0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Az autók közel negyedét hitelre adták el tavaly

Visszatérni látszanak az autójukat hitelre vásárlók

·

Míg a válság után összeomló autópiacon szinte senki sem mert hitelre vásárolni, tavaly már visszatérni látszódtak a nem készpénzre vásárlók.

%KA%Ahogyan a piac, úgy az autóhitelezés is sokat változott az elmúlt 10 évben. Míg a 2008 őszén kirobbant, az autópiacot 2009-ben összedöntő válság előtt a kuncsaftok 68 százaléka hitelre vásárolt, utána mindössze 18 százalékuk, tavaly lassú növekedés után már 23 százalék döntött a nem készpénzes vétel mellett%KA%

Ahogyan a piac, úgy az autóhitelezés is sokat változott az elmúlt 10 évben. Míg a 2008 őszén kirobbant, az autópiacot 2009-ben összedöntő válság előtt a kuncsaftok 68 százaléka hitelre vásárolt, utána mindössze 18 százalékuk, tavaly lassú növekedés után már 23 százalék döntött a nem készpénzes vétel mellett

Jelentősen átalakult az autópiac az elmúlt 5 évben. 2012 óta a használtautó-import rendre túlnövi az új autók forgalomba helyezését, ugyanakkor a 2009-ben, a válság után összeomló autópiac is évről évre növekedett, az elmúlt években 20% feletti mértékben. Hogy a nehéz időknek már látszódik a vége, azt az is mutatja, hogy míg 2011-ben a Használtautó.hu rendszerében csaknem 2000 autót hirdettek hitelátvállalással, addig napjainkban jellemzően 20 ilyen autó található – pedig a hirdetési állomány egésze nőtt. Mindez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a vásárlók teljesen kifuttatták volna hiteleiket. Tény ugyan, hogy az autópiac 2009-es összeomlásakor a hitelre vásárlás is jelentősen visszaesett, ám mint azt a Lízingszövetségtől megtudtuk, ma is mintegy 250 ezer retail típusú autófinanszírozási szerződés áll fenn, ezek között magánszemélyek, mikro- kis- és középvállalatok egyaránt vannak. Az állomány domináns része már a zárt végű pénzügyi lízing.

%KA%Míg 2011-ben (archív képernyőkép) csaknem 2000 autó kínálkozott hitelátvállalással a Használtautó.hu rendszerében, ma már csak 10-20 ilyennel találkozni − az azóta amúgy nagyobbra nőtt hirdetésállományban%KA%

Míg 2011-ben (archív képernyőkép) csaknem 2000 autó kínálkozott hitelátvállalással a Használtautó.hu rendszerében, ma már csak 10-20 ilyennel találkozni − az azóta amúgy nagyobbra nőtt hirdetésállományban

Nem tudni mennyi a nem fizető adós, de egyre kevesebb
Senki nem tudja pontosan, hogy mennyi a díjelmaradásban lévő hiteles, a Lízingszövetség sem rendelkezik pontos adattal a nem fizető adósok pontos arányáról, de általánosságban elmondható, hogy számuk és arányuk folyamatosan csökken. Talán azért is, mert a vásárlók megfontoltabbak lettek. Míg a válság előtti utolsó évben az új autók piacán még domináns volt a hitelre vásárlás, a finanszírozási hányad 68 százalék körül mozgott, ez az arány 2012-ig folyamatosan csökkent és elérte a mélypontot, ami 18 százalék volt. Azóta évről évre emelkedik a finanszírozási hányad, 2016-ban már 23 százalék körül alakult. A használtautó-finanszírozási hányad a 2007-es 24 százalékról folyamatosan csökkenve most (2016) 3 százalék körül van. A magánvásárlók egyértelműen óvatosabbak, ugyanakkor az is elmondható, hogy a magánszemélyek zöme még mindig a használtautó-piacról, akár importból, zömében 10 évnél idősebb autóval „újít”, semmint hitelre vásárolt újjal.

