Képmutató – Audi A4

Audi A4 Design 1.4 TFSI S tronic teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Faék egyszerű a dizájn, mégis megnyerő, leginkább a belső, ami az A4 ütőkártyája. Hódító, ha a feláras extrákra van pénzünk, ha nem vagyunk eleresztve, inkább dühíteni fog.


Elegáns. Különös érzés vágyni egy teljesen egyszerű szedánra, mégis sokan vannak így. Szeretem, ha valami látványos, de a sok túldizájnolt mai autó között néha jó, ha valami csak egyszerűen funkcionális és olyan egyszerű, amilyet gyerekfejjel rajzoltunk régen. Az A4 ilyen, totálisan sallangmentes, sehol egy megkérdőjelezhető részlet, amitől bárki is egy kicsit vulgárisnak gondolhatná. Igaz, az első fényszórókban több a fantázia, mint az egész autóban, de ennyi bujaság még belefér. Az éles bevágás az oldalán elegáns, mint egy öltönynadrág vasalt éle, bárhol jól mutat egy Audi A4. Megnéztem volna valami más fényezéssel, ha már a dízel tesztautó is ugyanilyen Monszunszürke metál volt, de sebaj.
Virtuális valóság. Sok újat nem mutat elődjéhez képest, egy A4-nek ez is a szerepe, így csak annyira nézik meg az úton, mint bármelyik A4-et, semennyire. Bent viszont olyat újítottak, amitől különlegesnek érezheti magát, aki benne ül, itt nem az egyszerűségé a főszerep. Első körben ott a legfontosabb extra, a 12,3 colos Virtual Cockpit kijelző a kormány mögött, ezzel messze nem tűnik egyszerű autónak. A TT-ben debütált kijelzőt sokféleképpen alakíthatjuk, a leglátványosabb és leghasznosabb persze a nagy navigáció a kis körműszerekkel, ami azért sötétben igencsak zavaró tud lenni. Irányítása a kormányról nagyon egyszerű, de az már az első gombnyomkodásoknál feltűnt, hogy furcsán, fémesen és elég hangosan kattannak a gombok. Egy kicsit mégis ideálisabb az érzet, mint például egy BMW-ben, ahol minden elég nehézkesen mozog.
Hasznos a Virtual Cockpit, mellette nem sok értelme van a középen ágaskodó kijelzőnek Hasznos a Virtual Cockpit, mellette nem sok értelme van a középen ágaskodó kijelzőnek

A gombok forradalma. A széles műszerfalat optikailag ügyesen húzták még szélesebbre. Látványos, elég hideg és gépszerű a megjelenés, de mit is várhatunk egy Auditól? A középkonzol kialakítása eddig az egyik legjobb, amivel találkoztam. Nem túlzás, minden kézre esik, és ott van, ahová nyúlnánk érte. Kicsit újragondolták a váltókart is, a széles és lapos, bőrbevonatú kapcsoló először furcsának tűnhet, aztán ösztönösen is pihentetjük rajta a kezünket, és könnyedén megtaláljuk az MMI fejegység kezelőpultját. Írásfelismerős tekerőjével nagyon egyszerű a gépelés, a körülötte lévő gombok helye szinte az első perctől kezdve ösztönösen kézre áll. Külön tetszik, hogy a média forrását váltó gombok nem vízszintesek, hanem billenteni kell őket, a gombok forradalma viszont itt nem ér véget. A szellőzés elegáns fém billentyűi érintésre kiemelik a kijelzőn a funkcióját, rettentő látványos és finom megoldás.
Hirdetés

