0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vettelnek harmadszorra sikerült

Formula–1-es Maláj Nagydíj

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Előzésekben gazdag versenyt láthattunk, főleg a McLarenektől és a Ferrariktól, amint a pontszerző helyekre kapaszkodtak fel.

Két balszerencsés verseny után végre összejött a Red Bullnak, és sima rajt-cél győzelmet arattak. Sebastian Vettel megszerezte idei első győzelmét, és két pontra közelítette a vb-pontverseny élén álló Felipe Massát, míg a Red Bull az ötödikről a harmadik helyre lépett előre a konstruktőrök bajnokságában.

A befutó sorrendje gyakorlatilag az első kanyarban eldőlt, amikor a harmadik helyről induló Vettel kihasználta, hogy az első két versenyző, Mark Webber és Nico Rosberg is egy kicsit kipörgette kerekét. Rosberg mellett úgy ment el, mintha ott sem lett volna. Webberrel ugyan meggyűlt egy kicsit a baja, de pár kanyar után tisztázták az erőfölényt. Innentől kezdve Vettelnek csak a hátát láthatta a mezőny. A két Red Bull egymás után állt ki kerékcserére, és miután Webber jobb első kerekére rászorult a kerékkulcs, gyakorlatilag el is dőlt kettejük versenye: Vettel nyert, Webber második lett, az autót tervező Adrian Newey pedig bőrig ázott a pezsgőtől a céldobogón.

„Bocsánat, egy kicsit becsiccsentettem a pezsgőtől” – szabadkozott Vettel a verseny utáni sajtótájékoztatón. „Azt hiszem, egy kicsit sokat ittam belőle. Nagyon jól rajtoltam, és Mark nyomában voltam, az első kanyarban pedig megragadtam a lehetőséget. Mind a ketten nagyon keményen nyomtuk, harcolnunk kellett egymás ellen, de egyben tisztelnünk is kellett a másikat. Ez után már csak az volt a kérdés, hogy minél jobban el tudjunk húzni az üldözőinktől.”

Ez olyan jól sikerült, hogy a harmadik Nico Rosberget 13 másodperccel verték. Rosberg végig tökéletesen őrizte harmadik helyét, és éppúgy alig volt képernyőn, mint a Red Bullok, annyira sima versenyt futottés szerezte meg a Mercedesnek az első modern kori Formula–1-es dobogós helyezését.

A rajt után kapaszkodott fel a negyedik helyre Robert Kubica, aki a Renault-ból megint olyan eredményt préselt ki, amire rajta kívül nem sokan lettek volna képesek.

A vb élmezőnyének versenye a szombati időmérő elején pecsételődött meg, amikor is a menterend szerint megérkező esőt a McLaren és a Ferrari szakemberei úgy értelmezték, hogy az első szakasz végére csillapodik. Nem így lett, így akik az első percekben nem jöttek ki, azoknak esélyük sem volt gyors körre. Button a 17., Alonso a 19., Hamilton a 20., Massa pedig a 21. helyről rajtolhatott.

Négyük közül az Ausztrál Nagydíj után a brit médiában kicsit bénának kikiáltott Hamilton vágta át magát a legkeményebben a mezőnyön. (Igazi Lewis Hamilton Show volt.) Az első körben nyolc autót előzött meg. Egyedül Vitalij Petrov okozott neki egy kis fejtörést, amikor az orosz újonc egyszerűen visszaelőzte az elbambult Hamilton. A brit ez után még keményebben ment el a Renault mellett, és az egész célegyenest cikk-cakkban tette meg előtte, amiért csak egy ejnye-bejnyét kapott, pedig sokak szerint komolyabb büntetés járt volna.

Miután az időmérőn esett az eső, a csapatok a versenyre kicserélhették a gumikat, így nem mindenki rajtolt az időmérőre alkalmasabb puha gumikon. Hamilton és a két Ferrari is kemény keverékkel indult, így sokkal tovább maradtak kint, mint a mezőny nagy része. Hamilton egészen a második helyig verekedte magát (megelőzve több olyan versenyzőt, akik már kereket cseréltek), és amikor végül cserélt, és megkapta a puha gumikat, köridejeiből úgy tűnt, meg sem áll az első helyig. Csakhogy ehhez előbb meg kellett volna előznie Adrian Sutil Force Indiáját. A német azonban úgy védte ötödik helyét, hogy az addig könyörtelenül előzgető Hamilton teljesen tehetetlenné vált, és csak annyit tudott tenni, hogy Sutilt bekísérte a célba. A hatodik helyével azonban így is ő mentette meg a legtöbb pontot a McLarenes, Ferraris négyesből.

Csapattársa, Jenson Button puha gumikon indult, és nagyon korán rakatta fel a kemény abroncsokat, ami eleinte jó ötletnek tűnt, ám Hamilton kerékcseréje után pont az ő orra elé jött vissza és hagyta állva a friss gumikkal.

Szintén szárnyalt a verseny végére megkapott puha gumikkal Felipe Massa, aki mesteri manőverrel előzte meg Buttont, és szerezte meg végül a hetedeik helyet a Ferrarinak. Buttonre Massa után Fernando Alonso is ráesett. A spanyol tempóján nem látszott, hogy a felvezető körben tökre ment a kuplungja, csak a kanyarokban lehetett hallani, hogy furcsán rotyog a Ferrari motorja. Két körrel a vége előtt még megpróbálkozott egy merész kifékezéssel, el is ment Button mellett, de ezt már a Ferrari motorja nem bírta, és felrobbant.