A cégeknél a nyílt végű lízing a sláger
Mint azt a Lízingszövetségtől megtudtuk, az autót finanszíroztató cégek kétharmada nyílt végű konstrukciót választ, amennyiben pénzügyi lízinggel dolgozik. Alternatívaként azonban nem csupán a zárt végű pénzügyi lízing említhető, egyre több cég a bérleti konstrukciót részesíti előnyben, az autót jellemzően teljes szolgáltatási csomaggal igénybe véve. Ez rendszerint kényelmesebb, összköltség szempontjából kedvezőbb is számukra. Ha viszont a teljes piacot nézzük, a magánvásárlókkal együtt még mindig a zárt végű pénzügyi lízing a domináns.

%KA%Magasról és mélyre estek az újautó-eladások 2009-ben. Azóta van ugyan növekedés, de mivel a hitelarány is visszaesett, a kevés az ügyfél%KA%

Magasról és mélyre estek az újautó-eladások 2009-ben. Azóta van ugyan növekedés, de mivel a hitelarány is visszaesett, a kevés az ügyfél

A piaccal együtt nőtt a hitelkihelyezés is
Ahogyan arról beszámoltunk, tavaly 25 százalékkal nőtt az új személyautók értékesítése, 15,8 százalékkal a használtautó-import, továbbá a hazai tulajdonosváltások mintegy 700 ezres száma sem elhanyagolható. Ugyanakkor egyértelmű, hogy a hitelpiac fő forrása az újautó-értékesítés. Tavaly a harmadik negyedév végéig 23 százalékos növekedéssel 33 milliárd forintnál járt a magánszemélyek részére kihelyezett hitelek összege, míg a vállalatoknak, egyéb jogi személyeknek finanszírozott összeggel együtt már 106 milliárd, a szintén növekedő flottafinanszírozással együtt pedig már 150 milliárd forintot meghaladó hitelkihelyezés említhető. (Ezek a számok már tartalmazzák a kishaszongépjárműveket is.). Tavaly az eladott személyautók 23 százalékát, azaz mintegy 22 ezer autót adták el hitelre.

További növekedés várható − visszatérő ügyfelekkel
Bár néhány évvel ezelőtt úgy tűnhetett, hogy az autóvásárlók hallani sem akarnak a hitelekről, tavaly a lízingpiac több mint 20 százalékkal növekedett az előző évhez képest. Ez kiemelkedő teljesítmény ugyan, de a Lízingszövetség emlékeztet, hogy a finanszírozási volumen továbbra sem éri el a válság előtti szintet. Mint mondják, idén a lízingpiac további növekedését várják, bár az NHP kivezetése miatt várakozásuk szerint ez a bővülés már nem lesz olyan dinamikus, mint tavaly. Az elektromos autók állami támogatással történő helyzetbe hozása kihelyezés tekintetében az idei évben realizálódhat, ez a folyamat is adhat egy kisebb lökést a gépjárműfinanszírozásnak, de mint tudjuk, a május 1-ig biztos támogatás szinte biztosan nem fog volument hozni. Az viszont mindenképp jó jel, hogy a lezárult lízingkonstrukciók után az újabb gépjárműbeszerzéseket rendszerint szívesen finanszíroztatják ismételten az ügyfelek, akikkel egy a probléma: nincsenek elegen. Mind az autópiacnak, mind a finanszírozási piacnak új szereplőkre, új fizetőképes kuncsaftokra lenne szüksége ahhoz, hogy a hazai autópark fiatalodhasson.

%KA%Bár a hitelüket visszafizető vásárlók szívesen finanszíroztatnak újabb autót, kevés van belőlük. Reményt adhat, hogy vannak új belépők is, ám szintén nem túl sokan%KA%

Bár a hitelüket visszafizető vásárlók szívesen finanszíroztatnak újabb autót, kevés van belőlük. Reményt adhat, hogy vannak új belépők is, ám szintén nem túl sokan

Ez is érdekes lehet:
 

Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio teszt

Luxusszedánok és sportautók után SUV kellett a Jaguarnak. De miért?! Nem mondanám jobbnak a többieknél...

