0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Több mint 350 ezer kilométert futottak a GreenGo villanyautói

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

·

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek, sőt, szerethetőnek tűnik.

%KA%Szolid, de jól felismerhető matricázás különbözteti meg a zöld rendszámuk miatt eleve feltűnő GreenGo közösségi villanyautókat, Budapest belvárosában már 100 példány szaladgál belőlük%KA%

Szolid, de jól felismerhető matricázás különbözteti meg a zöld rendszámuk miatt eleve feltűnő GreenGo közösségi villanyautókat, Budapest belvárosában már 100 példány szaladgál belőlük

Egyértelmű, hogy a villanyautó fő terepe a város, ennek ellenére a legtöbben még azok közül sem szívesen váltanak rá, akik zömében városban használják autójukat, inkább kitartanak a hagyományosabb hajtásláncok mellett. Nekik, illetve az autóval nem rendelkezőknek is hatalmas lehetőség a tavaly november óta hazánkban is elérhető villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Mindez persze csak a Budapesten élőknek, illetve autózóknak alternatíva. Igen ám, de ha egy kellően modern társadalomban élnénk, ahol a hosszú távú közlekedés jó alternatívája lenne a vasút, akkor elképesztően jó lehetőség lenne, hogy a három legnagyobb (Déli, Keleti, Nyugati) budapesti pályaudvar egyaránt a GreenGo zöld zónájába tartozik, azaz azok környékén felvehetőek, lerakhatóak a GreenGo autói. De ne legyünk ennyire borúlátóak, azért számos esetben használhatóak a hazai, pláne az InterCity vonatok, de hozzájuk képest az e-car-sharing egy hipertérugrás, egy falatnyi Nyugat-Európa.

%KA%3,54 méter tömör praktikum, négy felnőttnek elegendő utas- és 250 literes csomagtér jellemzi. Részletes infók róla korábbi tesztünkben%KA%

3,54 méter tömör praktikum, négy felnőttnek elegendő utas- és 250 literes csomagtér jellemzi. Részletes infók róla korábbi tesztünkben

Az elmúlt 10 hónapban megszokhattuk a zöld-fekete csíkos, zömében ezüst, fehér, kék alapszínű Volkswagen e-up!-okat Budapest útjain. Zöld rendszámaikkal a főváros bármely pontján ingyenesen parkolhatnak, 210 Nm nyomatékukkal 12,4 másodperc alatt 100 km/órára gyorsulnak és még a 130 km/órás tempót is megfutják. Ha valaki a környékbe ruccanna velük, nem gond, Pest megyei matrica ugyanis mindegyiken van. Elsősorban azonban a belvárosi használatra vannak kitalálva, a GreenGo szolgáltatás sajátossága, hogy csak az üzemeltetők által ésszerűen rajzolt bel-budapesti zónán belül vehetőek fel és adhatóak le az autók. A regisztrációhoz jogosítvány, személyi szükséges, a használathoz is nyilván kell a vezetői engedély, de az azért futurisztikus, hogy személyes kódunkkal, illetve az okostelefonunk (és a GreenGo applikáció) nyomkodásával, valamint az autó szélvédője mögé épített kijelzőre írt megerősítő-kóddal nyithatjuk az autót.

%KA%A GreenGo használatához egyrészt regisztráció, másrészt az iOS vagy Android alkalmazásuk letöltése szükséges%KA%

A GreenGo használatához egyrészt regisztráció, másrészt az iOS vagy Android alkalmazásuk letöltése szükséges

