0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Michelangelo öröksége

Alfa Romeo GT teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vajon a GT azt nyújtja, amit ránézésre várnánk tőle?

Időtálló forma

Időtálló forma

Hat éve már annak, hogy a Bertone által megrajzolt GT kupé sokakat ámulatba ejtett a Genfi Autószalon Alfa Romeo standján. És most itt áll a tesztautó, amely kívülről még mindig ugyanolyan lenyűgöző, mint a 2003-as debütálásakor. Az olasz vas a gyorsan cserélődő személyautós modellpalettán korántsem számít aktuális darabnak, de azért túlzás lenne matuzsálemnek nevezni, pláne, hogy formaterve a mai napig szemet gyönyörködtető, amit remekül szemléltet az is, hogy az emberek még mindig nagy érdeklődéssel fordulnak utána.

A sportosra hangolt futómű rossz úton meglehetősen kényelmetlenné válik

A sportosra hangolt futómű rossz úton meglehetősen kényelmetlenné válik

Minek ide facelift?

Minek ide facelift?

A GT 2004-es forgalmazásától számítva mindössze egy, a felfüggesztést érintő módosításon esett át (opcionálisan az 1,9-es JTDm dízelekhez önzáró Torsen differenciálművel szerelt, ún. Q2 variáns is elérhetővé vált). Az olaszok nem vacakoltak holmi ráncfelvarrással, valószínűleg tisztában voltak vele, hogy mesterművükön − optikailag − legfeljebb csak rontani lehetne. Valóban kár lett volna megbontani ezt a kiváló formát, amelynek csúcspontja a GT hátsó része; a far, amely a mai napig dobogós helyen áll az autós fenékszépségversenyben. Vékony, csíkszerű hátsó lámpák, művészien megmunkált fémek és műanyagok, no meg persze a hatalmas Alfa Romeo embléma. Semmi túldíszítettség, kizárólag harmonikus vonalak, amelyek a GT-t az olasz formatervezés egyik jeles, modern kori képviselőjévé teszik. A dizájn oltárán feláldozott praktikum, a hatalmas, keret nélküli ajtóknál már rögtön érezhető, de ez legfeljebb azt zavarja, aki Michelangelo Dávid szobrának fallikus adottságaiban is kifogásolnivalót talál. A rosso fényezésű GT sportos, elegáns és erőtől duzzadó, igazi remekmű, igazi Alfa.   

Belül is minden a sportosságról szól

Belül is minden a sportosságról szól

Ezt az alfás hangulatot a mázsás ajtók mögött megbújó, jól ismert környezet is erősíti. De ez már másmilyen érzés, olyan déjà vu-szerű; hiszen ez egy 147-es?! Hogy ez most jó, vagy sem, arra nehéz választ adni, mert a berendezés egységes, kellemes hangulatú és a műszerek is gusztusosak. De akkor mégis miért húzom egy kicsit a szám szélét a féltőn, de határozottan körülölelő vezetőülésben? Meglehet, valami mást vártam, egy hajszállal egyedibbet, exkluzívabbat, netán extravagánsabbat. Ha már GT kupé, akkor egy középre biggyesztett – na jó, valóban szépen kalligrafált − GT feliraton kívül kicsit jobban megerőltethették volna magukat az olaszok.

Innen (is) látszik, hogy nem egy 147-esben ülünk

Innen (is) látszik, hogy nem egy 147-esben ülünk

Mindenesetre a sportos hangulat a remek fotelekben, ha lehet, még tovább fokozódik, és az erősen korlátozott kilátás a lőrésszerű ablakok mögül, illetve a csepp alakú visszapillantó tükrökből is ezt a benyomást erősíti. Ilyenkor jön rá a parkoló radarokkal és kamerákkal elkényeztetett újságíró, hogy talán túlságosan is elkényelmesedett, s időközben az érzésből tolatás már-már problémássá vált a csipogó és/vagy kamerás rendszerek nélkül. Mellesleg az Alfánál a tolatóradarért a leggazdagabb felszereltségi szintű GT-nél is felárat kell fizetni. De erről majd később.

