0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Az autók közel negyedét hitelre adták el tavaly

Visszatérni látszanak az autójukat hitelre vásárlók

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Míg a válság után összeomló autópiacon szinte senki sem mert hitelre vásárolni, tavaly már visszatérni látszódtak a nem készpénzre vásárlók.

%KA%Ahogyan a piac, úgy az autóhitelezés is sokat változott az elmúlt 10 évben. Míg a 2008 őszén kirobbant, az autópiacot 2009-ben összedöntő válság előtt a kuncsaftok 68 százaléka hitelre vásárolt, utána mindössze 18 százalékuk, tavaly lassú növekedés után már 23 százalék döntött a nem készpénzes vétel mellett%KA%

Ahogyan a piac, úgy az autóhitelezés is sokat változott az elmúlt 10 évben. Míg a 2008 őszén kirobbant, az autópiacot 2009-ben összedöntő válság előtt a kuncsaftok 68 százaléka hitelre vásárolt, utána mindössze 18 százalékuk, tavaly lassú növekedés után már 23 százalék döntött a nem készpénzes vétel mellett

Jelentősen átalakult az autópiac az elmúlt 5 évben. 2012 óta a használtautó-import rendre túlnövi az új autók forgalomba helyezését, ugyanakkor a 2009-ben, a válság után összeomló autópiac is évről évre növekedett, az elmúlt években 20% feletti mértékben. Hogy a nehéz időknek már látszódik a vége, azt az is mutatja, hogy míg 2011-ben a Használtautó.hu rendszerében csaknem 2000 autót hirdettek hitelátvállalással, addig napjainkban jellemzően 20 ilyen autó található – pedig a hirdetési állomány egésze nőtt. Mindez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a vásárlók teljesen kifuttatták volna hiteleiket. Tény ugyan, hogy az autópiac 2009-es összeomlásakor a hitelre vásárlás is jelentősen visszaesett, ám mint azt a Lízingszövetségtől megtudtuk, ma is mintegy 250 ezer retail típusú autófinanszírozási szerződés áll fenn, ezek között magánszemélyek, mikro- kis- és középvállalatok egyaránt vannak. Az állomány domináns része már a zárt végű pénzügyi lízing.

%KA%Míg 2011-ben (archív képernyőkép) csaknem 2000 autó kínálkozott hitelátvállalással a Használtautó.hu rendszerében, ma már csak 10-20 ilyennel találkozni − az azóta amúgy nagyobbra nőtt hirdetésállományban%KA%

Míg 2011-ben (archív képernyőkép) csaknem 2000 autó kínálkozott hitelátvállalással a Használtautó.hu rendszerében, ma már csak 10-20 ilyennel találkozni − az azóta amúgy nagyobbra nőtt hirdetésállományban

Nem tudni mennyi a nem fizető adós, de egyre kevesebb
Senki nem tudja pontosan, hogy mennyi a díjelmaradásban lévő hiteles, a Lízingszövetség sem rendelkezik pontos adattal a nem fizető adósok pontos arányáról, de általánosságban elmondható, hogy számuk és arányuk folyamatosan csökken. Talán azért is, mert a vásárlók megfontoltabbak lettek. Míg a válság előtti utolsó évben az új autók piacán még domináns volt a hitelre vásárlás, a finanszírozási hányad 68 százalék körül mozgott, ez az arány 2012-ig folyamatosan csökkent és elérte a mélypontot, ami 18 százalék volt. Azóta évről évre emelkedik a finanszírozási hányad, 2016-ban már 23 százalék körül alakult. A használtautó-finanszírozási hányad a 2007-es 24 százalékról folyamatosan csökkenve most (2016) 3 százalék körül van. A magánvásárlók egyértelműen óvatosabbak, ugyanakkor az is elmondható, hogy a magánszemélyek zöme még mindig a használtautó-piacról, akár importból, zömében 10 évnél idősebb autóval „újít”, semmint hitelre vásárolt újjal.

A cégeknél a nyílt végű lízing a sláger
Mint azt a Lízingszövetségtől megtudtuk, az autót finanszíroztató cégek kétharmada nyílt végű konstrukciót választ, amennyiben pénzügyi lízinggel dolgozik. Alternatívaként azonban nem csupán a zárt végű pénzügyi lízing említhető, egyre több cég a bérleti konstrukciót részesíti előnyben, az autót jellemzően teljes szolgáltatási csomaggal igénybe véve. Ez rendszerint kényelmesebb, összköltség szempontjából kedvezőbb is számukra. Ha viszont a teljes piacot nézzük, a magánvásárlókkal együtt még mindig a zárt végű pénzügyi lízing a domináns.