A PSA állítólag egyre közelebb kerül a világ meghódításához

Jean-Philippe Peugeot nyilatkozott világmegváltó terveiről, amihez szerinte az Opel felvásárlásával...

A modern dízelek rákfenéje, a részecskeszűrő is hűtést igényel

Akár nem teljesen meleg motornál is elindulhat egyes TDI motorok hűtése. Az ok nem más, mint...

13 évad után lép ki Edd China a híres műsorból

135 felújított autó után Mike és Edd külön utakon folytatják. Míg készül az Autókereskedők új...

Opel Insignia Grand Sport nemzetközi bemutató és menetpróba

Nőtt és lefogyott, elődjénél akár 200 kilogrammal könnyebb az új Opel Insignia. Gyártóhelye...

Minden, amit a futómű javításáról tudni érdemes

A tél vége egyben a kátyúkárok, a futóműhibák főszezonját is jelenti. Ajánlott az ellenőrzés...

Daihatsu Charade SG 1.3i, 1993 használtteszt

24 évesen, 440 ezer km futással vettünk szemügyre egy ritkaságnak számító Daihatsu Charade-ot...

Ladát gyógyítottunk a Sonax karceltávolítójával

Bosszantó karcolásokból szinte bárhol kaphat szeretett autónk, de szerencsére nem kell sokáig...

Drágult az olaj, ezért csökken az üzemanyagok jövedéki adója

Ötven dollár fölé emelkedett a negyedév átlagában a jövedéki adót meghatározó kőolaj átlagára...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift AWD Vignale teszt

Megnéztük, hogy rinyál-e a Vignale - Ford Kuga Vignale teszt

Vignale prémium felszereltségben is vallott a frissített második generációs Ford Kuga. Erőteljes dízellel, összkerékkel és automatával.


Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio teszt

Messze a legkívánatosabb SUV - Jaguar F-Pace teszt

Luxusszedánok és sportautók után SUV kellett a Jaguarnak. De miért?! Nem mondanám jobbnak a többieknél, erre mégis emlékezni fogok.


BMW M240i Coupé  xDrive  teszt

Kétszínű 2-es - BMW M240i Coupé xDrive teszt

Durrog, szipog, hátba ver, a sorhat üvölt, gyorsulásával letépi a fejed, majd átnyomod Ecóba és 7 liter alatt jársz vele. Mi van?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Schumacher fia vezetni tanul, nem is akárhogyan

Új sorozat indult: Schumacher vezetni tanul Videó

2 napja – Sztori

A Mercedes-Benz új, egy-két perces videókból álló sorozatot indított, amelyben Schumacher 18 éves fia egy Mercedes-AMG A 45-tel tanul vezetni. Lássuk, ki oktat kit?


Cégautós árharc: Ford Mondeo vs. Opel Insignia Grand Sport

Milliós kedvezményekkel akad Mondeo és Insignia

2 napja – Sztori

Hiába érkezett kapásból 1,2 millió forint kedvezménnyel az Opel Insignia Grand Sport, Ford Mondeóra még komolyabb ármérséklést kaphatunk.


Talán előtte szebb volt, most viszont okosabb az Octavia; itthon próbáltuk

Osztva már megosztó, de ugyanolyan jó az Octavia

3 napja – Újdonság

Szép vagy sem, nagy kérdés, de az nem, hogy a frissített Skoda Octavia okosabb elődjénél. Ugyanitt: hajtani való Ferrari-piros Superb.


Használtautó.hu

NISSAN MICRA 1.6 160SR ESP-Friss vizsga-Szerv.könyv!

NISSAN MICRA 1.6 160SR...

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2006 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 320d Touring Sport Line Magyar autó

BMW 320d Touring Sport...

Ár: 9.190.000 Ft

Évjárat: 2015 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

BMW 530xd (Automata) magyarországi M Packet

BMW 530xd (Automata) m...

Ár: 3.590.000 Ft

Évjárat: 2007 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!