Olasz ralilegenda eladó

Versenyre kész Lancia Fulvia raliautó az eBay-en

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Most megszerezhetjük az olasz ralitörténelem egy sikeresebb darabját, ami 9 bajnoki címet hozott a Lancia gyárnak. Eladó egy rali Fulvia.


A Lancia 1963-ban mutatta be a Fulviat, és 13 évig, 1976-ig gyártották. Attól függetlenül, hogy keresett sportautó volt Európában, 1965 és 1973 között hétszer nyerték meg vele az Olasz Rally Bajnokságot, 1972-ben pedig IRC bajnok is tudott lenni. 8 igen aktív éve alatt tehát 9 bajnoki címet és egy kategóriagyőzelmet tudhat magáénak Daytonában, ám később leváltotta a szintén legendássá vált korszerűbb Stratos. Most akár mi is átélhetjük az egykori olasz sebességmámort, hiszen egy olyan 1970-es Lancia Fulvia raliautót árulnak az eBay-en, ami ráadásul homologizált és rajtra kész. 200 000 euróért, azaz kb. 61 millió forintért azonnal elhozható.
Hirdetés
A tökéletes állapotú példány egy későbbi darab, 1973-74 között volt a Lancia gyári csapatának tagja. Egyetlen győzelmét a '73-as EB-n hozta az olaszoknak. Teljes felújítást kapott az 1,6 literes, 4 hengeres erőforrás, a komplett futómű, valamint a váltó és a differenciálmű is. Az autó eredeti rajtszámát és marlborós dekorját viseli, továbbá a műszerek is mind gyáriak. Megkapta a bronz felniket, az extra ködfénylámpákat és minden más szponzormatricát is. Így nem is drága az olasz ralilegenda.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:58
    Permalink

    Már gyermekkoromban beleszerettem.
    Van egy olazs Politoys 1/25-ös modellem belőle 14-es rajtszámmal. Munari-Mannucci páros vezette az eredeti változatot. Olaszországban vettük a ’78-80 körül.
    Abban az időben rajongtam az olasz autókért. Ma már nem igazán merném őket megvenni, de soha ne mondd, hogy soha. 🙂

  • 2017.12.20. at 20:23
    Permalink

    Nem soros 4 hengeres, hanem V4. A Fulviák csak és kizárólag V motorokkal voltak elérhetőek, annyi a csúsztatás a dologban, hogy kis hengerszögű (13 fok), pont mint 20 évvel később a VW féle VR motor.
    Szarvashiba!

Vélemény, hozzászólás?