,000,000 911 felirat, ahogy az egyedileg gyártott külső-belső plaketteken is. A króm és fabetétek hozzák a retro hatást, az ablakkeretek és a kilincs szürke színt kaptak, egyedi a felni, a fékeken pedig ott virít a Porsche felirat. Érdekes részlet, hogy 18 karátos aranyból készültek a külső feliratok, valamint a kvarcóra mutatója is.

%KA%Fakarimás a kormány, és a legendás skótkockás minta is visszaköszön. A fedélzeti komputer is tudatja velünk, hogy hányadik 911-ben ülünk, minden műszer zölden világít%KA%

Fakarimás a kormány, és a legendás skótkockás minta is visszaköszön. A fedélzeti komputer is tudatja velünk, hogy hányadik 911-ben ülünk, minden műszer zölden világít

%KA%Az egyedülálló szériát plakettekkel is megkülönböztették. A szürke felnik 911, míg a fékek Porsche feliratot kaptak%KA% %KA%Az egyedülálló szériát plakettekkel is megkülönböztették. A szürke felnik 911, míg a fékek Porsche feliratot kaptak%KA%

Az egyedülálló szériát plakettekkel is megkülönböztették. A szürke felnik 911, míg a fékek Porsche feliratot kaptak

Az egymilliomodik Porsche 911 egyébként a régi épületeket sem mellőző, de hamarosan modernizáláson áteső gyár falai között debütált a média előtt. A Porsche gyárának sajátossága ugyanis, hogy egyetlen futószalagot használ több modellre, így készülhetnek egymás után az akár jobb- és balkormányos, vagy akár kupé, kabrió és Targa modellek. Bármilyen 718, 911, sőt, a versenyautók egy része is itt készül, ahogy egykor a kupás Astrák is Szentgotthárdon láttak napvilágot. A gyáriak hozzátették, hogy ügyfeleik azért szeretnek oda járni, mert érezni a múltat a gyár falai között.

Bár az egymilliomodik 911 ünneplése egyedi alkalom volt, a Porsche Múzeum elképesztő gyűjteményének látogatását bárki megejtheti, most ráadásul Walter Röhrl ideiglenes kiállítás is látható. Nem egyszer az ájulás kerülgetett, és nem a hőmérséklettől, azzal nem volt baj, ellenben élőben látni azt a valódi, nem replika Audi S1-et, amivel az 1986-os szezont lenyomta a Mester, nem minden nap adatik meg. Persze voltak egyéb finomságok is, amik mellett egy Carrera GT-re már-már legyint az ember. Ott volt például a Porsche 919 Hybrid 2014-es változata is, amit maga Romain Dumas, többszörös Le Mans-i 24 órás győztes nyitott ki.

%KA%Igazi Porsche fellegvár fogadott minket. Röhrl hótolós Audija megvan?%KA% %KA%Igazi Porsche fellegvár fogadott minket. Röhrl hótolós Audija megvan?%KA%

Igazi Porsche fellegvár fogadott minket. Röhrl hótolós Audija megvan?

%KA%Fent az elképesztő archívum, benne a legelső fotókkal, a Porsche márkáról megjelent összes nyomtatott sajtóval. Lent a felújítóműhely, ahol mindig állnak érdekességek%KA%

Fent az elképesztő archívum, benne a legelső fotókkal, a Porsche márkáról megjelent összes nyomtatott sajtóval. Lent a felújítóműhely, ahol mindig állnak érdekességek

A mérföldkő ünneplésén egyébként Dr. Wolfgang Porsche, Ferry Porsche legifjabb fia is részt vett. Elmondása szerint, ha figyelembe vesszük, hogy honnan indult a Porsche 911 gyártása, igenis elismerendő az 1 milliós darabszám, bár sokaknak kevésnek hangozhat. Egy ilyen exkluzív, mára inkább prémium márkának mondható gyárnál ez igenis komoly darabszám, a rendelési számok pedig folyamatosan növekednek. 2016 például rekord év volt, 32 365 átadott modellel. Egyébként Porsche úr végtelenül laza volt, „Jawohl!” felkiáltással állt elébe egy közös fotónak. Később a világon egyedülálló Porsche archívumot vettük célba, ahol az összes korábbi dokumentum, szinte hiánytalanul megtalálható, a fejlesztéskor használt plasztik modellekről nem is beszélve.