Elöl kellemes a GT-ben helyet foglalni; hátul korántsem az

Elöl kellemes a GT-ben helyet foglalni; hátul korántsem az

Száguldozni kevés, de a mindennapokra ideális az 1.8 T. Spark

Száguldozni kevés, de a mindennapokra ideális az 1.8 T. Spark

Az utastérhez hasonlóan a GT motorja is ambivalens érzéseket kelt. Az 1,8-as Twin Spark hangja ugyan zseniális, hozza a sportkupés fílinget, ám a dögös, vadító külsőhöz mérten kissé nyomatékszegénynek tűnik az ikergyertyás, 140 lovas benzinmotor. A 10,6-os százas sprintet pedig ma már elég sok kis- vagy családi autó és egyterű is tudja, persze azok biztosan nem olyan szépek, mint a GT. Tulajdonképpen az erőforrás csak a külsővel összemérve okoz némi hiányérzetet. Versenyezni, gyorsulgatni nem érdemes vele (pedig kihívók akadnak szép számmal), de mégis kellemesen mozgatja az 1290 kilogrammos kasztnit. Normál használatra ez a kulturált motor teljesen alkalmas, pörgetve dinamikus, gyönyörű orgánuma pedig szinte mindenért kárpótol; ráadásul a tíz liter körüli átlagfogyasztása is elfogadható. Ám ez utóbbi másodlagossá válik, ha éppen egy szerpentines, hegyvidéki útszakaszra tévedünk a GT-vel. Ebben az örömautózásban leginkább az autó futóműve partner. Bár a hajtás elöl van, és a tesztautó nem a Q2-es sperrdiffis kivitel volt, a GT így is remekül érzi magát kanyargás közben. Az ötfokozatú manuális váltó, a precíz kormány és a felfüggesztés egyaránt a sportos vezethetőséget támogatja, ám utóbbi sajnos rosszabb minőségű utakon megbosszulja magát: a rugózás túlságosan kényelmetlenné válik.

Pontos és közvetlen a GT kormányzása

Pontos és közvetlen a GT kormányzása

A tesztautó akciós, Impression X felszereltsége 5 799 000 forintért kizárólag készletről és korlátozott ideig elérhető. Kevesebb, mint hat millió?! Nem is hangzik rosszul. A csomag 17”-os könnyűfém felnikkel és a kétzónás automataklímával kínál többet a mezei Impressionnél. A felszereltség része továbbá nyolc légzsák, elektromos és fűthető külső tükrök, ködfényszórók, tempomat − csak hogy a fontosabbakat említsem. Ugyanakkor kijózanító, hogy az alapcsomag csak rádió-előkészítést kínál, és a VDC menetstabilizátorért is borsos felárat kell fizetni. Ami pedig még inkább mellbevágó, az az 1.8 T. Spark Impression (nem Impression X) 6 915 000–os alapára, amiért nemcsak menetstabilizátort és rádiót nem kapunk, de még az alufelniket is sürgősen elfelejthetjük. A miheztartás végett: a 170 lóerős csúcsváltozat, az 1,9 JTDm Q2 kilencmillió forint környékéről indul. Ehhez még opcióként válogathatunk xenon fényszórót, tolatóradart, navigációt, miegymást, és máris nyolc számjegyű összegnél járunk…

Egy ilyen fenék után mindenki megfordul

Egy ilyen fenék után mindenki megfordul

Persze van még valami egyedülálló, amely szerencsére az alapfelszereltség része a belépő Alfa Romeo GT-ben is. Ez pedig a zseniális forma, a mítosz és a kivételes hangulat példátlan ötvözete. Hiába, az Alfa GT egy műalkotás, s ahogy az lenni szokott, ennek bizony ára (szerencsére akciós ára is) van.

Ez is érdekes lehet:
 

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Mini Countryman John Cooper Works teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 LE MT teszt

Se veled, se nélküled, Giulia

Ritkán érdekli egy autó ennyire az autós világot, mint a Giulia. Mindenki szeretni, imádni akarja, mert Alfából van. Magunkra kell erőltetnünk, mert egy Alfát szeretni kell, akkor jó.


Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO GT 1.8 T Spark Impression 0%-tól Hitel

ALFA ROMEO GT 1.8 T Sp...

Ár: 1.250.000 Ft

Évjárat: 2006 / 7

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO GT 1.8 T Spark Progression 74000 KM!!

ALFA ROMEO GT 1.8 T Sp...

Ár: 1.990.000 Ft

Évjárat: 2010 / 7

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO GT 2.0 JTS Progression Nagy navi.tempomat szépállapot

ALFA ROMEO GT 2.0 JTS...

Ár: 1.699.000 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!