Túl a 350 ezredik kilométeren
Hogy a GreenGo működőképes, azt mutatja, hogy a tavaly novemberben 45 autóval indított szolgáltatás flottáját idén először 75, majd 100 tagúra bővítették. Az autók csakis Volkswagen e-up! villanyautók, amelyek − miként azt kérdésünkre a szolgáltató elárulta − eddig összességében 350 ezer kilométert futottak, mintegy 50 ezer bérlés által. A bérlésenkénti átlagfutás tehát 7 kilométer. Ez pont az a táv, amire egy belső égésű motoros autót műszaki szemmel még nem feltétlen érdemes beindítani, hiszen e távon még egy benzines is zömében bemelegedési ciklusában fut, egy modern dízel pedig végig. Egyáltalán nem rossz adat, hogy 50 ezer bérlésre 42 káresemény jutott, azaz több mint ezer bérlés múlik el káresemény nélkül, oké, ha hozzávesszük a tucatnyi defektet, akkor már számolhatunk ezer bérlésenként egy malőrrel, de az még mindig minimális. Ha galiba van, akkor amúgy van casco, az önrész logikusan a használót terheli, de ez bármely egyéb esetben is így lenne. Ami viszont meglepőbb, az a GreenGo fogyasztási adata: a teljes flotta átlaga 20,5 kWh/100 km, ami jóval nagyobb, mint az e-up! 12 kWh/100 km gyári vegyes értéke. Nem a modell, hanem a felhasználási mód a ludas: mivel nem a sofőrök töltik az autókat, ők nyomják, mint süket a csengőt. Összehasonlításul nálunk ez a modell 11,5-13,5 kWh/100 km fogyasztást hozott rövidke tesztje alatt. Utóbbival akár elérhető a gyárilag megadott 160 kilométeres hatótáv, a közösségi használatban azonban 100 kilométeres sem adódik. De még ez utóbbi is bőségesen elég a városi használathoz, még ahhoz is, hogy a közeljövőben a GreenGo zöld térképe, az autók területi elérhetősége bővüljön; hamarosan az Etele térig, azaz a Kelenföldi pályaudvarig húzzák ki a határt. Nem sokára a flotta frissítését is elkezdik, 10 ezer kilométer után eladják az autókat, hogy nagyjából azonosan újszerűek legyenek a parkban, az első példányok némelyike már most közelíti ezt az értéket, azaz lassan lehet vadászni a használt e-up!-okat.

A telefonnal nyitott autó kesztyűtartójában találjuk annak indítókulcsát és forgalmi engedélyét, bár utóbbira nemigen lesz szükségünk. Indítás előtt kell még egy kód az indításgátlónak is, utána a GreenGo Volkswagen up!-jai ugyanúgy vezethetőek, mint egy normál villanyautó. Dohányozni, enni nem szabad bennük, s úgy tűnik, ezt tökéletesen tiszteletben is tartják a felhasználók, akik a fenti statisztikai adatok szerint biztonságosan is vezetnek. Parkolni mondjuk nem kunszt a tolatóradaros, meg egyébként is csupán 3,54 méter hosszú miniautókkal.

%KA%Minden felhasználó meg kell adjon egy egyedi kódot, majd azon túl minden egyes bérlésnél be kell írnia az autó által kiírtat is%KA%

Minden felhasználó meg kell adjon egy egyedi kódot, majd azon túl minden egyes bérlésnél be kell írnia az autó által kiírtat is

Mi céges szinten és magánszemélyként is többször próbáltuk a szolgáltatást, negatív tapasztalatunk nem volt, pozitív annál inkább, főként a villanyautót korábban nem vezetőket lepte meg, hogy mennyire tud menni a kis up!, miközben használata nem vészesen drága. A taxinál mindenképp olcsóbb, de ha négyen megyünk vele (az up! ugyanis csak négyszemélyes), akár még a BKV-nál is olcsóbb. Míg a taxik esetén kilométer (Budapesten 280 Ft/kilométer + 450 Ft alapdíj) szerint, itt perc alapján kell fizetni, a havidíjmentes csomagban percenként 80, 990 forintos havidíj mellett 65 forintot.

