0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Az autók közel negyedét hitelre adták el tavaly

Visszatérni látszanak az autójukat hitelre vásárlók

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Míg a válság után összeomló autópiacon szinte senki sem mert hitelre vásárolni, tavaly már visszatérni látszódtak a nem készpénzre vásárlók.

%KA%Ahogyan a piac, úgy az autóhitelezés is sokat változott az elmúlt 10 évben. Míg a 2008 őszén kirobbant, az autópiacot 2009-ben összedöntő válság előtt a kuncsaftok 68 százaléka hitelre vásárolt, utána mindössze 18 százalékuk, tavaly lassú növekedés után már 23 százalék döntött a nem készpénzes vétel mellett%KA%

Ahogyan a piac, úgy az autóhitelezés is sokat változott az elmúlt 10 évben. Míg a 2008 őszén kirobbant, az autópiacot 2009-ben összedöntő válság előtt a kuncsaftok 68 százaléka hitelre vásárolt, utána mindössze 18 százalékuk, tavaly lassú növekedés után már 23 százalék döntött a nem készpénzes vétel mellett

Jelentősen átalakult az autópiac az elmúlt 5 évben. 2012 óta a használtautó-import rendre túlnövi az új autók forgalomba helyezését, ugyanakkor a 2009-ben, a válság után összeomló autópiac is évről évre növekedett, az elmúlt években 20% feletti mértékben. Hogy a nehéz időknek már látszódik a vége, azt az is mutatja, hogy míg 2011-ben a Használtautó.hu rendszerében csaknem 2000 autót hirdettek hitelátvállalással, addig napjainkban jellemzően 20 ilyen autó található – pedig a hirdetési állomány egésze nőtt. Mindez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a vásárlók teljesen kifuttatták volna hiteleiket. Tény ugyan, hogy az autópiac 2009-es összeomlásakor a hitelre vásárlás is jelentősen visszaesett, ám mint azt a Lízingszövetségtől megtudtuk, ma is mintegy 250 ezer retail típusú autófinanszírozási szerződés áll fenn, ezek között magánszemélyek, mikro- kis- és középvállalatok egyaránt vannak. Az állomány domináns része már a zárt végű pénzügyi lízing.

%KA%Míg 2011-ben (archív képernyőkép) csaknem 2000 autó kínálkozott hitelátvállalással a Használtautó.hu rendszerében, ma már csak 10-20 ilyennel találkozni − az azóta amúgy nagyobbra nőtt hirdetésállományban%KA%

Míg 2011-ben (archív képernyőkép) csaknem 2000 autó kínálkozott hitelátvállalással a Használtautó.hu rendszerében, ma már csak 10-20 ilyennel találkozni − az azóta amúgy nagyobbra nőtt hirdetésállományban

Nem tudni mennyi a nem fizető adós, de egyre kevesebb
Senki nem tudja pontosan, hogy mennyi a díjelmaradásban lévő hiteles, a Lízingszövetség sem rendelkezik pontos adattal a nem fizető adósok pontos arányáról, de általánosságban elmondható, hogy számuk és arányuk folyamatosan csökken. Talán azért is, mert a vásárlók megfontoltabbak lettek. Míg a válság előtti utolsó évben az új autók piacán még domináns volt a hitelre vásárlás, a finanszírozási hányad 68 százalék körül mozgott, ez az arány 2012-ig folyamatosan csökkent és elérte a mélypontot, ami 18 százalék volt. Azóta évről évre emelkedik a finanszírozási hányad, 2016-ban már 23 százalék körül alakult. A használtautó-finanszírozási hányad a 2007-es 24 százalékról folyamatosan csökkenve most (2016) 3 százalék körül van. A magánvásárlók egyértelműen óvatosabbak, ugyanakkor az is elmondható, hogy a magánszemélyek zöme még mindig a használtautó-piacról, akár importból, zömében 10 évnél idősebb autóval „újít”, semmint hitelre vásárolt újjal.

A cégeknél a nyílt végű lízing a sláger
Mint azt a Lízingszövetségtől megtudtuk, az autót finanszíroztató cégek kétharmada nyílt végű konstrukciót választ, amennyiben pénzügyi lízinggel dolgozik. Alternatívaként azonban nem csupán a zárt végű pénzügyi lízing említhető, egyre több cég a bérleti konstrukciót részesíti előnyben, az autót jellemzően teljes szolgáltatási csomaggal igénybe véve. Ez rendszerint kényelmesebb, összköltség szempontjából kedvezőbb is számukra. Ha viszont a teljes piacot nézzük, a magánvásárlókkal együtt még mindig a zárt végű pénzügyi lízing a domináns.

