0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ott voltunk az egymilliomodik Porsche 911 átadásán

Varga Péter, a 911-es vezető formatervezője mesélt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egymilliomodik Porsche 911 - 18 karátos arany és fakarimás kormány. Vezető formatervezője magyar, Varga Péter mesélt nekünk a típusról.

%KA%Talán a legszebb generációsor, amit valaha láttam. Ha a facelifteket nem számoljuk, a Porsche legendás 911-es sorozatának 7. generációjánál tartunk%KA%

Talán a legszebb generációsor, amit valaha láttam. Ha a facelifteket nem számoljuk, a Porsche legendás 911-es sorozatának 7. generációjánál tartunk

A korábbi 911 generációkat felvonultatva, sztár versenypilótákkal és Varga Péter vezető formatervezővel ünnepelte egymilliomodik 911-esét a Porsche. Stílusosan Zuffenhausenben, a kétajtós Porsche sportmodellek szülőhelyén tartották az ünnepséget, ahol már a múzeum előtt fogadott minket az 54 éves múltra visszatekintő hét generáció. Lenyűgöző együtt látni a korszakokon átívelő tipikus dizájnjegyeket, amik közben mégis egyre modernebbek lettek az évek során. 1963, ekkor kezdődött az első generáció gyártása, még 901 néven, amit később a Peugeot miatt kellett megváltoztatni 911-re. Ekkor még szárnyak nélkül készültek az alapmodellek, hiszen a Porsche családban azt vallották, hogy nincs szükség külső beavatkozásra, ha az autó alapból jó. Azon gondolatukkal is tökéletesen azonosulni lehet, hogy egy sportautót versenypályára kell vinni, a korszakokon átívelő motorsport sikerekből tanultakat pedig az utcai autókba is át tudták ültetni Stuttgartban. Persze nem kellett sokat várni az első Carrera modellre, amin már méretes szárny feszült, és amit megannyi vadított modelljük visel a mai napig. A 911 végül a márka későbbi modelljeit is meghatározó alap, és a márka ikonja lett. A 911-nek mára persze a teljesítmény mellett a gazdag személyre szabhatóság is erénye. A Porsche szerint kevés esély van rá, hogy két tökéletesen egyforma modellt találjunk az utakon.

%KA%Dr. Wolfgang Porsche pózol a milliomodik Porsche 911 mellett. Nem túl hivalkodó, mégis egyedi az Irish Green Carrera S%KA%

Dr. Wolfgang Porsche pózol a milliomodik Porsche 911 mellett. Nem túl hivalkodó, mégis egyedi az Irish Green Carrera S

Olyan legalábbis egész biztos nem lesz, mint amilyet most Zuffenhausenben, Stuttgart mellett lelepleztek. Az első szériából 81 100 db készült, a másodikból már 198 414 db, a 964-esekből 74 008 db, a 993-ból 67 535 db, az első vízhűtéses 996-os generációból 179 163 db, a 997-ből 215 092 db, és máris a jelennél tartunk, ahol a 991 szériából 2016 végéig 152 659 példányt gyártottak.

2017. május 11-et írunk, amikor jelképesen ugyan, de legördül a gyártósorról a milliomodik Porsche 911.

Az egyedi, kifejezetten az ünneplésre tervezett példány, egy teljesítménycsomagos Carrera S, 450 lóerős boxermotorral és 7 sebességes kézi váltóval. Ferry Porsche első 911-esének állítanak emléket vele. Ferry úré volt ugyanis a harmadik gyártási számú (300 003) 911, hasonló Irish Green fényezéssel, hiszen szeretett vadászni, és pepita mintájú ülésekkel, amit szintén imád a ma már kevesebb beleszólással rendelkező család. Ez a szín egyébként 1965 óta kérhető a 911-esekhez, az individual árnyalatok között. Az üléseket kézzel varrták, a zölden világító műszerfalon ott virít az 1,000,000 911 felirat, ahogy az egyedileg gyártott külső-belső plaketteken is. A króm és fabetétek hozzák a retro hatást, az ablakkeretek és a kilincs szürke színt kaptak, egyedi a felni, a fékeken pedig ott virít a Porsche felirat. Érdekes részlet, hogy 18 karátos aranyból készültek a külső feliratok, valamint a kvarcóra mutatója is.

