Ilyen jók Amerika plasztikai sebészei? Teszten az új Tourneo!

Amikor az átemblémázott modell leveri az eredetit: íme a Ford legolcsóbb hétülésese!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A külső dizájn megítélése szubjektív, ám vannak olyan részletek, amelyeket elvitathatatlanul jobban csináltak a Fordnál a Tourneóval, mint a Volkswagennél a kísértetiesen hasonló Caddy-vel. Egy teljes hétig nyúztuk: mutatjuk, mit hozott az arculatváltás!

Nehéz elfogadni, annyira jól áll a Ford orr a licenszelt Volkswagen Caddynek, ám az amerikai dizájnnál mintha sokkal többet kapott volna az örökbefogadott, haszonjármű alapú egyterű. Ez mégis a legfeltűnőbb változás, ami annyira jól sikerült, hogy az avatatlan szemek könnyedén gondolhatnák az alapoktól kékoválos terméknek az új Tourneo Connectet, pedig konkrétan a Volkswagen gyártósorán készül Lengyelországban. A képeken látható, Titanium alapfelszereltségű tesztautó ráadásul a hosszított változat volt, amelynek 255 ezer forintos felára az ár-érték arányban legjobb extrává teszi ezt a módosítást a Tourneo-kínálatban.
Hirdetés
Az alapadatok és a technikai tartalom tehát változatlanok a testvérmodellhez képest, a méretektől egészen az 1,5 literes, itt Ecoboost névre átkeresztelt, 114 lóerősre visszafogott, négyhengeres TSi erőforrásig. Ennek ellenére egy pillanatra sem volt bántó az átemblémázottság, sőt, még igazán feltűnőnek sem mondanám a hasonlóságot, pedig az autó elejétől eltekintve tényleg csakis a legszükségesebb részletekhez nyúltak a Ford emberei: mindent megtartottak, amivel nem volt probléma. Az utastérben is hasonló módon közelítette meg a Tourneo Connect újrarajzolását a Ford, ám ahogy kívül, úgy belül is sikerült extra értékeket adni a csomaghoz. Személyes kedvencem, hogy a Volkswagen tapipados lámpakapcsolója helyére egy egyszerűbb megoldás került, így akik nem kedvelik azt az egységet, azoknak mindenképp a Ford terméke lesz a befutó. Ezen kívül a kékoválosok dizájnjába öltözött műszeregység és központi rendszer, illetve a műszerfalhéj felső része változott meg, ám praktikum és dizájn terén is nagyon hasonló csomagot kínálnak. Ettől lejjebb viszont ismét szinte minden azonos, egyedül a váltógomb és a telefontartó megoldása különbözik feltűnően. Én itt is inkább a Ford megoldását preferáltam, de ez ismét személyes preferencia kérdése.
Hirdetés
Viszont mivel ez egy családi hétszemélyes, ezért sokkal fontosabb, hogy az ülések az első és a második sorban is kimondottan kényelmesek, illetve a harmadik sorban is teljesen élhetők. Főként igaz ez az AGR tanusítványos sofőrfotelre, ami akár hosszabb utakat is problémamentessé tehet. Hátul három teljes értékű ülést és két korrekt szükségülést találunk, a beszállást pedig mindkét oldalon tolóajtók segítik. A hátsó térben tálcákat, USB csatlakozókat és ISOFIX rögzítési pontokat is találunk. Bár a rövid változat 7 ülés mögött már alig rendelkezik csomagtartóval, a hosszú Tourneo így is 650 literes csomagtartót kínál. 5 ülés mögött pedig már 1700 literesre nő a tér, ha pedig néha igazán nagy tárgyakat kell szállítani, akkor az üléssorok kipakolásával akár a 3 köbmétert is meghaladhatja a kapacitása. Egyedül a benzinmotor terén nem teljesen pozitívak a tapasztalataim, ám ennek a problémáját sem a vezetési élmény terén kell keresni. Négyhengeres hangjával és 1750-től elérhető, 220 newtonméteres csúcsnyomatékával ugyanis bármilyen körülmények között elegendő teljesítménnyel szolgál. Még úgy is, hogy egy jelentősen visszafogott variánssal van dolgunk, hiszen ugyanez az 1,5 literes erőforrás a Tourneo 114 lóereje helyett más modellekben akár 150 lóerőre is képes lehet. 12,4 másodperces százas sprintjével és 181 km/órás végsebességével természetesen nem versenyautó, ám nem is arra való, pozitívum viszont a kellemes, személyautós vezetési élmény, ami a városban, az országúton és autópályán is letagadhatná a haszonjármű-alapokat.
Hirdetés
A már említett negatívum kizárólag a benzinkúton érvényesül, ahol bizony érződik, hogy egy négyhengeres benzinessel, viszonylag magas, 1,6 tonnás tömeggel és még a SUV modelleknél is nagyobb homlokfelülettel van dolgunk. Normál használat során országúton sem igazán szeret 6 liter alá menni a fogyasztása, autópályán, 130-ra állított tempomattal már 8 liter környékén kér, városban pedig 8 és 10 liter közt alakult a végeredmény, sietségtől és forgalomtól függően. Természetesen ezen segít valamilyen mértékben a kéthengeres üzemmód és a remek stop-start, ám csodát ezektől a technikáktól sem érdemes várni. Ha viszont sokallod ezt a fogyasztást, akkor mindösszesen 350 ezer forintos felárért érhető el 2,0 literes, 122 lóerős dízel a modellből. Összességében tehát a haszonjármű-alapú egyterűk viszonylag egységes mezőnyében egy valamelyest átlag feletti színvonalat nyújt a Tourneo, amely összeszedettebb, személyautósabb látványával és néhány céltudatos módosításával számomra egy hajszálnyival a Caddy felett foglal helyet a kínálatban. Ehhez mérten a 13,3 milliós ötüléses, illetve 13,7 milliós hétüléses alapára is teljesen rendben van, ahogy a tesztautó 15,2 milliós végösszege is. Ebből azonban még a 2,5 milliós nagycsaládos támogatás összege is lejöhet, ha megfeleltek a követelményeknek.
Árak
Tesztmodell alapára
13 340 000 Ft (2023.04.04.)
Tesztautó ára
15 152 000 Ft (2023.04.04.)
Műszaki adatok
Gyári vegyes fogyasztás:
6.4 l/100km
Méretek
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1580 mm
Belmagasság elöl:
1150-1220 mm
Belmagasság hátul:
1120 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
280 mm
Ülőlap hossza elöl:
510-550 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1180 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1180 mm
Csomagtér magassága:
1230 mm
Csomagtér hossza:
660-1250 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2070 mm
Raktérnyílás szélessége:
1230 mm
Raktérnyílás magassága:
1220 mm
Menetteljesítmény
Gyári vegyes fogyasztás:
6.4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8.2 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.04.04. at 14:54
    Permalink