Fizess, és kényelmes lesz! Minden anyag olyan, amilyenre számítanánk, a kormány borításának bőre viszont egy fokkal nem jobb annál, amit például egy SEAT Atecában találunk. Hangosan súrlódó, elég mű hatású, de kárpótol érte a volán fogási érzete. Ilyen jól kézre álló alap kormányt nem sok gyártónál találunk. Az ergonómia tehát tökéletes, lenne, ha közben nem az alapáras székekben ülnénk. Bármennyire is tetszik és jó a beltérben minden, a feláras S-Line ülések nélkül kínkeserves az utazás. Nem az van, hogy a finnyás újságírónak már semmi nem jó, ami nem feláras, de egyszerűen az A4 alap ülése kényelmetlen. Szinte vízszintes az ülőlap, a dőlését pedig nem lehet állítani, emellett még rövid is. Bármennyire emeltem magasra, folyton a levegőben volt a combom, ami nem eredményez ideális vezetési pozíciót. Lehet, hogy magasra emelve leért volna, de mégse húznám a tetőt a fejemre. Kategóriájához képest rengeteg a hely, főleg vállban, de a térérzet is remek a vékonyra szabott műszerfal hatására.
Illik hozzá ez a hajtás. Benzinesként nem lehet azon rugózni, hogy az A4 csendes-e, vagy nem, az 1,4 TFSI turbós benzines hangját szinte nem is hallani. 7 fokozatú DSG, Audi nyelven S tronic duplakuplungos váltójával nagyon kellemes párosítás. A 150 lóerő bőven elég az alig 1,4 tonnás A4 mozgatásához, egészen alacsony fordulaton ébred a 250 Nm nyomaték, mindig van kellő tartalék benne némi előzéshez, amihez nem is biztos, hogy visszakapcsol a váltó. Szeretem a DSG váltóban, hogy az 1-est szinte csak lódításra használja, pillanatok alatt felkapcsolgat, 40 km/h-nál már az ötödiket rakja, kézi vezérléssel pedig a kormány mögötti fülekkel kapcsolgathatunk, szintén alig észrevehető a váltás. Illik az A4-hez ez a párosítás, az se baj, hogy csak elöl hajt, amit egyébként mindig is furcsálltam az A4-nél, mert mégiscsak hosszában van benne a motor.
Többet kell beletenni. Jó vezetni, bár kormányzása igencsak lágy, futóműve határozott, de nem túl kemény. Néha okozott csak meglepetéseket, egy-egy keresztbordán nagyokat pattant a hátulja, amit nem igazán tudtam hová tenni, de egy pisszenés nem jött a futóműből egyetlen úthibán sem. Jól összerakott, ha mindenből a megfelelőt rendeljük hozzá, semmi negatív élményt nem okozhat, ebben biztos vagyok. Kicsit olyan érzésem volt benne, mintha a céges 14 milliós keretből megpróbáltam volna kimaxolni egy A4-et, amibe belefért a high tech kijelző, a 150 benzines lóerő és a DSG váltó, a navigációs központi fejegység, de rendes ülés, tolatókamera, holttérfigyelő, sávelhagyásfigyelő, esetleg egy rendes hifi már nem. Ezt minden pillanatban a fejemhez vágta, ami nem túl jó érzés. Ha ennyi a keret, inkább egy Skodából próbálnám kihozni a legtöbbet, egy Audira többet illik költeni, így már értem.
Értékelés
Pozitív
Precíz összeszerelés, kényelmesen kezelhető MMI, jó vezethetőség, éppen elég erős motor, gyors váltó, látványos beltér
Negatív
Kényelmetlen ülések, hangosan kattanó gombok, pattogásra hajlamos hátsó futómű
Árak
Tesztmodell alapára
10 357 080 Ft (2017.01.25.)
Tesztautó ára
13 673 880 Ft (2017.01.25.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1395 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4726 mm
Szélesség:
1842 mm
Magasság:
1434 mm
Saját tömeg:
1375 kg
Össztömeg:
1945 kg
Terhelhetőség:
570 kg
Tengelytáv:
2820 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
480 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
940-1040 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
150 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1050 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér magassága:
500 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
360 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1395 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) duplakuplungos
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
CO2-kibocsátás:
123 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    Az Aisin több márkának is beszállított még hagyományos automata fronton is.
    Nem volt a legjobb automata persze nem állítom hogy rossz, csak hallomásból meg a netről tudom. Ez persze változhatott de kétlem hogy az lenne. pl megbízhatóságban lehet hogy így is élvonal de fogalmam sincs.
    Az Aisin nem Takata de ahogy nem minden arany ami fénylik úgy nem minden japán termék jó.
    Pl laguna gt 4 kerék kormányzás egyes részei aisin.

