0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vettelnek harmadszorra sikerült

Formula–1-es Maláj Nagydíj

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Előzésekben gazdag versenyt láthattunk, főleg a McLarenektől és a Ferrariktól, amint a pontszerző helyekre kapaszkodtak fel.

Két balszerencsés verseny után végre összejött a Red Bullnak, és sima rajt-cél győzelmet arattak. Sebastian Vettel megszerezte idei első győzelmét, és két pontra közelítette a vb-pontverseny élén álló Felipe Massát, míg a Red Bull az ötödikről a harmadik helyre lépett előre a konstruktőrök bajnokságában.

A befutó sorrendje gyakorlatilag az első kanyarban eldőlt, amikor a harmadik helyről induló Vettel kihasználta, hogy az első két versenyző, Mark Webber és Nico Rosberg is egy kicsit kipörgette kerekét. Rosberg mellett úgy ment el, mintha ott sem lett volna. Webberrel ugyan meggyűlt egy kicsit a baja, de pár kanyar után tisztázták az erőfölényt. Innentől kezdve Vettelnek csak a hátát láthatta a mezőny. A két Red Bull egymás után állt ki kerékcserére, és miután Webber jobb első kerekére rászorult a kerékkulcs, gyakorlatilag el is dőlt kettejük versenye: Vettel nyert, Webber második lett, az autót tervező Adrian Newey pedig bőrig ázott a pezsgőtől a céldobogón.

„Bocsánat, egy kicsit becsiccsentettem a pezsgőtől” – szabadkozott Vettel a verseny utáni sajtótájékoztatón. „Azt hiszem, egy kicsit sokat ittam belőle. Nagyon jól rajtoltam, és Mark nyomában voltam, az első kanyarban pedig megragadtam a lehetőséget. Mind a ketten nagyon keményen nyomtuk, harcolnunk kellett egymás ellen, de egyben tisztelnünk is kellett a másikat. Ez után már csak az volt a kérdés, hogy minél jobban el tudjunk húzni az üldözőinktől.”

Ez olyan jól sikerült, hogy a harmadik Nico Rosberget 13 másodperccel verték. Rosberg végig tökéletesen őrizte harmadik helyét, és éppúgy alig volt képernyőn, mint a Red Bullok, annyira sima versenyt futottés szerezte meg a Mercedesnek az első modern kori Formula–1-es dobogós helyezését.

A rajt után kapaszkodott fel a negyedik helyre Robert Kubica, aki a Renault-ból megint olyan eredményt préselt ki, amire rajta kívül nem sokan lettek volna képesek.

A vb élmezőnyének versenye a szombati időmérő elején pecsételődött meg, amikor is a menterend szerint megérkező esőt a McLaren és a Ferrari szakemberei úgy értelmezték, hogy az első szakasz végére csillapodik. Nem így lett, így akik az első percekben nem jöttek ki, azoknak esélyük sem volt gyors körre. Button a 17., Alonso a 19., Hamilton a 20., Massa pedig a 21. helyről rajtolhatott.

Négyük közül az Ausztrál Nagydíj után a brit médiában kicsit bénának kikiáltott Hamilton vágta át magát a legkeményebben a mezőnyön. (Igazi Lewis Hamilton Show volt.) Az első körben nyolc autót előzött meg. Egyedül Vitalij Petrov okozott neki egy kis fejtörést, amikor az orosz újonc egyszerűen visszaelőzte az elbambult Hamilton. A brit ez után még keményebben ment el a Renault mellett, és az egész célegyenest cikk-cakkban tette meg előtte, amiért csak egy ejnye-bejnyét kapott, pedig sokak szerint komolyabb büntetés járt volna.

Miután az időmérőn esett az eső, a csapatok a versenyre kicserélhették a gumikat, így nem mindenki rajtolt az időmérőre alkalmasabb puha gumikon. Hamilton és a két Ferrari is kemény keverékkel indult, így sokkal tovább maradtak kint, mint a mezőny nagy része. Hamilton egészen a második helyig verekedte magát (megelőzve több olyan versenyzőt, akik már kereket cseréltek), és amikor végül cserélt, és megkapta a puha gumikat, köridejeiből úgy tűnt, meg sem áll az első helyig. Csakhogy ehhez előbb meg kellett volna előznie Adrian Sutil Force Indiáját. A német azonban úgy védte ötödik helyét, hogy az addig könyörtelenül előzgető Hamilton teljesen tehetetlenné vált, és csak annyit tudott tenni, hogy Sutilt bekísérte a célba. A hatodik helyével azonban így is ő mentette meg a legtöbb pontot a McLarenes, Ferraris négyesből.

Csapattársa, Jenson Button puha gumikon indult, és nagyon korán rakatta fel a kemény abroncsokat, ami eleinte jó ötletnek tűnt, ám Hamilton kerékcseréje után pont az ő orra elé jött vissza és hagyta állva a friss gumikkal.

Szintén szárnyalt a verseny végére megkapott puha gumikkal Felipe Massa, aki mesteri manőverrel előzte meg Buttont, és szerezte meg végül a hetedeik helyet a Ferrarinak. Buttonre Massa után Fernando Alonso is ráesett. A spanyol tempóján nem látszott, hogy a felvezető körben tökre ment a kuplungja, csak a kanyarokban lehetett hallani, hogy furcsán rotyog a Ferrari motorja. Két körrel a vége előtt még megpróbálkozott egy merész kifékezéssel, el is ment Button mellett, de ezt már a Ferrari motorja nem bírta, és felrobbant.