%KA%A külsőhöz mérten tágas, fiatalos beltérrel büszkélkedhet az e-up!, mindegyik autó klímás, ülésfűtéses, rádióval szerelt, de még tempomatot is találhatunk%KA% %KA%A külsőhöz mérten tágas, fiatalos beltérrel büszkélkedhet az e-up!, mindegyik autó klímás, ülésfűtéses, rádióval szerelt, de még tempomatot is találhatunk%KA%

A külsőhöz mérten tágas, fiatalos beltérrel büszkélkedhet az e-up!, mindegyik autó klímás, ülésfűtéses, rádióval szerelt, de még tempomatot is találhatunk

A nyitás-zárás az első próba után gyerekjáték, addig sem túlzott koncentrációt igénylő. A felhasználói kényelem sok szempontból jobb, mint a taxi esetén: nem vagyunk kitéve a sofőr vezetési stílusának, beszélgetési kényszerének, ugyanakkor − főként a GreenGo zöld zónájában − hasonló, vagy akár még jobb kényelemmel használhatjuk. Az autók légkondicionálóval, első ülésfűtéssel és rádióval szereltek, az általam próbáltban még tempomat is volt, ami a városi közlekedésben mondjuk nem túl fontos, de jól jöhet. Ami viszont a lényeg: a bemelegedési ciklust hírből sem ismerő, azonnal terhelhető villanyautó pont a rövid távú városi utaknál hozza a legjelentősebb emissziócsökkentést a belső égésű motorosokhoz mérten. Egy 10 perces út 800 forintért még úgy is elviselhető, ha egyedül megyünk, pláne, ha a célban normál autóval a parkolásért is fizetnünk kellene. Magam például volt, hogy a garázsban álló autó helyett azért mentem a nem egész 5 kilométeres utamra GreenGóval, mert nem volt szívem beindítani egy 2,0 literes turbódízelt.

%KA%Alaphelyzetben 250 literes, ülésdöntéssel bővíthető a csomagtér. Ha csak parkoltatjuk az autót, nyugodtan hagyhatunk benne dolgokat, más akkor nem fogja tudni kinyitni%KA%

Alaphelyzetben 250 literes, ülésdöntéssel bővíthető a csomagtér. Ha csak parkoltatjuk az autót, nyugodtan hagyhatunk benne dolgokat, más akkor nem fogja tudni kinyitni

Miként az e-up! könnyen vezethető, a GreenGo használata is egyszerű. A telefonunkon található applikációval megkeressük a hozzánk legközelebbi autót, elsétálunk hozzá, nyitjuk, indítjuk, megyünk vele, a zöld zónán belül az utazást (az applikáción keresztül) lezárva búcsúzhatunk tőle, de akár parkoltathatjuk is. A zónán kívül csak utóbbira van módunk (percenként 20, előfizetéssel 15 forintért), de ez esetben biztosak lehetünk benne, hogy dolgunk végeztével ott van az általunk odavitt autó, ellenkező esetben bárki (aki regisztrált felhasználó) elviheti azt, hacsak nem élünk a 30 percre szóló (ingyenes) foglalási lehetőséggel.

%KA%Találó szlogen. Elég menő egyszerre 100, Budapest frekventált helyein parkoló autó kulcsát a zsebünkben tudni, ráadásul nem csak a tankolást felejthetjük el általa, még tölteni sem nekünk kell%KA%

Találó szlogen. Elég menő egyszerre 100, Budapest frekventált helyein parkoló autó kulcsát a zsebünkben tudni, ráadásul nem csak a tankolást felejthetjük el általa, még tölteni sem nekünk kell

A GreenGo használata nyilván azoknak alternatíva csak, akik a jelenleg csupán Budapesten elérhető szolgáltatás zónájában laknak, illetve oda tömegközlekedéssel járnak. Ők viszont kiszámolhatják, nekik megéri-e. A kalkulációhoz érdemes azt is alapul venni, hogy a GreenGót használva nincs parkolási díj, hiszen az autók zöld rendszámot viselnek. Aztán ha valaki végigszámolta, hogy most mennyiért autózik, mennyibe kerülne számára a GreenGo használata, vethet egy pillantást a villanyautók áraira is. Az e-up! újonnan és a 1,5 millió forintos állami támogatással 6 millió forintról startol, használtan alig olcsóbb a legolcsóbb példány. A PSA elektromos − Mitsubishi i-MiEV alapú − miniautói (Citroën C-Zero, Peugeot iOn) újonnan kicsit, használtan pedig sokkal olcsóbbak, már 2,4 millió forinttól elérhetőek. Igaz, hatótávjuk kisebb, mint az e-up!-é, de azért azok is tökéletesek városi használatra. Az e-up! persze picit tágasabb, picit komolyabb, illetve a GreenGo használatának van még egy, illetve két előnye, az autókat sem tölteni, sem mosni vagy takarítani nem kell, azok is a szolgáltatás részei, így aztán pláne jutányosnak tűnik az azért kért összeg, de ezt persze mindenkinek egyéni preferenciarendszere dönti el.