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    Nagyon szép lett a műszerfala, de ez a Virtual Cockpit nekem nagyon nem tetszik, szerintem iszonyatosan megtöri az egységét. A kevesebb néha több elven nekem egy pár szép krómkeretes hagyományos órával sokkal kívánatosabb lenne. Tudom, hogy most ez a divat, de nekem ez nagyon bazári főleg a mindenféle villogó béna animációval. Pedig a többi része tényleg jó lett ezzel a keskeny formával.

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    tülem=tőlem

    A volvonak nincs japán partnere tulajdona
    A Peugeotnak sincs
    A Renaultnak van, vagyis 2 is mostmár
    Toyota nekik meg ott a BMW dízel
    Mazda egyedül boldogul, amit turbo nélkül csinál az jó
    Honda, Suzuki tudjuk
    Fiat nem ferrari tehát hagyjuk
    Alfa meg fiat tudjuk az újnál meg majd meglátjuk
    Opel meg egyre jobb a ford meg másképp jobb, de egyiknek sincs japánja.

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    Részemről nem az a kérdés hogy másnál nincs-e ilyen.
    Persze hogy van.
    Én nem csak innen a netről tudok dolgokat, mert ez csak olvasat, írni meg bárki tud bármit akár a márkát gyúlöli.
    Igaz én sem szeretem de én más miatt nem.
    Nekem viszonylag sok tapasztalatom van a baráti VW mániás környezetemből(ők is kezdenek kiábrándulni belőle, pedig én sosem mondtam nekik semmi ócsárolót, mindegyikük kivétel nélkül megtapasztalja a pénztárcáján mi mennyi, és miért romlik el)
    Van módos körben lévőkkel ismeretségem, tülem kérdezik hogy ez most hogy az most hogy miért zabálja a tisztaújan vásárolt a6-os benzines 15000km-es autó az olajat, miért kell neki az autópályán megállni utántölteni többször is.
    Régen nem kellet sűrün szervizt látogatni neki most miért kell?
    ezen kívül még van egy olyan kapcsolatrendszerem ami teljesen hiteles, több saját tapsztalattal és kollégákkal akik rengeteg ilyenekből fakadó problémákat fednek fel folyamatosan.
    Ahogy a merci bmw névből él úgy a vw konszern is, és hidd el a megbízhatóságot, és a kiszámíthatóságot ne ezeknél a márkáknál keresd amit valaha tudtak valamilyen szinten.
    Vannak gyártók akik nem engedhetik meg maguknak, vagy csak simán nem engedik meg maguknak hogy az ügyfél ne náluk vásárolja a következő új autóját.

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    Nekem is Vw-em van nem vagyok márka fann soha többet nem számolok azzal, hogy Vw konszernhez tartozó autót vásároljak .De ami igaz az igaz új kora óta amik voltak hibái azon kívül nem jött elő egyéb dolog … most 310.000 km van benne ” központi fejegység hiba, folyt belőle az olaj nagy cirkusz árán gariban megcsinálták , első kerékcsapágy” Jó nyilván idővel előjöttek dolgok mér pl most kerékcsapágyak gátlók , féktárcsák ,betétek , kuplung + kéttömegű lendkerék ez még gyári !!!… de amiket hallottam más márkáktól horrorsztorikat hasonló korú és futásteljesítményű autókról … nos én ezeket szerencsére nem tudom elmondani .
    De ennek ellenére nem tervezek Vw konszern új autót a jövőben .

    Egyébként nem tudom hallottál e róla ,de pont a Volvonál volt méghozzá az S40/S50 szériánál aki a dupla kuplungos automatával kérte a kocsit volt váltóra telepítve egy szoftver ami hibás kapcsolásokat generált egy idő után ” persze garancia idő után ” . Na már most itt ennek a kis trükknek az volt a lényege hogy vidd be márkaszervizbe átvizsgálásra , ahol persze hibát találtak egyből … Rövid lényeg hogy egy programozott szoftveres hiba lépett fel a kocsidban ha ezt vetted és lehúztak egy kis kredittel … Ha keresnéd a cikket 2005-2006 környékén keresd akkoriban olvastam és egy magánszerelő vette észre a dolgot egészen egyszerűen visszatekerte az órát és a kocsi mit ad isten megjavult .