%KA%Fakarimás a kormány, és a legendás skótkockás minta is visszaköszön. A fedélzeti komputer is tudatja velünk, hogy hányadik 911-ben ülünk, minden műszer zölden világít%KA%

Fakarimás a kormány, és a legendás skótkockás minta is visszaköszön. A fedélzeti komputer is tudatja velünk, hogy hányadik 911-ben ülünk, minden műszer zölden világít

%KA%Az egyedülálló szériát plakettekkel is megkülönböztették. A szürke felnik 911, míg a fékek Porsche feliratot kaptak%KA% %KA%Az egyedülálló szériát plakettekkel is megkülönböztették. A szürke felnik 911, míg a fékek Porsche feliratot kaptak%KA%

Az egyedülálló szériát plakettekkel is megkülönböztették. A szürke felnik 911, míg a fékek Porsche feliratot kaptak

Az egymilliomodik Porsche 911 egyébként a régi épületeket sem mellőző, de hamarosan modernizáláson áteső gyár falai között debütált a média előtt. A Porsche gyárának sajátossága ugyanis, hogy egyetlen futószalagot használ több modellre, így készülhetnek egymás után az akár jobb- és balkormányos, vagy akár kupé, kabrió és Targa modellek. Bármilyen 718, 911, sőt, a versenyautók egy része is itt készül, ahogy egykor a kupás Astrák is Szentgotthárdon láttak napvilágot. A gyáriak hozzátették, hogy ügyfeleik azért szeretnek oda járni, mert érezni a múltat a gyár falai között.

Bár az egymilliomodik 911 ünneplése egyedi alkalom volt, a Porsche Múzeum elképesztő gyűjteményének látogatását bárki megejtheti, most ráadásul Walter Röhrl ideiglenes kiállítás is látható. Nem egyszer az ájulás kerülgetett, és nem a hőmérséklettől, azzal nem volt baj, ellenben élőben látni azt a valódi, nem replika Audi S1-et, amivel az 1986-os szezont lenyomta a Mester, nem minden nap adatik meg. Persze voltak egyéb finomságok is, amik mellett egy Carrera GT-re már-már legyint az ember. Ott volt például a Porsche 919 Hybrid 2014-es változata is, amit maga Romain Dumas, többszörös Le Mans-i 24 órás győztes nyitott ki.

%KA%Igazi Porsche fellegvár fogadott minket. Röhrl hótolós Audija megvan?%KA% %KA%Igazi Porsche fellegvár fogadott minket. Röhrl hótolós Audija megvan?%KA%

Igazi Porsche fellegvár fogadott minket. Röhrl hótolós Audija megvan?

%KA%Fent az elképesztő archívum, benne a legelső fotókkal, a Porsche márkáról megjelent összes nyomtatott sajtóval. Lent a felújítóműhely, ahol mindig állnak érdekességek%KA%

Fent az elképesztő archívum, benne a legelső fotókkal, a Porsche márkáról megjelent összes nyomtatott sajtóval. Lent a felújítóműhely, ahol mindig állnak érdekességek

A mérföldkő ünneplésén egyébként Dr. Wolfgang Porsche, Ferry Porsche legifjabb fia is részt vett. Elmondása szerint, ha figyelembe vesszük, hogy honnan indult a Porsche 911 gyártása, igenis elismerendő az 1 milliós darabszám, bár sokaknak kevésnek hangozhat. Egy ilyen exkluzív, mára inkább prémium márkának mondható gyárnál ez igenis komoly darabszám, a rendelési számok pedig folyamatosan növekednek. 2016 például rekord év volt, 32 365 átadott modellel. Egyébként Porsche úr végtelenül laza volt, „Jawohl!” felkiáltással állt elébe egy közös fotónak. Később a világon egyedülálló Porsche archívumot vettük célba, ahol az összes korábbi dokumentum, szinte hiánytalanul megtalálható, a fejlesztéskor használt plasztik modellekről nem is beszélve.

%KA%Minden kétajtós sportautóját itt, Zuffenhausenben gyártja a német gyár. Érdekes, hogy a "kisebb" versenyautóikat is ugyanezen a szalagon szerelik össze%KA% %KA%Minden kétajtós sportautóját itt, Zuffenhausenben gyártja a német gyár. Érdekes, hogy a "kisebb" versenyautóikat is ugyanezen a szalagon szerelik össze%KA%

Minden kétajtós sportautóját itt, Zuffenhausenben gyártja a német gyár. Érdekes, hogy a "kisebb" versenyautóikat is ugyanezen a szalagon szerelik össze

%KA%Harmincezer kupával rendelkezik a Porsche, köztük van dakaros és Le Mans-i győzelem is, semelyik sem lebecsülendő. Jó látni, hogy egy autógyárnak mennyire fontos tud lenni az autósport%KA%

Harmincezer kupával rendelkezik a Porsche, köztük van dakaros és Le Mans-i győzelem is, semelyik sem lebecsülendő. Jó látni, hogy egy autógyárnak mennyire fontos tud lenni az autósport

Ha az eddigi nem lett volna elég, a Porsche egy igazán különleges és egyedi lehetőséget is biztosított nekünk. Varga Péterrel, a 991-es széria vezető formatervezőjével beszélgethettünk egy teljes estén át. Segítségével beleláthattunk, hogy mennyire összetett munka a megfelelő formaterv megvalósítása, és micsoda felelősség az övék. Elmondta, hogy a legújabb 911-es külsejének megtervezésénél a legnagyobb kihívást a minden eddiginél hosszabb tengelytáv adta. Kiemelte továbbá a 911-esek klasszikus flyline vonalát, amitől a régi modellek esetében annyira lentre került a fenék. Utóbbi egyre magasabbra kerül az évek során, hiszen az aerodinamika és a modernség ezt követeli. Bár keze meg volt kötve, azt is elárulta nekünk, hogy a 911 következő generációja már a végső fázisoknál tart és szintén az ő és csapata kreativitását köszönthetjük benne.

