0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ausztriában is lehet ám ingyen tölteni

Fizetett hirdetés

Vége az eTournak, már csak haza kell jutni


Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tegnap befutott ez eTour mezőnye Salzburgba. Ha voltak is út közben nehézségek, végül a teljes mezőny befutott, igaz, a C2 kategóriában csak három autó maradt versenyben.

%KA%A salzburgi célban − háttérben a Kaiserhof fogadó napelemes, Type2 töltős kocsibeállója. Ja, az udvarukon van egy fizetős, CCS és CHAdeMo csatlakozós Smatrics töltőoszlop, továbbá itt található Ausztria első Tesla Supechargere is. Kicsit ráfeküdtek a témára%KA%

A salzburgi célban − háttérben a Kaiserhof fogadó napelemes, Type2 töltős kocsibeállója. Ja, az udvarukon van egy fizetős, CCS és CHAdeMo csatlakozós Smatrics töltőoszlop, továbbá itt található Ausztria első Tesla Supechargere is. Kicsit ráfeküdtek a témára

Kemény volt az eTour, de ezen nem kell meglepődni, a túra elvileg 3600 kilométer, 9 nap. Nekünk persze még a múlt hét előtti héten csütörtökön indult, és azóta csaknem 5000 kilométert tekertünk a Focusba. Megjegyzem, hogy saját villanyautónkkal, a Peugeot iOnnal egy év alatt mentünk nagyjából ennyit, így az eTour valójában nem csupán egy túra és egy verseny, egyben egy intenzív teszt is. Mind az autó, mind pedig a csapat számára. Vannak, illetve voltak benne kihívások, megoldandó feladatok, de ezekből nem szabad azt a következtetést levonni, hogy a villanyautózás tömör szívás lenne.

%KA%Sziesztázó sofőrrel araszló Tesla a szlovén-osztrák határ előtti dugóban%KA%

Sziesztázó sofőrrel araszló Tesla a szlovén-osztrák határ előtti dugóban

Egyrészt azért nem, mert éppen úgy használtuk a villanyautót, ahogyan a legkevésbé ajánlott. A villanyautó fő terepe ugyanis leginkább a városi használat, illetve a napi, rutinszerű ingázás. Ha ismeretlen terepre megyünk vele, akár országon belül, akkor bizony fel kell készülni, hogy hol és miként fogjuk tölteni. A töltőhálózatok, a töltésért fizetés jellemzően országonként különbözőek. Az eTour adott sok-sok segítséget, például Csehországban kaptunk a helyi hálózathoz való RFID kártyát, ami számomra aranyat ért, amikor a töltési probléma miatt késő délután indultam Észak-Csehországból, majd ugyanilyen fontos segítség volt, hogy a kapott kártyát nem fogadó autópályás töltőnél az egyik cseh versenyző telefonjáról indította számomra a töltést − úgy, hogy ő már Budaörsön volt akkor. A villanyautózás ilyen, vannak benne kihívások, ugyanakkor látni kell, egy nagyon barátságos szubkultúra ez, tagjai pedig döbbenetesen segítőkészek.

%KA%Érdemes két navigációval autózni, villanyautóval ugyanis különösképp probléma, ha elvétünk egy lehajtót%KA%

Érdemes két navigációval autózni, villanyautóval ugyanis különösképp probléma, ha elvétünk egy lehajtót

Az persze egyértelmű, hogy az eTourhoz hasonló (tor)túrára csakis olyan elszánt villanyautós induljon, akinek vagy van ideje arra, hogy előre és országonként felkészüljön annak kapcsán, hogy hol és miként fog tudni tölteni, vagy van rá ideje menet közben. Az eTour versenye során erre nincsen idő, illetve minden időveszteség fájó. Elmondhatjuk, hogy a töltőhálózatok akár országon belüli eltérései, bizonytalanságai még a szervezőket is meglepték. Sok-sok rögtönzésre volt szükség, ilyen volt például, hogy a Celle főterén való töltéshez egy helyi villanyautóstól vásároltam átalakítókábelt, de persze az is, hogy előtte a néhány utcával odébb lévő CCS töltőnél 50%-ig feltöltöttem az autót, hogy reggelre a lassabb töltéssel is telítődjön az akku.