    Peugeot Boxer ha átlépi óra szerint a 400.000 km környékét a komplett műszerfalon lévő összes óra működésképtelen lesz , hogy vidd be szervizre és lehúzzanak egy több százezres gyári műszercsoporttal… megoldás ebben az esetben is az óra visszatekerése és működik tovább a műszercsoport …

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    Én a volvot jobb autónak tartom, tehát félreérthetően írtam.
    A VW termékek betervezett vagy nem betervezett műszaki hibáktól hemzsegnek, és a sok szemellenzős fan ezt nem akarja meglátni. Ez pont olyan maffiaszint mint a csalós szoftverjük mert a mérnökeik nem érték el azt a szakmai tudást hogy le tudjanak gyártani olyan motorokat amik megfelelnének károsanyag szempontjából.
    Csaló szoftver nélkül ahhoz hogy megfeleljenek a követelményeknek meg óriási tubolyuk és megtorpanásokkal kellett volna értékesíteniük az autóikat.
    Most hogy elértek technikailag egy picit magasabb szintre már csalószoftverek nélkül tudnak majd az új motorjaik működni mindenféle utókezeléssel.
    Ez a motor megfelel a törvénynek de óriási mennyiségű károsanyagot okád ki.

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    Nem vagyok benne biztos, hogy a súlyelőny valós, volt 1-2 botrány a frissebb modellekkel e tekintetben…

    Ott a 2 tonna feletti C klasse ami papíron rekordokat dönt, aztán a valóságban meg 1.7 tonna feletti súllyal kerül ki a gyárból, és a a kanyart is alig veszi be….
    [url]http://autossagok.blog.hu/2015/12/08/megint_lesujtott_a_mercedes_totemallata
    [/url]

    Gyanítom, a mérlegen az A4 sem hozná a katalógusadatot, bár ez egy elég fapados változat.

    A szintekben árult felszereltség valóban megnehezíti a japánok dolgát. A hűthető ülés nem magától értetődő a prémiumközepesek között, és ez igaz a 3 zónás klímára is. Ezek – ha nem is uniqe selling pointok – de erős érvek voltak az előző A4 és Q5 mellett amivel elimináltak több konkurenset is (pl BMW, Volvo).

    Viszont egy fapados autónál irreleváns hogy ott van a listán, ha nem fér bele a büdzsébe… Az itt szereplő A4-esbe pedig kevés USP-t tettek bele, miközben a konkurensek akciókkal kompenzálják ki a korukat.

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    Infiniti q50 biztos jó kocsi szép kocsi , de azért az Audi beltere még mindig szebb bárt nekem nem tetszik , hogy nem lehet elrejteni a középső kijelzőt motorosan mint az egyel kisebb A3 ban .

    Infinitiq50 jó 150-200 kg-val nehezebb mint a Német konkurensek tekintve hogy az valójában egy Nissan Skyline alvázra épült és sajnos nem is éppen friss fejlesztés … nem szeretnék kötözködni , de egy Audi A4 bármikor körbeautózza a dögnehéz Infiiniti q50-et . Ráadásul Infiniti-ben meg kell venned a legmagasabb felszereltséget , hogy legyen összes vezetéstámogató berendezésed … amihez kötelezően jár csomagban a bőr ülés… viszont ülésszellőztetés már nem fért bele rendelni sem lehet a prémium autóba … a középső érintőkijelző amit virtuális panelként a fix gombok kiváltására lehet használni pedig napsütésben nem látszik és tele van ujjlenyomattal ha használod …

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    Hááá egyébként meg azt olvastam 2016 ban a Vw annyira elszégyellte magát diesel botrány ügyileg , hogy most már a benzines motorok is részecskeszűrőt kapnak 2017 től … ez azért is lesz jó mert eddig túl keveset kellett költeni a turbó benzines szervizelésére , hát most majd lehet cserélgetni a részecskeszűrőt is ….