Ez is érdekes lehet:
 

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

Megjelent az új Swift Sport, 1 tonna alatti önsúllyal és 140 lóval hergel

Külsőre morcos, igazi méregzsák és a belepakolt technika sem ígér mást. A Swift Sport 1 tonna...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (4 db)

vidi500 írta: 4 napja
BeZol írta: 5 napja

Én meg vettem ABS-es robogót (ha blokkolnának a kerekek főleg vizes úton vészfékezéskor, akkor nincs eltaknyolás mert ABS közbelép), amihez jó a B125-ös jogsi is, elfér benne 2 bukósisak, és még van extra hátsó doboz is.

1km-en belül üzemmeleg lesz, télen a -10fokban 1,5km kell neki.

2,2litert eszik 100-on alattam.

Pikk-pakk kilő a zöld lámpánál, akár egy elektromos autó.

Kell extra 3-3 perc a fel-leöltözéshez, ill. nem árt egy tuti motoros ruházat sem a téli hónapokra.

Nincs dugó, csak kocsikerülgetés, nincs lerobbant busz, villamos meg a hozzá társuló sok göthös beteg és piszkos ember (2 éve nem voltam beteg, pedig csak leálltam a bkv-val, minden más ugyanaz).

Ami kocsival azonos időben 45 perc volt, robogóval megjártam 15 percen belül.

Parkolási díj nincs, mert járdán kb. mindenhol elférni.

Legdurvább esetben is 2m Ft-ból meg kell h legyen az egész beruházás egy prémium 125ös robogó + fullos ruházat + motorzár esetén úgy, hogy minden zsír új, és nem használt cuccról beszélünk.



Ami negatív dolog:

Folyton résen kell lenni, havi 1-2 furcsa szitu adódik az autósok miatt, de ha úgy veszed, hogy mindenki el akar ütni, akkor nem igazán érhet baj, csak motoros és motoros között is van különbség, én a nyugis táborba tartozom.

Nyáron annyira meleg van, hogy nem tudsz rendesen felöltözni, bár láttam olyat aki csak protektorokat vett fel kb. mint a görkorisok, de a nap eleve megpirít, elég jól nézhetnek ki utána, szóval nyáron csak ruházat nélkül lehet kibírni, de akkor elég nagy para van, ha baleset adódik.

Ősztől tavaszig viszont be lehet öltözni, téli hónapokra jöhet a belső bélés is. Eső sem zavaró, mert minden vízlepergető, viszont ha leesik a hó vagy be van fagyva az út (ezek BP-en max 2 napig ha így szoktak maradni), akkor olyankor azért már én sem erőltettem inkább a motorozást, arra a pár napra elő a kocsival v. bkv.

15perces út alatt a téli hónapokban még a markolatfűtés és a drága kesztyű ellenére is áthűlnek az ujjaim, mert a hideg menetszél szimplán áthűti az ujjaimat, amik folyamatosan készenlétben állnak a féken (ezért idén belebújós kéztakarót szerelek fel).

Ha utast szeretnél vinni, kéne neki is védőruházat.

Értelem szerűen nagyobb cuccokat nem tudsz elvinni mint a kocsival.

A bukósisak lenyomja a sérót :(

Veszélyes.



Heti 1-2 bevásárlásomat is robogóval intézem, mert elférnek benne a cuccok.