%KA%Ausztriában drága a fizetős töltés, de van egy-két ingyenes lehetőség is%KA% %KA%Ausztriában drága a fizetős töltés, de van egy-két ingyenes lehetőség is%KA%

Ausztriában drága a fizetős töltés, de van egy-két ingyenes lehetőség is

A profibb versenyzők mobil Type2 töltővel érkeztek, ilyen volt a C2 kategóriában győztes LEMNet csapata (Heiner Sietas és Dirk Asmum, Renault Zoe) és a második helyezett Wolfgang Wegman (Hyundai Ioniq). Hogy az eTouron bármi adódhat, azt mutatja, hogy a C2 kategória legkisebb hatótávú autója, az első generációs Nissan Leaf harmadik tudott lenni (Chris van der Meijden és Christian Ketzer vezetésével). Kiesett, nem ment végig a túra egészén a 20 éves Citroën AX (Jaromir Vegr és Mojmír Hrouz), de mivel szombaton nem Budaörsről indult a magyar színekben versenyző (Bíró Csongor által vezetett) Volkswagen e-Golf is kikerült a végső összesítésből, ahogyan a pénteki eseményekről lecsúszás miatt mi is. Nekünk azonban kitartásunkat egy különdíjjal jutalmazták, a Golfnak pedig vasárnap a Großglocknert is volt ideje megmászni. Mi azért nem tettük, mert szombat este még azt az infót kaptuk, hogy valamilyen időt azért a végül teljesített pénteki napra is kapunk. És meg kell hagyni, volt néhány ilyen információs ellentmondás, ahogyan a szervezők mondták, félreértés az út során, ami bizony nem egyszerűsítette, pontosabban igencsak nehezítette a dolgunkat.

%KA%Balról jobbra a szervezők, Marita Hansen, Werner Hillebrand-Hansen, a C2 kategória győztesei, Heiner Sietas és Dirk Asmum, valamint a C0 első helyezett Jiří Bočánek és Luděk Bočánek, középen Salzburg-Anif polgármestere, Gehmacher-Leitner Gabriella%KA%

Balról jobbra a szervezők, Marita Hansen, Werner Hillebrand-Hansen, a C2 kategória győztesei, Heiner Sietas és Dirk Asmum, valamint a C0 első helyezett Jiří Bočánek és Luděk Bočánek, középen Salzburg-Anif polgármestere, Gehmacher-Leitner Gabriella

Az viszont mindenképp elmondható, hogy aki végigment az eTouron, az már legalább haladó villanyautósnak érezheti magát. Profinak nem mondanám, profi a LEMNet csapata volt, akik nem csupán a töltőhálózatokból készültek fel, hanem például még autókat is béreltek, hogy megtudják, mire képes a Hyundai Ioniq, mire a Volkswagen e-Golf. Focust is béreltek volna, de az új verzióból sehol sem találtak. Taktikájuk bejött, egy újabb győzelem az övék. Számukra fontos, hiszen töltőadatbázisukkal adatbeszállítóként épp a TomTommal és Where-rel is tárgyalnak. Ha az infóik azokba is bekerülnek, már egyszerűbb lesz a villanyautózás.

%KA%Végig egyenletes és visszafogott tempóval autózva igencsak sikerült alulmúlni a Focus 164 Wh/km vegyes fogyasztási értékét. Balra a Focus eddigi életére vetített átlagos, jobbra az eTouron mutatott fogyasztása%KA% %KA%Végig egyenletes és visszafogott tempóval autózva igencsak sikerült alulmúlni a Focus 164 Wh/km vegyes fogyasztási értékét. Balra a Focus eddigi életére vetített átlagos, jobbra az eTouron mutatott fogyasztása%KA%

Végig egyenletes és visszafogott tempóval autózva igencsak sikerült alulmúlni a Focus 164 Wh/km vegyes fogyasztási értékét. Balra a Focus eddigi életére vetített átlagos, jobbra az eTouron mutatott fogyasztása

