0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Milliárdos lovacskák

Veteránok kalapács alatt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csokorba gyűjtöttünk néhány értékes és szép veteránautót!

Vajon meddig a csúcstartó?

Vajon meddig a csúcstartó?

Azt mondják, egy különleges autó még ma sem rossz befektetés. Na nem az a fajta, amit az ember kihoz a szalonból és a szóbeszéd szerint 500 méter alatt ugyanennyi ezret bukik rajta. Sokkal inkább az, amelyiket nem kapni meg bárhol, mert régi, ritka, egyedi, valamilyen sportteljesítmény kötődik hozzá, szerepelt egy filmben vagy éppen egy híres személy használta. Sokan epekednek utánuk, nehéz őket megszerezni, s ha egyszer mégis megszorulna a tulajdonos, bejárja a világot a hír; eladó a különlegesség! Gyűjtők tízezrei mozdulnak meg egy-egy izgalmasabb darab után, néhányat meg sem kell hirdetni, mert ügynökökkel kerestetnek.

Egy nemrégiben végzett nemzetközi felmérés szerint most világszerte nagyjából 25 millióan kísérik figyelemmel a nevesebb aukciókat, úgy, hogy vételi szándék is megfogalmazódik bennük, noha egyelőre csak nagyjából a negyedük rendelkezik valóban értékes veteránautókkal. Valószínűleg épp a gazdasági válság váltotta ki ezt a nagyfokú érdeklődést, ahogyan azt is, hogy mostanában feltűnően sok különlegesség kerül elő. A következő, teljesség igénye nélkül felhozott példák, a sorra dőlő, nyilvánosságra kerülő árverési rekordok legalábbis mindenképp elgondolkodtatóak.

Ecclestonenak nincs rossz ízlése

Ecclestonenak nincs rossz ízlése

Legtöbbet talán az RM Auctions aukcióház nyílt árveréseiről hallani. A kanadai cég egyébként januárban nyitotta meg új, hamburgi irodáját, de Olaszországban és Londonban már így is több árverési rekordot jegyeznek. Nevükhöz fűződik például a pár éve Bernie Ecclestone által 3.9 millió angol fontért (mai árfolyamon kb. 1 milliárd 209 millió forint) vásárolt 1937-es Mercedes-Benz 540K Special Roadster.

Május elsején is nagyszabású aukciót rendeztek Monacóban, amelynek sztárja egy 1962-es Ferrari 400 Superamerica Cabriolet Pininfarina-féle volt, amely még ennél is ritkább, összesen hat darab készült belőle és teljesen egyedi. Becsült értéke 3,5 millió dollár (mai árfolyamon704 millió forint). Gyártásának évében, a New York-i Autószalonon ezt állították ki, mint gyári bemutató autót. Képzeljék csak el, 2010-ben megcsodálnak valamit Genfben, 2058-ban pedig módjuk és lehetőségük nyílik már – ha van szívük – akár minden nap azzal járni, még ha addigra már valószínűleg a mai holnap autója is egy tiszteletet parancsoló dinoszaurusz képét mutatja az utakon! (Én a kicsit régebb Cadillac Sixteen tanulmányautóért például biztosan csatában szállnék, épp a jövő autóját formázták meg benne, de ezen felül is tudnék válogatni.)

Na ki ad érte többet?

Na ki ad érte többet?

A Ferrarik egyébként most nagyon népszerűek, kilencmillió eurót (2 milliárd és 430 millió forint) adtak például azért az 1957-es Ferrari 250 Testa Rossáért, amelyet Phil Hill, Peter Collins és Wolfgang von Trips is hajtott. Ha ez az autó nem lett volna ott, akkor is új rekord dőlt volna, miután egy Ferrari 330 P4-ért valaki 7,25 millió eurót adott (1,96 milliárd forint). A korábbi árverési rekordot pedig szintén egy olasz sportkocsi tartotta, miután egy brit rádiós, Chris Evans 7 millió eurót (1,89 milliárd forint) fizetett ki egy 1961-es 250 GT SWB California Spyderért − és a stafétabotot is ez az istálló vitte tovább!