„Először váltanom kellett és aztán keményen belelépni a gázba, hogy bevegye a váltó a fokozatot” – mondta Alonso. „Vezetéstechnikai szempontból ez volt pályafutásom legkeményebb versenye, mert improvizálnom kellett minden kanyarban. Jobb, ha ilyesmi akkor történik, amikor kilencedik vagy, és nem akkor, amikor vezetsz, és 25 pontot veszítesz el.”

Így aztán Button maradt a nyolcadik. Jaime Alguersuari szemet gyönyörködtető manőverekkel szerezte meg a kilencedik helyet a Toro Rossóval, míg Nico Hülkenberg a tizedikre hozta a Williams–Cosworthöt.

Michael Schumacher a kilencedik körben esett ki, a bal hátsó kerekcsavar hibája miatt. A két Sauber pedig motorhiba miatt állt meg, még a rajtnál és a nyolcadik körben.

Az újonc csapatok közül a Virginnel Lucas di Grassi szerepelt a legjobban és szerezte meg a 14. helyet, a HRT-s Karun Chandok és Bruno Senna, valamint a lotusos Jarno Trulli mögött.

Ám a tempójukra jellemző, hogy Sebastian Vettel kis híján büntetést kapott, mert sárga zászló alatt előzte meg az egyik Lotust. A felügyelők azonban elemezték az adatokat, és arra jutottak, hogy Vettel jelentősen lassított, de még így is gyorsabb volt a Lotusnál.

„A verseny alatt volt olyan információm is, hogy körönként tíz másodperccel vagyunk gyorsabbak náluk (az újonc autóknál). Egyszer csak a semmiből ott teremnek előtted.”

Végül nem büntették meg Vettelt.

A világbajnokság nagyon izgalmasan alakul, hiszen három verseny után az első hat helyezett között hét pont a különbség. Pontosan annyi, amennyivel többet kap a győztes a második helyezetnél. Az első három még közelebb van. Az élen álló Massának 39 pontja van, míg a második Alonso és Vettel egyaránt 37 pontot gyűjtött eddig.

A világbajnokság következő állomása két hét múlva a Kína Nagydíj lesz.

Maláj Nagydíj végeredménye:

1. Sebastian Vettel, Red Bull–Renault, 1:33:48,412

2. Mark Webber, Red Bull–Renault, +4,849

3. Nico Rosberg, Mercedes, +13,504

4. Robert Kubica, Renault, +18,589

5. Adrian Sutil, Force India–Mercedes, +21,059

6. Lewis Hamilton, McLaren–Mercedes, +23,471

7. Felipe Massa, Ferrari, +27,068

8. Jenson Button, McLaren–Mercedes, +37,918

9. Jaime Alguersuari, Toro Rosso–Ferrari, +1:10.602

10. Nico Hulkenberg, Williams–Cosworth, +1:13.399

11. Sébastien Buemi, Toro Rosso–Ferrari, +1:18.938

12. Rubens Barrichello, Williams–Cosworth, +1 kör

13. Fernando Alonso, Ferrari, +2 kör

14. Lucas di Grassi, Virgin–Cosworth, +3 kör

15. Karun Chandhok, HRT–Cosworth, +3 kör

16. Bruno Senna, HRT–Cosworth, +4 kör

17. Jarno Trulli, Lotus–Cosworth, +5 kör

Kiesett versenyzők:

46. kör Heikki Kovalainen, Lotus–Cosworth

32. kör Vitalij Petrov, Renault, váltó

12. kör Vitantonio Liuzzi, Force India–Mercedes, gázpedál

9. kör Michael Schumacher, Mercedes, kerékcsavar

8. kör Kamui Kobayashi, BMW Sauber–Ferrari, motor

2. kör Timo Glock, Virgin–Cosworth, kicsúszás

0. kör Pedro de la Rosa, BMW Sauber–Ferrari, motor

Leggyorsabb kör:

Mark Webber, Red Bull–Renault (53. kör) 1:37,054

A világbajnokság állása:

1. Massa 39, 2. Alonso 37, 3. Vettel 37, 4. Button 35, 5. Rosberg 35, 6. Hamilton 31, 7. Kubica 30, 8. Webber 24, 9. Sutil 10, 10. Schumacher 9

Konstruktőrök világbajnoksága:

1. Ferrari 76, 2. McLaren–Mercedes 66, 3. Red Bull–Renault 61, 4. Mercedes 44, 5. Renault 30, 6. Force India–Mercedes, 7. Williams–Cosworth 6, 8. Toro Rosso–Ferrari 2

Ez is érdekes lehet:
 

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...
 
FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Használtautó.hu

RENAULT CLIO 1.5 dCi Carminat TomTom

RENAULT CLIO 1.5 dCi C...

Ár: 1.399.990 Ft

Évjárat: 2011 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 2 1.5 Attraction DJ1

MAZDA 2 1.5 Attraction...

Ár: 4.450.000 Ft

Évjárat: 2016 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA Caravan 1.7 DIT Cool

OPEL ASTRA Caravan 1.7...

Ár: 390.000 Ft

Évjárat: 2001

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!