Teslával egyébként már ma is sokkalta egyszerűbb, mint a kisebb kategóriájú villanyautókkal. Egyrészt a komolyabb hatótáv, másrészt az ingyenes Supercharger hálózat miatt. A Tesla már ma megmondja, hogy úti célunk eléréséhez hol kell megálljunk tölteni. Igaz, hazánkban mindez egyelőre még nem kellően kiélvezhető, hiszen Supercharger egyelőre nincs, így marad az átalakítóval ipari áramról, Type2 vagy CHAdeMO csatlakozós töltőről táplálás. Ja, az megvan, hogy mit jelent a CHAdeMO? Japánul egy csésze teára utal, hiszen egy teázásnyi idő alatt tölt fel egy kisebb kapacitású akkumulátort. De persze nem egy Tesláét.

%KA%Ha a dobogóról le is csúsztunk, azért egy csillag nekünk is jutott%KA%

Ha a dobogóról le is csúsztunk, azért egy csillag nekünk is jutott

A Teslákat jelentő C0 kategóriában a "Czechoslovákia" csapat úgy lett az első, hogy a sofőr, Jiří Bočánek élete első versenyén, élete első − idén év elején vásárolt − villanyautójával ment végig, egy Tesla Model S 75 D-vel, ami nem mellesleg az induló Teslák közül a legkisebb kapacitású akkumulátorral rendelkező volt. A második helyezett Tesla (Wolfgang Windisch és Gerlinde Windisch) esetén említésre méltó, hogy egy csakis villanyautókkal közlekedő házaspárról van szó, a harmadik helyezett Tesla (Jiri Vlk és Milan Rajchl) különlegessége pedig az, hogy autójuk részt vett az evopro busza által is teljesített 80 napos − villanyautós − földkerülő túrán.

%KA%El lehet indulni külföldre is villanyautóval, ha csak egy-két ország az úti cél, korrektül fel is tudunk készülni. Mi összesen 10-ben jártunk bő egy hét alatt%KA%

El lehet indulni külföldre is villanyautóval, ha csak egy-két ország az úti cél, korrektül fel is tudunk készülni. Mi összesen 10-ben jártunk bő egy hét alatt

Most tartunk épp hazafelé, ahogyan Ljubljanából Salzburgba menet is találtunk ingyenes, ráadásul autópályához közeli villámtöltőt, úgy most is igyekszünk az ilyenekre rárepülni. Költségek összesítése a héten érkezik, de egyelőre azért úgy tűnik, ha volt is egy-két drága tankolásunk töltésünk, a villanyautós utazás azért jelentősen olcsóbb, mint bármilyen másmilyen, már a viszonylag drága, de persze támogatott villanyautó megvétele után.

Tovább az eTour sorozat további cikkeihez.

Hirdetés

Töltőpartnerünk a Schneider Electric, vezetéstechnikai partnerünk a Groupama Tanpálya.

%KA%%KA%

Fizetett hirdetés
Ez is érdekes lehet:
 

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű...

Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

Idén se felejtsük el autónk téli felkészítését!

Különös odafigyelést igényel a téli autózás, illetve maga az autótartás is télvíz idején. Mutatjuk...

A hazai Volvo kereskedések is bemutatták itthon az új XC40-et

A hazai kereskedésekben már látható az új Volvo XC40. Stílusa volvós, mégis jóval fiatalosabb...

Mini Countryman John Cooper Works teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió...

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (21 db)

octi írta: 4 hónapja
slaakku írta: 4 hónapja

A hónap legjobb dumája, de tényleg jó, nem viccből írom.


Előzmények megtekintése

Én sem tudom a választ, mert főleg a kvantumfizikában vagyok járatos és ott úgye minden egészen másképp működik, még az elektronok is :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 4 hónapja
octi írta: 4 hónapja

Tisztelt szervíz, azért írok, mert lenne egy olyan problémám, hogy az üres kapocsfeszültség terheletlenebb, mint a terhelt kapocsfeszültségem terhelés nélkül.Akkor most hány Coulomb a jellemző töltés egy szupravezető esetében? :-)


Előzmények megtekintése

A hónap legjobb dumája, de tényleg jó, nem viccből írom.