%KA%Minden kétajtós sportautóját itt, Zuffenhausenben gyártja a német gyár. Érdekes, hogy a "kisebb" versenyautóikat is ugyanezen a szalagon szerelik össze%KA% %KA%Minden kétajtós sportautóját itt, Zuffenhausenben gyártja a német gyár. Érdekes, hogy a "kisebb" versenyautóikat is ugyanezen a szalagon szerelik össze%KA%

Minden kétajtós sportautóját itt, Zuffenhausenben gyártja a német gyár. Érdekes, hogy a "kisebb" versenyautóikat is ugyanezen a szalagon szerelik össze

%KA%Harmincezer kupával rendelkezik a Porsche, köztük van dakaros és Le Mans-i győzelem is, semelyik sem lebecsülendő. Jó látni, hogy egy autógyárnak mennyire fontos tud lenni az autósport%KA%

Harmincezer kupával rendelkezik a Porsche, köztük van dakaros és Le Mans-i győzelem is, semelyik sem lebecsülendő. Jó látni, hogy egy autógyárnak mennyire fontos tud lenni az autósport

Ha az eddigi nem lett volna elég, a Porsche egy igazán különleges és egyedi lehetőséget is biztosított nekünk. Varga Péterrel, a 991-es széria vezető formatervezőjével beszélgethettünk egy teljes estén át. Segítségével beleláthattunk, hogy mennyire összetett munka a megfelelő formaterv megvalósítása, és micsoda felelősség az övék. Elmondta, hogy a legújabb 911-es külsejének megtervezésénél a legnagyobb kihívást a minden eddiginél hosszabb tengelytáv adta. Kiemelte továbbá a 911-esek klasszikus flyline vonalát, amitől a régi modellek esetében annyira lentre került a fenék. Utóbbi egyre magasabbra kerül az évek során, hiszen az aerodinamika és a modernség ezt követeli. Bár keze meg volt kötve, azt is elárulta nekünk, hogy a 911 következő generációja már a végső fázisoknál tart és szintén az ő és csapata kreativitását köszönthetjük benne.

Varga Péter szerint a 911-es elérte méretbeli határait, a következő széria vizuálisan kompaktabb lesz.

Azt még a gyáriak is többször jóváhagyták, hogy 2020-ra érkezhet első tisztán elektromos modelljük, a Mission E, amit már álcázva tesztelgetnek Stuttgart környékén, és amit szintén Péter csapata tervezett.

%KA%Rajzolt is nekünk a Panamera, Macan és 911 vezető formatervezője. Péter szerint a 991-es széria külső tervezését szinte egyedül vitte végig, de elmondása szerint jelenlegi csapata nagyon kreatív, öröm velük dolgozni%KA%

Rajzolt is nekünk a Panamera, Macan és 911 vezető formatervezője. Péter szerint a 991-es széria külső tervezését szinte egyedül vitte végig, de elmondása szerint jelenlegi csapata nagyon kreatív, öröm velük dolgozni

A német gyár nagyon büszke rá, hogy egy világelső sportautót tudtak létrehozni, ami továbbra is ikon, teljesítménye és technikai fejlettsége lenyűgöző, közben a hétköznapokban is élhető. Ezért is lehet, hogy a legyártott példányok 70%-a a mai napig utakon van. Folyamatosan meg tudott újulni, és Varga Péter szerint meg is fog tudni újulni. A Porsche emberi lelkesen hangoztatták, hogy amíg a Porsche létezik, a 911 is létezni fog. A klasszikus európai országok mellett a fő célpont továbbra is Észak-Amerika marad, ahol hatalmas a Porsche modellek kultusza. Itt is terjedt el a szlogen, hogy „Win on Sunday, buy on Monday.”, utalva a Porsche modellek kettős arcára és persze a motorsport sikerekre. A rendezvénysorozat alatt jó volt látni azt a szeretet és összetartást, ami a dolgozókból áradt. Itt tényleg mindenki szívből dolgozik, benzin folyik a vérükben, és valóban komoly erőforrásokat fordítanak arra, hogy egy új modell átgondolt és tökéletes legyen. Ez érződik autóikon, ettől lesz a Porsche más, mint a többiek.