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    Na igen az 1.5 tsi/tfsi hát kíváncsi leszek rá főleg a 2 szer annyiba kerülő mint egy hagyományos VGT turbó miatt … 😀 És persze a csodás részecskeszűrőre is kíváncsi leszek …
    Egyébként a Mazdán kívül már a Toyotának is van 14:1 meghaladó kompresszióviszonyú szívó benzinmotorja … talán nem véletlen hogy a Japánok újra előveszik a szívó benzineseket … De persze Európában apapír méréshez kell igazodni nem a valósághoz így itt jöhet az 500 ccm-es 1 hengeres 4 VGT turbós benzinmotor …

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    “Szigorú, ez nem kérdés, csak lehúzódnék, ha megérkezne mögém az autópályán. A hátsó lámpáknál is játszottak kicsit a térrel”

    Még szerencse, hogy 150 körül nem nagyon van időm a mögöttem érkezők elejét nézegetni, majd azon gondolkodni, elég szigorúra rajzolták-e az elejét. Ha nálam is gyorsabban megy, azt el szoktam engedni, biztos kakilnia kell, ezért siet. Az elmúlt évek átlaga alapján százból egy szokott csak villogni mögöttem – velük szoktam kergetőzni utána, de már ez sem okoz sok örömöt.

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    Eddig én is. Az Audi korábban mindig megmutatta a többieknek, hogy milyen a hangulatos és igényes autóbelső, amiben élvezet ülni, akkor is ha nem mész naponta szerpentinekre. Viszont a mostani lehangoló belsővel én már nem érzem a felárat indokoltnak. Ha pedig nem fér bele a büdzsébe a sok feláras unique selling point (3 zónás klíma, virtuális műszerfal), akkor nem sok értelmét látom. Élvezetesebb autónak ott a 3er, flancosabbnak a C klasse, ár/értékben az S60-as szerintem oda vissza fogja verni (mondjuk nekik muszáj is…).
    Ha pedig ez a három együtt kell ott az Infiniti Q50, az nagy, szép a belseje, hátul kapar és próbálkoznak az árakkal is.

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    Érdekes hogy mennyire nem izgatja az embereket az az autó. lehet nem működik a formanyelv varázsa 🙂
    [i]” Sok újat nem mutat elődjéhez képest, egy A4-nek ez is a szerepe,”[/i] A bibi az hogy az előző A4 is elég sokáig futott (10 éve debütált az A5-össel), ez meg alig megkülönböztethető…

    Amúgy én az új Audi belsőktől nagyon nem vagyok oda, ez alól az A3 óta nincs kivétel (legfrissebb csalódás a Q5).

    A frissen bemutatott német prémiummodellekkel mindig az gond, hogy hatalmas felárat kérnek az extrákért az amúgy is magas alapárra, ezért is van az, hogy a 3 német csak papíron áll szemmagesságban, a konkrét ajánlatok nagyon szét fognak menni.

    Ha nem fér bele pár unique selling point, és inkább egy korrektebbül árazott 318d-t választanék.

  • 2017.10.27. at 22:29
    Permalink

    Ezen tényleg jót kacagtam … 😀 “Meggyőző a xenon világítása, de valami folyton csattant benne a reflektor felkapcsolásakor…” Megmutatom mi csattan a lámpában reflektor kapcsolásakor … mert a tesztelő még ezt sem tudja :DDDD [url]http://9thcivic.com/gallery/albums/album01/427984d1340294207_d_i_y_7th_gen_civic_vti_h_i_d_projector_retrofit_bixenonfunction1.gif[/url]
    Nos a Bi-xenon az úgy néz ki hogy a projektorban van egy terelő lap a vetítő lencse és a xenon ” izzó” között ami a tompított képet adja …ez idáig villi ? … na már most itt jön a trükk mert ahhoz hogy reflektor is legyen a lámpából ezt a terelő lemezt el kell távolítani … ezt egy elektromágnessel oldották meg … ez mozgatja a terelő lemezt ami a végállások közötti csattanó hangot hallatja .
    Egyébként biztosan nem rossz motor az 1.4 tfsi csak hát 1 millióval drágábban létezik 40 lóerővel erősebb és 70nm-rel több nyomatékkal rendelkező alternatíva 2.0tfsi néven…. Ráadásul az egy újabb konstrukció mint az 1.4 tfsi és azért jóval magabiztosabban mozgatja az A4-et az a motor mint ez .

Vélemény, hozzászólás?