A válaszoláshoz belépés szükséges
octi írta: 4 hónapja
slaakku írta: 4 hónapja

Javaslom az ide tévedőknek: mindenféle műszaki probléma esetén forduljanak szakemberhez, de minimum márkaszervizhez. Szép napot mindenkinek.


Előzmények megtekintése

Tisztelt szervíz, azért írok, mert lenne egy olyan problémám, hogy az üres kapocsfeszültség terheletlenebb, mint a terhelt kapocsfeszültségem terhelés nélkül.Akkor most hány Coulomb a jellemző töltés egy szupravezető esetében? :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 4 hónapja

Javaslom az ide tévedőknek: mindenféle műszaki probléma esetén forduljanak szakemberhez, de minimum márkaszervizhez. Szép napot mindenkinek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 4 hónapja
Leaf2013 írta: 4 hónapja

Csakis az idetévedők kedvéért, hogy nehogy elhiggyék a kapitális baromságaidat:

Az első generációs Leafekben még nem volt elég megbízható az akku. Főleg ha meleg környezetben éltek, naponta többször gyorstöltötték, akkor hajlamos volt gyorsan degradálódni. Ezek jellemzően USA autók, amikben már volt akkucsere (24kWh).

2013 után jött az újabb fejlesztésű 24kWh-s akku, ami már JÓ!.

A 2015 után létező 30kWh-s akkupakkre pedig egyenesen 8 (nyolc) év a gyári garancia.



(Úgyhogy erősen érdekelne az a szituáció, amiben egy 30kWh-s akkut ki kell cserélni, és azt nem garanciában, ingyen végzi a márkaszerviz. Újabb dupla hazugság a kommentelő "úrtól".)




Előzmények megtekintése

Jól figyeljél hülye gyerek! Úgy látom nem látsz jól! Ez egy pro-forma számla! Tudod mit jelent ez, hogy pro-forma? Én azt hiszem, hogy nem, ugyanis nem írtál volna ilyen gyagya választ.
Ne törődjél sokat a gyenge eszeddel, majd meggyógyulsz egyszer te is, de csak talán.
Továbbá! Nincs két féle 24kW órás akku csomag a Leaf-ekben és nem is volt!
Máig kettő kiadás létezett, egy 24 kW és egy 30 kW órás típus. Ne találgassál ki marhaságokat. Attól, mert amerikai piacra, vagy európaira gyártott Laef-ról beszélünk, attól még az akkucsomagok nem volt és nincs is különbség! De te ostoba, hamarosan már azt is vallani fogod, hogy van 30 kW órás az amerikai és az európai piacra gyártott is, melyek teljesen ellentétei egymásnak. Na, és akkor hol a válasz az üres és a terhelt kapocsfesz kérdésre???

A válaszoláshoz belépés szükséges
Leaf2013 írta: 4 hónapja
slaakku írta: 4 hónapja

Mint ahogy az enyémet se kell,

Rohadtul tetszik a saját magad minősítése bolond ember!

Te beszélsz a 24kW órás akku csomagról!

Én meg beszélek az új 30kW órásról! A kettő ugyebár nem ugyan az!!!

De mond csak kedves elmeháborodott, miért is kellet neked akku pakkot cserélni?

Arról írtok folyamatosan, hogy mennyire bírják az akkuk a gyűrődést!!!

Tehát ez sem igaz? Vagy van már több, mint 500, 600 ezer kilométer az autódban???

Még egyszer figyelj jól ide. Megyek ls úgy porig alázlak az összes EV-s barátod előtt, hogy örökre megemlegeted.

Csak közöld, hogy mikor és hol lesz a következő találkozótok!!!

Rosszul esik ugye nagyon, hogy vannak nálad okosabb emberek e témakörben? Nagyon rossz lehet hülyén birtokolni a 24kW órás járművedet! Már írtam egyszer neked, ha meg tudod válaszolni, hogy mi az a bizonyos üresjársti és terhelt kapocsfeszültség és megválaszolod, hogy mi a különbség a kettő között, akkor már professzor úrnak foglak szólítani! Addig viszont egy nagy ökör vagy a számomra! Te nem az én állításaimat, hanem még az autód gyártójának sem veszed figyelembe a figyelmeztetéseit! Hát milyen "ember? az ilyen"? Öntörvényű, mint a cigányok! Ez vagy TE!