Érdemes lehet robogót bérelni és kipróbálni, én is úgy csináltam, hogy bejön-e a dolog, meg vhogy le kellett küzdeni a kezdeti félelmeket, végül szépen lassan jött a gyakorlat, max. 2 hétről beszélek itt.



Más meg fizesse a percdíjait a kocsira és cumizzon a dugóban. Úgy örülök h váltottam, minden nap látom a szenvedő autósokat. Brutális néha milyen dugók vannak.


Egyetértek az általad leírtakkal. Nem írtad, hogy mekkora robogót használsz. Meggyőződésem, hogy 50 ccm-es semmi esetre. 2 ekkorával próbálkoztam, nem jött be. Az a 3-4 esetleg 5 LE semmi. Minimum 125-ös, ott legalább már van ezekhez képest menetdinamika is. Fogyasztása viszont nem több, mint a hitvány kis 50-eseknek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
BeZol írta: 5 napja

Én meg vettem ABS-es robogót (ha blokkolnának a kerekek főleg vizes úton vészfékezéskor, akkor nincs eltaknyolás mert ABS közbelép), amihez jó a B125-ös jogsi is, elfér benne 2 bukósisak, és még van extra hátsó doboz is.
1km-en belül üzemmeleg lesz, télen a -10fokban 1,5km kell neki.
2,2litert eszik 100-on alattam.
Pikk-pakk kilő a zöld lámpánál, akár egy elektromos autó.
Kell extra 3-3 perc a fel-leöltözéshez, ill. nem árt egy tuti motoros ruházat sem a téli hónapokra.
Nincs dugó, csak kocsikerülgetés, nincs lerobbant busz, villamos meg a hozzá társuló sok göthös beteg és piszkos ember (2 éve nem voltam beteg, pedig csak leálltam a bkv-val, minden más ugyanaz).
Ami kocsival azonos időben 45 perc volt, robogóval megjártam 15 percen belül.
Parkolási díj nincs, mert járdán kb. mindenhol elférni.
Legdurvább esetben is 2m Ft-ból meg kell h legyen az egész beruházás egy prémium 125ös robogó + fullos ruházat + motorzár esetén úgy, hogy minden zsír új, és nem használt cuccról beszélünk.

Ami negatív dolog:
Folyton résen kell lenni, havi 1-2 furcsa szitu adódik az autósok miatt, de ha úgy veszed, hogy mindenki el akar ütni, akkor nem igazán érhet baj, csak motoros és motoros között is van különbség, én a nyugis táborba tartozom.
Nyáron annyira meleg van, hogy nem tudsz rendesen felöltözni, bár láttam olyat aki csak protektorokat vett fel kb. mint a görkorisok, de a nap eleve megpirít, elég jól nézhetnek ki utána, szóval nyáron csak ruházat nélkül lehet kibírni, de akkor elég nagy para van, ha baleset adódik.
Ősztől tavaszig viszont be lehet öltözni, téli hónapokra jöhet a belső bélés is. Eső sem zavaró, mert minden vízlepergető, viszont ha leesik a hó vagy be van fagyva az út (ezek BP-en max 2 napig ha így szoktak maradni), akkor olyankor azért már én sem erőltettem inkább a motorozást, arra a pár napra elő a kocsival v. bkv.
15perces út alatt a téli hónapokban még a markolatfűtés és a drága kesztyű ellenére is áthűlnek az ujjaim, mert a hideg menetszél szimplán áthűti az ujjaimat, amik folyamatosan készenlétben állnak a féken (ezért idén belebújós kéztakarót szerelek fel).
Ha utast szeretnél vinni, kéne neki is védőruházat.
Értelem szerűen nagyobb cuccokat nem tudsz elvinni mint a kocsival.
A bukósisak lenyomja a sérót :(
Veszélyes.

Heti 1-2 bevásárlásomat is robogóval intézem, mert elférnek benne a cuccok.
Érdemes lehet robogót bérelni és kipróbálni, én is úgy csináltam, hogy bejön-e a dolog, meg vhogy le kellett küzdeni a kezdeti félelmeket, végül szépen lassan jött a gyakorlat, max. 2 hétről beszélek itt.