    Tolóajtós személyautó – a kipattinatható ablakokkal a család védelmében már évtizedek óta 🙂 Mekkora fricska lehet mikor családi nyaraláson a Tourneo mellé beáll egy fele annyiba kerülő Dacia Jogger és abban a gyerekek le tudják húzni az ablakot. De azt hiszem a többi gyártó is megugrotta, hogy ha lehúzni nem is, de legalább eltolni lehessen.
    Különben ezzel a tengelytávval is megmosolyogtatóak az arányai. 2 üléses regular cab pick-upként simán el tudnám képzelni, ha lecsapnák a B oszlopnál az utasteret a jármű többi részéből meg egy hatalmas platót alakítanának ki, de személyautónak valahogy nagyon hülyén néz ki.
    De amúgy is akadnak furcsa részletei – ez a csomagtér ajtó dizájn nagyon bután mutat – igazán lerakhatták volna azt a Ford emblémát a rendszámtábla fölé, meg a Tourneo felirat tipográfiája sem egy főnyeremény. De pl. a fényképész objektívje is jó érzéssel találta meg azt a miniatűr oldalsó irányjelzőt amit szerintem valami elektromos rollerre szánhattak eredetileg, annyira eltűnik a nagy fémfelületen. Plusz az is elég képzavar, hogy akkor most mit krómozunk meg mit nem – elől meg hátul is van egy kis krómbetét, de pl. a visszapillantó tükör háza vagy a hátsó fényszóró már konzekvensen fekete műanyag. Én nem vagyok sem fényes króm, sem műanyag párti (mindkettő tábornak megvan a maga keresztje), de ez a keverék “egy kicsit ebből – egy kicsit abból” nem igazán eredményez egybefüggő arculatot.
    Ami viszont tetszik, hogy rendesen vállmagasságból indítják a tetőkárpitot így elég világos a kabin, nem olyan kripta mint pár vetélytársnál, de gondolom a panoráma ablak is sokat segít, hogy tényleg legyen fény a beltérben.

    • 2023.04.05. at 01:12
      Permalink

      Az említett indexburkolat az egyik személyes kedvenc részletem, és bár nem elektromos rollerről való, talán még annál is érdekesebb a háttértörténete. Ez ugyanis az Audi A4 B5 frissítés előtti változata (1994-1997) óta létező alkatrész a VW csoport repertoárjában, modelltől és évjárattól függően létezik borostyánsárga, átlátszó és füstös átlátszó színekben is, az új Caddyn, illetve ezen a Tourneón is megtalálható még ennyi év után is. Bár ezt az apró részletet nem terveztem kiemelni a cikkben, de örülök, hogy kommentben szóba került, mert már amikor a fotókat készítettem az autóról, akkor is csak ez a nosztalgiafaktora miatt lőttem meg azt a kis búrát. Furcsa döntés egy ilyen öreg, a dizájnhoz is hozzájáruló elemet ennyi év után is használni. Dehát mondom ezt úgy, hogy a saját kamerám 15 éves, és sokszor inkább azt használom a céges helyett, mert szeretem a végeredményt és a működését, konkrétan ennek a cikknek a képanyagát is azzal fotóztam… Talán csak ők sem akartak változtatni a bevált recepten, a vásárlók 99 százalékát meg úgysem érdekli.

Vélemény, hozzászólás?