%KA%Magasról és mélyre estek az újautó-eladások 2009-ben. Azóta van ugyan növekedés, de mivel a hitelarány is visszaesett, a kevés az ügyfél%KA%

Magasról és mélyre estek az újautó-eladások 2009-ben. Azóta van ugyan növekedés, de mivel a hitelarány is visszaesett, a kevés az ügyfél

A piaccal együtt nőtt a hitelkihelyezés is
Ahogyan arról beszámoltunk, tavaly 25 százalékkal nőtt az új személyautók értékesítése, 15,8 százalékkal a használtautó-import, továbbá a hazai tulajdonosváltások mintegy 700 ezres száma sem elhanyagolható. Ugyanakkor egyértelmű, hogy a hitelpiac fő forrása az újautó-értékesítés. Tavaly a harmadik negyedév végéig 23 százalékos növekedéssel 33 milliárd forintnál járt a magánszemélyek részére kihelyezett hitelek összege, míg a vállalatoknak, egyéb jogi személyeknek finanszírozott összeggel együtt már 106 milliárd, a szintén növekedő flottafinanszírozással együtt pedig már 150 milliárd forintot meghaladó hitelkihelyezés említhető. (Ezek a számok már tartalmazzák a kishaszongépjárműveket is.). Tavaly az eladott személyautók 23 százalékát, azaz mintegy 22 ezer autót adták el hitelre.

További növekedés várható − visszatérő ügyfelekkel
Bár néhány évvel ezelőtt úgy tűnhetett, hogy az autóvásárlók hallani sem akarnak a hitelekről, tavaly a lízingpiac több mint 20 százalékkal növekedett az előző évhez képest. Ez kiemelkedő teljesítmény ugyan, de a Lízingszövetség emlékeztet, hogy a finanszírozási volumen továbbra sem éri el a válság előtti szintet. Mint mondják, idén a lízingpiac további növekedését várják, bár az NHP kivezetése miatt várakozásuk szerint ez a bővülés már nem lesz olyan dinamikus, mint tavaly. Az elektromos autók állami támogatással történő helyzetbe hozása kihelyezés tekintetében az idei évben realizálódhat, ez a folyamat is adhat egy kisebb lökést a gépjárműfinanszírozásnak, de mint tudjuk, a május 1-ig biztos támogatás szinte biztosan nem fog volument hozni. Az viszont mindenképp jó jel, hogy a lezárult lízingkonstrukciók után az újabb gépjárműbeszerzéseket rendszerint szívesen finanszíroztatják ismételten az ügyfelek, akikkel egy a probléma: nincsenek elegen. Mind az autópiacnak, mind a finanszírozási piacnak új szereplőkre, új fizetőképes kuncsaftokra lenne szüksége ahhoz, hogy a hazai autópark fiatalodhasson.

%KA%Bár a hitelüket visszafizető vásárlók szívesen finanszíroztatnak újabb autót, kevés van belőlük. Reményt adhat, hogy vannak új belépők is, ám szintén nem túl sokan%KA%

Bár a hitelüket visszafizető vásárlók szívesen finanszíroztatnak újabb autót, kevés van belőlük. Reményt adhat, hogy vannak új belépők is, ám szintén nem túl sokan

Ez is érdekes lehet:
 

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Két világbajnok is távozhat a Forma-1-ből

A Libery Media több versenyt szeretne a száguldó cirkuszban, Alonso és Hamilton viszont máris...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

Üléspróba: ott voltunk a Kia Stonic leleplezésén

Amszterdamban leplezték le a Kia kisautó alapú divat-crossoverét, amiről továbbra sem tudunk...

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt...

Füvezett, aki szerint a kamion alatt átszáguldó Tesla sofőrje filmet nézett

Újabb részletek derültek ki a tavalyi szörnyű Tesla balesetről. Eddig a kamiont vezető férfi...

Gyorsan adnál túl autódon a használat után? Mutatjuk, mit érdemes venned!

Brit tudósok szerint használtan a Lexusok minden többi autónál könnyebben eladhatók. Azért nyilván...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic Tekna 4x4-i

Átvert, de nem térített meg – Nissan X-Trail 2.0

Sokan örülhetnek annak, hogy az X-Trail végre rendes motort is kapott. A kétliteres dízel már papíron is kellően jól mutat a Nissan nagy SUV-jához, hát még a valóságban, viszont a váltó egy nagy kérdés.


Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

3 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

3 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

4 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Használtautó.hu

OPEL CORSA C 1.2 16V Comfort

OPEL CORSA C 1.2 16V C...

Ár: 650.000 Ft

Évjárat: 2001 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.6 Fresh

FORD FOCUS 1.6 Fresh

Ár: 798.000 Ft

Évjárat: 2004 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

FORD CONNECT Transit210 1.5 TDCi LWB Trend 5sz./14.100KM!/ Garanciális!/

FORD CONNECT Transit21...

Ár: 4.999.000 Ft

Évjárat: 2016 / 3

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!