„Először váltanom kellett és aztán keményen belelépni a gázba, hogy bevegye a váltó a fokozatot” – mondta Alonso. „Vezetéstechnikai szempontból ez volt pályafutásom legkeményebb versenye, mert improvizálnom kellett minden kanyarban. Jobb, ha ilyesmi akkor történik, amikor kilencedik vagy, és nem akkor, amikor vezetsz, és 25 pontot veszítesz el.”

Így aztán Button maradt a nyolcadik. Jaime Alguersuari szemet gyönyörködtető manőverekkel szerezte meg a kilencedik helyet a Toro Rossóval, míg Nico Hülkenberg a tizedikre hozta a Williams–Cosworthöt.

Michael Schumacher a kilencedik körben esett ki, a bal hátsó kerekcsavar hibája miatt. A két Sauber pedig motorhiba miatt állt meg, még a rajtnál és a nyolcadik körben.

Az újonc csapatok közül a Virginnel Lucas di Grassi szerepelt a legjobban és szerezte meg a 14. helyet, a HRT-s Karun Chandok és Bruno Senna, valamint a lotusos Jarno Trulli mögött.

Ám a tempójukra jellemző, hogy Sebastian Vettel kis híján büntetést kapott, mert sárga zászló alatt előzte meg az egyik Lotust. A felügyelők azonban elemezték az adatokat, és arra jutottak, hogy Vettel jelentősen lassított, de még így is gyorsabb volt a Lotusnál.

„A verseny alatt volt olyan információm is, hogy körönként tíz másodperccel vagyunk gyorsabbak náluk (az újonc autóknál). Egyszer csak a semmiből ott teremnek előtted.”

Végül nem büntették meg Vettelt.

A világbajnokság nagyon izgalmasan alakul, hiszen három verseny után az első hat helyezett között hét pont a különbség. Pontosan annyi, amennyivel többet kap a győztes a második helyezetnél. Az első három még közelebb van. Az élen álló Massának 39 pontja van, míg a második Alonso és Vettel egyaránt 37 pontot gyűjtött eddig.

A világbajnokság következő állomása két hét múlva a Kína Nagydíj lesz.

Maláj Nagydíj végeredménye:

1. Sebastian Vettel, Red Bull–Renault, 1:33:48,412

2. Mark Webber, Red Bull–Renault, +4,849

3. Nico Rosberg, Mercedes, +13,504

4. Robert Kubica, Renault, +18,589

5. Adrian Sutil, Force India–Mercedes, +21,059

6. Lewis Hamilton, McLaren–Mercedes, +23,471

7. Felipe Massa, Ferrari, +27,068

8. Jenson Button, McLaren–Mercedes, +37,918

9. Jaime Alguersuari, Toro Rosso–Ferrari, +1:10.602

10. Nico Hulkenberg, Williams–Cosworth, +1:13.399

11. Sébastien Buemi, Toro Rosso–Ferrari, +1:18.938

12. Rubens Barrichello, Williams–Cosworth, +1 kör

13. Fernando Alonso, Ferrari, +2 kör

14. Lucas di Grassi, Virgin–Cosworth, +3 kör

15. Karun Chandhok, HRT–Cosworth, +3 kör

16. Bruno Senna, HRT–Cosworth, +4 kör

17. Jarno Trulli, Lotus–Cosworth, +5 kör

Kiesett versenyzők:

46. kör Heikki Kovalainen, Lotus–Cosworth

32. kör Vitalij Petrov, Renault, váltó

12. kör Vitantonio Liuzzi, Force India–Mercedes, gázpedál

9. kör Michael Schumacher, Mercedes, kerékcsavar

8. kör Kamui Kobayashi, BMW Sauber–Ferrari, motor

2. kör Timo Glock, Virgin–Cosworth, kicsúszás

0. kör Pedro de la Rosa, BMW Sauber–Ferrari, motor

Leggyorsabb kör:

Mark Webber, Red Bull–Renault (53. kör) 1:37,054

A világbajnokság állása:

1. Massa 39, 2. Alonso 37, 3. Vettel 37, 4. Button 35, 5. Rosberg 35, 6. Hamilton 31, 7. Kubica 30, 8. Webber 24, 9. Sutil 10, 10. Schumacher 9

Konstruktőrök világbajnoksága:

1. Ferrari 76, 2. McLaren–Mercedes 66, 3. Red Bull–Renault 61, 4. Mercedes 44, 5. Renault 30, 6. Force India–Mercedes, 7. Williams–Cosworth 6, 8. Toro Rosso–Ferrari 2

Ez is érdekes lehet:
 

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...
 
FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

53 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Használtautó.hu

SKODA KODIAQ 2.0 TDI. Style. automata

SKODA KODIAQ 2.0 TDI....

Ár: 12.904.400 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN PASSAT VI 2.0 TDI. szerzkönyv. 4x4

VOLKSWAGEN PASSAT VI 2...

Ár: 1.863.300 Ft

Évjárat: 2008

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.6 TDI. Áfás. 1 tulaj

SKODA OCTAVIA 1.6 TDI....

Ár: 4.912.000 Ft

Évjárat: 2016

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!