Más meg fizesse a percdíjait a kocsira és cumizzon a dugóban. Úgy örülök h váltottam, minden nap látom a szenvedő autósokat. Brutális néha milyen dugók vannak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 5 napja

Rövid távra Budapesten még mindig versenyképes a BKK. Tudom, egy autós újságban illik cikizni, de a VT buszok kifejezetten igényesek 4 évesen is, a csuklósokat most cserélték le. Nyáron mindig megy a klíma, télen a fűtés.
Budapesten belül munkába járásra én sem ülök már autóba hétköznap, pedig külvárosból-külvárosba megyek (a benzinessel még csak-csak lehetett volna, de a dieselt biztos nem fogom így kínozni)

A másik, hogy ezek az UP!-k ott vannak, ahol főleg használják is őket: a belvárosban. Úgyhogy egy ilyen autóért nekem legalább 40percet kellene tömegközlekednem, akkor meg már úgyis mindegy mivel megyek tovább.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Korn írta: 5 napja

Nézzünk egy példát: hasonlítsuk össze a fenti C-Zero-t, mondjuk egy Prius 3-al, mert annál nem kell váltani, és megbízható, bírja a rövid városi utakat, 2,5 M-ért már kapni. A fogyasztásokat vegyük: 13 kwh és 6 l/100 km a rövid városi utak miatt. Az ingyenes töltés lassan megszűnik, így vegyük azt, hogy 1 kwh=40 Ft, és 1 l benzin 350 Ft. Tehát a 100 km-re jutó költség: 520 Ft -- 2100 Ft. Teljesítményadó: 0 Ft -- 22770 Ft/év. Éves szerviz: 25e -- 50e Ft. Tartsuk meg 5 évig mindkét autót, amikkel 15e km-t mentünk évente, tehát összesen 75 e km: Üa. ktg: 390e Ft -- 1575e Ft, telj adó: 0 Ft -- 113850 Ft, szervizek: 125e Ft -- 250e Ft, tehát a végeredmény: 515.000 Ft -- 1.938.850 Ft A különbség: 1.423.850 Ft
De mit fog érni egy most kb. 2,5 M-ért vett használt 5-6 éves C-Zero majd 10-11 éves korában, amikor télen fűtéssel elmegy majd kb. 30-40 km-t? Egy most 8 éves Prius 3, 13 évesen is eladható 1-1,5 M Ft-ért, és ha a C-Zero értékét 0 Ft-nak veszem, akkor is már egálban vagyok. Tudom, hogy ez egy rettentően leegyszerűsített számolás, és nincsen belekalkulálva az ingyenes parkolás sem, és a két autó sem vethető össze, mind komfortban, mind megtehető távolság tekintetében, de talán arra jó, hogy megmutassa, hogy már az átlagautósnak is megéri bizonyos használati körülmények között, amennyiben van másik messzire is menő autója. Az pedig nem is olyan ritka...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.


Volkswagen T6 Multivan Highline 2.0 TDI  DSG 4Motion teszt

First class a családnak - Volkswagen T6 Multivan teszt

Felénk leginkább delegációs autóként ismert a Volkswagen Multivan, pedig a Transporter alapú luxusbusz családszállítónak se rossz ám.


Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG BlueMotion Highline teszt

Megérdemelten az Év Autója? Teszten a Volkswagen Passat B8

Év Autója lett, és nagyon nem véletlenül. A Volkswagen Passat a felső-középkategória új etalonja, majdnem kikezdhetetlen, de ott a de.


Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

2 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

24 órája – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN UP Up! 1.0 Move Up! Euro 6 Mo-i vezetett szervizkönyves

VOLKSWAGEN UP Up! 1.0...

Ár: 2.250.000 Ft

Évjárat: 2015 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN UP Up! 1.0 High Up! KICSI ÉS ERŐS EZ AZ ÚJ Up!

VOLKSWAGEN UP Up! 1.0...

Ár: 3.700.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN UP

VOLKSWAGEN UP

Ár: 3.738.283 Ft

Évjárat: 2016 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!