Előzmények megtekintése

Csakis az idetévedők kedvéért, hogy nehogy elhiggyék a kapitális baromságaidat:
Az első generációs Leafekben még nem volt elég megbízható az akku. Főleg ha meleg környezetben éltek, naponta többször gyorstöltötték, akkor hajlamos volt gyorsan degradálódni. Ezek jellemzően USA autók, amikben már volt akkucsere (24kWh).
2013 után jött az újabb fejlesztésű 24kWh-s akku, ami már JÓ!.
A 2015 után létező 30kWh-s akkupakkre pedig egyenesen 8 (nyolc) év a gyári garancia.

(Úgyhogy erősen érdekelne az a szituáció, amiben egy 30kWh-s akkut ki kell cserélni, és azt nem garanciában, ingyen végzi a márkaszerviz. Újabb dupla hazugság a kommentelő "úrtól".)

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 4 hónapja

Én csatoltam nektek az e-mailetekhez egy Nissan akkucsere számlát.

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 4 hónapja
Leaf2013 írta: 4 hónapja

>Az ára csak potom 3.100.000,- ezer forintocska!

EZ EGY ÚJABB KAPITÁLIS BAROMSÁG!



megfogadtam, hogy nem válaszolok, és a hőzöngésedre nem is reagálok, de ha ezt a hülységet válasz nélkül hagynám, akkor egy későbbi erre járó olvasó elhinné neked.

Egy hónappal ezelőtti hivatalos, márkaszervizes ajánlatban, a csere munkadíjával, ÁFÁ-val együtt 2.100.000Ft volt az ára egy 24kWh-s Nissan Leaf akkupakknak.



Azt kérem ezen oldal olvasóitól, hogy slaakku irományait a sci-fi kategóriában se higgyék el.



Mint ahogy az enyémet se kell, de ha tájékozódnak más forrásból is, az erősen ajánlott.


Előzmények megtekintése

Mint ahogy az enyémet se kell,
Rohadtul tetszik a saját magad minősítése bolond ember!
Te beszélsz a 24kW órás akku csomagról!
Én meg beszélek az új 30kW órásról! A kettő ugyebár nem ugyan az!!!
De mond csak kedves elmeháborodott, miért is kellet neked akku pakkot cserélni?
Arról írtok folyamatosan, hogy mennyire bírják az akkuk a gyűrődést!!!
Tehát ez sem igaz? Vagy van már több, mint 500, 600 ezer kilométer az autódban???
Még egyszer figyelj jól ide. Megyek ls úgy porig alázlak az összes EV-s barátod előtt, hogy örökre megemlegeted.
Csak közöld, hogy mikor és hol lesz a következő találkozótok!!!
Rosszul esik ugye nagyon, hogy vannak nálad okosabb emberek e témakörben? Nagyon rossz lehet hülyén birtokolni a 24kW órás járművedet! Már írtam egyszer neked, ha meg tudod válaszolni, hogy mi az a bizonyos üresjársti és terhelt kapocsfeszültség és megválaszolod, hogy mi a különbség a kettő között, akkor már professzor úrnak foglak szólítani! Addig viszont egy nagy ökör vagy a számomra! Te nem az én állításaimat, hanem még az autód gyártójának sem veszed figyelembe a figyelmeztetéseit! Hát milyen "ember? az ilyen"? Öntörvényű, mint a cigányok! Ez vagy TE!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Leaf2013 írta: 4 hónapja
slaakku írta: 4 hónapja

Na még egy levél hozzád tökkelütöttke!

Kerülje el a 70-80% -os terhelés meghaladását, ha gyakori (több mint egyszer per Hét) gyors vagy gyors töltés.