Varga Péter szerint a 911-es elérte méretbeli határait, a következő széria vizuálisan kompaktabb lesz.

Azt még a gyáriak is többször jóváhagyták, hogy 2020-ra érkezhet első tisztán elektromos modelljük, a Mission E, amit már álcázva tesztelgetnek Stuttgart környékén, és amit szintén Péter csapata tervezett.

%KA%Rajzolt is nekünk a Panamera, Macan és 911 vezető formatervezője. Péter szerint a 991-es széria külső tervezését szinte egyedül vitte végig, de elmondása szerint jelenlegi csapata nagyon kreatív, öröm velük dolgozni%KA%

Rajzolt is nekünk a Panamera, Macan és 911 vezető formatervezője. Péter szerint a 991-es széria külső tervezését szinte egyedül vitte végig, de elmondása szerint jelenlegi csapata nagyon kreatív, öröm velük dolgozni

A német gyár nagyon büszke rá, hogy egy világelső sportautót tudtak létrehozni, ami továbbra is ikon, teljesítménye és technikai fejlettsége lenyűgöző, közben a hétköznapokban is élhető. Ezért is lehet, hogy a legyártott példányok 70%-a a mai napig utakon van. Folyamatosan meg tudott újulni, és Varga Péter szerint meg is fog tudni újulni. A Porsche emberi lelkesen hangoztatták, hogy amíg a Porsche létezik, a 911 is létezni fog. A klasszikus európai országok mellett a fő célpont továbbra is Észak-Amerika marad, ahol hatalmas a Porsche modellek kultusza. Itt is terjedt el a szlogen, hogy „Win on Sunday, buy on Monday.”, utalva a Porsche modellek kettős arcára és persze a motorsport sikerekre. A rendezvénysorozat alatt jó volt látni azt a szeretet és összetartást, ami a dolgozókból áradt. Itt tényleg mindenki szívből dolgozik, benzin folyik a vérükben, és valóban komoly erőforrásokat fordítanak arra, hogy egy új modell átgondolt és tökéletes legyen. Ez érződik autóikon, ettől lesz a Porsche más, mint a többiek.

%KA%A német prémiummárka legfontosabb modellje a 911, nem csoda, hogy a legszebb kerek szám ünneplésének is megadták a módját%KA%

A német prémiummárka legfontosabb modellje a 911, nem csoda, hogy a legszebb kerek szám ünneplésének is megadták a módját

Ez is érdekes lehet:
 

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

Tanul a Renault, ezért alig nyúlt a Duster formájához

A Dacia slágermodellje lett a Duster, ami a SUV-hullám meglovagolása mellett még a válságból...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

A gázolaj áremelését a benzin árcsökkentése követi a héten

Míg szerdán a gázolaj ára nőtt, pénteken a benzin ára lejjebb kerül.

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Han Solo írta: 4 hónapja

Nagyon szép autó. Különösen a színe. Csak azt nem értem, miért csak "minden egymilliomodikat" lehet ilyen normális színben kapni? Igaz a Mercedes , BMW, és a többiek ilyen jó színt meg sem próbálnak ki keverni, vagy csak nem sikerült nekik... (Egyedül a legújabb Insigniánál látni valami hasonló próbálkozást...)

A válaszoláshoz belépés szükséges
pernye írta: 4 hónapja

Azért a Bogárhoz hasonlóan a 911-es Porschét még a nem autóbuzik is ismerik (szerintem).
De azt még az autóbuzik sem tudják (szerintem), hogy a márka vezető formatervezője magyar.
Jól van ez így? Nincs (szerintem).

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Hirdetés

PORSCHE tesztek

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Még több PORSCHE teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

8 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

16 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

2 napja – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE 911 Carrera

PORSCHE 911 Carrera

Ár: 12.990.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Targa 4S

PORSCHE 911 Targa 4S

Ár: 19.100.000 Ft

Évjárat: 2009

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera PDK ÁFÁS/Navi/Légrugó/20col

PORSCHE 911 Carrera PD...

Ár: 32.100.000 Ft

Évjárat: 2016 / 6

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!