A szintén Maranellóban tartott Ferrari Leggenda e Passionata (Ferrari Legenda és Szenvedély) fantázianevű rendezvényen ugyanis még ennél is többet, a becsült tizennégymillió helyett húszmillió eurót (5400 millió forint) adtak egy 250 GTO-ért, amelyet a világ valaha készült legszebb és legsportosabb autói közt tartanak számon. Összesen 39 darab készült belőle. Hivatalosan ez most a világ legdrágább árverésen elkelt Ferrarija és autója is egyben, egy időre biztosan magasra tette a mércét, nem is csoda, hogy új tulajdonosának kilétét titok fedi.

Hosszan sorolhatnánk még persze a „kisebb tételű” ferraris adás-vételeket, attól függően, ki mit szeret. Az egyetlen négy literes és egyben az utolsó elkészült Testa Rossa felett például közel hétmilló eurónál csapott le a kalapács.

A névadó de Diont hóbortós grófként is emlegették, amiért gőzhajtású kocsik gyártásával kísérletezett

A névadó de Diont hóbortós grófként is emlegették, amiért gőzhajtású kocsik gyártásával kísérletezett

A legidősebb rekorder egy 1884-es De Dion Bouton Et Trepardoux is, amelyért 3,52 millió dollárt (704 millió forint) fizettek. Ezt akkor a világ legidősebb, még működő autójaként hirdették, szénnel, fával és egy kis papírral állítólag akár még ma is hatvan kilométeres óránkénti sebességre képes. Számos autóversenyen indultak vele, igen jó eredményekkel. A legdrágább 1905 előtti autó, egyben a legdrágább és legöregebb Rolls a világon azonban egy 1904-es Rolls-Royce 10hp Two Seater, ez 7,2 millió dollárért (1,44 milliárd forint) kelt el. Egy idős fanatikusra is felfigyelt a világ, amikor a 82 éves texasi férfi egyszerre tizenhárom Rolls-t adott be egy kórház javára szervezett jótékonysági árverésre. Ebből nyolcat egyazon a houstoni milliárdos vett meg összesen 14,3 millió dollár (2,86 milliárd forint) értékben, meglévő, több mint nyolcszáz autót számláló gyűjteményébe.

Az 57C-k 1934 és 1940 közt készültek, ez Ettore Bugatti személyes kocsija volt

Az 57C-k 1934 és 1940 közt készültek, ez Ettore Bugatti személyes kocsija volt

Az újabb legdrágább autó címért szállt harcba az a Bugatti 57 C is, amelyet Ettore Bugatti készített magának 55. születésnapjára, és a legutolsó csavarig eredeti – az eladási árát végül nem kürtölték nagy dobra, pedig a sztárok, ismert tervezők autói mindig kelendőek. Népszerű Pininfarina, de nem vártak sokáig új gazdára II. János Pál, Franklin Roosevelt vagy Batman autó sem. De egyébként is népszerűek a Bugattik, egy 1931-es Royale Kellner Coupe például korábban 9,7 millió dollárért (1940 millió forint) kelt el régebben egy árverésen. A Goodingnál egy 1937-es Bugatti Type 57SC Atalante Coupe 7,92 millió dollárért (1 milliárd 584 millió forint) állt meg, márpedig egy történelmi darab mindig többet ér!

Érdemes tehát figyelni, hiszen egyre gyakrabban bukkantak fel érdekes, drága autók, sokszor dicső múlttal és történettel, s dőlnek az új rekordok! Igazából már követni se könnyű, hogyan áll éppen a (nyilvános) top tíz.

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még...

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák...

Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf

A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ ML 320 CDI (Automata) Sport Facelift

MERCEDES-BENZ ML 320 C...

Ár: 6.350.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

HYUNDAI MATRIX 1.5 CRDi Style 132E KM-FULL EXTRÁS

HYUNDAI MATRIX 1.5 CRD...

Ár: 1.119.000 Ft

Évjárat: 2008 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A 190 Avantgarde VEZ.SZKÖNYV!RADAR!ÜLFŰT!BŐR!

MERCEDES-BENZ A 190 Av...

Ár: 1.489.000 Ft

Évjárat: 2003 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!