%KA%Magasról és mélyre estek az újautó-eladások 2009-ben. Azóta van ugyan növekedés, de mivel a hitelarány is visszaesett, a kevés az ügyfél%KA%

Magasról és mélyre estek az újautó-eladások 2009-ben. Azóta van ugyan növekedés, de mivel a hitelarány is visszaesett, a kevés az ügyfél

A piaccal együtt nőtt a hitelkihelyezés is
Ahogyan arról beszámoltunk, tavaly 25 százalékkal nőtt az új személyautók értékesítése, 15,8 százalékkal a használtautó-import, továbbá a hazai tulajdonosváltások mintegy 700 ezres száma sem elhanyagolható. Ugyanakkor egyértelmű, hogy a hitelpiac fő forrása az újautó-értékesítés. Tavaly a harmadik negyedév végéig 23 százalékos növekedéssel 33 milliárd forintnál járt a magánszemélyek részére kihelyezett hitelek összege, míg a vállalatoknak, egyéb jogi személyeknek finanszírozott összeggel együtt már 106 milliárd, a szintén növekedő flottafinanszírozással együtt pedig már 150 milliárd forintot meghaladó hitelkihelyezés említhető. (Ezek a számok már tartalmazzák a kishaszongépjárműveket is.). Tavaly az eladott személyautók 23 százalékát, azaz mintegy 22 ezer autót adták el hitelre.

További növekedés várható − visszatérő ügyfelekkel
Bár néhány évvel ezelőtt úgy tűnhetett, hogy az autóvásárlók hallani sem akarnak a hitelekről, tavaly a lízingpiac több mint 20 százalékkal növekedett az előző évhez képest. Ez kiemelkedő teljesítmény ugyan, de a Lízingszövetség emlékeztet, hogy a finanszírozási volumen továbbra sem éri el a válság előtti szintet. Mint mondják, idén a lízingpiac további növekedését várják, bár az NHP kivezetése miatt várakozásuk szerint ez a bővülés már nem lesz olyan dinamikus, mint tavaly. Az elektromos autók állami támogatással történő helyzetbe hozása kihelyezés tekintetében az idei évben realizálódhat, ez a folyamat is adhat egy kisebb lökést a gépjárműfinanszírozásnak, de mint tudjuk, a május 1-ig biztos támogatás szinte biztosan nem fog volument hozni. Az viszont mindenképp jó jel, hogy a lezárult lízingkonstrukciók után az újabb gépjárműbeszerzéseket rendszerint szívesen finanszíroztatják ismételten az ügyfelek, akikkel egy a probléma: nincsenek elegen. Mind az autópiacnak, mind a finanszírozási piacnak új szereplőkre, új fizetőképes kuncsaftokra lenne szüksége ahhoz, hogy a hazai autópark fiatalodhasson.

%KA%Bár a hitelüket visszafizető vásárlók szívesen finanszíroztatnak újabb autót, kevés van belőlük. Reményt adhat, hogy vannak új belépők is, ám szintén nem túl sokan%KA%

Bár a hitelüket visszafizető vásárlók szívesen finanszíroztatnak újabb autót, kevés van belőlük. Reményt adhat, hogy vannak új belépők is, ám szintén nem túl sokan

Ez is érdekes lehet:
 

Lexus RC 300h F Sport teszt

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent...

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt...

Felnimeccs: megéri a nagyobb kerékre költeni?

Örök vitatéma az alufelni és a nagy kerék kérdése. A nagyobb kerék ugyanis jelentősebb tömeget...

Kémfotón a magyar Q3 és szinte álca nélkül a Q8

Már a német autópályákat járja a Győrben gyártásba kerülő új generációs Audi Q3 és a paletta...

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a...

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

2 napja – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

3 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

5 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Használtautó.hu

PEUGEOT 508 SW 1.6 e-HDi Access 2TR START-STOP .PANORAMA.NAVI

PEUGEOT 508 SW 1.6 e-H...

Ár: 2.890.000 Ft

Évjárat: 2013 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

BMW 530d xDrive (Automata)

BMW 530d xDrive (Autom...

Ár: 2.490.000 Ft

Évjárat: 2007 / 9

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 5008 1.6 HDi Premium 2TR AUTOMATA.NAVIGACIO!

PEUGEOT 5008 1.6 HDi P...

Ár: 2.390.000 Ft

Évjárat: 2011 / 7

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!