%KA%A német prémiummárka legfontosabb modellje a 911, nem csoda, hogy a legszebb kerek szám ünneplésének is megadták a módját%KA%

A német prémiummárka legfontosabb modellje a 911, nem csoda, hogy a legszebb kerek szám ünneplésének is megadták a módját

Ez is érdekes lehet:
 

Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral...

Bemutatkozott a Skoda Karoq

Ha korábban jön, mint a SEAT Ateca, ma a Skoda kompakt SUV-ja viselhetné az Autobest 2017 címet...

Egymás után vezettük a Prius generációit

Húszéves Toyota Priust vezettünk, a japánok hibridjét ünnepeltük, majd az új Prius Plug-in hibridekkel...

Mini John Cooper Works és BMW M3, 1997 - menetpróba

Tudják milyen az, amikor biztosra vehető, hogy a nap folyamán még egy M3-as BMW volánja mögé...

Ismétlés: szerdán újfent egységesen drágulnak az üzemanyagok

Most szerdán pontosan ugyanúgy változik a benzin és a gázolaj ára, ahogyan az előző héten is...

Akár veszünk, akár eladunk, ne csak az autó árát nézzük!

Árérzékeny piac vagyunk, illetve inkább az mondható, árérzékeny a magyar ember. Sokszor azonban...

Lada Vesta LUX vs. Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek...

Piaci körkép: új kisautók 3,5 millióig, Swift, Yaris, Sandero, Rio

A kisautók piacára is új, vagy frissített modellek érkeztek néhány hónapja. A Swiftet nagyon...

Csúcsfelszereltségű, VIP személyek számára kialakított kisbuszt mutatott a Renault

Fontos személyek szállítására készített különleges sorozatot a Renault a Traficból. A kényelem...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Han Solo írta: 6 napja

Nagyon szép autó. Különösen a színe. Csak azt nem értem, miért csak "minden egymilliomodikat" lehet ilyen normális színben kapni? Igaz a Mercedes , BMW, és a többiek ilyen jó színt meg sem próbálnak ki keverni, vagy csak nem sikerült nekik... (Egyedül a legújabb Insigniánál látni valami hasonló próbálkozást...)

A válaszoláshoz belépés szükséges
pernye írta: 2 hete

Azért a Bogárhoz hasonlóan a 911-es Porschét még a nem autóbuzik is ismerik (szerintem).
De azt még az autóbuzik sem tudják (szerintem), hogy a márka vezető formatervezője magyar.
Jól van ez így? Nincs (szerintem).

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Hirdetés

PORSCHE tesztek

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Még több PORSCHE teszt

Címlapon


Friss cikkek

Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

18 órája – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Aki egyszer villanyautót vett, az legközelebb is azt fog

2 napja – Sztori

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer elcsábult, az többnyire nem tágít az e-autóktól.


Piaci körkép: autós filmek sztárjai, elérhető áron

Van kedvenc filmes autód? Ezekből már válogathatsz! Videó

2 napja – Sztori

Biztos van olyan autós film, ami már téged is autóvásárlásra ihletett. Esetleg belebújnál Semir bőrébe, és egy ezüst 3-assal rónád a várost? James Bond lennél, vagy Michael Knight?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE 911 Carrera 4 Cabrio LED/XENON !MEGKIMÉLT!

PORSCHE 911 Carrera 4...

Ár: 14.800.000 Ft

Évjárat: 2007 / 11

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera

PORSCHE 911 Carrera

Ár: 7.000.000 Ft

Évjárat: 1998 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera S Cabrio GTS CARRERA (997) 408LE. 5400

PORSCHE 911 Carrera S...

Ár: 22.990.000 Ft

Évjárat: 2011 / 9

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!