Még egy korábbi NISSAN közlemény az akkumulátor csomagjának gyorstöltéséről (melyet ez a cikk nem közöl)! Szervízbe menetelnél rádugják a komputerre, és amennyiben a komputer jelzi, hogy "NAPI 2 ALKALOMNÁL TÖBBSZÖR" használtad azt az általad annyira szorgalmazott 30 perces gyorstöltést, abban az esetben az akkumulátor csomagodra megszűnik a garancia! És ez tudod nem tudod azt jelenti, hogy ha összerogyott az akku csomagod, akkor veheted bele a következőt! Az ára csak potom 3.100.000,- ezer forintocska! Tehát miért is idézi a NISSAN a fentebb olvasható mondatában, hogy lehetőség szerint ne lépd túl azt a bizonyos 70-80-os töltöttséget? Javaslom, hogy ne idegesítsél fel a marhaságaiddal, mert meg foglak keresni a legközelebbi üléseteken és porig foglak alázni az egész tagság előtt. Még egy dologra választ várok tőled! Milyen nulla pontra hivatkozol, amikor is azt írod, hogy te 0-ról teljesen fel tudod tölteni az akku csomagodat? Számszerűsítve kérem a választ! Mert, ha még ezt sem tudod, akkor befejezem veled a további vitát, és akkor valóban azt ajánlom, hogy menjél elmeorvoshoz, mert nagyon-nagyon beteg emberke vagy!


Előzmények megtekintése

>Az ára csak potom 3.100.000,- ezer forintocska!
EZ EGY ÚJABB KAPITÁLIS BAROMSÁG!

megfogadtam, hogy nem válaszolok, és a hőzöngésedre nem is reagálok, de ha ezt a hülységet válasz nélkül hagynám, akkor egy későbbi erre járó olvasó elhinné neked.
Egy hónappal ezelőtti hivatalos, márkaszervizes ajánlatban, a csere munkadíjával, ÁFÁ-val együtt 2.100.000Ft volt az ára egy 24kWh-s Nissan Leaf akkupakknak.

Azt kérem ezen oldal olvasóitól, hogy slaakku irományait a sci-fi kategóriában se higgyék el.

Mint ahogy az enyémet se kell, de ha tájékozódnak más forrásból is, az erősen ajánlott.

A válaszoláshoz belépés szükséges
slaakku írta: 4 hónapja

Kerülje el a 70-80% -os terhelés meghaladását, ha gyakori (több mint egyszer per Hét) gyors vagy gyors töltés.
Vagy ezek alapján te úgy értelmezed ezt a NISSAN figyelmeztetést, hogy ne 70-80%ra töltse, hanem 100%-ra???

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Villanyautó, amit már nem kell otthon töltögetni

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez bajnok ár. Egy hét és több mint 800 közös kilométer után kijelenthető: egyedüli autónak is kiváló.


Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Remegett a kezem: próbán a legkomolyabb Alfa Romeo sportautók

Jó móka a Giulia QV, de még jobb a 4C

21 órája – Sztori

Az utóbbi idők legjobb Alfa Romeóját köszönthetjük a Giulia QV személyében, de az élményeket gyorsan elnyomja, ha átülünk egy 4C sportkupéba.


Aukción a világ egyetlen működő Alfa Romeo G1 sportautója

Ez volt az első Alfa Romeo, közel 100 éves, és most eladó

Tegnap – Sztori

70 lóerőt teljesített 1921-ben az Alfa Romeo G1, mindössze 52 darab készült belőle, és nem csak az olasz gyárnak felbecsülhetetlen érték.


Újabb rekordot ért el a Ford Ranger

A Ranger a terepen és a piacon sem viccel

2 napja – Sztori

Tíz itthon eladott pickupból négy Ford Ranger, ezzel toronymagasan piacvezető a Ford, ahogyan Európában is a Ranger a szegmens vevőinek kedvence.


Használtautó.hu

TOYOTA COROLLA Sedan 1.4 D4D Terra Plus MMT Magyar+130ekm+szervikönyv!!!

TOYOTA COROLLA Sedan 1...

Ár: 1.699.000 Ft

Évjárat: 2006 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 3 Sport 1.6 CD Plusline 1.Tulajdonos.Gyönyörü állapot!

MAZDA 3 Sport 1.6 CD P...

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2007 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN PASSAT Variant 1.9 PD TDI Highline Tiptronic NAPFÉNYTETŐ+BŐR+ÜLÉSFŰTÉS!!

VOLKSWAGEN PASSAT Vari...

Ár: 1.280.000 Ft

Évjárat: 2002 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!